Politie Check !?!

Ey friek, spaar je motoren :) ? Als je't echt wil weten:

Beesje stamt uit '95, net geen 13k km gelopen, rooood 8-) , verder alles 100% natuurlijk, nooit mee gevallen/omgevallen of iets dergelijks, slaapt binnen, is gewoon fit.
 
On-topic: Ja, gewoon een routine controle ofzo. Gebeurt me wekelijks in mega koekblik (Truck).

Off-topic: Ja, de meeste jongeren rijden wat wilder dan ouderen. (nieuw/stoer) Er zijn echter altijd uitzonderingen. Ik zeg eerlijk over mezelf dat toen ik mijn eerste auto had (18 en 1 maand) ik best geluk heb gehad in dat eerste jaar. Dat ging altijd best wel hard. Echter toen ik met 19 en een beetje mijn motor RBW had gehaald heb ik dat niet gedaan. Dat verschilt per persoon. Plus ik rij nu per jaar minimaal 150000 km (truck/auto/motor) en dan krijg je van zelf dat gezond verstand. Dar durf ik nu best over mezelf te zeggen met mijn 22 jaar.

Ik heb dan ook geen problemen met de 25 kw regeling. Maar vind wel dat dat voor alles moet gelden, dus ook voor auto's. Der zijn nog steeds meer jongeren die zich aan gort rijden in een auto dan op een motor.
 
Ik heb dan ook geen problemen met de 25 kw regeling. Maar vind wel dat dat voor alles moet gelden, dus ook voor auto's. Der zijn nog steeds meer jongeren die zich aan gort rijden in een auto dan op een motor.

Kijk dat vind ik nou echt een helder idee! ECHT veiliger voor iedereen!
 
Nah...Nee.
Ik ben tijdens mijn werk niet grappig. B|


Maar ik rook niet.

Nee jij doet alles volgens het Boekie :X /Motorhart :] .... Daar is inderdaadniets grappigs aan :+ Je hebt vast veel leuke verhalen te vertellen of opvallende situaites. 'Blik op de Weg' is niet voor niets zo populair, die verhalen maak jij ook mee
 
Nee jij doet alles volgens het Boekie :X /Motorhart :] .... Daar is inderdaadniets grappigs aan :+ Je hebt vast veel leuke verhalen te vertellen of opvallende situaites. 'Blik op de Weg' is niet voor niets zo populair, die verhalen maak jij ook mee
:]
'Blik op de weg' laat alleen de maatschappelijk verantwoorde actie's zien en de echte zijn veel leuker :+
Ik ben ook geen verkeerssurveillant maar in 1e instantie gewoon all-round politieman die toevallig graag en vaak vanaf de motor werkt.

Leuke actie..?? Een gast in een woonwijk zien lopen die we wilden aanhouden.
Hij ervantussen in de brandgangen. Over het algemeen gaat iemand ervandoor om zich zo snel mogelijk ergens te verstoppen en zijn ze dus nog ergens in de buurt. Met z'n 2en een 20/25 minuten alle brandgangen en aangrenzende tuinen afgezocht.
Op dat moment staat mijn maatje in een tuin leunend op een tuintafel en zegt dat hij er genoeg van heeft en ophoudt met zoeken.
Ik sta wat verder weg en kan dus wel zien wie er uitgerekend onder die tafel angstig richting schoenen van mijn collega zit te kijken :+
 
:]

Leuke actie..?? Een gast in een woonwijk zien lopen die we wilden aanhouden.
Hij ervantussen in de brandgangen. Over het algemeen gaat iemand ervandoor om zich zo snel mogelijk ergens te verstoppen en zijn ze dus nog ergens in de buurt. Met z'n 2en een 20/25 minuten alle brandgangen en aangrenzende tuinen afgezocht.
Op dat moment staat mijn maatje in een tuin leunend op een tuintafel en zegt dat hij er genoeg van heeft en ophoudt met zoeken.
Ik sta wat verder weg en kan dus wel zien wie er uitgerekend onder die tafel angstig richting schoenen van mijn collega zit te kijken :+


Hahaha dat was een mooi picsie waard geweest :+ Zeg jij tegen je maat: "Effe stil staan en lach in de camera." Hahahaha FLITS!!!!!
 
:]
'Blik op de weg' laat alleen de maatschappelijk verantwoorde actie's zien en de echte zijn veel leuker :+
Ik ben ook geen verkeerssurveillant maar in 1e instantie gewoon all-round politieman die toevallig graag en vaak vanaf de motor werkt.

Leuke actie..?? Een gast in een woonwijk zien lopen die we wilden aanhouden.
Hij ervantussen in de brandgangen. Over het algemeen gaat iemand ervandoor om zich zo snel mogelijk ergens te verstoppen en zijn ze dus nog ergens in de buurt. Met z'n 2en een 20/25 minuten alle brandgangen en aangrenzende tuinen afgezocht.
Op dat moment staat mijn maatje in een tuin leunend op een tuintafel en zegt dat hij er genoeg van heeft en ophoudt met zoeken.
Ik sta wat verder weg en kan dus wel zien wie er uitgerekend onder die tafel angstig richting schoenen van mijn collega zit te kijken :+

:+ Lach eens naar het vogeltje :+
 
Vandaag was het weer zover, aan de kant gezet.... Ik reed in Den Bosch richting Vught. Staan ze bij de rotonde voor het Heekman Plein (of hoe je dat ook schrijft) met 5 man (3 vrouw 2 man *D ) mensen van de weg te plukken voor een reguliere controle denk ik. Ik kon niet het niet zo goed zien (hoewel ik bijna omgekeerd op mijn motor zat om te kijken :X ) Rondje gereden en weer terug naar huis over dezelfde weg... eens kijken of ze me aanhouden. En ja hoor ze pikte me eruit. "Goede middag meneer, verkeerscontrole, mag ik uw rijbewijs eens zien?" Die heb ik niet bij me meneer agent :X maar mijn kenteken bewijs wel. "Geef die dan maar. Ik hou uw helm wel even vast." :} :} "Prima in orde.... u weet wel dat u uw rijbewijs bij zich dient te dragen als u gaat rijden?" Ja meneer agent, ik was alleen maar een blikje om." "Het is helemaal geen weer om te rijden, maar je hebt een BOB-sleutelhanger is goed om te zien, prettige dag nog." :? :? :? (Snap jij hem??)

Ik wil weer wegrijden, waaien mijn handschoenen van mijn dashboard af midden in een plas :( :( Staan die agenten me gewoon uit te lachen. B|

Hij controleerde bij motoren vooral op diefstal zei die, :} goed werk dus...
 
Ik dacht dat je maar 1 jaar 25 kw hoefde te rijden en daarna gewoon +25 kw :?

Nope; 2 hele lange jaren, zucht.....

Afgelopen zaterdagnacht ook een politiefuik meegemaakt; blazen maar. Was de eerste keer in de afgelopen drie jaar auto (1 1/2 jaar motor). Helmpje af, oordopjes uit; Trouwens erg kort blazen, maar goed; natuurlijk een P-tje van proces-verbaal :+ (of was het prima ;) )
 
ik heb het ook wel eens gehad, dat ik 's nachts in mijn toyota MR2 reed en dat ik vervolgens ingehaald werd door een motor-agent. de beste man gaf mij even een flinke brake-test. ging echt VOL in de ankers. het had centimeters gescheeld of ik had hem op mijn motorkap liggen.

toen gaf ie vol gas en was ie weg. ik was nog nooit zo kwaad geweest op de politie. ik was echt flink geschrokken.

maarja. wat doe je eraan.

collega van je Baksteen? waarom zou zo'n agent dat nou doen? ik reed absoluut niet te hard, deed geen rare dingen, maar reed alleen midden in de nacht in een nogal opvallende auto.

Nah...Nee.
Ik ben tijdens mijn werk niet grappig.
En dat is maar goed ook. Een politie-agent moet een voorbeeldfunctie uitvoeren en zeker GEEN levensgevaarlijke acties uithalen in het holst van de nacht.

als ik iets minder goede remmen had gehad en hem geraakt had zou ie vast ook nog zeggen dat ik hem niet had gezien en zat te slapen ofzo :( dan had ik de schade aan mijn auto en zijn motor kunnen vergoeden. ik kan me er nog kwaad over maken

Zeg jij tegen je maat: "Effe stil staan en lach in de camera." Hahahaha FLITS!!!!!
Ook dat doen die agenten veel te vaak :P alleen fotograferen ze dan vaak objecten die niet stil staan.
 
Laatst bewerkt:
Ja, als je het zo stelt heb je natuurlijk gelijk Friek.. :X

Het plan was toch deze motor te verkopen.. En voordat ik weer een nieuwe heb, mag ik waarschijnlijk al zwaar, dus no problemo verder!

Maar als je die 25 kW wet op deze manier bekijkt, is-ie eigenlijk best slecht, ik ben vast niet de enige die er zo over denkt! Ik denk dat het veel meer zou helpen als je de wet uitbreidt tot : 'de eerste twee motorjaren moet je licht rijden, ongeacht je leeftijd' of iets dergelijks. Feit is gewoon dat je, maakt niet uit hoe oud je bent, in het begin gewoon geen ervaring hebt. Al ben je 18, 21 of 45 jaar oud :+

Geen slechte wet op zich, je mag als je 21 word gewoon nog een keer afrijden op een zware machine, heb je meteen je zware papiertje. Beter plannen was handiger geweest ;)
 
Net terug van een weekje wintersport..... 8-) Daar geen politie check gehad gelukkig. Ze zouden zomaar eens mijn liftpas in beslag kunnen nemen. :X

Effe weer ON-TOPIC dus :+
 
Op dinsdag 13 januari 2004 19:28 schreef FragDaddy het volgende:
ik heb het ook wel eens gehad, dat ik 's nachts in mijn toyota MR2 reed en dat ik vervolgens ingehaald werd door een motor-agent. de beste man gaf mij even een flinke brake-test. ging echt VOL in de ankers. het had centimeters gescheeld of ik had hem op mijn motorkap liggen.

toen gaf ie vol gas en was ie weg. ik was nog nooit zo kwaad geweest op de politie. ik was echt flink geschrokken.

maarja. wat doe je eraan.

collega van je Baksteen? waarom zou zo'n agent dat nou doen? ik reed absoluut niet te hard, deed geen rare dingen, maar reed alleen midden in de nacht in een nogal opvallende auto.En dat is maar goed ook. Een politie-agent moet een voorbeeldfunctie uitvoeren en zeker GEEN levensgevaarlijke acties uithalen in het holst van de nacht.

als ik iets minder goede remmen had gehad en hem geraakt had zou ie vast ook nog zeggen dat ik hem niet had gezien en zat te slapen ofzo :( dan had ik de schade aan mijn auto en zijn motor kunnen vergoeden. ik kan me er nog kwaad over makenOok dat doen die agenten veel te vaak :P alleen fotograferen ze dan vaak objecten die niet stil staan.
Zo'n snurker was met mij echt niet zo maar klaar :( :(
verrekte laml*l, dit kan ik écht niet begrijpen en ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat dit normaal gevonden wordt binnen de politiegelederen :( :(
 
Zo'n snurker was met mij echt niet zo maar klaar :( :(
verrekte laml*l, dit kan ik écht niet begrijpen en ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat dit normaal gevonden wordt binnen de politiegelederen :( :(

Voor de duidelijkheid: zo'n actie wordt niet normaal gevonden binnen de politiegelederen. Dat er mensen bij zijn die dit soort acties uithalen snap ik ook niet. Je bent er als politieagent voor de veiligheid van mensen en dus niet om levensgevaarlijke situaties te creëren. Voor dit soort acties kan ik absoluut geen begrip opbrengen, collega's of niet.

Wat betreft de eerste vraag. Over het algemeen is dit inderdaad om een controle uit te voeren wat betreft het kenteken. Motors zijn (helaas) een populair object om jezelf onrechtmatig toe te eigenen (oftewel te jatten) en met zo'n controle kun je in ieder geval kijken of het ding gejat is.
Nu zou je kunnen denken; dan zetten ze (de k*tdieven) er andere kentekenplaten op, maar dan klopt het kenteken niet met de motor en dan ga je ook langs de kant.
 
Ik vind het ook erg goed dat ze deze controles uitvoeren. Als ze dan vervolgens voorbij rijden had ik wel een duimpje verwacht, of zoiets.... :9 Ach ja als ze hun werk goed doen, is ook alles prima.

Er wordt weinig gereden dusook weinig controles voor motoren door de politie. De enige controle die ik doe is effe kijken of mijn beesie er nog staat en alles in orde is.
 
Voor de duidelijkheid: zo'n actie wordt niet normaal gevonden binnen de politiegelederen. Dat er mensen bij zijn die dit soort acties uithalen snap ik ook niet. Je bent er als politieagent voor de veiligheid van mensen en dus niet om levensgevaarlijke situaties te creëren. Voor dit soort acties kan ik absoluut geen begrip opbrengen, collega's of niet.
Ik zou bijna willen dat zo'n snurker het bij mij zou proberen. Reken maar dat 'ie aan de kant gezet wordt (door mij dus).
Na 'm verbaal helemaal tot op zijn sokken af te branden zal ik er uitgebreid werk van maken. Zo iemand heeft er dus écht niets van begrijpen :( :(

BeBu, denk om je rikketik.....
 
Na jarenlang te hebben geprobeerd een fotoshoot te bemachtigen is het met dan toch gelukt :X :X Ik sta er mooi op. De KLPD wilde waarschijnlijk even checken of ik wel een helm droeg :( :( Niet dus...!!! Nou zo'n fotootje kost wel een paar duiten heb ik gemerkt.




Risico van te hard rijden
 
Ik was net een stukje wezen rijden en rijd richting Vught over het Heekmanplein..... Zie ik een motorrijder naar mij zwaaien.... dacht ik... gebaarde ie dat ik rustig moest doen. Deed ik dus meteen en hield me aan de snelheid. Ze zullen wel staan flitsen dacht ik.... over het kruispunt en ver vooruit kijken of ze er stonden. Kijk ik in mijn spiegel... Motorpolitie...:-( Kut dacht ik.... kijken wat ie doet. Ik trek rustig op en haal een vrachtauto in, die agent zat steeds vlak achter me maar geen teken of bordje ofzo. weer naarrechts vroemmm hij was me voorbij en wees me naar de kant. "Dat, was niet zo netjes he??" zei die.... "uhm ja" ik wist eigenlijk niet goed wat ie bedoelde. "Je ging wel erg vlot het Heekmaplein over, weet je wel hoevaak het daar fout gaat?" Ik maar ja en amen knikken..... "Maar het laatste stuk deed je het heel netjes. Dus zo kan het ook. Ik zal het bij een waarschuwing laten. Had eigenlijk verwacht dat je er hier op de 80 weg vandoor zou knallen, maar dat deed je niet." Nee natuurlijk niet dacht ik, ik had je allang in mijn spiegel gezien. Ik bedankte meneer agent en hij rijdt hard weg en iker meteen achteraan. Bij het volgende stoplicht keert hij en zwaait naar me. Ik steek mijn duim op en rijd weg.



Beetje teveel politie de laatste tijd :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan