Niet meer inhalen op 80 km wegen

Dat klopt, MAAR je vergeet nog ff te vermelden dat een fors aantal wegen al 60 km/h is..

polderwegen zijn veelal 60 km/h inderdaad.
Maar bijvoorbeeld de N57 is grotendeels 80 km/h, en daar staat een betonnen afscheiding van ongeveer een meter hoog tussen de rijbanen :X (en die weg is best lang, zeker met een 'trutter' voor je neus. :(

2 jaar geleden ofzo een nieuwe weg aangelegd tussen Renesse en Haamstede, met een paar hele mooie lange bochten. Daar hebben ze de rijbaan gescheiden door ovale blokkken van ongeveer 30 cm lengte en misschien 5 cm hoogte. Dan ga je toch echt gruwelijk op je plaat als je die met een gangetje raakt.
 
Ik zit net ff te denken, bijna alle doorgaande wegen hier in de omgeving zijn óf verboden in te halen of 60 kmh :/

jup.. hier ook al.
Of linkerbaan is voor personenwagens/motoren en rechterbaan is alleen voor vrachtwagens en bussen.

Dus als je dan inhaalt heb je een probleem: 1. rechts inhalen en 2. rijden op een strook waar je niet mag rijden.
bekeuring... 300 eur. = 2 vliegen in 1 klap voor mr. police
 
frustratie: Ik word echt !! schijtziek !! van al die belerende maatregelen!
Het gaat echt nergens meer over.
Word toch wel aantrekkelijk om er zo nu en dan eens een fictief kentekentje op te plakken.
Absurd rijden doe ik nooit, maar doorrijden wel en dat blijf ik doen, legaal of illegaal het boeit mij niet meer. :( /frustratie

Kenteken bouwen -> MP - 31 - JS

Jammer, dan heeft iemand op een Kawasaki alle boetes :P

Van mij mogen ze alle vrachtwagen begrenzers in Europa wel is exact gelijk zetten, krijg je een mooie stoet olifantjes op de rechterstrook.

Hoewel. Het is ook wel is leuk om als voorste van het normale verkeer achter de inhalende vrachtwagen te zitten, en zodra de weg vrij is te kijken hoe klein je die klever in de Alfa achter je kan maken in je spiegels ^_^
 
nadeel is...dat je door die al die doorgetrokken strepen en 60-zones er gewoon scheit aan krijgt...ondertussen trek ik me niks meer aan van een doorgetrokken streep, laat staan een 60 zone :/
 
nadeel is...dat je door die al die doorgetrokken strepen en 60-zones er gewoon scheit aan krijgt...ondertussen trek ik me niks meer aan van een doorgetrokken streep, laat staan een 60 zone :/

Dat is precies wat ik ervan denk! Het is allemaal zo ingeperkt dat je er niet langer naar kijkt of het wel/niet mag. Al die beperkende maatregelen zijn hun doel flink voorbijgeschoten. Er zijn situaties dat ze er terecht liggen, maar veelal gaat het nergens over.
 
Dit doet mij denken aan een stukje cabaret van Joep van het hek

zoon: PAPA waarom heet dit een SNELweg ??
papa: Dat is iets van vroeger lieverd.
 
In de 'doorgaande' 80 km-weg naar Groningen hier zijn in de afgelopen jaren drie rotondes aangelegd, de vierde komt er aan; er zijn 2 60 km-zones gekomen (met flitspalen) en een stuk 50 km-zone is behoorlijk uitgebreid. Op de stukken waar je nog 80 mag, rijdt er praktisch altijd wel iemand 60-70 km die je vanwege de drukte niet kunt inhalen (die dan in de 60 km-zone vaak weer 80 rijden, gek genoeg...)

Hoezo 'doorgaand'? Dit is maar één voorbeeldje. Je ergert je hartstikke wild als je op die weg rijdt.

Van de gehele sluiproute hebben ze overigens ook 60 km gemaakt, dus daar schiet je ook niks mee op.

Hm.. al typend begin ik best medelijden met mezelf te krijgen :+


Ow je hebt het over 'het karrespoort' richting delfzijl.
De N360.

Heb dr weinig last van als ik op de motor zit.
alleen even remmen bij de 2 flitspalen,
en bij Hmp 15.6.
 
polderwegen zijn veelal 60 km/h inderdaad.
Maar bijvoorbeeld de N57 is grotendeels 80 km/h, en daar staat een betonnen afscheiding van ongeveer een meter hoog tussen de rijbanen :X (en die weg is best lang, zeker met een 'trutter' voor je neus. :(

Dan val jij in slaap achter die trutter.... rijdt rechts van de weg tegen een boom, bent dodelijk gewond. De ambulance doet er helaas ook 50 minuten over om bij je te komen. Hij zat achter een 45 km/u wagentje.... :+
 
Laatst bewerkt:
een vrouw als minister van verkeers en waterstaat.
Niet zo gek he dat het een puinhoop is in NL betreft verkeer :x
 
Dan val jij in slaap achter die trutter.... rijdt rechts van de weg tegen een boom, bent dodelijk gewond. De ambulance doet er helaas ook 50 minuten over om bij je te komen. Hij zat achter een 45 km/u wagentje.... :+
dan maar alle bomen kappen :Y
 
:^
Ik ben echt verre van aggressief, maar af en toe..........

En wat wil ze met de polderwegen? Straks om de 200 meter een drempel :? Beetje midden in de polder over drempels lopen bonken, met in de wijde omtrek geens mens te zien :( ;(

Dat wordt trekker rijden helemaal een cirme. Ik rij wel eens trekker (aangezien mij pa boer is) maar die zijn niet geveerd, ja een beetje in het zadel....

Ik zeg allemaal aan de cross motor en verplicht leren trial rijden, dan springen wel wel over die midden berm... :D
 
plan komt heus niet door hoor.

Die domme politici roepen altijd maar wat.
Misschien mis je de levenservaring, maar dit IS er al door en minder zal het echt niet worden.

nadeel is...dat je door die al die doorgetrokken strepen en 60-zones er gewoon scheit aan krijgt...ondertussen trek ik me niks meer aan van een doorgetrokken streep, laat staan een 60 zone :/
Op exact dezelfde manier dat ze dit erdoor krijgen (achterkamertjes, jarenlang kleine stapjes) worden er binnenkort ook een hoop andere dingen doorgejast. Rekeningrijden, hypotheekrenteaftrek enz.

En let op mijn woorden, als het rekeningrijden er is blijkt er -verhip zeg - een paar jaar later de mogelijkheid te zijn om alle logs automatisch op snelheid te controleren en krijg je boetes dus automatisch toegestuurd. Fijn als je overal nog 60 mag..
En voor de sceptici, kijk ff hoe lang logs van je internetactiviteiten sinds kort worden bewaard ;)
 
een vrouw als minister van verkeers en waterstaat.
Niet zo gek he dat het een puinhoop is in NL betreft verkeer :x

Eurlings_lachend.jpg

Ohk, misschien niet ECHT een kerel, maar om het nou meteen een vrouw te noemen.....
 
[afbeelding]
Ohk, misschien niet ECHT een kerel, maar om het nou meteen een vrouw te noemen.....
En wie waren de voorgangers?
Kroes (niet onaardig)
Maij-Weggen (idem)
Jorritsma (ook in Almere kunnen ze haar nu wel schieten)
Tineke Tolpoort, volgens een prominent PvdA-er de slechtse politica van de afgelopen eeuw.
Peijs... waar zou die nu zitten :?
Dussuh :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Ohk, misschien niet ECHT een kerel, maar om het nou meteen een vrouw te noemen.....
oww my bad.

na maij weggen ben ik maar gestopt het te volgen.
irriteerde me alleen maar aan die mensen die andere wetten voorleggen en zelf lak hebben aan diezelfde regels |(

En al helemaal niet als het een homo sapien is die geen % gevoel heeft om een motorvoertuig te besturen.

Eurlings is meer een kwal
 
Zes van de tien doden in het verkeer vallen op 50-kilometer- en 80-kilometerwegen,’’ zegt zij.

Wat een flutbewering, hoeveel andere wegen zijn er dan nog? snelwegen en 30km zones, nou als daar de overige doden vallen dan is dat een vrij evenredige verdeling als je het mij vraagt. altijd die cijfertjes om indruk te maken met een verhaal.

Kan me ook niet voorstellen dat dit verder veilig rijgedrag in de hand wekt. Namelijk, motorrijders die tussen verhoogde middenberm en de auto gaan inhalen, mensen die gaan kleven, mensen die de auto vol over die middenberm gooien uit frustratie. Kan je beter gewoon mensen laten inhalen. Echt weer een voorstel van zo een doos die even een stempel moet drukken op haar ambtstermijn.

tevens, meer hindernissen in 30km zones wekt ook alleen maar agressie op. Als ik om de 20meter een drempel van een meter hoog over moet word ik chagrijnig en wil ik zo snel mogelijk die wijk uit en geef ik vol gas tussen de drempels door. slecht voor benzineverbruik, slecht voor het milieu, en slecht voor de verkeersveiligheid


[FOTO]

"Ohk, misschien niet ECHT een kerel, maar om het nou meteen een vrouw te noemen....."

_O-
 
Laatst bewerkt:
tevens, meer hindernissen in 30km zones wekt ook alleen maar agressie op. Als ik om de 20meter een drempel van een meter hoog over moet word ik chagrijnig en wil ik zo snel mogelijk die wijk uit en geef ik vol gas tussen de drempels door. slecht voor benzineverbruik, slecht voor het milieu, en slecht voor de verkeersveiligheid
Je vergeet slecht voor je hart. En daar moesten we toch mee rijden... O-)
 
oww my bad.

na maij weggen ben ik maar gestopt het te volgen.
irriteerde me alleen maar aan die mensen die andere wetten voorleggen en zelf lak hebben aan diezelfde regels |(

En al helemaal niet als het een homo sapien is die geen % gevoel heeft om een motorvoertuig te besturen.

Eurlings is meer een kwal

Voor iemand die er inmiddels vijf minuten van op de hoogte is dat Hanja Maij-Weggen niet meer de Minister van Verkeer en Waterstaat is, blaas je wel verdomd hoog van de toren moet ik zeggen.

En dat terwijl hij nog wel de MAG-motorrijderstrofee heeft gewonnen :)
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=eurlings-krijgt-trofee
 
Terug
Bovenaan Onderaan