srad-rob
MF veteraan
- 24 jan 2010
- 5.127
- 278
Die paal zie je van 1 kilometer afstand al staan
Maar tnx, nu weet ik tenminste zeker dat die aan staat en ik dus niet voor niets afrem
maar hij is nu groen, je ziet 'm bijna niet meer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die paal zie je van 1 kilometer afstand al staan
Maar tnx, nu weet ik tenminste zeker dat die aan staat en ik dus niet voor niets afrem
Kan altijd erger
Gewoon op de A1 bij Amsterdam netjes de flitser zien staan op de vangrail.
Aha mij pakken ze niet, netjes 120 km/h op de klok en ik lach ze dik uit
En dan later een bon krijgen omdat je daar maar 100 mocht
Kan er eigenlijk wel om lachten
Klopt, maar dan moet je dat wel doen i.p.v. te denken: geen zin om ingewikkeld te doen, het spul staat toch uit hiero...Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Is dat echt zo of toch een broodje aap?Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Zo te zien aan de dwarsstrepen op de rijbaanscheidingen is het daar trajectmeting met behulp van kentekenherkingssoftware.Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Zo te zien aan de dwarsstrepen op de rijbaanscheidingen is het daar trajectmeting met behulp van kentekenherkingssoftware.
Of je dat kan omzeilen door precies op de rijbaanscheiding te gaan rijden betwijfel ik.
Klopt, maar dan moet je dat wel doen i.p.v. te denken: geen zin om ingewikkeld te doen, het spul staat toch uit hiero...
In dit geval duurde het terugbrengen van een testmotor langer dan verwacht, daarbij een "beetje" file gehad in de buurt van Nijmegen, terwijl ik op tijd voor een bespreking in Amsterdam wilde zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Aldus: na correctie 16 km/u te hard à raison van €130, let ook even op de immense gevaarzetting die dat soort bedragen rechtvaardigen
Maar goed: valt nog mee en het is m'n eerste op dat traject, na jaren, dus stiekum toch nog goedkoop
Er is dus iets mis met de reactietijd of de remmen van degene op de foto.Die paal zie je van 1 kilometer afstand al staan
Kijk wat hoger in dit topic naar mijn flitsfoto. Die is genomen op de A13 richting Delft tussen hm-paal 18.8 en 17.1In het midden van de rijstrook ligt een lus, die detecteert als er een voertuig overheen rijdt zodat er op het juiste moment een foto gemaakt kan worden. Door tussen de lussen te rijden voorkom je dat er een foto gemaakt wordt. That's all.
Kijk wat hoger in dit topic naar mijn flitsfoto. Die is genomen op de A13 richting Delft tussen hm-paal 18.8 en 17.1
Er wordt puur softwarematig gekeken naar start en stop tussen deze twee ijkpunten op basis van kenteken.
De lussen in het wegdek signaleren alleen de snelheid op die plek en worden gebruikt om de matrixborden aan te sturen. Dat deze lussen vaak bij portalen voorkomen komt doordat elke lus de matrixborden, via software, het bijbehorende portaal aansturen.
Hoe weet die camera wanneer 'ie een foto moet maken? Door de lus. De camera's hebben eigen lussen, en delen de lussen niet met de matrix borden. En inderdaad, met twee foto's kan je de gemiddelde snelheid bepalen in het betreffende traject. De kentekenherkenning zorgt er voor dat de computer weet welke twee foto's bij elkaar horen.
Video of foto's in burst-mode nemen zou toch ook moeten kunnen, in ieder geval in theorie?Hoe weet die camera wanneer 'ie een foto moet maken? Door de lus.
Kentekens worden uit de foto's gehaald, dus eerst kenteken identificeren en dan pas een foto maken gaat niet zo lekker.Als zo een camera (computer) een kenteken kan signaleren dan denk ik ook wel dat die computer kan calculeren wanneer hij een foto moet maken zodra die een kenteken ziet, daar heb je geen lussen voor nodig.
Video of foto's in burst-mode nemen zou toch ook moeten kunnen, in ieder geval in theorie?Kentekens worden uit de foto's gehaald, dus eerst kenteken identificeren en dan pas een foto maken gaat niet zo lekker.