Ratman's Guzzi gesleutel

Een goed passende biba (qua maat en ventielpositie !), gladde binnenzijde van de buba, glad velgbed en een forse dosis talkpoeder tussen biba en buba. Kan niet mis.

dat werkt wel onder goede omstandigheden.
talkpoeder werkt als smeermiddel.
als de binnenkant van de buitenband als schuurpapier werkt is het alleen uitstel van executie.

gezien de reacties is het wel een goede tip :}
 
dat werkt wel onder goede omstandigheden.
talkpoeder werkt als smeermiddel.
als de binnenkant van de buitenband als schuurpapier werkt is het alleen uitstel van executie.

gezien de reacties is het wel een goede tip :}

De binnenkant van een Conti Eco contact ziet er van binnen uit als de alpen dus daar kun je never en nooit met bibas werken, getest: na 200Km lek!

De Vredestein banden zien er aan de binnenkant netjes glad uit, deze speciaal voor klassieke autos ontwikkelde band is wel geschikt voor biba.
 
Kun je die conti's niet opschuren met schuurpapier aan de binnenkant ?

Dat zou wel kunnen...... maar ik wil toch die vredestein banden gaan gebruiken, die zijn echt beter! Verder vind ik die hoge banden ook wel stoer staan :Y
 
Laatst bewerkt:
De maat van Vredestein is 155 maar ze zitten goed op een velg die voor 125/135 geschikt is, de werkeleijke breedte is 136mm. Een smallere band bestaat er volgens mij niet van hun, deze zijn speciiaal gemaakt voor klassieke auto's.
Band is ook vrij hoog
Binnen onze club rijdt bijna iedereen met die banden!
 
Vandaag heb ik afscheid genomen van het originele luchtfilter, dat wilde ik een jaar eerder al maar heb nog even de noordkaapreis afgewacht. Nu de K&N filters erop maar bij de linkerkant zit het wel errug krap! Het filter zit zo'n beet je klem tussen de framebuis en de chokehendel.
Zijn er mensen bij wie dit bekend voorkomt?
 
Ken je die bandenman in Beverwijk ?

zit bij het Meerplein in een klein straatje bij de kerk, om de hoek bij v.d.Boogaard.

Goedkoop, en heeft vele (rare) banden maten.

Misschuen kun je eens een balletje opgooien.
 
Bij Kommer hebben ze geschikte binnenbanden in de onlineshop staan, maat 140/90 x 15 komt er het dichtst bij de 155/80 aangezien ze smaller uitvallen.

Ootje, ik ga daar ook daar eens buurten! al is het voor de info...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik afscheid genomen van het originele luchtfilter, dat wilde ik een jaar eerder al maar heb nog even de noordkaapreis afgewacht. Nu de K&N filters erop maar bij de linkerkant zit het wel errug krap! Het filter zit zo'n beet je klem tussen de framebuis en de chokehendel.
Zijn er mensen bij wie dit bekend voorkomt?

mijn choke hendel zat op de linker inlaatbuis, op hetzelfde boutje als waar de bougiekabel opgehangen zit.
volgens mijn informatie is dat de originele plek.
 
mijn choke hendel zat op de linker inlaatbuis, op hetzelfde boutje als waar de bougiekabel opgehangen zit.
volgens mijn informatie is dat de originele plek.

bij mij zit de choke op een beugeltje welke met een van de vier bouten van de accuplaat op de versnellingsbakvast zit, volgens mij de originele plek bij de T5. Waar ik last van heb is dat de linker carburateur verder naar achteren staat dan de rechter en het filter nu tegen het frame aan komt, de carburateur wordt ook al een beetje naar beneden gedrukt.
Ik zit meer te denken aan een oplossing in de vorm van een schuin filter, ik zag dat soort dingen in de K&N catalogus staan.

Wel lekker veel ruimte nu in dat frame.....lucht kast weg en accu weg :)
 
Geen BOT dus dan maar knutselen......
terwijl ik de accu een definitieve plaats heb gegeven plus bevestiging ben ik met de draadboom bezig maar ook nog iets anders.

Een vaste plek voor gereedschap dat ook nog eens geordend is opgeborgen leek me ook wel wat, eerst had ik de zijkisten die je helemaal leeg moest halen voordat je wat te pakken had en het .50 kistje is net niet groot genoeg voor bijvoorbeeld een paar bandenlichters.
Een granaatkoker leek me wel wat.... toen kwam ik een mooi stukkie alupijp tegen en dacht dat maak ik zelf!

full


twee beugels gemaakt en aan het bagagerack een paar stukjes pijp gelast zodat hij daaraan vastgezet kan worden, deze gereedschap koker komt dus in plaats van een zijkoffer.
Voor en achter komen twee dekseltjes, het gereedschap zelf komt dan in een roltas en een rol ducktape past er ook in. De lange staaf is om te passen maar hier komt een langere voor in de plaats welke scharniert en aan beide kanten een vergrendeling heeft voor de dekseltjes, ook kan deze voorzien worden van een hangslot om meneer Jatgraag een beetje te ontmoedigen.

 
bij mij zit de choke op een beugeltje welke met een van de vier bouten van de accuplaat op de versnellingsbakvast zit, volgens mij de originele plek bij de T5. Waar ik last van heb is dat de linker carburateur verder naar achteren staat dan de rechter en het filter nu tegen het frame aan komt, de carburateur wordt ook al een beetje naar beneden gedrukt.
Ik zit meer te denken aan een oplossing in de vorm van een schuin filter, ik zag dat soort dingen in de K&N catalogus staan.

Wel lekker veel ruimte nu in dat frame.....lucht kast weg en accu weg :)


Choke zit ook bij mij bij het linkerinlaatkanaal, maar dan aan de bovenkant.
filters zitten inderdaad erg dicht bij de framebuis en daarom kun je het best een asymetrisch filter gebruiken;
ik heb de RC-1820; Hocoparts no. 13 041820 "K&N univ. filter chrome"

full


passen goed op 36mm carburateurs, maar je moet rekening houden met de aansluitmaat op de carburateur; die is 51mm (en rubber; dus je hebt flink wat speelruimte)
 
Bedankt 3Wheel!

Ik heb alleen de maten even vergeleken op de K&N site en volgens mij maakt het niet zo veel uit of je ovale of ronde neemt.
De Chrome top is bij de ronde 51 mm en bij de ovale is deze 51 x 76mm, de ovale is dus groter...... en heeft meer oppervlakte voor luchtinlaat.

Ik heb de ronde er nu op zitten en de linker carb wordt iets naar beneden gedrukt, maar eens kijken of dit echt een probleem is. Wellicht kan ik hem nog iets dichter op de cylinder zetten met een andere rubberkoppeling.
 
Bedankt 3Wheel!

Ik heb alleen de maten even vergeleken op de K&N site en volgens mij maakt het niet zo veel uit of je ovale of ronde neemt.
De Chrome top is bij de ronde 51 mm en bij de ovale is deze 51 x 76mm, de ovale is dus groter...... en heeft meer oppervlakte voor luchtinlaat.

Ik heb de ronde er nu op zitten en de linker carb wordt iets naar beneden gedrukt, maar eens kijken of dit echt een probleem is. Wellicht kan ik hem nog iets dichter op de cylinder zetten met een andere rubberkoppeling.

Hoe heb je ze gemonteerd? direct op de carburateur of op het kunstof pijpje van het oude luchtfilterhuis?
Als de carburateurs door een lang inlaatkanaal ver bij de kop vandaan zitten kan het gebruik van het kunststof pijpje de oplossing zijn omdat de filters dan verder naar binnen komen te zitten en tussen de framebuizen vallen
 
Hoe heb je ze gemonteerd? direct op de carburateur of op het kunstof pijpje van het oude luchtfilterhuis?
Als de carburateurs door een lang inlaatkanaal ver bij de kop vandaan zitten kan het gebruik van het kunststof pijpje de oplossing zijn omdat de filters dan verder naar binnen komen te zitten en tussen de framebuizen vallen

Ik heb hem rechtstreeks op de carb zitten en deze zit met een rubber gebeuren weer op de inlaat.

Verder vandaag bezig geweest met het achterwiel, ik had nog steeds de afgedraaide meenemer en de ingekorte kaaspuntjes. Dat kon wel voor even maar dat is niet geweldig, het deense wiel is gemaakt voor het originele gebeuren. Heb een andere meenemer en nieuwe kaaspuntjes gehaald en ook een bevestigings ring (die met 3 M6 boutjes vastzit plus vulplaat)
Bij nader bestuderen denk ik dat de wiellagers langzamerhand ook eens vervangen moeten worden maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit, er zitten in totaal 4 lagers in dat wiel en twee krijg ik er wel uit maar de andere twee niet....
Heb de andere twee lagers maar weer teruggezet, een andere keer maar eens proberen met een hydraulische pers of zo.
verder heb ik de plaat waar normaal de accu op staat vervangen door een alu exemplaar van 10mm dik, deze zit aan het frame en met vier M8 bouten aan de versnellingsbak vast.
 
Bij nader bestuderen denk ik dat de wiellagers langzamerhand ook eens vervangen moeten worden maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit, er zitten in totaal 4 lagers in dat wiel en twee krijg ik er wel uit maar de andere twee niet....

4 lagers , zitten ze dan 2/2 , rug tegen rug gemonteerd ?
als dat het geval is en er zitten geen rare geluiden in de lagers , zou ik mij niet teveel zorgen maken , die kunnen gerust wat hebben dan , 2 x zoveel *D
 
4 lagers , zitten ze dan 2/2 , rug tegen rug gemonteerd ?
als dat het geval is en er zitten geen rare geluiden in de lagers , zou ik mij niet teveel zorgen maken , die kunnen gerust wat hebben dan , 2 x zoveel *D

ze zitten zo
full


er bestaan ook dubbel konische lagers, die lijken me ook wel erg mooi voor zijspangebruik maar dit werkt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan