Politie: vriend of vijand?

Vriend of vijand?

  • Vriend

    Stemmen: 210 57,4%
  • Vijand

    Stemmen: 121 33,1%
  • Geen mening....

    Stemmen: 35 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    366
Ik zie wel vaker mensen rare fratsen uithalen, als ze de weg kwijt zijn of toch nog even de andere kant op moeten. Meestal kunnen die mensen gewoon een keer de rotonde rond, of via een ander rondje komen waar ze zijn moeten. Alleen, een paar minuten omrijden is kennelijk erger dan anderen in gevaar brengen met vreemd rijgedrag, vaak zonder te spiegelen/kijken naar filerijdende motorrijders. Ik heb er weinig begrip voor, eerlijk gezegd, maar ik maak ook fouten natuurlijk ;)Wat ik al zei: meestal hebben mensen een elegant alternatief, dat wat meer moeite kost, maar kiezen ze er voor om eventjes "assertief" te zijn. Terecht geschreven bon in de meeste gevallen.

Als je rustig een rotonde rond kan, dan doe je dat.. Niet alleen omdat je dan niet snijdt, maar ook omdat je dan rustig de tijd hebt om even te kijken waar je heen moet en het voor jezelf ook makkelijker is.. Ik denk dat er weinig mensen gekke fratsen uithalen als ze het ZICHZELF makkelijker hadden kunnen maken.. Dus ik vind het onzin om te zeggen dat mensen gaan snijden of andere gevaarlijke acties, omdat dat minder moeite zou kosten... Dat is volgens mij juist totaal niet zo.

En als je in een vreemde stad bent, waar je de weg niet kent en eventueel verdwaald bent.. Dan vind ik de "via een ander rondje komen waar je moet zijn"-opmerking eigenlijk behoorlijk dom in deze context.. :+
 
Laatst bewerkt:
Als je rustig een rotonde rond kan, dan doe je dat.. Niet alleen omdat je dan niet snijdt, maar ook omdat je dan rustig de tijd hebt om even te kijken waar je heen moet en het voor jezelf ook makkelijker is.. Ik denk dat er weinig mensen gekke fratsen uithalen als ze het ZICHZELF makkelijker hadden kunnen maken.. Dus ik vind het onzin om te zeggen dat mensen gaan snijden of andere gevaarlijke acties, omdat dat minder moeite zou kosten... Dat is volgens mij juist totaal niet zo.

Ik zie het anders regelmatig, mensen die gaan keren op een drukke straat terwijl er een paar honderd meter verder een rotonde is. Mensen die dubbel parkeren en zo de weg deels blokkeren terwijl er 20 meter verder een parkeerplaats is. En zo zijn er vele voorbeelden van luiheid die er voor zorgen dat er gevaarlijke situaties ontstaan.
 
je moet eens weten hoe vaak ik mensen zie "dubbel" parkeren náást een of meerdere open parkeerplaatsen. En dan nog het liefst in een onoverzichtelijke bocht.

"Ja ik moet alleen maar ff snel pinnen"
 
Als je rustig een rotonde rond kan, dan doe je dat..
Dat jij dit doet neem ik graag van je aan, maar ik zie meerdere keren per week dat mensen gevaarlijke dingen doen bij rotondes en afritten, zoals vanuit een stilstaande rij stapvoets een strook op rijden waar verkeer met 70km/u over heen scheurt, zodat mensen hard in de remmen moeten om er niet op te knallen. Of mensen die in een stadscentrum zonodig moeten keren waar het niet kan, zodat alles stilstaat terwijl het hardstikke druk is. Een geschikte keerplek is zelden meer dan een paar honderd meter weg en toch moet dat dan daar. Is het zo vervelend om een eindje door te rijden in een richting waarvan je weet dat het niet de juiste is? Ik vind het lastig om dit soort gedrag niet als egocentrisch te zien, maar misschien dat je me kan helpen dit te begrijpen.
Ik denk dat er weinig mensen gekke fratsen uithalen als ze het ZICHZELF makkelijker hadden kunnen maken.. Dus ik vind het onzin om te zeggen dat mensen gaan snijden of andere gevaarlijke acties, omdat dat minder moeite zou kosten... Dat is volgens mij juist totaal niet zo.
Veel mensen doen heel angstig als ze een verkeerde afslag nemen of per ongeluk op een ander voorsoorteervak uitkomen, zeker als ze ergens niet bekend zijn. Dat probleem moet dan direct opgelost worden. Ik vind het vervelend dat ze zich zo ongemakkelijk voelen, maar rustig blijven is wel zo ongeveer plicht nummer 1 in het verkeer.

In mijn beleving is het heel simpel: rijstroken wisselen en andere handelingen in het verkeer doe ik gecontroleerd en zorgvuldig, of gewoon niet. Dat ben ik aan het overige verkeer verplicht. Als het me niet lukt een afslag te nemen dan rij ik door en zoek ik op een ander moment een oplossing. Dat kost me tijd en dat is dan de prijs die ik betaal voor het veilig houden van de situatie. Inschattingsfouten maak ik ook, natuurlijk, net als iedereen, en daar mag gewoon voor geschreven worden.

En als je in een vreemde stad bent, waar je de weg niet kent en eventueel verdwaald bent.. Dan vind ik de "via een ander rondje komen waar je moet zijn"-opmerking eigenlijk behoorlijk dom in deze context.. :+
Soms moet je inderdaad even omrijden, vaak op goed geluk, en dan maar gaandeweg uitzoeken waar je heen moet. Dat kost dan gewoon wat extra tijd en hoort bij het rijden in een vreemde stad. Wie dat niet wil accepteren vindt zich vroeg of laat in een gevaarlijke situatie.
 
je moet eens weten hoe vaak ik mensen zie "dubbel" parkeren náást een of meerdere open parkeerplaatsen. En dan nog het liefst in een onoverzichtelijke bocht.

"Ja ik moet alleen maar ff snel pinnen"
Je bent me NET voor. Mensen zijn idd verbaast of verontwaardigd dat er iets van gezegd wordt.
 
Ik zie wel vaker mensen rare fratsen uithalen, als ze de weg kwijt zijn of toch nog even de andere kant op moeten. Meestal kunnen die mensen gewoon een keer de rotonde rond, of via een ander rondje komen waar ze zijn moeten. Alleen, een paar minuten omrijden is kennelijk erger dan anderen in gevaar brengen met vreemd rijgedrag, vaak zonder te spiegelen/kijken naar filerijdende motorrijders. Ik heb er weinig begrip voor, eerlijk gezegd, maar ik maak ook fouten natuurlijk ;)


Ik vind het altijd zoooo grappig om te zien hoe een verdwaalde koekblikker wanhopige pogingen doet om zo snel mogelijk te keren (op een hartstikke druk punt) terwijl je net zo goed 'dit' kruispunt linksaf kunt, en dan ergens in een rustig straatje keren... Soms ben je dan nog sneller ook...
 
Ik sluit me voor de volle 100% aan bij hans 74 wat betreft vreemde reacties van mensen in het verkeer. Levensgevaarlijk in sommige gevallen en vervelend in de meeste gevallen
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het anders regelmatig, mensen die gaan keren op een drukke straat terwijl er een paar honderd meter verder een rotonde is. Mensen die dubbel parkeren en zo de weg deels blokkeren terwijl er 20 meter verder een parkeerplaats is.

Dit zijn precies de voorbeelden die ik in gedachten had!

Ik heb er geen boodschap aan dat mensen dachten dat ze nog wel op tijd bij de winkel konden zijn, of dat ze haast hadden. Als het tegenzit in het verkeer heb je gewoon pech, net als de rest. Er is vrijwel nooit iets aan te doen zonder hinderlijk of gevaarlijk gedrag te vertonen, dus doe dat dan ook niet. Misschien iets te makkelijk gedacht ;)
 
Moet echter zeggen dat motoragenten tegenwoordig best ok zijn hoor...
Zwaai ook vriendelijk naar ze tegenwoordig en als ze het niet te druk hebben zwaaien ze gewoon terug! Was vroeger wel anders...

Laatst gingen we rijden en moesten we stoppen omdat er een wielerwedstrijd over de weg ging die wij wilde volgen. Komt die motoragent zomaar naast ons staan en zegt vriendelijk: wielerwedstrijdje, over 5 minuten kun je verder hoor!!!
 
Laatst bewerkt:
Zwaaien...

Laatst reed ik op de rechter zijstrook op de A2 en aan de overkant reed een motoragent...
Ik zwaaien, maar hij niet hoor...
 
Laatst reed ik op de rechter zijstrook op de A2 en aan de overkant reed een motoragent...
Ik zwaaien, maar hij niet hoor...
Toen ik nog veel A12 reed kwam ik ze vaak tegen, in 'koppeltjes'. Soms reed ik een eindje met ze op, met wat afstand, omdat twee van die witte motoragenten voor je toch aardig meehelpt met de zichtbaarheid en de ruimte die je krijgt. Dat ging dan wel ietsje *kuch* harder dan het overige verkeer, maar ik heb nooit via gebaar of anderszins te verstaan gekregen dat ik moest oprotten. Bij afrit Driebergen werd er vriendelijk gegroet. Net motorrijders :)
 
Waarom zou de politie je vijand zijn? :(

Ik kan me geen reden bedenken, welke je niet zelf in de hand gewerkt hebt.
Oké er blijven ook eikels tussen zitten, maar die zitten er onder de motorrijders nog meer.

Waarom zou de politie je vriend zijn? *O*

Geloof niet dat we een overtreding als vrienden onder elkaar zonder bonnetje oplossen. :N

Ik heb wel eens het idee, dat de burger als potentieel verdachte gezien wordt, maar, zoals ik al zei, dat is mijn idee.

En soms vindt ik dat er wel eens met 2 maten gemeten wordt.

En verder aan al onze " ben het er niet mee eens en de politie is mijn vijand ", vergeet 1 ding niet, als jij je eigen kapot rijdt, wie heeft dan de ondankbare taak om dat bij jou thuis te gaan vertellen? Vul zelf maar in......

Een ieder zou zelf eens wat vaker in de spiegel moeten kijken en eens gaan nadenken over de dingen die hij/zij doet of veroorzaakt.

En nee, ik ben geen politie, heet geen Ko Spee en zeker niet heilig.

Ik draai zelf ook wel eens het gas flink open en als ik dan geflitst wordt, dan heb ik dat zelf in de hand gewerkt.
 
Zwaaien...

Laatst reed ik op de rechter zijstrook op de A2 en aan de overkant reed een motoragent...
Ik zwaaien, maar hij niet hoor...
Ik zwaai op de snelweg nooit naar de overkant....ook niet handig om met 120+ je handen van het stuur te halen. Verder hou ik altijd de eer aan mezelf en zwaai ik gewoon. Ook naar motoragenten die 9 van de 10 keer verbaast terug zwaaien :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai ook gewoon, het zijn ook mensen en het zijn zèlfs ook motorrijders ;) Op de snelweg zwaai ik eigenlijk alleen naar de andere weghelft als daar gezwaaid wordt, maar 9 van de 10 keer ben ik te laat :+, vind het een beetje onzin op de snelweg, heb daar niet echt een motivatie voor ;)
 
Ja is misschien ook wel een idee :+

Ik zwaai altijd...alleen op de snelweg vind ik het een beetje overdreven.

Deed ik ook altijd maar daar ben ik mee gestopt om als eerste te zwaaien op de snelweg...Meestal zwaaiden ze daar toch niet terug..
Rijden hier in de buurt ook vrij veel belgen en het valt me op dat die vaak niet terugzwaaien..Zeker geen gewoonte daar.

Wordt dit nu zwaaitopic 15453?
 
Ja maar wat wil je nou op de snelweg. Je rijdt zelf minstens 120 en de ander waarschijnlijk ook. Kom je elkaar tegemoed met 240. Voordat je door hebt dat er een motor rijdt ben je er al voorbij. Ook een reden waarom ik niet zwaai. Verder let ik op de snelweg liever op het verkeer om mij heen.
 
Ja maar wat wil je nou op de snelweg. Je rijdt zelf minstens 120 en de ander waarschijnlijk ook. Kom je elkaar tegemoed met 240. Voordat je door hebt dat er een motor rijdt ben je er al voorbij. Ook een reden waarom ik niet zwaai. Verder let ik op de snelweg liever op het verkeer om mij heen.
En op de andere wegen niet? :9 :+
 
Wordt dit nu zwaaitopic 15453?
Paniek! :o

Eh... "Ik zwaai niet op de snelweg uit angst voor een bon!"

Pfoei, zijn we gelukkig weer on-topic... ;)

Naar tegemoetkomende motoragenten zwaaien op de snelweg is wel de manier om al je negatieve gevoelens over de politie te bevestigen en te zwelgen in verontwaardiging. Zwaaien nooit terug, de $%#$% #$^!! :(.
 
Ja maar wat wil je nou op de snelweg. Je rijdt zelf minstens 120 en de ander waarschijnlijk ook. Kom je elkaar tegemoed met 240. Voordat je door hebt dat er een motor rijdt ben je er al voorbij. Ook een reden waarom ik niet zwaai. Verder let ik op de snelweg liever op het verkeer om mij heen.
Nie zeuren, gewoon zwaaien. Ik sta weer eens voor lul als ik naar niks zit te zwaaien :P
 
Bij circuit Francorchamps afgelopen weekend ging ik op modderig paadje weer eens plat. Op zondag met gebroken schakelpedaal sta je echt met geweer in zand.

Vroeg aan 2 postende gendarmes op dikke BMW's of ze iets wisten. En wat denk je? Keken elkaar aan, brabbelden iets in Vlaams en gingen 15km verderop kijken of de enige motorzaak in de buurt open was om me te kunnen helpen.
Zo kan het dus ook.

Zijn ze in Belgie dan aardiger of was het het mooie weer dat deze dienders zo behulpzaam maakte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan