Plaats hier je flitsfoto !!

Kan altijd erger :+

Gewoon op de A1 bij Amsterdam netjes de flitser zien staan op de vangrail.
Aha mij pakken ze niet, netjes 120 km/h op de klok en ik lach ze dik uit *D }) }) })

En dan later een bon krijgen omdat je daar maar 100 mocht :o :X B| :( :(

Kan er eigenlijk wel om lachten _O- _O-

amsterdam - eemnes is gewoon 100. ja, veel mensen rijden 120, maar dat rijdt iedereen zo n beetje tussen amsterdam en almere :+
 
Ja ja ik weet het. Alleen motoren :]

ribvv8.png


74 km/u na correctie. Ofwel 14 km/u te snel.
Nu de grap: €25,- _O-

1 Kilometer sneller en ik had veel meer mogen betalen. Daarvoor had ik dan ook nog een punt op m'n spaarkaart gekregen...
 
De vakantiefoto's!
Onderweg naar de Ardennen een kleintje binnen gekregen. Als het hier bij blijft dan heb ik niets te klagen :)
full
 
Laatst bewerkt:
Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Klopt, maar dan moet je dat wel doen i.p.v. te denken: geen zin om ingewikkeld te doen, het spul staat toch uit hiero... |(

In dit geval duurde het terugbrengen van een testmotor langer dan verwacht, daarbij een "beetje" file gehad in de buurt van Nijmegen, terwijl ik op tijd voor een bespreking in Amsterdam wilde zijn.

full

full


Aldus: na correctie 16 km/u te hard à raison van €130, let ook even op de immense gevaarzetting die dat soort bedragen rechtvaardigen _O-

Maar goed: valt nog mee en het is m'n eerste op dat traject, na jaren, dus stiekum toch nog goedkoop :+
 
Laatst bewerkt:
Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Is dat echt zo of toch een broodje aap?
Heb dat vaker gehoord en doe dit ook regelmatig op de A2, maar je hoort toch ook wel berichten dat het onzin zou zijn.
 
Zonde. Dit kan je voorkomen door precies over het midden van de horizontale streepjes te rijden. Dan wordt er geen foto gemaakt. Met de auto is dat erg lastig, maar met de motor eenvoudig.
Zo te zien aan de dwarsstrepen op de rijbaanscheidingen is het daar trajectmeting met behulp van kentekenherkingssoftware.

Of je dat kan omzeilen door precies op de rijbaanscheiding te gaan rijden betwijfel ik.
 
Tegenwoordig staan de dwarsstreepjes aan weerszijden van iedere rijstrook. Dat was aanvankelijk niet overal het geval, en het verhaal ging dat als je dan het dwarsstreepje aan het zicht van de camera onttrok (door eroverheen te rijden) er geen goede meting kon worden gedaan. Of dat ook werkelijk klopt weet ik niet, een groot deel van de tijd stonden de trajectcontroles immers uit.
 
Zo te zien aan de dwarsstrepen op de rijbaanscheidingen is het daar trajectmeting met behulp van kentekenherkingssoftware.

Of je dat kan omzeilen door precies op de rijbaanscheiding te gaan rijden betwijfel ik.

Alle trajectcontroles maken gebruik van kentekenherkenning. Dat kan ook niet anders, maar dat staat er los van.

In het midden van de rijstrook ligt een lus, die detecteert als er een voertuig overheen rijdt zodat er op het juiste moment een foto gemaakt kan worden. Door tussen de lussen te rijden voorkom je dat er een foto gemaakt wordt. That's all.
 
Klopt, maar dan moet je dat wel doen i.p.v. te denken: geen zin om ingewikkeld te doen, het spul staat toch uit hiero... |(

In dit geval duurde het terugbrengen van een testmotor langer dan verwacht, daarbij een "beetje" file gehad in de buurt van Nijmegen, terwijl ik op tijd voor een bespreking in Amsterdam wilde zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]

Aldus: na correctie 16 km/u te hard à raison van €130, let ook even op de immense gevaarzetting die dat soort bedragen rechtvaardigen _O-

Maar goed: valt nog mee en het is m'n eerste op dat traject, na jaren, dus stiekum toch nog goedkoop :+


Er is vast nog wel wat ruimte om de kentekenplaat wat hoger te monteren. Je doet niets fout, als ten gevolge hiervan de 13 onder deze hoek wat minder goed leesbaar is dat dan erg?
 
In het midden van de rijstrook ligt een lus, die detecteert als er een voertuig overheen rijdt zodat er op het juiste moment een foto gemaakt kan worden. Door tussen de lussen te rijden voorkom je dat er een foto gemaakt wordt. That's all.
Kijk wat hoger in dit topic naar mijn flitsfoto. Die is genomen op de A13 richting Delft tussen hm-paal 18.8 en 17.1

Er wordt puur softwarematig gekeken naar start en stop tussen deze twee ijkpunten op basis van kenteken.

De lussen in het wegdek signaleren alleen de snelheid op die plek en worden gebruikt om de matrixborden aan te sturen. Dat deze lussen vaak bij portalen voorkomen komt doordat elke lus de matrixborden, via software, het bijbehorende portaal aansturen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk wat hoger in dit topic naar mijn flitsfoto. Die is genomen op de A13 richting Delft tussen hm-paal 18.8 en 17.1

Er wordt puur softwarematig gekeken naar start en stop tussen deze twee ijkpunten op basis van kenteken.

De lussen in het wegdek signaleren alleen de snelheid op die plek en worden gebruikt om de matrixborden aan te sturen. Dat deze lussen vaak bij portalen voorkomen komt doordat elke lus de matrixborden, via software, het bijbehorende portaal aansturen.

Hoe weet die camera wanneer 'ie een foto moet maken? Door de lus. De camera's hebben eigen lussen, en delen de lussen niet met de matrix borden. En inderdaad, met twee foto's kan je de gemiddelde snelheid bepalen in het betreffende traject. De kentekenherkenning zorgt er voor dat de computer weet welke twee foto's bij elkaar horen.
 
Hoe weet die camera wanneer 'ie een foto moet maken? Door de lus. De camera's hebben eigen lussen, en delen de lussen niet met de matrix borden. En inderdaad, met twee foto's kan je de gemiddelde snelheid bepalen in het betreffende traject. De kentekenherkenning zorgt er voor dat de computer weet welke twee foto's bij elkaar horen.

Als zo een camera (computer) een kenteken kan signaleren dan denk ik ook wel dat die computer kan calculeren wanneer hij een foto moet maken zodra die een kenteken ziet, daar heb je geen lussen voor nodig. Het lijkt me sterk dat de FILMcamera elke keer uit gaat na een momentopname. Maar het is allemaal speculatie tenzij iemand hier bij Rijkswaterstaat een definitief antwoord kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet die camera wanneer 'ie een foto moet maken? Door de lus.
Video of foto's in burst-mode nemen zou toch ook moeten kunnen, in ieder geval in theorie?

Als zo een camera (computer) een kenteken kan signaleren dan denk ik ook wel dat die computer kan calculeren wanneer hij een foto moet maken zodra die een kenteken ziet, daar heb je geen lussen voor nodig.
Kentekens worden uit de foto's gehaald, dus eerst kenteken identificeren en dan pas een foto maken gaat niet zo lekker.
 
Laatst bewerkt:
Video of foto's in burst-mode nemen zou toch ook moeten kunnen, in ieder geval in theorie?Kentekens worden uit de foto's gehaald, dus eerst kenteken identificeren en dan pas een foto maken gaat niet zo lekker.

Dat doet dit systeem wel:
http://www.siemens.co.uk/traffic/pool/documents/brochure/Sicore.pdf

Vehicle triggering
• Internal video-based vehicle triggering

Images
• Monochrome – up to three per vehicle including plate
patch
• Colour overview (optional) – up to three frames per
vehicle

Punt van mijn verhaal is dat een lus sowieso niet nodig is om een voertuig te detecteren.
 



Om het kenteken goed te lezen wordt redelijk ingezoomd. Zover dat de belijning haast niet meer te zien is.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan