Nieuw: Garmin Zumo 390

zie je ook een klapband aankomen?

Aan de meeste klapbanden gaat eerst een tijdje drukverlies vooraf, waarbij het gaatje alsmaar groter wordt totdat het uitscheurt en.. klapt. De TPMS ververst elke 30 seconden, dus ja: een deel van de klapbanden zul je voor kunnen zijn.

Volledig voorkomen? Zeker niet.
 
Toch is dit ( tpms ) de toekomst, beter voorkomen dan .........!

Mijn laatste inrijding had ik met een 135 pk motor, voelde achter de band wat raar doen en ja hoor 0.4 bar onder normaal. Klein spijkertje erin, zie je dus aankomen met de TPMS. :}

De 390 is binnen en heb al gezien dat de menustructuur wat anders is als bij de 550.

Word dus even mee gaan oefenen, leuk werk vind ik. :Y

----------------------------------------------------

Nb; heb op lange ritten ook een reparatie set bij me, van ducktape tot bandenreparatie spullen.
 
Laatst bewerkt:
De Garmin Zumo 390 is nu ook te koppelen aan de Garmin Virb camera's via de ANT functie. Een groot voordeel als je je camera ergens achter aan je motor hebt hangen op een onbereikbare plek...
 
0.4 bar onder normaal.. dat is verschil tussen een koude en warme band. En iedere halve minuut op dat scherm staren...
 
Haha hij is goed. :Y

Bij koude banden had ik achter 2.5 ipv 2.9 bar, dat voel je al.

Tenminste ik merkte het onmiddellijk, was wel een sportive naked waarmee je zeg maar
soms wat te hard rijd. O-) :X

En de melding van de tpms overruled de rest, dus melding op het routescherm met symbooltje en misschien wel geluidssignaal.???? ( moet ik nog testen.! )



0.4 bar onder normaal.. dat is verschil tussen een koude en warme band. En iedere halve minuut op dat scherm staren...
 
Qua routekeuze: zou zeker een leuke optie zijn. De nieuwe edge (voor het fietsen) die binnenkort gelanceerd wordt kent inderdaad zo'n mogelijkheid. En zelfs een 'rondrit'. Zeg hoeveel km je wilt rijden en je krijgt een route voorgeschoteld...

Hoe doe je dat dan? Dat klinkt ook leuk!

Ik heb ook de Zumo 390LM afgelopen zondag op de beurs gekocht samen met een Sena smh5 duo set en ben nu aardig aan het uitproberen hoe hij werkt en icm basecamp. Basecamp krijg ik nu redelijk in de vingers (al werkt dat gebeuren met de mappen en lijsten met daaronder de waypoints en routes wel vreemd, dat had een stuk gebruiksvriendelijker gekund).

Tot noch toe heb ik alleen nog in de auto met de Zumo 390 gereden, maar ik ben al druk met routes maken die ik in de aankomende weken wil gaan uitproberen.

De TPMS ventielen en OnRoute motorkaart staan al op mijn verlanglijstje :+
 
Laatst bewerkt:
Ze luisteren net zo "goed" als de mannen van tomtom met de zachte routepunten -O-

Zou je denken...

Ik heb met legio voorbeelden in Nl en Fra Garmin toegelicht waarom de 'bochtige wegen' niet overal goed functioneren.

Het goede nieuws: ik kreeg deze week feedback dat de wens begrepen en onderkend is en op de officiële 'to do' list staat. Maw: er wordt aan gewerkt en het zal 'ergens' in de toekomst via firmware update verbeterd gaan worden.
 
en weer geen mp3 functie indat ding.... -O-
Nee, dan mag je €100 extra neerleggen voor de 660LM.
Of natuurlijk je headset koppelen met je telefoon en daar je mp3 op afspelen. Heb je alleen geen navigatiecommentaar.

Tenzij iemand nog een andere optie weet natuurlijk. Dan hou ik mij ook aanbevolen.
 
Nee, dan mag je €100 extra neerleggen voor de 660LM.
Of natuurlijk je headset koppelen met je telefoon en daar je mp3 op afspelen. Heb je alleen geen navigatiecommentaar.

Tenzij iemand nog een andere optie weet natuurlijk. Dan hou ik mij ook aanbevolen.

tsja ik had eerst de 550.. die overleed na 6 jaar en heb nu dus al 2 jaar de 660 puur vanwege de mp3 functie.
telefoon kan ook, maar ik vind t wel handig dat ik op de navi zelf de bediening van de muziek heb zitten.

Ik rij elke dat van amsterdam naar schiedam woon werk en dan is wat muziek toch best fijn! ik zou eigenlijk wel een radio functie in de zumo willen zien...

en ik weet dat de fancy BT systemen FM radio hebben ingebouwd maar ik heb gewoon nog een mooi bedraad setje in me helm zitten, en zolang die het nog goed doet vind ik t eigenlijk zonde om een BT systeem te kopen :') headset die nu in me helm zit is van beahr.. dat is net zo duur als een BT systeem tegenwoordig :')
 
Nee, dan mag je €100 extra neerleggen voor de 660LM.
Of natuurlijk je headset koppelen met je telefoon en daar je mp3 op afspelen. Heb je alleen geen navigatiecommentaar.

Tenzij iemand nog een andere optie weet natuurlijk. Dan hou ik mij ook aanbevolen.
Scala rider g4 gebruik ik. De aux kabel inpluggen in je telefoon, en via bluetooth de navigatie instructies ontvamgen. Werkt perfect!
 
Zou je denken...

Ik heb met legio voorbeelden in Nl en Fra Garmin toegelicht waarom de 'bochtige wegen' niet overal goed functioneren.

Het goede nieuws: ik kreeg deze week feedback dat de wens begrepen en onderkend is en op de officiële 'to do' list staat. Maw: er wordt aan gewerkt en het zal 'ergens' in de toekomst via firmware update verbeterd gaan worden.

Het rare aan tomtom is dat ze wel ervaring hebben met softe routepunten.
Op mn tomtom for android kan ik 4-5 adressen in n route zetten (niet hetzelfde als met de motor natuurlijk en dus niet met waypoints) maar als ik ook maar even n andere weg neem dan aangegeven, verschijnt al de melding "viapunt overgeslagen!!

Nog iets: mn vriendin kocht gisteren tomtom for iphone met hd traffic (zij is ook taxichauffeur) en wat denk je: bij haar zit er gewoon de optie "kronkelwegen" op met 3 instellingen voor gebruikte wegen!
Op mn android versie zit de kronkelwegenoptie niet!

Ik zag op de beurs trouwens dat waypoint n filliaal in hilversum gaat openen eind maart?
Heb jou helaas niet gezien bij garmin
 
Nee, dan mag je €100 extra neerleggen voor de 660LM.
Of natuurlijk je headset koppelen met je telefoon en daar je mp3 op afspelen. Heb je alleen geen navigatiecommentaar.

Tenzij iemand nog een andere optie weet natuurlijk. Dan hou ik mij ook aanbevolen.


Kan je je navigatie niet met bluetooth koppelen en je muziek op je telefoon of mp3 speler doen en aansluiten via aux ?
 
Banden druk meting krijg je steeds vaker standaard op de motor
Net als ABS niet zo lang geleden heel wat was zal de druk meting ook gewoon worden

Geef mij maar een simpele navigatie waar ik een route mee kan rijden
De rest van de opties mag je houden

90% van de gebruikers denken er zo over
 
Welk merk heeft dit standaard dan op de motor, ik zou er niet 1 weten.???? :?

Weet wel dat je dit bij Triumph kan krijgen maar dat kost wel wat, en in je Nav. kun je het meenemen naar een andere motor.

Gaat nog wel even duren voor een bandendruk controle systeem op motoren standaard is.!

Maar moet wel zeggen dat ik de TPMS ook nooit gemist heb, net als ABS.! O-)

Banden druk meting krijg je steeds vaker standaard op de motor
Net als ABS niet zo lang geleden heel wat was zal de druk meting ook gewoon worden

Geef mij maar een simpele navigatie waar ik een route mee kan rijden
De rest van de opties mag je houden

90% van de gebruikers denken er zo over
 
Op BMW zie je het. Daar kan je t als optie nemen.
Op mn 1200GS zat het. Helaas op mn 800 GS niet.

Op mn 1200 zat ook abs, tractioncontrole, electronisch geregelde vering ESA.
Geweldig! Kon onder het rijden switchen tussen comfort, normaal en sport. Draaide ik de snelweg op voor n lang stuk....klik comfort :)
Ook verwarmde handvaten.

Op mn 800 alleen abs en verwarmde handvaten.
 
Laatst bewerkt:
Wil die meneer die z'n GS voor de ingang geparkeerd heeft 'm even op zij zetten? Vriend stoot Ferry aan: "dat is de jouwe, hoor. Waarom haal je 'm niet weg?"
Ferry: ik wacht tot hij roept "wil die meneer van de BMW GS 1200 met abs, tractioncontrole, electronisch geregelde vering ESA, LED verlichting, verwarmde buddyseat en handvaten, navigatie, alarmsysteem, zijkoffers en schijfremslot 'm even weghalen" :+
 
Nee, dan mag je €100 extra neerleggen voor de 660LM.
Of natuurlijk je headset koppelen met je telefoon en daar je mp3 op afspelen. Heb je alleen geen navigatiecommentaar.

Tenzij iemand nog een andere optie weet natuurlijk. Dan hou ik mij ook aanbevolen.

Goeie bluetooth set aanschaffen..... ik ben fan van de sena SMH10, maar er zijn er vast meer die het kunnen. Je kan gewoon meerdere apparaten koppelen, de ingebouwde prioriteit:
1. binnenkomend gesprek 2. Navigatie melding 3.Intercom 4. Muziek zorgt ervoor dat je muziekje even onderbroken wordt voor Truus en daarna weer verder speelt...
 
Ja, die Sena smh10 heb ik ook. Goed dingetje. :9~ :9~

Inderdaad gewoon alles aan de Sena hangen, wil trouwens helemaal niet bellen onderweg. :N Gezeik aan je kop, straks belt je schoonmoeder je en is je hele dag naar de klote. :( :X



Goeie bluetooth set aanschaffen..... ik ben fan van de sena SMH10, maar er zijn er vast meer die het kunnen. Je kan gewoon meerdere apparaten koppelen, de ingebouwde prioriteit:
1. binnenkomend gesprek 2. Navigatie melding 3.Intercom 4. Muziek zorgt ervoor dat je muziekje even onderbroken wordt voor Truus en daarna weer verder speelt...
 
Welk merk heeft dit standaard dan op de motor, ik zou er niet 1 weten.???? :?

Weet wel dat je dit bij Triumph kan krijgen maar dat kost wel wat, en in je Nav. kun je het meenemen naar een andere motor.

Gaat nog wel even duren voor een bandendruk controle systeem op motoren standaard is.!

Maar moet wel zeggen dat ik de TPMS ook nooit gemist heb, net als ABS.! O-)

Op mijn GTR1400 bvb ;)
 
Welk merk heeft dit standaard dan op de motor, ik zou er niet 1 weten.???? :?

Weet wel dat je dit bij Triumph kan krijgen maar dat kost wel wat, en in je Nav. kun je het meenemen naar een andere motor.

Gaat nog wel even duren voor een bandendruk controle systeem op motoren standaard is.!

Maar moet wel zeggen dat ik de TPMS ook nooit gemist heb, net als ABS.! O-)

Zit op me 1200gs adventure. Net als de abs en traction control.

Op zich nooit gemist maar tis wel handig :+
De traction control heeft me wel eens gered toen me achterwiel wilde uitbreken in een natte bocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan