Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ha ha en er komen er nog wel 1000 bij, dit topic loopt al meer dan twee jaar
ben nog lang niet uitgesleuteld
@ Jozef, talkpoeder had ik nog niet aan gedacht.....
Een goed passende biba (qua maat en ventielpositie !), gladde binnenzijde van de buba, glad velgbed en een forse dosis talkpoeder tussen biba en buba. Kan niet mis.
dat werkt wel onder goede omstandigheden.
talkpoeder werkt als smeermiddel.
als de binnenkant van de buitenband als schuurpapier werkt is het alleen uitstel van executie.
gezien de reacties is het wel een goede tip
Kun je die conti's niet opschuren met schuurpapier aan de binnenkant ?
Dat zou wel kunnen...... maar ik wil toch die vredestein banden gaan gebruiken, die zijn echt beter! Verder vind ik die hoge banden ook wel stoer staan
Vandaag heb ik afscheid genomen van het originele luchtfilter, dat wilde ik een jaar eerder al maar heb nog even de noordkaapreis afgewacht. Nu de K&N filters erop maar bij de linkerkant zit het wel errug krap! Het filter zit zo'n beet je klem tussen de framebuis en de chokehendel.
Zijn er mensen bij wie dit bekend voorkomt?
mijn choke hendel zat op de linker inlaatbuis, op hetzelfde boutje als waar de bougiekabel opgehangen zit.
volgens mijn informatie is dat de originele plek.
bij mij zit de choke op een beugeltje welke met een van de vier bouten van de accuplaat op de versnellingsbakvast zit, volgens mij de originele plek bij de T5. Waar ik last van heb is dat de linker carburateur verder naar achteren staat dan de rechter en het filter nu tegen het frame aan komt, de carburateur wordt ook al een beetje naar beneden gedrukt.
Ik zit meer te denken aan een oplossing in de vorm van een schuin filter, ik zag dat soort dingen in de K&N catalogus staan.
Wel lekker veel ruimte nu in dat frame.....lucht kast weg en accu weg
Bedankt 3Wheel!
Ik heb alleen de maten even vergeleken op de K&N site en volgens mij maakt het niet zo veel uit of je ovale of ronde neemt.
De Chrome top is bij de ronde 51 mm en bij de ovale is deze 51 x 76mm, de ovale is dus groter...... en heeft meer oppervlakte voor luchtinlaat.
Ik heb de ronde er nu op zitten en de linker carb wordt iets naar beneden gedrukt, maar eens kijken of dit echt een probleem is. Wellicht kan ik hem nog iets dichter op de cylinder zetten met een andere rubberkoppeling.
Hoe heb je ze gemonteerd? direct op de carburateur of op het kunstof pijpje van het oude luchtfilterhuis?
Als de carburateurs door een lang inlaatkanaal ver bij de kop vandaan zitten kan het gebruik van het kunststof pijpje de oplossing zijn omdat de filters dan verder naar binnen komen te zitten en tussen de framebuizen vallen
Bij nader bestuderen denk ik dat de wiellagers langzamerhand ook eens vervangen moeten worden maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit, er zitten in totaal 4 lagers in dat wiel en twee krijg ik er wel uit maar de andere twee niet....
4 lagers , zitten ze dan 2/2 , rug tegen rug gemonteerd ?
als dat het geval is en er zitten geen rare geluiden in de lagers , zou ik mij niet teveel zorgen maken , die kunnen gerust wat hebben dan , 2 x zoveel
dat krijg je toch nooit stuk ?ze zitten zo
[afbeelding]
er bestaan ook dubbel konische lagers, die lijken me ook wel erg mooi voor zijspangebruik maar dit werkt ook.
Ben je bekend met de wet van Murphy?dat krijg je toch nooit stuk ?
pkBen je bekend met de wet van Murphy?
dat krijg je toch nooit stuk ?