ongelukken????

Van achteren aangereden door een vrachtwagen/grote bestelbus. Resultaat alles, mezelf incluus, totall loss, Whiplash en ik loop nu nog steeds met kniebraces.


suc6 met herstel... en goed dat je gelijk weer op de "motor" ben gestapt.

Ik ben 8 maart geschept met een snelheid van 40 km. Vlak bij een stoplicht aangereden.

Naast de schaaf, blauwe plekken, losse tanden en bloedneus, (motorpakken redden levens!!!) was mijn rechterbeen er minder aan toe.

Het was een zogenoemde open scheen en kuitbeen fractuur. Dit gepaard met een vleeswond van 150x80 mm (ovaal ongeveer).

Die openwond hebben ze chirugisch nog weggewerkt door een ander stuk huid+vlees te verplaatsen van mijn been over de wond.

Maar het heeft veel tijd nodig om te herstellen

En het ergste was, dat het nieteens mijn schuld was :( :( :(

Sander
 
Op woensdag 28 augustus 2002 09:34 schreef MOTORMANxxJAAR het volgende:

Zat een dubbele http voor, moet het nu weer doen (Foto's).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil tussen de edit knop en de quote knop is soms slecht te zien ;)
 
Ik moet zeggen dat ik het als auto- en motorrijder soms ook anders ervaar. Als ik auto rij houd ik altijd erg veel rekening met motoren. Maar bv gisteren rijd ik al 10 minuten achter een motorrijder die geen 1 keer in zijn spiegels kijkt (ik probeer altijd contact te maken door te kijken, zodat ze weten dat ik er ben, net als op de motor), geen richting aangeeft bij het wisselen van banen. Dan denk ik ook bij mezelf, waar ben je mee bezig. Maar ik ben het er in het algemeen wel mee eens dat automobilisten niet oplettend genoeg zijn!
 
Ben vorig jaar aangereden. Die automobilist had mij volkomen over het hoofd gezien. Ik heb bijna vier maanden thuis gezeten omdat mijn rechtervoet en linkerarm stuk waren. 2 operaties verder nu en nog steeds onder behandeling.

Vanmorgen (12 maanden later dus) moest de automobilist zich verantwoorden tegenover de rechter, daar was ik dus ook even bij.

Hij kreeg € 200,00 boete.
 
Vanmorgen (12 maanden later dus) moest de automobilist zich verantwoorden tegenover de rechter, daar was ik dus ook even bij.

Hij kreeg € 200,00 boete.

€ 200,00 is in vergelijking met jouw leed natuurlijk niet veel, maar kon dit niet buiten de rechtbank geregeld worden dmv een boete oid?? :?

Begrijp me niet verkeerd hoor, aanpakken die gasten, maar mede door dit soort zaken heeft ons rechtsysteem zoveel vertragingen.
Ik kan me voorstellen dat er nou drugsdealertjes oid vrij rondlopen omdat ze de rechter nog geen tijd heeft gehad die zaak te behandelen.

Just my 2 cents
 
€ 200,00 is in vergelijking met jouw leed natuurlijk niet veel, maar kon dit niet buiten de rechtbank geregeld worden dmv een boete oid?? :?

Begrijp me niet verkeerd hoor, aanpakken die gasten, maar mede door dit soort zaken heeft ons rechtsysteem zoveel vertragingen.
Ik kan me voorstellen dat er nou drugsdealertjes oid vrij rondlopen omdat ze de rechter nog geen tijd heeft gehad die zaak te behandelen.

Just my 2 cents
Mee eens. Ten eerste duurde dit wel 12 maanden (ik reed laatst te hard en kon na 6 weken al voorkomen |( .. en ja, van mij hadden zij ook een korte brief mogen sturen incl. acceptgirokaart á € 200,00

Nogmaals: recht is vaak erg krom helaas.
 
Dus ff te hard rijden op een lege snelweg kost 800 euro,en een ongeluk met gewonden veroorzaken 200 euro?

Klinkt mij (een beetje maar) raar in de oren...
 
Het kan nog erger, sommige mensen rijden doodleuk door als ze iemand onderuit gereden hebben! Dat is mij ook al overkomen, gelukkig voor mij zonder al te grote concequenties. Ook dat is strafbaar, maar probeer maar eens een kenteken te onthouden als je onderuit wordt gereden. Sindsdien had ik me voorgenomen om als ik een gekke situatie aantref even het kenteken in me op te nemen, maar het is me nog nooit gelukt omdat alles zo snel gaat.
 
Onder uit gegleden met 50--> rs125 uit '99 total los, 8800 piek schade, dagwaarde 7600 (was nog een heeeejle mooie)
Toch maar gekeken voor een nieuwe want ik was all risk verzekerd EN had zelf nix, ik gleed wel hard op m'n rug naar achter richting betonne rand maar zo'n neck protector (zo'n bult op je rug *D is een wipp lash safer ;) maar nix geraakt ofzo.

T was ook nog niet eens m'n schuld, gras van t maaien op de weg, t zat op de banden en op m'n kleding maar ze blijven er moeilijk over doen. Te hard he ik ook niet gereden want dan had ik meer kuipschade moeten hebben. Er staan sporen op de weg maar die zijn nog geen meter lang dus das niet hard gegaan. Nog bezig met procederen tegen de gemeente......k ga t wel winnen, kan niet anders, he goeie getuigen verklaringen.

GEMEENTE DUIVEN DEZE IS VOOR JULLIE :j

:]
 
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:28 schreef maxster het volgende:
Van achteren aangereden door een vrachtwagen/grote bestelbus.Vorig jaar werd ik alweer door zo'n tyfus bus onderuit geveegd, maar nu had ik alleen maar wat krasjes, gelukkig. De keren dat ik ternauwernood een ongeluk heb kunnen ontwijken zijn niet meer te tellen. Nu kun je begrijpen dat ik niet blij ben met al dat blik dat mijn weg kruist. :(

man! wat heb jij met busjes ?? Ik zou er voortaan met een grote boog omheen rijden...of alle busjes alvast waarschuwen door preventief hun spiegels eraf te trappen !! })
 
man! wat heb jij met busjes ?? Ik zou er voortaan met een grote boog omheen rijden...of alle busjes alvast waarschuwen door preventief hun spiegels eraf te trappen !! })
Het lijkt wel of er een gigantische magneet in mijn motor zit. Hoe meer blik er in een vierwieler zit hoe meer ik dat kennelijk aantrek.
Ik weet niet of mijn fysiotherapeut spiegel trappen als goede therapie ziet voor mijn knieklachten, ik zal het eens vragen. :)
 
het enige wat ik (tot nu toe) nog heb meegemaakt is dat ik tijdens rijlessen met de bijzondere verrichtingen op m'n giechel ben gevallen. ;(
Vallen is nooit leuk, maar zeker niet met zo'n zuigerige instructeur en je beste maar erbij |(
 
Ik had net 3 maanden mn rijbewijs en was aan het rondrijden op mijn nieuwste aanwinst, Kawasaki ZZR 250, licht rijbewijs helaas ja!!!!!!

Totdat een auto het nodig vond voor mijn neus een voorrangskruispunt over te steken, dit was nog goed gegaan wanneer er geen fietser naast mij op het fietspad reed waarvoor die ontzettende stationwagen moest remmen en daardoor midden op het kruispunt stil kwam te staan. Het regende, remmen, glijden, vallen, motor tegen de stoeprand, flink over de kop --> total loss. Zelf had ik niets gelukkig, maar heb wel 8 maanden op mijn geld moeten wachten omdat die teringlijer van een automobilist verklaarde dat ik hem makkelijk had kunnen ontwijken als ik niet zo hard had gereden (ik reed 50 waar je 50 mocht [minstens 100 stond in zijn verklaring])en zijn verzekering niet in orde had.

Maar ja, eind goed al goed........ Is mijn enige ongeluk tot nu toe, heb alweer ruim 3 jaar mn rijbewijs dus.... Heb ik die ellende in ieder geval meteen een keer meegemaakt!!

Gegroet
 
Laatst bewerkt:
Ik ben twee jaar geleden in Leiden onderuit gegaan. een bochtje naar links op dat rode asfalt, dotje te veel gas en daar ging ik. De enige schade was een gebroken spiegel, een ietwat verbogen schakelpedaaltje, afgeschuinde kisten en een gat in mijn broeken (normale broek en overbroek). De CBR was net opnieuw gespoten en ik was dus erg blij dat ik geen schuifschade had. Zelf had ik een klein schaafwondje op mijn knie
Ik ben sindsdien wel wat voorzichtiger in de regen.

Ik hoorde later iemand zeggen dat dat rode asfalt gladder is.

De enige keer dat ik in contact kwam met een automobilist is erg lang geleden (ergens in de tachtiger jaren)toen ik met mijn Honda MB afremde voor een kruising (ik had voorrang maar toch maar even remmen), ik zag dat de auto ook remde en gaf weer gas. dat deed de auto dus ook. Gelukkig reden we niet hard en de enige schade was een set knipperlichten en wat krassen op het kontje van de MB. Zelf had ik toen alleen last van scheurtjes in mijn polsen.

Zeker bij die molen in de buurt daar?? (molen de Valk??) Ja, is kutasfalt. Ligt dat er nog dan tegenwoordig??

Ikzelf: Nooit, niks, nada (en nu maar hopen dat het zo blijft)
 
Dus ff te hard rijden op een lege snelweg kost 800 euro,en een ongeluk met gewonden veroorzaken 200 euro?

Klinkt mij (een beetje maar) raar in de oren...
Vandaag kwam de acceptgiro binnen (al ligt die nog op het postkantoor, moest ervoor tekenen en was niet thuis), 800 euro overmaken naar justitie vanwege 2 km een beetje teveel gasgeven op een veilige plaats...

En weken later lees je dat een dronken automobilist op diezelfde snelweg uit de bocht vloog, en 3 uurtjes rijontzegging kreeg.

Tja, het recht is niet recht in Nederland |( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan