Nieuwerwets Brik Gekocht

Gaaf om dat van dichtbij te zien! :}

Die gaten in de remschijf zijn ook wel speciaal!
Ja idd,maar er zitten meer mooie details aan deze motor vind ik,motortje weet niet wat 'em overkomt,na 5jr grotendeels te hebben stilgestaan hebben wij er in 2 dagen 127 mijl mee getuft,naast m'n andere motor waar ik vanmiddag nog 228 km mee reed :] :] :] :]
 
Had de vorige eigenaar van de TT toevallig een schuur vol ouder spul naast het huis?
'K weet niet of je die van mij bedoelt,heeft wel een schuur/garage,maar vlgs mij stonden daar geen motoren in,zelf rijd die gast een bmw gs,maar die staat bij de dealer met schade opgelopen tijdens vakantie,dus gebrek aan financieen mag ik aan nemen,want ik overviel hem ahw met het aankopen,hij twijffelde nog al. *D
 
'K weet niet of je die van mij bedoelt,heeft wel een schuur/garage,maar vlgs mij stonden daar geen motoren in,zelf rijd die gast een bmw gs,maar die staat bij de dealer met schade opgelopen tijdens vakantie,dus gebrek aan financieen mag ik aan nemen,want ik overviel hem ahw met het aankopen,hij twijffelde nog al. *D

Ah dan is het niet degene die ik bedoelde, tijdje terug een Katana gekocht voor m'n vriendin, deze meneerhad een schuur/werkplaats naast het huis met wel 20 fietsen erin en hij had zo'n GB in nieuwstaat als ornament in de hal staan.
 
@ repsol,

Tip: die deukjes kun je proberen uit je tank te blazen met luchtdruk [ als ze niet te klein zijn ] hoef je de lak nl. niet te beschadigen.

Tank demonteren, benzine eruit, luchtdruk op bezine kraan/ bezinekraan tapgat, dop heel goed dicht maken evt ontluchting natuurlijk ook, compressor aanzetten en met een beetje mazzel [lukt niet altijd] plop... deuk eruit :-)

Sterke magneet [met doek tussen magneet en lak] wil ook nog wel eens werken.
Moet natuurlijk wel een industriele magneet zijn bv www.powermagnetshop.de .
 
Laatst bewerkt:
@ repsol,

Tip: die deukjes kun je proberen uit je tank te blazen met luchtdruk [ als ze niet te klein zijn ] hoef je de lak nl. niet te beschadigen.

Tank demonteren, benzine eruit, luchtdruk op bezine kraan/ bezinekraan tapgat, dop heel goed dicht maken evt ontluchting natuurlijk ook, compressor aanzetten en met een beetje mazzel [lukt niet altijd] plop... deuk eruit :-)

Sterke magneet [met doek tussen magneet en lak] wil ook nog wel eens werken.
Moet natuurlijk wel een industriele magneet zijn bv www.powermagnetshop.de .
Bedankt voor de tips *O* :}
 
kunnen die deukjes er niet op de zelfde manier uit gedrukt worden als de deukjes in een auto deur? Je weet wel met die nylon duuw dingen, zonder spuiten
 
zeker geen perslucht gebruiken |(
je drukt heel gemakkelijk de frametunnel wijd.
wrijven met een (nylon) duw ijzer zou je kunnen proberen.
pas wel op dat je niet te veel kracht op de vulopening zet, tanks zijn van heel zacht plaatstaal.

overigens fantastische fiets, leuk gooi en smijtijzer met retro looks.
ik geef hem een funfactor 9,5 :} :} *O*
 
Ik vind ze ook heel mooi, alleen pas op als ze rond de 50.000/60.000 zitten, dan worden ze soms zelf destructief (blokslijtage). Zowiezo klepspeling goed in de gaten houden ;)
 
Ik vind ze ook heel mooi, alleen pas op als ze rond de 50.000/60.000 zitten, dan worden ze soms zelf destructief (blokslijtage). Zowiezo klepspeling goed in de gaten houden ;)

het blok is toch van de XL?
bij mijn weten zijn het de XR blokken die stuk gaan :?
die hebben malle schuine klepaandrijving |(
die gb500 is eigenlijk een opgeleukte XBR en dat is gewoon een woon/werk fiets
 
het blok is toch van de XL?
bij mijn weten zijn het de XR blokken die stuk gaan :?
die hebben malle schuine klepaandrijving |(
die gb500 is eigenlijk een opgeleukte XBR en dat is gewoon een woon/werk fiets
Oeps, ik d8 ff dat het een XBR was :o
Maar die hebben beide hetzelfde blok mag ik aannemen?
Bij 50.000 nieuwe distri ketting ook nog in dat geval.
En XL blokken kunnen nog weleens losse klepzittingen vertonen.

TS, ik wil je niet bang maken hoor ;) ik bedoel het goed.
 
Hai, Eencylinderliefhebbers ????

De Honda Gb/ XBR staat bekend om zijn betrouwbaarheid, er zijn XBR motoren in nederland met al meer dan een ton op de teller zonder revisie, gewoon er goed.

Wat heel belangrijk is is het onderhoud, om de 5000 km nieuwe olie (halfsythetisch),en Filter houden hem in topconditie.
Een ander goed Item is een ridium bougie, geeft echt een goede verbetering.

Deze motoren presteren best wel goed, en zijn heel fijn in het bochtenwerk.

Ik rijd zelf met een GB500 na 4 jaar XBR ( met 36000 probleemloze kilometers)
en gebruik hem waar hij voor gemaakt is RIJDEN !!!!!


de afgelopen dagen toch weer zo`n 700 km weggedraaid met dit mooie weer.


full
 
zit gewoon wat te bladeren in het forum, zie ik opeens een topic over mijn eerste motor.

zal ff kijken of ik nog een foto thuis heb voor de liefhebber.
tenzij er geen reaktie komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan