Parkeren?

Toen ik afreed (slechts twee jaar terug) was parkeren in een parkeervak volgens mij nog verboden. Daarbij wil ik m\'n fiets niet in een parkeervak tussen auto\'s hebben staan, omdat je volgens mij nog best de kans loopt dat de één of andere halfblinde automobilist denkt nog een plaats te hebben gevonden |( en dan je motor te laat ziet staan.
 
Laatst bewerkt:
In de wegenverkeerswet staat dat de motor op de stoep mag staan mits niet hinderlijk. Dus asociaal overdwars wordt niet echt getolereerd. De politie van Eindhoven (tja.......) heeft mij vroeger (1989) een kopie gegeven van het bewuste artikel waar het parkeren van motoren in geregeld is. M.a.w. Lekker op de stoep met die fiets! :+ *D
 
In Turnhout krijg je toch wel een boete als je op de stoep staat geparkeerd.

Spreek je uit ervaring?
Denk namelijk niet dat ome agent zich daar druk om maakt. (geen ruitwisser om het bonnetje achter te stoppen) ;)
 
Laatst bewerkt:
Over parkeren gesproken...

misc.php


Bijlage: GIRLDRIVER1.jpg
 
Ik heb net eens ff in de wet gekeken en daar staat dat je als bestuurder van een voertuig, je voertuig niet buiten de daarvoor aangegeven ruimtes mag parkeren. Dus in dit geval met de parkeermeters ben je naar mijn mening verplicht om je motor in het vak te zetten tenzij er middels een verkeersbord van deze regel word afgeweken. Het bovenstaande geld niet indien er een blauwe (parkeerkaart) lijn aanwezig is, dan mag je je motor ergens anders neerzetten. (informatie komt uit de Wegenverkeerswet \'94 die heden ten dage nog steeds van kracht is)

Ik raad je gewoon aan om je motor op de parkeerplaats te zetten en er dus gewoon voor te betalen. Dan voorkom je zeker weten een eventuele dure parkeerbon.

Marc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan