Natuurlijk ga je er niet van dood, da's wat overdreven. Ik ben echter best wel van de Darwin Award. Komt er op neer dat domme mensen een probleem zijn, maar dat probleem lost zichzelf wel op. Een verstandig persoon doet ook gewoon een pak aan als het risico hoger wordt. Als ik echter een stukje van 1,5km naar de supermarkt heen en terug rijd heb ik geen zin om in die supermarkt met pak en al te zeulen. Het is de 2x 5 minuten omkleden ook niet waard. Helm kan nog als winkelmandje dienen maar het pak zit gewoon in de weg voor zo'n flutstukkie. En niet zeuren dat zo'n klein stukje ook gewoon met de fiets moet, als ik dat op de motor wil doen doe ik dat. En als dat niet mag is het zéker vrijheidsbeperkingHouse die vrijheidsbeperking is toch maar heel beperkt hoor. Zeg nou zelf : daar ga je toch niet van dood...integendeel deze "beperking" beoogt juist het omgekeerde effect: dat je in leven blijft om je te kunnen blijven ergeren aan lui zoals ik ! LOL !
Klopt, echter de wetenschap dat je ABS hebt resulteert in het fijnknijpen van je hendels waardoor ABS wel ingrijpt, en tenzij je een recent systeem heb kost dat je wel degelijk een paar meter
Ik oefen ook regelmatig noodstops en durf te beweren dat ik aardig kan remmen. Of ik ABS er uit rem? Vast niet onder alle omstandigheden, maar ik kom wel in de buurt. Ik heb er geen moeite mee als het voor nieuwe motoren verplicht wordt want ik zie de waarde voor veel mensen er best van in, maar ik zal nooit een méérprijs betalen voor ABS. Weet van mezelf dat ik ook in schriksituaties de boel niet van schrik blokkeer (die situaties kom je nu eenmaal tegen helaas) en gecontroleerd kan stoppen. Heb best wel eens bij het oefenen en uitproberen een voorwiel geblokkeerd, op zich wel goed voor het gevoel. 't Gevoel is best kutMaar het is een kwestie van loslaten en direct opnieuw aanleggen, dan is er niks aan de hand.
Ik, dusIk denk dat je de waarde van ABS onderschat, en juist rijders die geoefend zijn en echt durven remmen het meeste voordeel hebben bij ABS.
Oefenen onder een stralend zonnetje heb ik ook wel eens gedaan tot ik met de voorband strepen trok op het asfalt, maar wie doet het met druilerig weer zoals vandaag?
Ik, dus
Net zoals ik met dit weer nog steeds tot de rand van m'n banden rijd, wat niet schijnt te kunnen als je de meesten hier moet geloven
Als ik me niet vergis, is ABS een vereiste bij de pliesie... en die jongens en meisjes kunnen echt wel rijden..
Shit, dan is een kuipruit dus ook zeer verstandigAls ik me niet vergis, is ABS een vereiste bij de pliesie... en die jongens en meisjes kunnen echt wel rijden..
Ik denk toch wel dat ik dat kan, op mijn examen stond ik net voor de streep van 50km/u stil terwijl ik de snelheidsmeter passeerde aan 66km/u.Als je goed kunt remmen sta je, met de huidige ABS, net zo snel stil
De ABS grijpt namelijk helemaal niet in als jij echt goed remt
Moet je natuurlijk wel echt zo goed kunnen remmen als jij denkt dat je kunt remmen
Ik oefen elke weekend en soms nog extra tijdens de week. Noodstop, uitwijken en slalommen.Ik denk dat je de waarde van ABS onderschat, en juist rijders die geoefend zijn en echt durven remmen het meeste voordeel hebben bij ABS.
Oefenen onder een stralend zonnetje heb ik ook wel eens gedaan tot ik met de voorband strepen trok op het asfalt, maar wie doet het met druilerig weer zoals vandaag?
Ik denk toch wel dat ik dat kan, op mijn examen stond ik net voor de streep van 50km/u stil terwijl ik de snelheidsmeter passeerde aan 66km/u.
Waardeloos artikel. Ze zeggen niets over het aantal motorrijders, voor hetzelfde geld is dat met meer dan die 17% gestegen. Of het is een freak-of-nature, een daling van 1 dode per jaar is net zo goed absoluut niet significant aangezien de eerste 10% oid sowieso al als fluctuatie moet worden gezien, tenzij het een trend van de afgelopen 10 jaar is (maar dat zeggen ze er ook al niet bij).
Elk overlijden is een drama vind ik zo'n onzin. 't Is voor mij een drama als 't een bekende van mij is, voor jou als het een bekende van jou is. In dat laatste geval zal ik er geen minuut minder om slapen. Bij de overleden motorrijders heb je weer twee categoriën. Met en zonder vol pak. Bij de rijders die een vol pak droegen (groep 1) haalde dat blijkbaar niks uit, die slachtoffers blijven dus bestaan ongeacht welke regelgeving omtrent pakken je invoert. Bij diegenen die geen pak aan hadden (groep 2) heb je weer twee groepen. Bij de eerste groep had het pak het leven gered (2a), over die mensen hebben we het nu, bij die andere groep (2b) had dat ook geen bal geholpen want dan hadden ze bij groep 1 gezeten omdat ze zo spectaculair faalden dat ook het pak niets had uitgehaald. Bij groep 2b moet je ook weer kijken naar de omstandigheden. Was het de schuld van de motorrijder dan hij viel? Ja? Dan was't een domme prutser: Darwin Award. Nee? Zat er dik in. Is het dan niet nuttiger om te investeren in fatsoenlijke voorlichtingscampagnes voor automobilisten? Ik vind niet dat wij ons extreem zouden moeten inpakken omdat de rest van de wereld het vertikt op te letten.
gaan we dan ook de verplichte kleding voor wielrenners instellen?geen nieuwe idd maar wel een tweedehandse en die hebben evenveel pk's aan boord als de nagelnieuwe exemplaren.
Qua "ritje door de stad" ik heb slachtoffers gezien die tegen 40 km/u tegen de grond waren gesmakt en die .... letterlijk het vel waren afgestroopt.... die pijnkreten .... die klinken nog in mijn oren .... verschrikkelijk was dat ! Als papa van 2 grote kinderen wil ik hen behoeden voor deze stommiteiten en ga daarom volledig akkoord met deze verplichting qua kledij...
Er gebeurt al zat door overheden, vooral hier in Nederland kunnen ze er wat van.het is al verbeterd met de valhelm die steviger gemaakt is dan voorheen maar er is aldaar idd nog werk aan de winkel....
ja leuk dat die stevig is, maar niet verplichthet is al verbeterd met de valhelm die steviger gemaakt is dan voorheen maar er is aldaar idd nog werk aan de winkel....
http://www.fietsersbond.be/standpunten/fietshelm
Blijkbaar is uit een studie gebleken dat de valhelm voor fietsers contraproductief werkt !
Dat maakt zeker wel uit. Dat die GSX-R beter remt mag ik voor je hopen, dat is een slechte vergelijking en staat compleet los van het ABS.abs zijn vast wel beter zijn, maar pas na weet ik hoeveel ervaring ermee.
niet na een paar uurtjes lessen
en het ligt er denk ik ook aan of je een bmw van 20k hebt of een kawa van 8
Grappig dat jij dit post terwijl het juist jouw punt totaal niet ondersteunt.http://www.fietsersbond.be/standpunten/fietshelm
Blijkbaar is uit een studie gebleken dat de valhelm voor fietsers contraproductief werkt !
zij toch ook dat er een verschil is tussen een bmw van 20 duizend en een kawsaki van 8Dat maakt zeker wel uit. Dat die GSX-R beter remt mag ik voor je hopen, dat is een slechte vergelijking en staat compleet los van het ABS.
Heb pas met gymkhana wat rondjes op een ER6 met abs gedraaid. De ER6 is prima geschikt maar het remmen was drie keer niks. Voor weinig gevoel en vooral achter was continu aan het rammelen terwijl de grip nog niet eens weg was (@wijsneuzen: hij had zonder ABS dus nog niet geblokkeerd) met als klap op de vuurpijl dat ie, wanneer je langer dan een paar seconden doorrammelde ALLE remdruk verloor
Goed systeem