Pleidooi voor 30 km per uur in bebouwde kom

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Feitelijk ben je er trots op dat je je soms behoorlijk asociaal gedraagt :?

Dat is niet asociaal....dat is je vrijheid nemen en leven zoals je leven wilt....
ik laat mijn dagelijks bestaan niet beinvloeden door regeltjes opgelegd door een flapdrol ergens achter een bureau die vind dat ik maar 3 euro per 1/2 uur moet betalen om ergens te staan.
ik betaal niet omdat ik daarvoor kies en aanvaard eventuele financiele gevolgen van mijn daden.....
vind ervan wat je wilt...het is mijn keuze, net zoals jou keuze is om te leven zoals jij dat wilt.....
asociaal is wat de grote meerderheid ziet als niet aanvaardbaar.....loop lekker met de meerderheid mee als je je daar prettig bij voelt maar veroordeel niet gelijk iemand met andere opvattingen.....getuigd nou niet echt van empatisch vermogen.....en DAT vind ik op mijn beurt weer asociaal dan...:Y
 
asociaal is wat de grote meerderheid ziet als niet aanvaardbaar.....

Nee kerel bij lange na niet, weet je waarom niet ?
Omdat in het verkeer de meerderheid inmiddels asociaal is, daarom dit topic, de meerderheid klooit maar wat aan.;):+
 
Dat is niet asociaal....dat is je vrijheid nemen en leven zoals je leven wilt....
ik laat mijn dagelijks bestaan niet beinvloeden door regeltjes opgelegd door een flapdrol ergens achter een bureau die vind dat ik maar 3 euro per 1/2 uur moet betalen om ergens te staan.
ik betaal niet omdat ik daarvoor kies en aanvaard eventuele financiele gevolgen van mijn daden.....
vind ervan wat je wilt...het is mijn keuze, net zoals jou keuze is om te leven zoals jij dat wilt.....
asociaal is wat de grote meerderheid ziet als niet aanvaardbaar.....loop lekker met de meerderheid mee als je je daar prettig bij voelt maar veroordeel niet gelijk iemand met andere opvattingen.....getuigd nou niet echt van empatisch vermogen.....en DAT vind ik op mijn beurt weer asociaal dan...:Y

Hey...nu gaat het plotseling over mij ? Over mijn asociale manier van denken ipv over jouw handelingen die je nb zelf omschrijft :?
Laten we het bij het onderwerp houden.

Op een invalidenparkeerplaats parkeren is volgens jou niet asociaal maar je vrijheid nemen en leven zoals je leven wilt. Duidelijk.

Ik denk er anders over.
Ik vind het een slap excuus om het jezelf iets makkelijker te maken ten koste van iemand die het toch al zwaarder heeft.

Natuurlijk moet iedereen leven zoals hij wil, maar er zijn kaders waar je je aan zou mogen houden.
Zo eet ik bv graag hond, liefst goed gemarineerd en dan even op de BBQ.
Mocht ik die van jou tegen komen zou ik graag de vrijheid hebben jouw hond op te eten.

Ik veroordeel overigens jou niet, alleen je handelingen die je zelf omschrijft.
 
Ik denk er anders over.
Ik vind het een slap excuus om het jezelf iets makkelijker te maken ten koste van iemand die het toch al zwaarder heeft.

ik zal je een korte blik in mijn leven geven....
mijn betere helft werkt in de zorg....
iedere vrijdag avond haal ik de boodschappen ff na het werk voor het weekend in de weken dat mijn vriendin weekend late diensten of nachtdiensten draait.
al jaren neem ik dan koeken, chips en borrelnoten mee voor mijn vriendin om mee te nemen voor die bejaarden zodat ze in het weekend iets bij de koffie hebben op zaterdag avond...
dat komt uit mijn (onze ) zak omdat jou fijne sociale regering rutte de zorg kapot bezuindigd heeft....
en dan ga je MIJ vertellen wat wel en niet sociaal is en dat ik mij asociaal gedraag??????? kijk aub eens naar jou werkgever/onze overheid en vertel mij dan met droge ogen dat je dat sociaal vind.....
donder op zeg ik dan....ik weet donders goed wat wel en niet sociaal is en kies ervoor om schijt te hebben aan de regels (tot op zekere hoogte) van een club rutte die gewoon schijt op al die ouderen die dit land hebben opgebouwd....
denk daar eens aan voor je anderen veroordeeld op daden die jou niet aanstaan.....:/
Prettig weekend alvast....met hopelijk iets voor bij je koffie...:t

die opmerking over honden negeer ik maar ff.....ik denk dat je gezopen hebt wellicht...;)
 
Nu schiet me opeens een sprookje te binnen.

Een plaatsgenoot ging vroeguh toen hij nog jong was, geregeld op zondag een visje halen in Scheveningen.
Vanuit het verre oosten tot aan de boulevard was meen ik een goed half uurtje en dan stond de motor op de stut.
 
Dom gelul over die invalidenplekken. Nergens is plek en die rolstoelplekken worden niet gebruikt of blijven leeg. Ik ga Dolorfins a-sociale gedrag steeds meer waarderen
 
Dom gelul over die invalidenplekken. Nergens is plek en die rolstoelplekken worden niet gebruikt of blijven leeg. Ik ga Dolorfins a-sociale gedrag steeds meer waarderen
Worden zeker gebruikt, steeds voor korte duur wat je niet altijd ziet, maar als iemand graag de boete van geloof ik € 345,= wil betalen, ga je gang men is daar erg streng meee.
 
Ik rij zojuist helemaal uitgeput een PWC aan de autobahn op om ff een kwartier rust te nemen. Het staat volledig afgeladen met LKWs en sprinters van platkoppen. Het enige dat vrij is zijn die 3 kutinvalidenplekken en ik kan 20 km verder naar de volgende T&R... maar jij hebt gelijk hoor.....
 
Dat er niet gehandhaafd word ligt niet aan de handhavers.

Wegbeheerders zat die de bordjes 50 vervangen door 30 en dan klaar denken te zijn, zo werkt dat dus niet.

Voor alle soorten wegen zijn er eisen vastgelegd over hoe ze ingericht dienen te zijn.
Ik durf de gok aan dat minstens de helft van de wegen waar een 30km bord hangt niet voldoen aan de gestelde eisen.
Er kan en mag niet gehandhaafd worden op 30km/u als de inrichting van de weg niet overeen komt met de inrichtingseisen voor een 30km/u weg.

Heel simpel vertaald moet een 30km weg zo ingericht zijn dat je als weggebruiker ook niet sneller kan en wil rijden dan 30km/u.
Een gladde brede weg zonder obstakels kan wel worden voorzien van een bord 30 maar geen handhaver die daar dan kan handhaven.

Wat bedoel je, is ie daar te beroerd voor of houd dat geen stand bij de rechter?
 
In Duitsland mag je een scherpe haarspeldbocht buiten de bebouwde kom gewoon met 100 km/u proberen te nemen.:]
 
Ik vond jouw tekst ook als uitleg van een dorpsraad betreffende 2.4.1.BABW.
Eisen 30 km zone

De werkelijke tekst is echter: Verkeerstekens worden slechts toegepast, voor zover dit bepaald nodig is en nadat vervangende infrastructurele maatregelen zijn overwogen.
wetten.nl - Regeling - Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens - BWBR0009104

Overwogen betekent niet dan ze er moeten zijn om de borden geldig te laten zijn. De overweging om geen infrastructurele maatregelen te nemen is er genomen en besloten is dat dit de veiligheid nog meer in gevaar zou brengen. Ergo, er is overwogen maar er wordt nog steeds niet gehandhaafd.
De infrastructurele maatregelen die genomen zouden moeten zijn daarbij ook nergens vastgelegd. Niet in de wet nog in een uitvoeringsbesluit.
De wegbeheerders en de handhavers zijn het dan ook vaak niet eens of er is voldaan aan deze eis en daardoor weigeren handhavers te handhaven.

De teksten van de wet en de uitvoeringsbesluiten zijn maatgevend en niet de willekeurige uitleg hiervan.

Nahja, uiteindelijk komt het er dus op neer dat er niet gecontroleerd word op plaatsen waar mensen het idee hebben dat ze in de val gelokt zijn.

Jij mag vinden dat de theorie anders zou moeten zijn, zolang de praktijk maar aan onze kant, de weggebruikers, staat vind ik t allemaal best hoor ;)

Zelfs al zou je de wetteksten zo scheef interpreteren, dan ben ik blij dat er toch naar de geest van de wet gehandhaafd word en niet naar de letter van de wet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan