Muziek op de motor?

heb zelf een Starcom-systeem op de motor, GPS, GSM, walkie en MP3-speler zijn allemaal gelinkt aan twee speakers in m'n helm. Geluid is schitterend, ideaal voor lange ritten :) communicatie met bijrijder is ook mogelijk, muziek stopt automatisch... Relatief duur in aankoop geweest, maar reeds 2jaar en half plezier van gehad... :)
 
Op de brommer had ik regelmatig (te opfokkende) muziek opstaan. Ik ga zo weer even nieuwe in ear oordopjes halen, die van mij sneuvelen altijd bij krachttraining :S..
 
Even daaraan toevoegen: Uit mijn ervaring zijn in ears van onder de €20,- heel vaak crap. Slecht geluid/geen bas bijvoorbeeld.
 
als ik goede zin heb willen bands als Metallica, System of a down en wat meer takke herrie er voor zorgen dat ik zo mijn rijbewijs kwijt kan raken.
 
Laatst bewerkt:
Het is al vaak zat bewezen dat je van harde, opzwepende muziek harder gaat rijden, en van klassieke muziek juist rustiger. Muziek per definitie is dus niet gevaarlijk. M'n moeder vind het altijd leuk me er op te wijzen dat ik niks meer hoor als ik muziek op heb... Mag wezen, maar dat geldt in de auto evengoed. Ik heb gewoon draadloze speakers in m'n helm zitten (SRCS), en daar ben ik errug blij mee.
 
Ja! Ik hoor normaal gesproken niets door mn uitlaat (geen DBkiller), moet zelfs oordoppen in. Maar met de oortjes van Ipod (inear meuk, 70 euro) gaat 't eigenlijk best goed. Zit ook een afstandsbedieningkje bij, komt precies onder mn helm uit en is te gebruiken met handschoenen. Ideaal voor volgend / vorig nummer of m wat harder te zetten op de snelweg.


En oja,
Guns 'N' Roses
 
Uit mijn Bos uitlaat komt een lekkere roffel, maar een muziekje is buiten de bebouwde kom toch echt wel lekker en zeker als je lekker op de snelweg aan het rijden bent. Het type in ears wat is gebruik is van Sennheiser CX400. Had hiervoor goedkopere meuk zoals bellobike ook aangeeft en dan kan je beter niets in je oren doen.
 
woon werk is het soms wel leuk om met een vrolijk deuntje 's ochtends tussen de file door te kruipen :) en anders doe ik gewoon lekker me doppen in (zeker met de snelweg!)

Me brommert geeft toch een leuk genoeg geluidje :)
 
Ik luister graag naar musiek maar niet op de motor. Ik heb nochtans de mogelijkheid (oortje in het helm voor de gps) maar ik luister liever naar het geluid van de motor. Ik vind het ook gevaarlijk. Ik kan het wel begrijpen voor mensen die woon/werk rijden (om de files te vermijden).
 
Om de 2 weken luister ik bij terugweg naar muziek :+ . Omdat ik standby moet lopen, en dus kan ik horen of er gebeld wordt :9

De rest van de ww trip, luister ik liever naar het geluid van mijn motor :+
 
In de stad heb ik altijd mijn koptelefoontjes in met muzika, van die goedkope niet in-ear dingen dus ik hoor het verkeer ook nog. Op de snelweg mijn oordopjes tegen de herrie en gehoorbeschadiging.
 
Ik gebruik een Sena SMH10 bluetooth headset in combinatie met iPhone en/of TomTom. Stereo muziek en met de knoppen op m'n helm kan ik de boel harder en zachter zetten, pauzeren en vorige/volgende nummer kiezen. Als er een telefoontje tussendoor komt neem ik die ook wel aan.....altijd grappig en stiekem best handig.

Gevaarlijk....tja dat heb je zelf in de hand, net als in de auto. In de stad zet ik em uit of zachtjes en bij snelwegritten werkt het vreemd genoeg juist rustgevend. In plaats van uit verveling flink gas geven ga ik gewoon in de cruise-modus.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd altijd met oordoppen in dus gaat niet werken.

Daarnaast lijkt het mij niet verstandig. In de auto kan in nogal opgewonden raken van een goed nummer met lekker het volume op standje hoog.
Van het motorrijden zelf raak ik al opgewonden (vergeleken met het sukkelen in de auto) dus het lijkt mij niet verstandig daar een schepje bovenop te doen.

Komen we straks niet meer onder de 11.000 rpm..... :+
 
Ik luister naar het janken van de uitlaat :)
Verder geen muziek in, word ik alleen maar door afgeleid :N
 
Ik rijd altijd met oordoppen in dus gaat niet werken.
Ik gebruik wegwerpoordoppen (Howard Leight Bilsom 303L, van die geel/witte schuimdingen die 33dB dempen) en kan alles prima horen. Sterker nog, zonder oordoppen wordt het al snel onverstaanbaar. Intercom, muziek en navigatie goed verstaanbaar, ook op de snelweg. Een en ander hangt natuurlijk af van je helm, motor, lengte en zithouding.
Het ruitje op m'n DR800 veroorzaakt bijvoorbeeld een takkeherrie in m'n helm boven de 100km/h (luchtstroom zit precies verkeerd op m'n helm), maar toch kan ik nog goed communiceren met m'n duo of een muziekje luisteren.
 
Op de motor niet, maar in de auto ga ik wel iets vlugger rijden door bijv. The Prodigy

http://www.youtube.com/watch?v=gTw2YvutJRA

Van de remix van pendulum van het nummer voodoo people van the prodigy ga ik nog harder rijden. Meestal ook wel iets in die richting aanstaan, rijdt fijn :+

Ik rij altijd met muziek op de motor, met in-ear koptelefoon werken ze net als normale geluidsbeschermers. Ik hoor mijn eigen motor, andere auto's etc allemaal nog prima. Alleen kan wel lekker muziek luisteren. Ik zou niet snel zonder muziek rijden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook muziek maar heb van die lekkere mee zing zoals frans bauwer en frans duijts hahaha maar ook lekkere stamp zoals linkin park en als die begint moet ik oppassen dat ik mun gas nie iets te ver opendraai
 
allebei de nummers die in de video staan!
ben wel van mening dat als je muziek tijdens het circuit rijden op heb staan, je dan te weinig luistert naar je zintuigen en er eerder wat gebeurd.. kan ook positief werken, zodat je er wat seconden vanaf rijd :)
maarre vroeger op de brommer vaak geluisterd, tegenwoordig wat minder en zeker niet op het circuit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan