Parkeren onder de bomen.

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
1.254
1.070
Prov Antwerpen
1 van mijn overnachtingen in september is in een B&B.
Parkeren op een privéterrein maar onder bomen.
Plakkerige hars is iets wat lak van een moto of auto niet graag heeft en ik zal daar staan in de zeer late namiddag tot 's morgens .
Niet van wakker liggen of een grote handdoek of plastiek of zo over de ruit en benzinetank leggen ?
 
Als je er niet van wakker ligt, gewoon doorslapen. Als je er wel wakker van ligt dan een hoes erover doen...
 
Dat zou ik doen als ik jou was.
Of een aantal vuilniszakken verknippen en zorgen dat het niet wegwaaid zodra die over je motor heen liggen.
 
Afdekfolietje van de gamma, kan je daar weggooien na die nacht...

2018-02-05 6450.jpg
 
In 1 nacht kan er nooit echt vreselijk veel hars op de motor vallen.
Maar als er toch hars op zit, dan is dat simpel te verwijderen.

In verleden kampeerden wij enkele vakanties in Z.Frankrijk op een camping onder de dennenbomen.
Neem van mij aan dat na 3 weken, bij vrijwel iedere dag 30+, dat er de nodige harsplekken op de caravan en voortent zitten.
Op dag van vertrek verwijderde ik alle harsplekken in korte tijd.

Een oude poetslap en wasbenzine. Dan in paar tellen is alles weer helemaal schoon!
Nee, daar gaat je lak niet van stuk. Hooguit daarna weer inwrijven met autowax.
 
Ik denk dat er meer vogelenstront op zit dan hards, Hier iig wel
 
Of luizenstront, dat is nl die plakzooi als je onder loofbomen staat.
Voor de lak is het niet zo'n ramp. je spoelt het er zo weer af, het is alleen een vieze plaktroep.
Een jaar of wat geleden stond mij auto dagelijks geparkeerd onder bomen (met luis) na een regenbuitje was het er zo weer af, de lak heeft er nooit van te lijden gehad.
In geval van folie, wel even vastplakken met tape (schilderstape o.i.d.), dan waait het plastic tenminste niet de natuur in.
 
Of je neemt van die plakken de magnetron folie, plastic op plastic plakt dat en verder niet
Op een rol. Dus je stopt hem zo ergens tussen
 
Zeker een 1 april grapje?

Als je van dit soort dingen wakker ligt kun je hem beter in de garage laten staan
 
1 van mijn overnachtingen in september is in een B&B.
Parkeren op een privéterrein maar onder bomen.
Plakkerige hars is iets wat lak van een moto of auto niet graag heeft en ik zal daar staan in de zeer late namiddag tot 's morgens .
Niet van wakker liggen of een grote handdoek of plastiek of zo over de ruit en benzinetank leggen ?

Dan parkeer je 'm toch ergens anders?

Niet elke boom geeft volgens mij die 'hars' af. Volgens mij is het ook geen hars, maar komt dat spul van luizen.
 
Dat is inderdaad dat plakspul, vervelend maar niet schadelijk en oplosbaar in water.
 
Terug
Bovenaan Onderaan