Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bijna goed, maar het is de uiterst rechtse carburateur. Ik ga op mijn gemak de carburateurs weer loshalen en de carb nogmaals schoonmaken. Er zit blijkbaar toch nog wat vuil in de carburateur, wat niet verbazend is. De motor stond al tig jaar stil.De inschatting is dat het de linker carburateur betreft. Ervaring dat als de motor langdurig op de jiffy heeft gestaan, dit de meest vuile carb is
Het luchtfilterkast lijkt op de xj750, maar zit boven en links met schroeven vast. Die zijn los, de tussen liggende buisjes waren toch niet soepel genoeg. Dinsdag ga ik ze verder vastzetten. Nu een biertje drinken.bij de xj750 zit de luchtfilterkast met 3 schroefjes/bouten vast aan (de bovenkant van ) het frame, met die los of eruit kan je de luchtfilterkast bewegen om zo meer ruimte te hebben.
kan me voorstellen dat dat bij deze motor ook is.
Van links gezien zitten de eerste twee op hun plek en dinsdag (vrije dag) gaan de andere twee erop. De rubber buizen moeten in de rand van het filterhouder vallen en daarna wroeten om ze op de carburateurs te krijgen. Daarna zoals eerder gezegd kijken of het kreng op vier cilinders loopt.Die luchtfilter aansluitrubbers zijn de hel inderdaad... Voor mijn X heb ik uiteindelijk besloten maar nieuwe te kopen, maakt het wat gemakkelijker. Heb je bij de demontage de rubbers in de luchtfilter kast gedrukt? Ik werk bij de montage dan van binnen naar buiten, eerst carb 2 en 3 en dan 1 en 4. Juist de luchtfilter kast zo ver mogelijk naar voren plaatsen anders krijg je ze er helemaal niet op. Succes met deze uitdaging, leuke thread trouwens!
Alle rubbertjes zijn vervangen en de piepkleine o-ringen liggen er goed in. De schroeven staan nu op 1,5 tot 2.0 slagen open en ik zal ze verder open zetten. Er heeft nog geen synchronisatie plaats gevonden. Ik ben al blij dat hij na jaren weer loopt. De komende tijd zal de xj afgesteld worden. Er zijn geen vacuüm lekken.Top dat die loopt in ieder geval. Heb je de temperatuur gemeten/gevoeld (au...) tijdens de opwarmfase? Het kan zijn dat de idle mixture screw iets meer uitgedraaid moet worden om een goed mengsel te geven. Ik heb dat bij die van mij ook gehad. Pas na nog een keer de carburateurs tot het laatste schroefje uit elkaar te hebben gehaald, weer schoongemaakt en het monteren van nieuwe gasklepasrubbers (mooi scrabble woord) hebben de mixture screws ongeveer dezelfde afstelling (2,75 tot 3,0 slagen) en loopt de motor echt mooi. Weet je ook zeker dat het piepkleine o-ringetje en metalen ringetje op de idle mixture screw onder de veer goed zitten, dus eerst het metalen ringetje en dan de o-ring? En dat er niet nog een oud o-ringetje onder zit die is blijven steken in de carburateur?
Anders misschien ergens een vacuüm lek?
Het open trekken moet je zien dat er twee seconden boven de 4000 toeren gereden gaat worden. Het is meer een wens dan werkelijkheid.Bedoel je met open trekken, ff vol gas op je brik ?
Heb ik een kleine vraag: zitten er al verse banden onder en werken de remmen goed
En top dat de motor nu een echte vierpitter is geworden
Hahaha, de benzine gaat er echt wel uit.Zo te lezen nog "boze" plannen
Wel de tip om de schone carburateurs dan geheel leeg te laten draaien. Want ook de hedendaagse Euro98 vertrouw ik toch niet helemaal.
Want als geen benzine in de carbs zit (als deze tijdelijk weggelegd worden tijdens de verfraaiing van je project) kan er ook niets vergommen / uitharden of nerslaan om nieuwe ellende te verzorgen.