Nieuw: Garmin Zumo 390

Wil die meneer die z'n GS voor de ingang geparkeerd heeft 'm even op zij zetten? Vriend stoot Ferry aan: "dat is de jouwe, hoor. Waarom haal je 'm niet weg?"
Ferry: ik wacht tot hij roept "wil die meneer van de BMW GS 1200 met abs, tractioncontrole, electronisch geregelde vering ESA, LED verlichting, verwarmde buddyseat en handvaten, navigatie, alarmsysteem, zijkoffers en schijfremslot 'm even weghalen" :+


Ik moet een uur van tevoren vertrekken om alle gadgets in te kunnen schakelen, want anders kom ik niet weg!

})


(Maar hij heeft wel gelijk. Weinig motoren hebben zo'n bandendruk meter. Reuze handig en vind t echt jammer dat ik t niet meer heb.
Goed idee van Garmin!)
 
Laatst bewerkt:
Kan je je navigatie niet met bluetooth koppelen en je muziek op je telefoon of mp3 speler doen en aansluiten via aux ?

Goeie bluetooth set aanschaffen..... ik ben fan van de sena SMH10, maar er zijn er vast meer die het kunnen. Je kan gewoon meerdere apparaten koppelen, de ingebouwde prioriteit:
1. binnenkomend gesprek 2. Navigatie melding 3.Intercom 4. Muziek zorgt ervoor dat je muziekje even onderbroken wordt voor Truus en daarna weer verder speelt...

Ik heb de Sena SMH5 icm de Zumo 390. Werkt als een trein. Sinds het weekend heb ik zowel duo Sena SMH5, m'n Zumo en m'n telefoon allemaal werkend via BT. Wisselt automatisch tussen wat nodig is. Ik kan bellen/muziek luisteren/navigatie horen/praten met bijrijder. Top ding! :]
 
Blijf je ook nog op het verkeer letten.?? Haha. })

Sommige automobilisten rijden je er zo van af, had er gisteren weer 1 die me inhaalde, vlak voor me invoegde en vol in de remmen ging om naar rechts af te slaan. :( :( :( :( :( Even mijn vuistje laten zien natuurlijk, gozer moeilijk kijken.!! O-)

Ik heb de Sena SMH5 icm de Zumo 390. Werkt als een trein. Sinds het weekend heb ik zowel duo Sena SMH5, m'n Zumo en m'n telefoon allemaal werkend via BT. Wisselt automatisch tussen wat nodig is. Ik kan bellen/muziek luisteren/navigatie horen/praten met bijrijder. Top ding! :]
 
Ja dat soort figuren heb je 'natuurlijk' ook op de weg. Helaas. En helaas helpen de vuistjes of andersoortige beweging die aanduiden dat iemand zijn verstand moet gaan zoeken, niet altijd.

Ik ben nog wel op zoek hoe ik kan aanzetten in de Zumo 390 dat hij melding geeft bij het naderen van een flitser. De flitsers staan er in, maar buiten een bericht bovenin het scherm hoor ik niks.
Ik kan wel aanzetten dat hij een piep geeft wanneer ik te hard rij, maar dat heb ik om persoonlijke redenen liever niet (ik wil niet doof worden van constant piep).
 
Ja, was in de bebouwde kom ( 50km/u ) waar het even 2 rijbanen per kant is.

Zelf ging ik 70km/u, was zo'n rukker in een bedrijfscombo. :X ( IQ van +/- 75. )

En moet wat rustig rijden want ben laatst gepakt met bijna 150km/u waar je maar 80 mag.

Boete ter waarde van 2 Zumo's.!!! |( :( ;(



Ingehaald door een auto???
 
sorry, 't was grappig bedoeld.... net zoals jouw opmerking betreffende een headset en verkeersveiligheid hoop ik. Want het is wel belangrijk dat je lekker ontspannen op de brommer zit voor het beste resultaat.
 
Zit. Mee te lezen.
Heb zelf een scala q3. Helaas nog geen navigatie. Maar bij deze is ook de prioriteit in te stellen. Je kunt dus navi horen en muziek luisteren. Muziek is ook te bedienen vanaf de scala.

Just my 2 cents. :W
 
Hoe zit het ook al weer?

Zondag ga ik een georganiseerde rit rijden.
Is mijn 1e rit met de 390, voorheen 6 jaar met de 550 gereden.
Route wordt aan de start uitgedeeld/geladen op de sd-kaart.
Is een Mapsource-route.

Heb ik straks allemaal zgn harde-routepunten en moet ik absoluut en beslist langs alle routepunten?

Ik ben heel benieuwd.
 
Hoe zit het ook al weer?

Zondag ga ik een georganiseerde rit rijden.
Is mijn 1e rit met de 390, voorheen 6 jaar met de 550 gereden.
Route wordt aan de start uitgedeeld/geladen op de sd-kaart.
Is een Mapsource-route.

Heb ik straks allemaal zgn harde-routepunten en moet ik absoluut en beslist langs alle routepunten?

Ik ben heel benieuwd.

Waarom doet zo'n organisator dat? Wil ie z'n route niet delen? Zal lekker opschieten als iedereen daar nog ff een uurtje aan het prutsen is voor de route correct geladen is....
Op de 660 (die ik heb) moet herberekenen uit staan - denk dat dat op de 390 ook belangrijk is, maar dat wist je al als je een 550 hebt gehad. En met de 350/390 kan je routepunten skippen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik heb de TPMS sensor even echt gewogen en die weegt 10 gram incl.batterij. :9~ Makkelijk voor balanceren dus, 10 gram tegenover sensor plakken/lijmen.

Mijn vorige melding over het gewicht ( 14gr. ) had ik van het net gehaald. O-)

Tpms. systeem werkt goed en redelijk nauwkeurig, binnen 0,1 bar nauwkeurig. Netjes.! :Y
( getest met dig. meter, 2,55 bar word als 2,6 gezien. )

Sensor koppelen is een eitje, precies volgens het boekje. :}

full


Bandendruk moet goed zijn met dit gewicht..!!! :?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het bij de 390 wel makkelijk dat hij kan vragen of je wilt herberekenen.
Zo staat het niet standaard uit, als ik bijv zelf een on-the-fly route rij, maar kan ik wel kiezen om niet te herberekenen als ik een voorgedefinieerde route rij.

Erg praktisch!
 
Waarom doet zo'n organisator dat? Wil ie z'n route niet delen? Zal lekker opschieten als iedereen daar nog ff een uurtje aan het prutsen is voor de route correct geladen is....
Op de 660 (die ik heb) moet herberekenen uit staan - denk dat dat op de 390 ook belangrijk is, maar dat wist je al als je een 550 hebt gehad. En met de 350/390 kan je routepunten skippen.

Ik begrijp dat wel, ze willen route wel delen maar pas als je betaald hebt _O- .
Is klappertand-rit Hellendoorn, staat ook op de KNMV-kalender.
Na betaling inschrijfgeld wordt de route geladen op de sd-kaart.
Vooraf aanmelden is denk ik ook wel mogelijk, dan krijg je de route gemaild als je inschrijfgeld binnen is. Ik doe daar niet aan en regel eea wel aan de start.
Ik wist niet dat ik routepunten kan skippen, hiermee is mijn vraag beantwoord, nu nog even uitvogelen hoe dit werkt.
 
Beste mensen, ik heb de TPMS sensor even echt gewogen en die weegt 10 gram incl.batterij. :9~ Makkelijk voor balanceren dus, 10 gram tegenover sensor plakken/lijmen.

Mijn vorige melding over het gewicht ( 14gr. ) had ik van het net gehaald. O-)

Tpms. systeem werkt goed en redelijk nauwkeurig, binnen 0,1 bar nauwkeurig. Netjes.! :Y
( getest met dig. meter, 2,55 bar word als 2,6 gezien. )

Sensor koppelen is een eitje, precies volgens het boekje. :}

[afbeelding]

Bandendruk moet goed zijn met dit gewicht..!!! :?

Kun je ook een stijging zien in druk zodra je gaat rijden, zodat je aan de druk kunt zien of je banden warm zijn?
 
Beste mensen, ik heb de TPMS sensor even echt gewogen en die weegt 10 gram incl.batterij. :9~ Makkelijk voor balanceren dus, 10 gram tegenover sensor plakken/lijmen.

Mijn vorige melding over het gewicht ( 14gr. ) had ik van het net gehaald. O-)

Tpms. systeem werkt goed en redelijk nauwkeurig, binnen 0,1 bar nauwkeurig. Netjes.! :Y
( getest met dig. meter, 2,55 bar word als 2,6 gezien. )

Sensor koppelen is een eitje, precies volgens het boekje. :}

[afbeelding]

Bandendruk moet goed zijn met dit gewicht..!!! :?
Nou snap ik dat je wordt ingehaald door auto's (wel knap dat ie er langs kon)
 
Jazeker, gisteren ritje gemaakt ivm mooie weer. :]

Voorband ging van 2.5 naar 2.9 bar maximaal.
Achterband ging van 2.9 naar 3.4 bar maximaal.

Dus toch leuk dat je kan zien wat er gebeurt. Zelfs grafiek later thuis uitleesbaar op de 390 met geheugen van de druk. :9~ :}

Kun je ook een stijging zien in druk zodra je gaat rijden, zodat je aan de druk kunt zien of je banden warm zijn?
 
Jazeker, gisteren ritje gemaakt ivm mooie weer. :]

Voorband ging van 2.5 naar 2.9 bar maximaal.
Achterband ging van 2.9 naar 3.4 bar maximaal.

Dus toch leuk dat je kan zien wat er gebeurt. Zelfs grafiek later thuis uitleesbaar op de 390 met geheugen van de druk. :9~ :}

Dat is nogal een verschil zeg! Ik dacht altijd dat het maar zo'n 0,2 bar scheelde... Maar super dat het dus goed te zien is. Een erg nuttige bijeenkomstigheid wat mij betreft...
 
Ja, hier is die dan..!!
.
full


Ook leuk is dat je de spanning continue in het dashboard kan laten zien, dus onder in scherm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan