Oplossing voor Mobiele Bellers, Appende koekblikkers

Ik zie wel iets in een wereldwijde lamlegging door een giga zonnevlam ..
Kunnen ze allemaal weer eens normaal met elkaar praten, en 1 op1 communiceren , ipv driekwart
van de rest van hun leven met de kop op een schermpje zitten te staren .
:P

Wie praat er vandaag de dag nog Face-to-Face?? Lekker ouderwets hoor!

Verder al dat slappe gezwets op facebook waar ze ook onderweg naar zitten te kijken.
Ja, ik heb ooit een FB-account aangemaakt. Toen ik begreep dat je allemaal zgn "vrienden" had op FB, ben ik direct afgehaakt. Allerlei gasten die "vriend" met je willen worden, lui die je absoluut niet kent. En ook niet wil kennen...... F*ck-You!!

Mss dat ik 2x per jaar op FB kijk.....? Soms kan het helaas niet anders.... Grrrr :(
 
Ik denk dat dit onoplosbaar is. De politiek heeft dit zoals gewoonlijk veel te ver laten komen zodat het onomkeerbaar is. Je zult er mee moeten leren leven. De verzekeringsmaatschappijen kunnen hier winst uithalen, gewoon in hun polissen vermelden dat er niet meer uitgekeerd wordt als bewezen is dat het door het mobiel gebruik mede veroorzaakt is.
 
Er kan geen systeem zijn waardoor geen enkele telefoon meer werkt want dat is enorme betutteling en het zou een ingang zijn om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat er óók GPS en andere interessante data aan de overheid wordt verstrekt. En wat doe je in een noodgeval? Kan niet zijn dat je niet even 112 kan bellen als er iets vreselijks gebeurt, tót je auto / motor stil staat.

Wat we nodig hebben is handhaving, en dat doe je door die uitgeknepen boel die wij de politie noemen de knaken en mankracht te geven om weer net als vroegâh de verkeershufters er uit te pikken.
Toch worden de mogelijkheden hiervoor al onderzocht.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Denk ook niet dat het haalbaar is, alleen al omdat allerlei systemen in auto's steeds gebruik maken van online diensten(media, navigatie, fileinfo enz).
 
MotoX vergeet even dat als ik een tijdje met een door 'Vadertje-fucking-Staat' geautoriseerde GoPro achter hem aanrijd, dat hij ook gegarandeerd zijn rijbewijs kwijt is. :(

Ik zal de onderbuikreactie die door mijn hoofd onderbuik speelt maar achterwege laten.
Maar jongejonge, MotoX, je realiseert je kennelijk niet half wat voor enge suggestie je doet.

Lees 'Escape from camp 14' van Shin Dong-hyuk maar een keertje. Als je die begrijpt, dan besef je dat vrijheid onbetaalbaar is.
 
MotoX vergeet even dat als ik een tijdje met een door 'Vadertje-fucking-Staat' geautoriseerde GoPro achter hem aanrijd, dat hij ook gegarandeerd zijn rijbewijs kwijt is. :(

Ik zal de onderbuikreactie(NSB ers ? O-) ) die door mijn hoofd onderbuik speelt maar achterwege laten.
Maar jongejonge, MotoX, je realiseert je kennelijk niet half wat voor enge suggestie je doet.

Lees 'Escape from camp 14' van Shin Dong-hyuk maar een keertje. Als je die begrijpt, dan besef je dat vrijheid onbetaalbaar is.



Lopen nu anders al genoeg idioten rond die alles lopen te filmen (en evt te verklikken) . :r

Allemaal moraalridders , totdat ze zelf aan de beurt zijn, dan mekkeren als een ezel .. :')
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk is het probleem van smartphone gebruik in de rijdende auto technisch best wel oplosbaar, waar een (politieke) wil is is ook een (technische) weg:
verplicht telefoon producenten om (via updates) software op alle smartphones te zetten welke herkent dat de telefoon sneller beweegt dan 10km/h. (zelfs zonder ingeschakelde GPS kan beweging en dus snelheid van een smartphone gedetecteerd worden middels triangulatie tussen GSM-zendmasten)
Zodra de gemeten snelheid >10km/h is, maak dan de telefoon softwarematig onbedienbaar , display op zwart en geluid op mute.
sta alleen telefoon functionaliteit toe wanneer er een handsfree systeem op aangesloten is.(dat is softwarematig wel te detecteren.)
Je zou als uitzondering ook navigatie apps kunnen toestaan te draaien.
Maar apps zoals whatsapp, mail, social media, direct messengers zouden dan softwarematig geblokkeerd kunnen worden. (de apps kunnen wel draaien maar geven geen display, geen bediening mogelijk en geen geluids signalen)

Daar zitten dan natuurlijk ook nadelen aan: als passagier in een auto, de trein of de bus kan je 'm dan ook niet gebruiken...
keuzes...!

Voor mij zelf maakt het niks uit, ik gebruik mijn telefoon nooit als ik op dat moment zelf een motorvoertuig bestuur. Iedereen die mij kent weet dat inmiddels en weet dat ik dan later vanzelf wel terug bel (of app of mail)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan het simpel. De grootste vrees is dat men geen beschikking heeft over de telefoon.

Dus camera's boven de weg, foto maken, en van een bestuurder die een mobieltje vasthoudt de verbinding een week plat leggen. Bij herhaling een maand.

Een ander telefoontje kan dan een uitkomst bieden maar daar heeft niemand een nummer van. Het is lastig om iedereen van je andere nummer op de hoogte te brengen.

Bij bedrijven ALLE mobieltjes platleggen. Dan gaan die ook beter handhaven.

Euro's zijn makkelijk op te hoesten. Mobiel afsluiten is het ergste wat er is.
 
eigenlijk is het probleem van smartphone gebruik in de rijdende auto technisch best wel oplosbaar, waar een (politieke) wil is is ook een (technische) weg:
verplicht telefoon producenten om (via updates) software op alle smartphones te zetten welke herkent dat de telefoon sneller beweegt dan 10km/h. (zelfs zonder ingeschakelde GPS kan beweging en dus snelheid van een smartphone gedetecteerd worden middels triangulatie tussen GSM-zendmasten)
Zodra de gemeten snelheid >10km/h is, maak dan de telefoon softwarematig onbedienbaar , display op zwart en geluid op mute.
sta alleen telefoon functionaliteit toe wanneer er een handsfree systeem op aangesloten is.(dat is softwarematig wel te detecteren.)
Je zou als uitzondering ook navigatie apps kunnen toestaan te draaien.
Maar apps zoals whatsapp, mail, social media, direct messengers zouden dan softwarematig geblokkeerd kunnen worden. (de apps kunnen wel draaien maar geven geen display, geen bediening mogelijk en geen geluids signalen)

Daar zitten dan natuurlijk ook nadelen aan: als passagier in een auto, de trein of de bus kan je 'm dan ook niet gebruiken...
keuzes...!

Voor mij zelf maakt het niks uit, ik gebruik mijn telefoon nooit als ik op dat moment zelf een motorvoertuig bestuur. Iedereen die mij kent weet dat inmiddels en weet dat ik dan later vanzelf wel terug bel (of app of mail)
Dat gaat bij mij ook zo, je omgeving leert idd vanzelf wat ze van je kunnen verwachten.

Persoonlijk denk ik dat de oplossing niet in het geheel bij de telefoon producenten afgedwongen kan worden. Ik zou verwachten dat mensen dan massaal het jailbreaken zouden gaan oid. Het zou, denk ik, een te grote stap zijn. Ze moet beginnen met maatregelen die men verwacht, iets zoals die high tech camera's in Belgie, dat is een sterk begin. Als extra maatregelen daarna nodig blijven zou het verstandig zijn als verzekeraars, de politiek (EU misschien zelfs), telefoonproducten en natuurlijk koekblikproducenten om de tafel gaan zitten.
Dan moet de politiek in die fase maar maatregelen gaan afdwingen bij de producenten want die gaan inderdaad niet uit hunzelf beginnen met het oplossen van het probleem.
 
Wie praat er vandaag de dag nog Face-to-Face?? Lekker ouderwets hoor!

Verder al dat slappe gezwets op facebook waar ze ook onderweg naar zitten te kijken.
Ja, ik heb ooit een FB-account aangemaakt. Toen ik begreep dat je allemaal zgn "vrienden" had op FB, ben ik direct afgehaakt. Allerlei gasten die "vriend" met je willen worden, lui die je absoluut niet kent. En ook niet wil kennen...... F*ck-You!!

Mss dat ik 2x per jaar op FB kijk.....? Soms kan het helaas niet anders.... Grrrr :(
Ooit eens een kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf waar ik kwam als uitzendkracht.
De standaard vragen.
Gesprek liep wel lekker.
Komt er 1 of andere vraag wat niet echt werk relevant was.
Zei al staat vast wel op Facebook.

Kreeg als antwoord nee daar vonden we niks.
Het moment dat hij realiseerde dat hij zich versprak die blik _O- _O- _O-


Wel een bijna een jaar gelopen( werk werd minder helaas)

We hebben er toen nog vaak om kunnen lachen :P
 
een gemakkelijke technische oplossing zou zijn om de voertuigen naar handbediening te zetten. Koppelen met de linkerhand, gas geven met de rechter, rem met de hand en schakelen/remmen met de voet.

Haal meteen een stuk beveiliging weg als in dikke A stijlen, gordels etc. En je bent ook minder geneigd rare beslissingen te maken.

2 wielen minder en iets stabiliteit inleveren op lagere snelheden. en mensen gaan beter op de weg letten. Gooien minder troep op straat. En de mensen die echt niet durven of kunnen, die je dus ook niet op de weg wilt hebben, blijven er ook vanaf.

Minder drukte en betere doorstroming is ook beter voor het milieu, reistijd en stress onder de bevolking. Mogelijk daalt dan zelfs de zorgkosten.

Parkeerproblemen in steden kunnen er ook mee verminderd worden. En wie dan ALSNOG zit te klooien met een mobiel, raakt vanzelf een stoeprandje en breekt zijn sleutelbeen. (of ietsjes ergers)
 
Lopen nu anders al genoeg idioten rond die alles lopen te filmen (en evt te verklikken) . :r

Allemaal moraalridders , totdat ze zelf aan de beurt zijn dan mekkeren als een ezel .. :')

Ik reed vanmorgen ingeblikt op de rechterbaan, op een dikke 30 meter achter een vrachtwagen aan. Achter mij was de weg vrij, de midden en linkerbaan waren vrijwel vol.
Ik word ingehaald door een Albert Heijn bolide en die dwaas schuift het blik minder dan een meter voor mijn motorkap van de middenbaan naar de uitvoegstrook.
Op zo'n moment ben ik blij met de dashcam. Gaat het kraken en kreukelen, dan heb ik niet de schuld van "er achter op klappen".


Met de motor wil je op zo'n moment zo'n dwaas iets aan doen. Iets waardoor hij nog jaren lang kan na zal denken waarom jij op dat moment kwaad werd.


Ik begrijp ts dus wel. Auto's zijn te veilig geworden waardoor mensen de veiligheid misbruiken met mobiel geklepper en dwaas gepiel met de smartphone. Men denkt dat je met een auto een beetje 'shaken and stirred' uit het verfrommelde blik stappen.
Maar lopend, fietsend, met de motor (zelfs met een oudere auto) is het vrijwel direct einde oefening.

Het gebruik van mobieltjes in de auto verbieden zou imho de juiste oplossing zijn, maar dat kan bijna niet meer.


Misschien is het handig op een motorfiets een jammer te monteren. Wel met een schakelaartje, je wil zelf onderweg wel kunnen bellen, natuurlijk.




P.s. Zo'n ding is wel een heel erg klein beetje verboden.
 
Ik weet niet of een jammer de oplossing is?

Als de verbinding dan ineens is gestoord door de jammer, gaan ze op allerlei knoppen drukken om te proberen om de verbinding weer goed te krijgen. Dat geeft mss nog veel gevaarlijker situaties!
 
'T is dat het vrijwel onmogelijk is om te doen, maar je zou eigenlijk stickers moeten maken waarop iets staat als "Voor mij is whatsappen is belangrijker dan jouw leven", en die plakken op al die blikkers die dat doen. Soort shaming dus.
 
Ik ken het, heb dan bij de eerstvolgende verkeerslichten een paar keer zo'n koekblikker aangesproken, inderdaad in de bewoording die in de TS al staat: "Jouw telefoontje is niet belangrijker dan mijn leven!". Vaak is dan de vraag waar ik reed.. Waarop ik moet vertellen dat ik reed op de plek waar zij een rijstrook naar rechts of links gingen en ik allerhande acties moest uithalen om een ongeluk te voorkomen :/

[me="Destruction86"]gaat sowieso een camera op de motor monteren.[/me] Een tijdje terug een systeem gezien met 2 camera's, zodat je er dus 1 voorop kunt monteren en 1 achter. Ik weet even niet meer welk het precies is, maar dat zoiets er komt is wel zeker. En mocht ik daarmee appende bestuurders vastleggen dan gaan de opnames daarvan sowieso naar de politie.

Zelf heb ik alléén tijdens het rijden mijn telefoon in mijn handen, als ik met een auto van iemand anders rijd en ik navigatie nodig heb. Maar dan houd ik hem alleen vast om te voorkomen dat-ie ergens tussen/onder valt en ik er niet meer bij kom. Ik kijk ook niet op het scherm, de navigatie praat immers tegen je en de instructies horen is voldoende. Oke, wettelijk gezien ben ik dan dus al fout, maar ik heb mijn ogen op het verkeer. In mijn eigen auto hangt de telefoon (of andere navigatie) gewoon in/aan een houder, zoals dat hoort.

Het grote probleem is gewoon, dat de pakkans veel te klein is. De pakkans moet veel groter worden, dan houden mensen er wel mee op. Ook lijkt het mij wel een idee, dat als de bestuurder die met zijn telefoon zat te kloten duidelijk aantoonbaar daardoor gevaarlijk gedrag vertoont heeft, om dan het rijbewijs in te vorderen op basis van Art.5 (men dient zich zodanig te gedragen dat er geen gevaar of hinder ontstaat of kan ontstaan). Dikke boete, rijbewijs een tijdje kwijt en dat evt. aangevuld met een EMG. Daag :W

Jij zult 't vast goed doen op feestjes...
 
Dit dus. Ik heb ook een dashcam in mijn auto, over het algemeen kom ik niet aan de opnames en worden ze vanzelf gewist, als er iets bijzonders is geweest trek ik bij thuiskomst het kaartje uit de camera en sla ik de beelden op, om ze na evt. een kleine bewerking (mijn camera maakt stukjes van 2 minuten, het kan dus zijn dat een gebeurtenis net in die overlapping zit) te uploaden danwel naar de politie te versturen. Dat laatste is nog weinig voorgekomen, al heb ik wel wat beelden apart staan waarop met name fietsers en bezorg-scooterrijders de nodige fouten maken. Nog ff sparen, dan kan ik er een mooi compilatie filmpje van maken :/Ik ken ze inderdaad, ik heb er zelf ook eentje. Maar in mijn ervaring zijn dat de haken die daarbij horen soms het ventilatierooster aardig kunnen vervormen/beschadigen. Dat is in auto's van andere mensen (klanten, werk bij een garagebedrijf dat ook auto's weer bij de mensen thuis brengt) niet wenselijk natuurlijk.

|(
 
En jij bent dan met het bedienen van die GoPro niet onveiliger bezig dan die mobiele beller :?

Ik zie meer in een soort 'jammer': bij draaiende motor werkt mobiele ontvangst alleen via de carkit })

Standaard "app" die boven een bepaalde snelheid je telefoon pauzeert (geen toenadering/geen berichten/geen ringtones)...

Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn
 
Standaard "app" die boven een bepaalde snelheid je telefoon pauzeert (geen toenadering/geen berichten/geen ringtones)...

Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn

Leuk als bijrijder ;)

Ik app ook wel eens in de auto, maar de laatste tijd heb ik dat ding in de houder en dicteer ik alle berichten. Volkomen legaal, echter om nou te zeggen dat je dán erg op de weg let?

De oplossing is zo simpel nog niet.... zelfrijdende auto's zullen wat dat betreft een uitkomst bieden.
 
Wanneer komt iemand nou eens op het verhelderende idee dat je dat soort shit helemaal niet nodig hebt? Mijn 06 staat wel aan,maar ik ben er eventjes niet,en als ik motorrij,hoor ik het ding sowieso niet.
 
Brainstorm sessie: is er geen apparaat te bedenken die de databundels in een straal van 1km blokkeert, maar het telefoonsignaal door laat?
Dat zou dan PMS heten, Pindakaas Mobile Scrambler.
Heerlijk, sta je naast iemand die aan het appen is(of was) in de auto. Daar kan ik de humor wel van inzien. Ik zou een pothelmpje kopen om de grijns van mijn gezicht beter te kunnen tonen.

Dat kan 2 kanten op gaan: of ze leggen dat ding weg, of ze zijn zo druk met het terugkrijgen van de verbinding dat ze een nog groter gevaar vormen, maar dan lost Darwinisme het probleem wel op.
Doet het ook leuk op verjaardagen en partijtjes, even dat ding aan en iedereen gaat ineens praten(of schelden).
Man, dit is een gat in de markt, ik wil er een!
 
Heel simpel. De pakkans moet omhoog. Als mensen benauwd worden dat ze gepakt worden omdat de politie meer en beter onopvallend controleert. Nu is de pakkans heel laag, en mensen schatten de gevaren niet goed in want "ik slinger niet" en dat ongeluk gebeurt alleen de ander.
 
De politie zou af en toe onopvallende acties moeten doen, waarbij ze all appende/telefonerende automobilisten van de weg af halen gedurende een uur ofzo, deze verzamelen op een parkeerterrein waar zo'n openlucht bioscoopscherm is geplaatst, en daar gewoon een verplichte fucking 6 uur durende educatieve documentaire over de gevaren van telefoongebruik onder weggebruikers tonen.

Motorrijders als verkeershandhavers lijkt me niets, dan rijden ze ons ook nog expres van de weg af ipv per ongeluk.
 
Dit alles gelezen te hebben ben ik blij dat ik me niet meer dagelijks in de asfaltjungle hoef te wagen, Zo,n 15 jaar woon/werkverkeer gedaan, zomer en winter, gelukkig nooit de snelwegen hoeven te gebruiken.
Heb geen mobiele telefoon en geen Social media, converseer nog ouderwets 1 op1.
Maar ik heb dus ook nooit de behoefte gehad om allerlei andere mensen te controleren en voor de zeer gewaardeerde politieagent te gaan spelen. Volgens mij ook slecht voor je bloeddruk. Ik zie nog steeds bosjes motorrijders die niet echt defensief rijden, maar agressief. Dan kun je soms verrast worden.
Als er vroeger 1 te dicht bij kwam, waarschijnlijk toen nog niet door het bellen maar gewoon slapen achter het stuur kreeg hij/zij een trap tegen zijn spiegel of portier. Bij kleven kwamen er een paar moeren M20 uit mijn zak en gooide die omhoog. Blijven ze ook op afstand. Maar nooit de behoefte gehad om voor wereldverbeteraar te gaan spelen.
Met heel dat camera gedoe, hij die zonder fouten is mag de eerste steen gooien!!
 
Laatst bewerkt:
Dit alles gelezen te hebben ben ik blij dat ik me niet meer dagelijks in de asfaltjungle hoef te wagen, Zo,n 15 jaar woon/werkverkeer gedaan, zomer en winter, gelukkig nooit de snelwegen hoeven te gebruiken.
Heb geen mobiele telefoon en geen Social media, converseer nog ouderwets 1 op1.
Maar ik heb dus ook nooit de behoefte gehad om allerlei andere mensen te controleren en voor de zeer gewaardeerde politieagent te gaan spelen. Volgens mij ook slecht voor je bloeddruk. Ik zie nog steeds bosjes motorrijders die niet echt defensief rijden, maar agressief. Dan kun je soms verrast worden.
Als er vroeger 1 te dicht bij kwam, waarschijnlijk toen nog niet door het bellen maar gewoon slapen achter het stuur kreeg hij/zij een trap tegen zijn spiegel of portier. Bij kleven kwamen er een paar moeren M20 uit mijn zak en gooide die omhoog. Blijven ze ook op afstand. Maar nooit de behoefte gehad om voor wereldverbeteraar te gaan spelen.
Met heel dat camera gedoe, hij die zonder fouten is mag de eerste steen gooien!!



Zijn ze er dan toch nog meer ? :? ik loop ook zonder smartphone of mobiel. ik heb er wel ergens 1
die gebruik ik alleen als ik denk zelf bereikbaar te moeten zijn. Geeft veel rust kan ik jullie vertellen. :z


Verder een mooi helder stuk neergetikt` Knutselsmurf . Helemaal mee eens .. B|

(boutjes gooien is iets minder O-) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan