Nieuwe speelfietsen van Faithy en Wolve

Wolve

MF veteraan
16 feb 2005
6.579
0
Kingston upon Hull
We hebben gisteren beide een nieuwe speelfiets gehaald en dat wilden we graag even delen. *O*

Ik heb zelf een Honda XL600R gekocht. Hardstikke leuke speelfiets, rijdt heerlijk! Alleen moet ik nog wennen aan de kickstarter, maar na een paar trappen krijg ik 'm wel aan nu. :)

Wat nog gedaan moet worden: achterband (en voor waarschijnlijk ook maar meteen). Choke-hendel is afgebroken, is ook wel handig voor de minder warme dagen. Vandaag startte die prima zonder choke. En de voorremschijf loopt aardig aan, moet ook even naar gekeken worden.

full


full


Faithy heeft een Yamaha XT600E gekocht. Oók een harstikke leuke speelfiets, rijdt óók heerlijk! Deze heeft wel een electrische start.

Wat nog gedaan moet worden: er moet nog een nieuwe koppelingskabel op, de huidige loopt heel zwaar. En wellicht moeten er ook wat meer off-road gerichte bandjes op.

full


full


En nu... kunnen we lekker spelen! *O* :] *O*
 
*O*

Wat een top speeltjes zeg!
Gaan jullie zeker een hoop plezier van hebben op die off-road cursus :)
 
Mooie motoren hoor. harstikke leuk en als je zin krijgt laat het in de nijmegen topic eens voorbijkomen, gaan we wat pielen met de offroad aspiraties van jullie. echt geinig, maar wel bere vermoeiend in het begin. dus roep maar, zijn er vast wel een paar die meegaan, de uiterwaarden bij bemmel en gendt zijn gewoon leuk en kan je rustig wat aanklooien zonder meteen allerhande tuig op viervoeters en wandelaars tegen het lijf te lopen.
 
Heeeeeeeeeeeel gaaf! :} Waar willen jullie die offroad-cursus gaan doen (als de motoren tegen die tijd klaar zijn)? :+
 
Laatst bewerkt:
dank :9

De XL van Wolve moet wat meer aan gebeuren dan verwacht -O- maar dat kan hij beter zelf even posten.

Mijn XT krijgt iig morgen ook nieuwe bandjes en als het meezit een nieuwe koppelingskabel. Termaat had 'm besteld dinsdag, zou woensdag binnen zijn, maar hij was niet geleverd ;( dus nu hopen dat ze hem vandaag of morgenochtend alsnog hebben -O- want dan kan ik 'm in één riedel rijklaar maken :9
 
He stoer man grote plannen zag ik we hebben op mijn bij baan op het blauwe meer regelmatig mensen met die plannen die dan een dagje een cursus komen doen is achter af altijd leuk als we dan mails krijgen en ze zeggen dat ze er wat aangehad hebben kijk maar eens op experience-island.nl

ben jaloers alleen op de plannen veel plezier
 
Leuke brommers, nemen jullie deze mee voor de zandpaadjes tijdens de bata? Ik neem dit jaar ook maar wat anders mee dan mijn lawaaibak van vorig jaar. Tot 24 april in groep 4!
 
@wolve, mochten er dingen aan moeten gebeuren die je niet zelf kunt/nog niet gedaan hebt, te veel geld kosten om te laten doen en het niet morgen al moet gebeuren geef je maar een gil ;)
 
Zo, even een updeetje voor oma!

Waar Faithy's motor al blij was met een nieuw koppelingskabel en wat mooie nieuwe noppen, is die van mij wat veeleisender.

Laatst was de remschijf (krom door de dikke blokjes) al vervangen. En ook mijn fiets had mooie nieuwe nopjes gekregen.

De choke-kabel had zijn beste tijd ook gehad, dus die moest nog vervangen worden. Maar nu was ook de uitlaat al doorgescheurd, resulterend in een mooi gat en een hoop kabaal. Via marktplaats een mooi tweedehands setje op de kop getikt en vandaag lekker aan de slag geweest.

Men neme wat gereedschap
tn_IMAG0019.jpg


En nog geen kwartier later heeft de motor een flinke afslakkuur gehad
tn_IMAG0020.jpg


En zo'n 10cm achter het verbindingspunt met de bochten is de GP-style uitlaat duidelijk te zien :9
tn_IMAG0021.jpg


De nieuwe tweedehands dempers hadden alleen nogal veel moeite met de oude bochten. Het gat leek net te klein om over elkaar te passen. Dus toen heb ik de oude bochten ook gedemonteerd en de nieuwe tweedehands bochten er bij gepakt.
Dat was nog wel even prutsen, want die afdicht-ringen (of hoe ze ook heten) van de uitlaten van de cylinder zaten niet bij de nieuwe bochten. Maar na wat wrikken en schrapen had ik ze van deoude bochten afgekregen. Want nieuwe had ik natuurlijk niet bij de hand...
Maar uiteindelijk is het gelukt, de nieuwe uitlaat zit er op!
tn_IMAG0026.jpg


Ook de choke-kabel was zo gedaan. Dat was ook de voornaamste reden dat de tank (en dus ook zadel) er af waren. Want die aansluiting zit natuurlijk goed verstopt! Zo'n kabel hoeft dan ook zelden vervangen te worden.

En toen ik binnen m'n handen aan het wassen was, bedacht ik me ineens dat ik het benzineslangetje van de tank nog niet had aangesloten... Dus gauw nog even naar buiten en hop, alles is weer zoals het hoort.

Dus het is me zomaar gelukt en heb ik weer een normaal klinkende brommer. :]

En wat zou ik toch graag een brug en krik hebben om dit soort dingen op te doen... :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan