Oplossing voor Mobiele Bellers, Appende koekblikkers

'k zie zeker 75 procent van de blikkers en overig verkeer (fietsers,scooters en voetgangers) met een gsm in de hand aan het oor.

Ze rijden (en lopen) zo, zonder te kijken, de kruising over, al bellend en append, en het zijn de, niet bellers en appers, die dan voorkomen dat er een aanrijding ontstaat.

Technische (elektronische) aanpassing, tegen gebruik van een gsm in de auto, tijdens het rijden, zal niet eenvoudig zijn, omdat de bijrijder, en op de achterbank, wel mogen bellen, appen, eppen, (p)oepen, faceboeken en oekeloeken.
 
Laatst bewerkt:
Jij zult 't vast goed doen op feestjes...

Omdat ik het geklootviool van andere weggebruikers zat ben en er daarom een camera in mn auto hangt :? Zoals ik al schrijf heeft de politie nog weinig ontvangen, vaak is het de moeite niet waard, en voor zover ik me nu herinner heb ik 1x dashcam-beelden verstuurd naar de politie, op hun verzoek, omdat er vlak voor mij een aanrijding gebeurde, agent zag de camera achter m'n voorruit en toen kreeg ik dus het verzoek de beelden op te sturen, ik zie geen enkele reden om aan zoiets niet mee te werken.

Verder... Misschien dat jij polupair zijn belangrijker vindt dan veilig de weg op kunnen, en dat is je goed recht. Ik denk daar in elk geval anders over, terwijl ik me besef dat ik zelf ook niet heilig ben. Maar wie is dat wel?

Geen problemen op feestjes overigens, de meeste mensen zijn het gewoon met me eens dat het verkeer geen spelletje is. Nogmaals, jouw telefoon is niet belangrijker dan mijn leven.



Zeer bedankt voor deze goed onderbouwde reactie :t :W
 
Laatst bewerkt:
Als, zoals ik hier lees, 8 van de 10 bestuurders bellen/appen/telefoon frobelen.
Gewoon via camera's iedereen automatisch een boete sturen.

Degene die het NIET hebben gedaan mogen bezwaar maken onder omgekeerde bewijslast. Toon maar aan dat je het niet deed. :Y :Y
 
We kunnen dus de conclusie trekken dat Buellbloke en halflive allebei met hun telefoon spelen als ze ingeblikt zitten. Hoe werkt dat precies, whatsappen, twitteren en facebook bekijken terwil je op het verkeer moet letten?
 
Omdat ik het geklootviool van andere weggebruikers zat ben en er daarom een camera in mn auto hangt :? Zoals ik al schrijf heeft de politie nog weinig ontvangen, vaak is het de moeite niet waard, en voor zover ik me nu herinner heb ik 1x dashcam-beelden verstuurd naar de politie, op hun verzoek, omdat er vlak voor mij een aanrijding gebeurde, agent zag de camera achter m'n voorruit en toen kreeg ik dus het verzoek de beelden op te sturen, ik zie geen enkele reden om aan zoiets niet mee te werken.

Verder... Misschien dat jij polupair zijn belangrijker vindt dan veilig de weg op kunnen, en dat is je goed recht. Ik denk daar in elk geval anders over, terwijl ik me besef dat ik zelf ook niet heilig ben. Maar wie is dat wel?

Geen problemen op feestjes overigens, de meeste mensen zijn het gewoon met me eens dat het verkeer geen spelletje is. Nogmaals, jouw telefoon is niet belangrijker dan mijn leven.Zeer bedankt voor deze goed onderbouwde reactie :t :W

Er is uiteraard niets mis met beelden van een aanrijding afstaan aan de politie, je schreef eerder echter:

En mocht ik daarmee appende bestuurders vastleggen dan gaan de opnames daarvan sowieso naar de politie.

En dat is waar ik op reageerde.
 
We kunnen dus de conclusie trekken dat Buellbloke en halflive allebei met hun telefoon spelen als ze ingeblikt zitten. Hoe werkt dat precies, whatsappen, twitteren en facebook bekijken terwil je op het verkeer moet letten?

Kun je die conclusie ook onderbouwen?

En in dat kader:

- Geen Whatsapp
- Geen Twitter
- Geen Facebook

Sterker nog:

- Geen smartphone.
 
Als er vroeger 1 te dicht bij kwam, waarschijnlijk toen nog niet door het bellen maar gewoon slapen achter het stuur kreeg hij/zij een trap tegen zijn spiegel of portier. Bij kleven kwamen er een paar moeren M20 uit mijn zak en gooide die omhoog. Blijven ze ook op afstand. Maar nooit de behoefte gehad om voor wereldverbeteraar te gaan spelen.

Lees dit stukje nog eens en denk dan nog eens goed na over die laatste zin.
 
Dit alles gelezen te hebben ben ik blij dat ik me niet meer dagelijks in de asfaltjungle hoef te wagen, Zo,n 15 jaar woon/werkverkeer gedaan, zomer en winter, gelukkig nooit de snelwegen hoeven te gebruiken.
Heb geen mobiele telefoon en geen Social media, converseer nog ouderwets 1 op1.
Maar ik heb dus ook nooit de behoefte gehad om allerlei andere mensen te controleren en voor de zeer gewaardeerde politieagent te gaan spelen. Volgens mij ook slecht voor je bloeddruk. Ik zie nog steeds bosjes motorrijders die niet echt defensief rijden, maar agressief. Dan kun je soms verrast worden.
Als er vroeger 1 te dicht bij kwam, waarschijnlijk toen nog niet door het bellen maar gewoon slapen achter het stuur kreeg hij/zij een trap tegen zijn spiegel of portier. Bij kleven kwamen er een paar moeren M20 uit mijn zak en gooide die omhoog. Blijven ze ook op afstand. Maar nooit de behoefte gehad om voor wereldverbeteraar te gaan spelen.
Met heel dat camera gedoe, hij die zonder fouten is mag de eerste steen gooien!!

Maar verder spoor je wel?
 
Ik ben het helemaal met TS eens. Ik ben ook een voorbeeldige verkeersdeelnemer en wil graag helpen om de andere verkeersdeelnemers zwaar te straffen want ik heb gelijk en de anderen zijn misdadigers.
 
Ik ben het helemaal met TS eens. Ik ben ook een voorbeeldige verkeersdeelnemer en wil graag helpen om de andere verkeersdeelnemers zwaar te straffen want ik heb gelijk en de anderen zijn misdadigers.

Nou ja, als je door je kuttelefoon op de verkeerde weghelft komt en iemand zo z'n kist in jaagt, ben je wel misdadig bezig. Maar als we dan toch een oplossing zoeken voor appende koekblikkers, dan ook graag een oplossing voor alle koters die de telefoon vastgelijmd hebben in de hand en niets anders doen. Altijd, overal.
 
Er kan geen systeem zijn waardoor geen enkele telefoon meer werkt want dat is enorme betutteling en het zou een ingang zijn om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat er óók GPS en andere interessante data aan de overheid wordt verstrekt. En wat doe je in een noodgeval? Kan niet zijn dat je niet even 112 kan bellen als er iets vreselijks gebeurt, tót je auto / motor stil staat.
Wifi hotspot meenemen en je hebt het ontweken.

Brainstorm sessie: is er geen apparaat te bedenken die de databundels in een straal van 1km blokkeert, maar het telefoonsignaal door laat?
Dat zou dan PMS heten, Pindakaas Mobile Scrambler.
Bestaat al 3/4G jammer. Laat GSM gewoon door. Maar zoals al eerder gezegd:

al die technische en wettelijke oplossingen terwijl het probleem toch echt de mens is.
 
Kun je die conclusie ook onderbouwen?

En in dat kader:

- Geen Whatsapp
- Geen Twitter
- Geen Facebook

Sterker nog:

- Geen smartphone.
:^ Ik heb een equavilent van een 3310. Ik ben in een auto al gevaarlijk genoeg, daar heb ik geen afleiding voor nodig. En ik heb een typhushekel aan appers. Alleen overtroffen door mijn hekel aan verklikkers en landverraders.
Halflive maakt 30K motorkilometers en 2000 autokilometers per jaar. Dan kan je niet appen.
 
Ik vraag me af of er werkende technische oplossingen zijn.
Maar feit is dat de pakkans omhoog moet. Zou dat nou niet rendabel zijn? BOA's inzetten om dit aan te pakken?
 
:^ Ik heb een equavilent van een 3310. Ik ben in een auto al gevaarlijk genoeg, daar heb ik geen afleiding voor nodig. En ik heb een typhushekel aan appers. Alleen overtroffen door mijn hekel aan verklikkers en landverraders.
Halflive maakt 30K motorkilometers en 2000 autokilometers per jaar. Dan kan je niet appen.

Landverraders... :') Ja hoor, jij denkt dat ik serieus elk filmpje naar de politie stuur ofzo? Ik lust die gasten zelf ook voor geen meter. Ik heb het daar wat sterk neergezet, maar voordat ik daadwerkelijk beelden doorstuur hebben we het wel over situaties die - als ik agent zou zijn - zou aanpakken met Art.5, al dan niet met invorderingen van rijbewijzen. Dan praten we echt niet over iemand die een keer geen richting aangeeft ofzo.. Ik ben geen agent, ik wil ook geen agent zijn, dus agentje spelen laat ik aan een agent zelf over. Maar als ik écht van mening ben dat er iets is gebeurd dat potentieel behoorlijk gevaarlijk is.. Ja, dan zal ik wellicht beelden opsturen.

Ik ben volgens jou een verklikker, een landverrader, die niet zou hebben misstaan in het Derde Rijk. Is dat dan wel een onderbouwde reactie? Waarom ben ik een NSB'er (gewoon het beestje bij de naam noemen) als ik het met de TS eens ben dat er eens een einde moet komen aan die klootviolen op de weg?


Kun je die conclusie ook onderbouwen?

En in dat kader:

- Geen Whatsapp
- Geen Twitter
- Geen Facebook

Sterker nog:

- Geen smartphone.

Die conclusie kun je vrij eenvoudig trekken, net zo eenvoudig als jij de jouwe trok :)


Er is uiteraard niets mis met beelden van een aanrijding afstaan aan de politie, je schreef eerder echter:

En mocht ik daarmee appende bestuurders vastleggen dan gaan de opnames daarvan sowieso naar de politie.

En dat is waar ik op reageerde.

Zoals ik al eerder in deze posting schreef, ja, dat staat er wat sterk uitgedrukt. Feit is wel dat het steeds erger lijkt te worden, dit terwijl koekblikkers sowieso al niet of nauwelijks om zich heen kijken. En uiteraard is de politie dan nergens te bekennen* (er moet meer geld naar die club, klaar), terwijl ze er natuurlijk wel zijn als jij of ik 4km/u tehard hebt gereden met de motor, of als je motor 2dB teveel geluid maakt om maar een voorbeeld te noemen. De politie, aangestuurd door Justitie danwel Ministerie I&M, staat compleet aan de kant van Meut en Treuzel. Als ik ter navigatie mijn telefoon in mijn handen heb moet ik zwaar gestraft worden, maar de eerste de beste muts die d'r make-up ff bijwerkt achter het stuur gaat vrijuit.. Ik vraag mij af wat meer afleiding geeft..


*Daaruit, en dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen in dit topic, komt ook een stukje woede voort. De een zal een spiegel van zo'n auto af trappen bijvoorbeeld, en ik heb dan meer zoiets "Ik hoop dat je 'm krijgt".

Dat gezegd hebbende, ik zou best een jaartje als BOA aan de slag willen, mits ik de vrijheid zou krijgen dat op mijn eigen manier (binnen de regels, uiteraard) te doen. Alleen de extremen aanpakken, maar zeker ook zaken als appers- danwel facebookers achter het stuur, mutserig gedrag (40 rijden waar je 80 mag bijvoorbeeld) zouden bij mij aan de beurt komen.

Het is nu teveel gericht op cashen ipv veiligheid. Erg jammer, want 'we' (nee, ik ben echt niet heilig, m.u.v woonerven/woonwijken rijdt ik overal te hard en ik krijg dus - terecht - ook wel 's een boete) betalen behoorlijk grove bedragen aan allerlei boetes, maar aan de veiligheid of het weggedrag veranderd geen zak.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd meer hachelijke situaties meemaak met appende fietsers dan met bellende of appende automobilisten.
 
Ik vraag me af of er werkende technische oplossingen zijn.
Maar feit is dat de pakkans omhoog moet. Zou dat nou niet rendabel zijn? BOA's inzetten om dit aan te pakken?

Niet perse de pakkans moet omhoog, het risico moet omhoog. Het risico = kans * gevolg. De kans op een ongeluk en bijkomende schade is niet groot genoeg voor mensen om hun telefoon te laten liggen. Hetzelfde geldt voor de pakkans*boete. Maak de boete €20.000 dan laat vrijwel iedereen de telefoon gewoon liggen. Maak de boete €5 en zet iedere 100m een agent neer en het resultaat is hetzelfde, vrijwel iedereen laat de telefoon gewoon liggen.

Je kan daarmee een leuke rekensom maken. De kans dat een bestuurder met een telefoon in zijn hand zit, de intensiteit van controles en de kosten/opbrengsten van de boetes. Het risico is nu te laag en de overheid laat mogelijk een extra inkomstenbron liggen. Prima onderzoek dat opgepakt kan worden door een student.
 
Niet perse de pakkans moet omhoog, het risico moet omhoog. Het risico = kans * gevolg. De kans op een ongeluk en bijkomende schade is niet groot genoeg voor mensen om hun telefoon te laten liggen. Hetzelfde geldt voor de pakkans*boete. Maak de boete €20.000 dan laat vrijwel iedereen de telefoon gewoon liggen. Maak de boete €5 en zet iedere 100m een agent neer en het resultaat is hetzelfde, vrijwel iedereen laat de telefoon gewoon liggen.

Je kan daarmee een leuke rekensom maken. De kans dat een bestuurder met een telefoon in zijn hand zit, de intensiteit van controles en de kosten/opbrengsten van de boetes. Het risico is nu te laag en de overheid laat mogelijk een extra inkomstenbron liggen. Prima onderzoek dat opgepakt kan worden door een student.

:Y

:W

:t

:N

 
Dit doen ze in China als ze je met een mobieltje zien in de auto (begint vanaf 2 minuten)


Wellicht ook iets voor hier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan