Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben overigens beginnend motorrijder, ik heb er denk ik iets meer dan 1000km opzitten op het moment van schrijven en rijd CBR600F ('92).
Koop er een goedkope motor bij waar je echt op kunt leren rijden, een OTR of een oude CB ofzo. Ik zou met een CBR600F en 1000km rij-ervaring ook last hebben van nat wegdek angst. Die CBR laat je namelijk lang niet zo duidelijk voelen wat er gebeurt als bijvoorbeeld een OTR of een brik.
Er is maar één manier om er echt mee leren om te gaan: niet over je grenzen gaan (want dan verkramp je), en aan leren voelen wat er gebeurt (en daarom heb je een motor nodig die je dat laat voelen).
Er is niets mis met moderne motorfietsen (integendeel), maar ze leren je niet goed om aan te voelen wat er echt gebeurt tussen frame, banden en wegdek.
Zodra je op die oude motor verder durft te gaan (bijvoorbeeld af en toe even een wiel dat een stapje opzij maakt) zul je merken dat je ook op je CBR beter gaat rijden.
[me]Marc aka Foddex agreesKortom.....pak op een verantwoorde manier je angst aan en je zal zien dat je er later met een grijns naar terug kijkt
Het gaat deze week nog regenen denk ik
Dus veel plezier
Ja, hallo! Dit is circuit asfalt en speciale regenbanden.
Moet je op de openbare weg met gaten en hobbels niet proberen met je Continental road bandjes...
Zet een zonnebril op, niet te donkere!
Dan zie je de natte plekken niet zo en ga je veel soepeler en daardoor dus veiliger rijden. Kwestie van jezelf beetje voor de gek houden. Na tijdje kan de bril af en merk je dat het alllemaal prima gaat zolang je maar soepel rijd.
circuit asfalt is niks anders als gewoon asfalt...(meeste snelwegasfalt is ZOAB), maar het gesloten asfalt is precies hetzelfde als wat er op assen ligt ....of een ander circuit.Ja, hallo! Dit is circuit asfalt en speciale regenbanden.
Moet je op de openbare weg met gaten en hobbels niet proberen met je Continental road bandjes...
Je kan ook gewoon je ogen dicht doen en in je gedachte en dus op het gevoel verder rijden.
Zie je het ook niet
Ik moet ook wel bekennen dat ik niet van rijden in de regen hou, pak dan liever de auto.
Motor rijden doen ik namelijk voor me plezier, er kleven met nat weer teveel risco's aan mijn inziens.
Met teveel risico's bedoel ik dan oliesporen die ineens veel groter worden door het water, ontelbare witte vlakken en putdeksels die je moet gaan mijden e.d. Die moet je altijd mijden
Natuurlijk rij ik ook weleens in de regen, als ik gewoon ff moet rijden of toevallig in de regen terecht kom maar rij toch een stuk minder lekker.
circuit asfalt is niks anders als gewoon asfalt...(meeste snelwegasfalt is ZOAB), maar het gesloten asfalt is precies hetzelfde als wat er op assen ligt ....of een ander circuit.
P R O F I E L
In de auto, ja. Op de motor is dat veel minder belangrijk.V O O R E N A C H T E R
Volgens mij is dat niet waar. Ik heb me laten vertellen dat circuitasfalt een speciale toplaag heeft die beter olie- en benzine bestendig is dan gewoon asfalt.circuit asfalt is niks anders als gewoon asfalt...(meeste snelwegasfalt is ZOAB), maar het gesloten asfalt is precies hetzelfde als wat er op assen ligt ....of een ander circuit.