Muziek op de motor?

ik luister eigenlijk alleen naar mijn motor maar als ik oordopjes mee heb; van die wegdroommuziek en een beat eronder. :') of easy listening, dit met het vrije gevoel van motorrijden krijg ik altijd kippenvel van.
:Y :+
 
Laatst bewerkt:
Hi, Ik heb hele dure shure R4 of zoiets. Ze zijn werkelijk fantastisch. Je hoort totaal niets meer dan alleen de muziek. Wel even oppassen als je naar 50 cent luistert. Je hoort niet of je 4000 of 14000 toeren maakt
 
alleen met saaie snelweg ritten. en op vakantie gingen ze s avonds in. maar of dat het rijden bevorderde?
 
Ik luisterde ook altijd muziek op de brommer, toen was m'n helm veels te groot (wist ik weel -O- ) en paste er dus gewoon dopjes in m'n oren. Nu ik motorrijd flikkeren ze er steeds uit als ik m'n helm op doe, ook in-ear..

Heb een X-lite, dus kan evt. nog een communicatie systeem inbouwen waar ik ook muziek mee af kan spelen. Maar ja... Mis het ook niet echt en daarnaast is 't nou niet echt veilig ;) Van de zomer ga ik misschien naar de pyreneeen, dan zou 't toch echt wel ff lekker zijn als je de hele dag snelweg rijdt richting Spanje :Y
 
Laatst bewerkt:
Hi, Ik heb hele dure shure R4 of zoiets. Ze zijn werkelijk fantastisch. Je hoort totaal niets meer dan alleen de muziek. Wel even oppassen als je naar 50 cent luistert. Je hoort niet of je 4000 of 14000 toeren maakt
Ja lekker veilig :P

Ik heb Bluetooth in mn helm :) Verbinden met mn telefoon en muziek aan :) Doe het eigenlijk bijna nooit, maar het kan prima :) Lekker zachtjes, hoor je het goed en het verkeer ook nog :)

(en heb altijd oordopjes in tegen geluid van mn systeemhelm)
 
De enige ervaring die ik heb met muziek op de motor, is die van de huur-Harley in Amerika. Was een FLHTC met audio, die automatisch harder en zachter ging als je reed of stil stond bij een stoplicht oid.. Vond het maar niks, dus snel zonder audio verder getoerd!
 
Het is wel een hele andere ervaring met muziek. Met muziek realiseer ik me dat de ogen 99% van het werk doen. Met muziek in komt alles minder werkelijk over.
 
Laatst bewerkt:
Ik word zonder dopjes al vaak genoeg geflitst :X
 
Laatst bewerkt:
Luister tijdens het rijden het liefst naar muziek met een afrikaans tintje...houd me op een of andere manier lekker rustig... :z

Laatst met een wat meer hardrock achtige lijst in mp3 speler lekker gaan ''toeren'' en dit blijkt niet echt geschikt voor mij....
Voelt wel zeer chill om op die muziek lekker los te gaan op de motor trouwens 8-) })

Van bepaalde nummers weet ik zowiezo al dat ik daardoor mijn rijbewijs in gevaar breng en luister daar dus ook zeker niet naar onder t motorrijden ;)

even een voorbeeld :
 
Laatst bewerkt:
Maar vraag me ook af hoe je comfortabel oordopjes ofzo kan dragen in een helm.. plus is het ook fijn als je je oordoppen in kan houden..
 
hangt heel erg af van de helm af die je op heb...heb zelf 2 helmen en 1 daarvan zit erg lekker met oordoppen in....die andere zit daarintegen echt voor geen meter en doet na een goed half uur echt pijn aan je oren
 
Laatst bewerkt:
is dat niet gevaarlijk ???

Op de snelweg hoor je toch niks om je heen, dan maakt het niet uit of je muziek op hebt staan. In de bebouwde kom misschien een ander verhaal omdat er dan meer verkeer uit meerdere richtingen komt.

Nog nooit gedaan. Muziek beïnvloed wel je rijstijl denk ik (positief dan wel negatief)

Yep, muziek beïnvloed inderdaad je rijstijl.

Ik heb ruim een jaar lang 5 dagen per week Breda - Den Haag Den Haag - Breda met de motor gereden en altijd met muziek op. Gewoon met m'n Ipod. Ligt eraan welke muziek je luistert en of je jezelf onder controle hebt.

Tevens met plezier ritjes altijd muziek op, tenzij ik met een maatje rij. Dan is het lastig praten bij het verkeerslicht.
 
jepz, bijna altijd muziek op op de motor,
Meestal relaxte trance, maar soms ook gewoon naar de radio via mobiele telefoon.

Daarvoor gebruik ook in earplugs, (van Creative)
werkt prima, blokkeert windgeruis etc. Dus wel verstandig om goed om je heen te blijven kijken.
Nooit echt problemen mee gehad, als je oordoppen in doet hoor je ook zo goed als niks meer.

en ja, het beinvloed vast je rijstijl, daarom neem ik meestal relaxte/rustige muziek.
Maar an sich is het niet anders dan in de auto, daar beinvloed het ook je rijstijl en daar is ook prima mee om te gaan. Ik denk dat je humeur nog altijd van grotere invloed is.

edit: er zijn trouwens al flink wat topics over dit onderwerp, voor het geval je nog meer info zoekt.
 
Laatst bewerkt:
voordat ik mijn canalphones heb gekocht heb ik me er wel eventjes in verdiept. er zijn 2 typen: open en gesloten. Ik heb voor de gesloten gekozen omdat die totaal geen geluid van de omgeving doorlaten. de sleeves zijn precies gelijk aan die van alpine, dus als je alpines gebruikt kun je de sleeves van alpine blijven gebruiken. dat gele (of groene) dingetje dat alpine erbij levert heb ik vervangen door mijn shure. in dat gele dingetje zit een gaatje. In de canalphone van shure zit dat niet. Ik geloof niet echt dat er een helm is waarbij deze canalphones niet passen. Ze zitten totaal in je oren.
 
Ik heb nog niet gereden met muziek, maar lijkt me ook helemaal niet fijn eerlykgezegd..Je hoort niks van de omgeving, en wat street missile ook zegt, kan me goed voorstellen dat alles minder werkelijk over komt en dat ikzelf daardoor maybe meer risico zou nemen.
Ga het wel een x proberen, ook verschillende stijlen muziek enzo... ben wel benieuwd of het iets doet met me op de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan