Politie: vriend of vijand?

Vriend of vijand?

  • Vriend

    Stemmen: 210 57,4%
  • Vijand

    Stemmen: 121 33,1%
  • Geen mening....

    Stemmen: 35 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    366
Beetje late reactie, maar idd is dit denk ik wel het meest sneue feit wat er te vinden is. Vraag me ook af hoe vaak, en of, deze wordt geschreven.

Zijn wel een hoop mensen bij wie het lampje het overigens niet doet... Of die hebben zulke slechte ogen dat ze niet verder dan 50 mtr kunnen zien.... :+
Als je deze schrijft doe je het iig goed bij de collega's :+

Overigens staan er wel meer leuke zaken in het feitenboekje waarvoor je kunt schrijven.

Even uit mn hoofd: het is verboden op de door de gemeente aangewezen gebieden mos af te steken groter dan een oppervlakte van 20 vierkante dm. *O*
 
Zorgen dat je voertuig in orde is en je verder aan de (Verkeers)regels houden, dan gaat alles goed en is er door oom agent geen reden om je geldelijk lichter te maken.
Is je voertuig niet in orde, niet mekkeren en schuiven.. niet letterlijk natuurlijk. :]
 
Je bedoeld dat er kans is dat marsmannetjes bestaan???!!! :o
:+

Och.... :+

Maar toch zit er wel een reëel doel achter dat soort acties. Handhaving is een instrument om mensen zich aan de regels te laten houden.
Als vervolgens anderen die snelheidscontroles steeds weer frustreren door het geven van lichtsignalen, dan heeft handhaving van de snelheid weinig zin.

Ik begrijp dat sommigen dat prachtig vinden, dat controles zinloos worden gemaakt. Maar zo werkt het dus niet.........

Overigens: dat verhaal dat steeds weer terug komt, dat de politie er staat om geld voor zichzelf binnen te halen, da's onzin. Boetes komen helemaal niet ten goede van het politiebudget.
 
Overigens: dat verhaal dat steeds weer terug komt, dat de politie er staat om geld voor zichzelf binnen te halen, da's onzin. Boetes komen helemaal niet ten goede van het politiebudget.
was dat maar zo, dat de politie op provisiebasis kon gaan werken :+
 
Ik begrijp dat sommigen dat prachtig vinden, dat controles zinloos worden gemaakt. Maar zo werkt het dus niet.........


Hoezo zinloos?:?

Er wordt gecontroleerd...

Bestuurders waarschuwen andere bestuurders dát er gecontroleerd wordt...

Andere bestuurders realiseren zich ineens dat ze wat te hard rijden en passen hun snelheid aan aan de ter plaatse geldende limiet...

Doel van de controle bereikt (want het gaat om het handhaven van de toegestane snelheid, niet om het binnenhalen van boete-gelden... toch?)

En zeg niet: "Ja, maar als ze het controlepunt voorbij zijn gaan ze gewoon wéér te hard rijden."
Dat doen diegenen die bewust te hard rijden toch wel, ook ná een bon.
Hooguit zijn ze dan wat opgefokter.
 
n.
Als vervolgens anderen die snelheidscontroles steeds weer frustreren door het geven van lichtsignalen, dan heeft handhaving van de snelheid weinig zin.

Maar waarom worden controles dan wel regelmatig aangekondigd en mogen bedrijven als Tomtom ze geautomatiseerd rondbazuinen?
 
Maar waarom worden controles dan wel regelmatig aangekondigd en mogen bedrijven als Tomtom ze geautomatiseerd rondbazuinen?
Mensen die zich aan de regels houden vinden het altijd fijn als deze ook gehandhaafd worden. Bijvoorbeeld als jij een boek leent van de bibliotheek en je brengt hem precies op tijd terug. Om dit te doen heb je moeten haasten om het boek uit te lezen maar het is je gelukkig gelukt.. Dag erna hoor je van iemand anders die het boek veel langer in handen had maar geen boete hoefde te betalen.. Dan ben jij gefrustreerd dat jij zo moeilijk gedaan hebt om het boek op tijd terug te brengen.
Zo ook met verkeersregels.. Als jij altijd netjes bent en andere mensen kunnen ongestraft doen wat ze willen ben jij stiekem jaloers en gefrustreerd dat dat kan.. Als jij leest dat er weer een paar honderd hardrijders gepakt zijn op jouw woon-werk route.. dan ben jij trots op jezelf dat jij je altijd aan de regels houdt..
 
Hoezo zinloos?:?

Er wordt gecontroleerd...

Bestuurders waarschuwen andere bestuurders dát er gecontroleerd wordt...

Andere bestuurders realiseren zich ineens dat ze wat te hard rijden en passen hun snelheid aan aan de ter plaatse geldende limiet...

Doel van de controle bereikt (want het gaat om het handhaven van de toegestane snelheid, niet om het binnenhalen van boete-gelden... toch?)

En zeg niet: "Ja, maar als ze het controlepunt voorbij zijn gaan ze gewoon wéér te hard rijden."
Dat doen diegenen die bewust te hard rijden toch wel, ook ná een bon.
Hooguit zijn ze dan wat opgefokter.

:^
 
Hoezo zinloos?:?

Er wordt gecontroleerd...

Bestuurders waarschuwen andere bestuurders dát er gecontroleerd wordt...

Andere bestuurders realiseren zich ineens dat ze wat te hard rijden en passen hun snelheid aan aan de ter plaatse geldende limiet...

Doel van de controle bereikt (want het gaat om het handhaven van de toegestane snelheid, niet om het binnenhalen van boete-gelden... toch?)

En zeg niet: "Ja, maar als ze het controlepunt voorbij zijn gaan ze gewoon wéér te hard rijden."
Dat doen diegenen die bewust te hard rijden toch wel, ook ná een bon.
Hooguit zijn ze dan wat opgefokter.

ook daar hebben mensen bekeuringen voor gehad :Y

en als dit zo is waarom staan die agenten dan altijd zo verdekt opgesteld kunnen ze beter in het zicht gaan staan met een geel hessie aan.

dus ik vind dat je het wel een beetje roze kleurig voorsteld :W
 
Och.... :+

Maar toch zit er wel een reëel doel achter dat soort acties. Handhaving is een instrument om mensen zich aan de regels te laten houden.
Als vervolgens anderen die snelheidscontroles steeds weer frustreren door het geven van lichtsignalen, dan heeft handhaving van de snelheid weinig zin.

Ik begrijp dat sommigen dat prachtig vinden, dat controles zinloos worden gemaakt. Maar zo werkt het dus niet.........

Overigens: dat verhaal dat steeds weer terug komt, dat de politie er staat om geld voor zichzelf binnen te halen, da's onzin. Boetes komen helemaal niet ten goede van het politiebudget.

Vind het wel een beetje dubbelzinnig hoor. De politie is ervoor om te zorgen dat mensen zich aan de wet houden. De mensen die waarschuwen geven hetzelfde effect als wanneer ze staande worden gehouden en een boete krijgen, de snelheid gaat er namelijk uit, en daar gaat het toch om bij die controles?

Of gaat het hier wederom om het geld wat er mee word binnengehaald?

Ik waarschuw tevens altijd bij controles, alleen dan dmv handgebaren en het haalt er inderdaad bij velen de snelheid eruit


Pfoe, ik zou een boete moeten krijgen, omdat ik precies hetzelfde doe als de politie alleen dan voor niks, nakkes, nada, gratuit, gratis

:')
 
Mensen die zich aan de regels houden vinden het altijd fijn als deze ook gehandhaafd worden.

Een beetje zoals: "Die rukker die net geflitst is seint naar me omdat hij denkt dat ik net zo dom ben als hij." :)

Als jij leest dat er weer een paar honderd hardrijders gepakt zijn op jouw woon-werk route.. dan ben jij trots op jezelf dat jij je altijd aan de regels houdt..
Dat zijn de berichten achteraf, niet de aankondigingen vooraf.

Vooralsnog hou ik het er op dat men het seinen onwenselijk vindt vanwege de onrust (remmen) ter plaatse, niet vanwege de "verboden voorkennis", maar misschien dat iemand me kan corrigeren.
 
Vind het wel een beetje dubbelzinnig hoor. De politie is ervoor om te zorgen dat mensen zich aan de wet houden. De mensen die waarschuwen geven hetzelfde effect als wanneer ze staande worden gehouden en een boete krijgen, de snelheid gaat er namelijk uit, en daar gaat het toch om bij die controles?
Of gaat het hier wederom om het geld wat er mee word binnengehaald?
Ik waarschuw tevens altijd bij controles, alleen dan dmv handgebaren en het haalt er inderdaad bij velen de snelheid eruit
Pfoe, ik zou een boete moeten krijgen, omdat ik precies hetzelfde doe als de politie alleen dan voor niks, nakkes, nada, gratuit, gratis
:')

Een handhavingsbeleid dat alleen is gebaseerd op waarschuwingen zal snel zinloos blijken. Dan wordt de handhaving een papieren tijger.
Laten we eerlijk zijn: hoe reëel -op sommige plaatsen- een snelheidsbeperking ook kan zijn, mensen houden zich daar nu al nauwelijks aan. De enige reden dat ze dat nu nog doen is die boete..... en niet het idee dat het link kan zijn bij een school oid.

Alléén omdat er ook boetes worden uitgedeeld nemen mensen (soms) een waarschuwing nog serieus. In die zin gaat het dus ook om het geld ja, als middel om mensen in hun portemonnaie te laten merken dat het fout is wat ze doen.
Of vadertje staat er achteraf ook "wat leuks" mee doet en in die zin het binnengekomen geld ook verwelkomt, tja. Maar daar heeft de politie niets mee te maken.

Maar je zult ze de kost geven die een heel verhaal ophangen, uit medelijden een waarschuwing krijgen en daarna vrolijk weer gas geven......en later het verhaal ophangen dat ze die sukkels weer eens te grazen hadden.....

Vandaar dat het beleid op twee zaken is gericht: échte handhaving (dus boetes) en luidkeels aangekondigde controles om het effect van de handhaving te versterken.
Een ander middel zou zijn om op élke weg dagelijks controles te houden of flitspalen te plaatsen, maar daar mist de politie de mankracht voor, het is te duur en..... zouden we dat écht willen?
 
ook daar hebben mensen bekeuringen voor gehad :Y

en als dit zo is waarom staan die agenten dan altijd zo verdekt opgesteld kunnen ze beter in het zicht gaan staan met een geel hessie aan.

dus ik vind dat je het wel een beetje roze kleurig voorsteld :W

Als er hier in Den Haag gelaserd wordt, staat zo'n agent ook altijd in zo'n knalgele jas. Vreemd genoeg, pikken ze de hardrijders er evengoed nog bij bosjes uit. Blijkbaar zijn er toch veel bestuurders die zich niet realiseren dat veilig hardrijden ook beter opletten betekent.
 
Als er hier in Den Haag gelaserd wordt, staat zo'n agent ook altijd in zo'n knalgele jas. Vreemd genoeg, pikken ze de hardrijders er evengoed nog bij bosjes uit. Blijkbaar zijn er toch veel bestuurders die zich niet realiseren dat veilig hardrijden ook beter opletten betekent.
Als je de flitskast of diender niet meer ziet staan, rij je in elk geval te hard ;)
 
Waarom staat vriendin er niet tussen?
Ik werd vanmiddag aangehouden door een agente, lang bruin haar..
en die ogen ...zwijmel... zwijmel.
En niet eens een boete.
 
Terug
Bovenaan Onderaan