Parkeren in Duitsland

No me jodas

MF veteraan
15 nov 2007
3.929
0
Ik moet binnenkort naar Duitsland om te werken, ik ben nog nooit met de motor/ scooter naar Duitsland geweest.

Nou is mijn vraag deze mag je overal parkeren zoals hier??? eigenlijk mag het ook niet op de stoep maar het word gedoogd.
Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Doen wij over het algemeen wel, als we bijvoorbeeld een toertocht maken door Duitsland.

Natuurlijk wel zorgen dat de motor niemand in de weg staat.
Maar is er bij dat werk niet een parkeerterrein?
Geen andere motorrijders waar je van af kunt kijken?
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nog nooit in het buitenland heb afgevraagd hoe en waar je mag parkeren en hem meestal gewoon ergens neerzet (wel zo dat hij neit in de weg staat natuurlijk). Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
 
Hoi Harinkje,

ik woon in de Achterhoek dicht bij de grens. Kom veel in Duitsland in de steden. Je kunt overal je scooter neerzetten, op een trottoir, als er niet teveel verkeer is of je niets hinderd. In Duitsland rijden veel meer motorscooters vanwege de belastingwetgeving en wetgeving rond rijbewijzen. Je zult zien dat je diverse scooters tegenkomt.

In een grote stad zoals Keulen, daar heb ik ook gereden, zou ik wel een beetje uitkijken met de wijk waar je parkeert en de machine goed vastzetten aan een vast object.

Voor boetes of zoiets hoef je niet te vrezen.
 
dank aan allemaal ik moet er voor het eerst naar toe, in Spanje heb je van die mooie parkeerplaatsen voor motor/ scooters en in Frankrijk kijk ik niet eens daar stal je hem gewoon maar ja Duitsland staat bekend om hun grundligheid he!!
 
Laatst bewerkt:
en in duitsland heb je in het centrum van steden een no-go-area voor motorvoertuigen en die bordjes zijn soms moeilijk te vinden.

een keer meegemaakt dat een duits wijf helemaal over de zeik ging dat die asociale hollanders zo het plein op reden :')

en je moet ff uitkijken als je een open uitlaat hebt, dat vinden ze helemaal niet leuke, zeker de agenten niet.

overal is dld goed vertoeven en is het met de criminaliteit en diefstal een stuk minder als in nederland.
 
*D Let op, parkeer hem niet op een plek waar die ook maar een beetje opvalt met zijn NL kenteken. Zijn die groen geklede figuren wild op en zoeken net zo lang tot ze je een bon kunnen geven. Rijd ook niet op de autobaan van rechts naar links en op en neer want opeens zit er zo'n groen-witte patrolcar achter je te knipperen. :( En mocht je zoals ik een laser vier in een hebben kun je die beter aan de grens achterlaten. Ze houden daar in Nordrhein-Westfalen van ruhr und ordnung. _O-
je bent gewaarschuwd door iemand die al zo'n 30 jaar regelmatig toert over de autobahn, en de bundesstrasse is al helemaal taboe voor onze herriepijpen. :] Regelmatig scheur ik door plaatsen als Geldern,Kaldenkirchen en Moers en hele volksstammen draaien zich direct hun nek uit de kom. Unheimliche Hollander wordt er gedacht. Scheizze motorradfaher aus Holland. Dort darf man richtig alles,von drogen bis offenen auspuff. -O-
Groeten.
 
*D Let op, parkeer hem niet op een plek waar die ook maar een beetje opvalt met zijn NL kenteken. Zijn die groen geklede figuren wild op en zoeken net zo lang tot ze je een bon kunnen geven. Rijd ook niet op de autobaan van rechts naar links en op en neer want opeens zit er zo'n groen-witte patrolcar achter je te knipperen. :( En mocht je zoals ik een laser vier in een hebben kun je die beter aan de grens achterlaten. Ze houden daar in Nordrhein-Westfalen van ruhr und ordnung. _O-
je bent gewaarschuwd door iemand die al zo'n 30 jaar regelmatig toert over de autobahn, en de bundesstrasse is al helemaal taboe voor onze herriepijpen. :] Regelmatig scheur ik door plaatsen als Geldern,Kaldenkirchen en Moers en hele volksstammen draaien zich direct hun nek uit de kom. Unheimliche Hollander wordt er gedacht. Scheizze motorradfaher aus Holland. Dort darf man richtig alles,von drogen bis offenen auspuff. -O-
Groeten.


hahaha, volgensmij heb je veel bonnen gehad of niet :')
 
*D Let op, parkeer hem niet op een plek waar die ook maar een beetje opvalt met zijn NL kenteken. Zijn die groen geklede figuren wild op en zoeken net zo lang tot ze je een bon kunnen geven. Rijd ook niet op de autobaan van rechts naar links en op en neer want opeens zit er zo'n groen-witte patrolcar achter je te knipperen. :( En mocht je zoals ik een laser vier in een hebben kun je die beter aan de grens achterlaten. Ze houden daar in Nordrhein-Westfalen van ruhr und ordnung. _O-
je bent gewaarschuwd door iemand die al zo'n 30 jaar regelmatig toert over de autobahn, en de bundesstrasse is al helemaal taboe voor onze herriepijpen. :] Regelmatig scheur ik door plaatsen als Geldern,Kaldenkirchen en Moers en hele volksstammen draaien zich direct hun nek uit de kom. Unheimliche Hollander wordt er gedacht. Scheizze motorradfaher aus Holland. Dort darf man richtig alles,von drogen bis offenen auspuff. -O-
Groeten.

Ik (wij) rijden al vanaf 78 in Dld, met open pijp, en altijd snel, en buiten 2 dagen hechtenis in het oude Oost-dld wegens 23 km te hard, hebben wij daar nog NOOIt een bekeuring gehad, wel een VERWARNUNGS boete van 7,50 mark wegens parkeren in een bauwe zone ( parkeerschijf, maar waar laat je die op een motor). Maar op een verwarnungs boete staat dat je die MAG betalen
 
wat ze ook niet zo leuk vinden is tussen de files doorrijden zoals we dat hier gewend zijn!!! is ook verboden daar..

je zal zien dat bij files de auto's een pad in het midden van de weg vrij laten.. maar dat is dus niet voor jou, maar voor evt een ambulance, brandweer of politiewagen.. ga jij er doorheen heb je grote kans dat ze dat 'pad' hermetisch afsluiten.. het liefst met jou er tussen!!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nog nooit in het buitenland heb afgevraagd hoe en waar je mag parkeren en hem meestal gewoon ergens neerzet (wel zo dat hij neit in de weg staat natuurlijk). Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
:^ Gewoon een beetje fatsoenlijk parkeren, net als dat je hier zou doen :)


wat ze ook niet zo leuk vinden is tussen de files doorrijden zoals we dat hier gewend zijn!!! is ook verboden daar..

je zal zien dat bij files de auto's een pad in het midden van de weg vrij laten.. maar dat is dus niet voor jou, maar voor evt een ambulance, brandweer of politiewagen.. ga jij er doorheen heb je grote kans dat ze dat 'pad' hermetisch afsluiten.. het liefst met jou er tussen!!
Het mag inderdaad niet maar ik heb er nooit problemen mee gehad :?
Zelfs niet met tussen de stilstaande file rijden, aan de kant voor de brandweer (spiegels in de gaten houden dus) en weer doorrijden. Vooraan bij de politie parkeren (snelweg was tijdelijk afgezet), helm af en netjes wachten tot ze klaar waren *D
 
Wat bij Duitse files wel frappant is dat de motorrijders idd niet tussen de auto's door rijden maar wel massaal de vluchtstrook (smaller omdat iedereen aan de kant gaat voor de hulpdiensten) gebruiken. Iets wat in NL echt een no-go is.
 
Het mag inderdaad niet maar ik heb er nooit problemen mee gehad :?
:^

Ik ben in de file ooit een keer een Duitse politieauto voorbijgereden (realiseerde me pas op het moment dat ik ernaast zat dat het niet slim was :P ) maar heb er nooit iets van gehoord :)
 
zet de motor gewoon in de buurd van andere motor's. ik doe het in iedegeval wel als ik iets moet halen ze hebben mij er nog nooit op aan gesproken.

zo wat ik net hier ergens las dat je in duitsland niet tussen de files door mag was mij nog niet bekend. ik heb laatst wel iets leuks me gemaakt in een file.
ik sta rustig te wachten in een file om dat ik dacht dat je er niet tussen door mag rijden. kommen er in ene keer een paar oude z1000 voor bij dus ik denk dat het mag en volg rustig de de motoren. en die jongens met hun brede motoren stonde meer stil dan dat ze reden om dat ze dachten dat hun blok niet tussen de auto's door konde.
dan krijg je een stukje waar je door kan rijden en kun je voor de motoren voor dat het weer stil staat en ik ga lekker rustig weer tussen de auto's door rijden en de motoren volgen mij. na een stukje waar de auto's dicht op elkaar staan en ik gewoon door heen kan rijden met mijn gpz500 dan zie je ze toch gouw uit het zicht verdwijnen
 
:^

Ik ben in de file ooit een keer een Duitse politieauto voorbijgereden (realiseerde me pas op het moment dat ik ernaast zat dat het niet slim was :P ) maar heb er nooit iets van gehoord :)


een paar weken terug deden ze dus echt héél vervelend op de rondweg bij stuttgart...

maar we zagen idd ook wel duitse motorrijders ertussendoor glippen en daar zijn we toen maar bij aangehaakt..
 
Tussen de file doorrijden is inderdaad ''not done'' in duitsland. Wat wel opvalt is dat als ik als eigenwijze Hollander (ohh mag dat niet?) tussen de files doorrijd dat alle motorrijders die al uren netjes staan te wachten opeens denken:''dat kan ik ook!.'' Waarop ik dus mijn reis voortzet met enkle volgelingen achter me...

Ik woon zelf al ruim een half jaar in Hamburg en rij elke week heen en weer naar Zwolle op mijn 'blade. Ben tot nu toe 3x staande gehouden, allen op een parkeerplaats langs de autobahn vanwege mijn uitlaat. Nu zit ik net boven de limiet, niet te extreem dus heb nooit een boete ontvangen.

In grote steden (bijv. Hamburg) kun je een boete verwachten als je in het centrum op de stoep parkeert. Gelukkig zijn er rondom het centrum speciale parkeerplaatsen te vinden alleen voor motorrijders, het bekende, blauwe ''P'' bord met daarop een motorrijder afgebeeld.

Verder veel plezier in Duitsland, je medeweggebruikers zijn veel socialer (ook in de file!!) dan je landgenoten, mijn ervaring althans.
 
Er zijn in Duitsland ook plaatsen waar je zelfs als motorrijder betaald moet parkeren, gewoon kaartje kopen dus.
 
Tussen de file doorrijden is inderdaad ''not done'' in duitsland. ....


en weet je wat het allerergste is! Als je gewoon hier in Nederland in de file rijd en zo'n Duitser bepaalt dat het niet mag, de rest van de Nederlanders hebben allang ruimte gemaakt zodat je er makkelijk tussendoor kan.
Heb al enige malen een bonkje losgelaten op het dak van zo'n Kraut.
In Duitsland zelf al enige malen met mazzel aan de Bulli ontsnapt in de file. Ze worden volgens mij gewaarschuwd door autorijders op de autobahn en dan de eerstvolgende politiepost staan ze klaar om je in te halen. Gelukkig was ik telkens hekkensluiter van het groepje wat er doorheen reed, zag ze al van te voren staan... :W
Ik rij trouwens al enkele jaren met mijn Ducati met Open Termignoni's rond en echt nog nooit wat van gemerkt dat de Bulli's er streng op controleren. Zelfs wel eens zo'n politiepost opgereden met ons clubje om een diefstal te melden. Stonden er een paar te glunderen :Y

In Duitsland parkeren is geen enkel probleem, hetzelfde probleem als in Nederland. Niet genoeg speciale parkeerruimte voor motorrijders. Neerzetten zonder hinder werkt het beste.
 
}) })



Geen probleem te parkeren in Duitsland. Krijg je een bon, tot 70 euro wordt er door de NL justitie geen medewerking verleend aan het innen. De boetes zijn sowieso lager dan in NL, dus je kunt nog al wat uitvreten daar.


:W :W
 
Ik (wij) rijden al vanaf 78 in Dld, met open pijp, en altijd snel, en buiten 2 dagen hechtenis in het oude Oost-dld wegens 23 km te hard, hebben wij daar nog NOOIt een bekeuring gehad, wel een VERWARNUNGS boete van 7,50 mark wegens parkeren in een bauwe zone ( parkeerschijf, maar waar laat je die op een motor). Maar op een verwarnungs boete staat dat je die MAG betalen

Louis had vroeger een parkeerschijf met zuignap, maar ik kan hem niet meer vinden..... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan