Rekeningrijden ook voor motoren?

Dat is alleen voor auto’s hè. Vooralsnog dan..

Mijn vrouw rijdt in een kleine auto, ca 10k per jaar. Dat is dan 800 euro tegenover 480 wb nu.
Maar als je een normale auto koopt, bijv een BMW 525, dan ga je er op vooruit. Want die kost nu 90 euri per mnd aan wb
 
Ik geloof dat de BPM ook om laag zou moeten gaan , daar heb je weinig aan als je geen nieuwe auto koopt maar toch
En ach het is pas over 6,5 jaar
En tegen die tijd is er wel wel weer een reden dat het weer wordt uitgesteld, iets met privacy of iets anders. En ze weten nog steeds niet hoe ze gereden kilometers willen gaan registreren. En wat ook vreemd is ook de kilometers gereden in het buitenland willen ze meetellen
 
Dit wordt niet uitgesteld. De reden is heel eenvoudig; uitstel kost de schatkist geld. Moet jij maar eens opletten hoe snel dit wordt ingevoerd als de verkoop van die elektrische rotzooi echt aantrekt.
 
Nu is het verboden om kilometerstand terug te draaien,maar als het erdoor komt, dan wordt er zeker gesjoemeld.
Met GPS tracker kunnen ze vrij eenvoudig kilometers registreren, maar als eerder aangegeven komt de privacy in gedrang.
 
Ik dacht dat de gemiddelde automobilist (en in de toekomst wss ook de motorrijder...) jaarlijks niet meer kwijt zou zijn dan nu.
Dat roeptoeterden die politici, die geen enkel cijfermatig inzicht hebben (bijna allemaal alpha´s), omdat het budget neutraal (voor de overheid zelf) zou zijn.
Maar dat is dus totáál wat anders dan prijsneutraal voor de (gemiddelde) automobilist.
 
  • Eens
Waarderingen: jbt
Het interesseert ze ook geen hol. De rekening gaat toch naar de burger, daar hebben zij geen last van.

Dat hele rekening rijden is sowieso een gotspe. Want het bestaat al door de accijns op brandstoffen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt, simpel.

Ik ga iig niet meer betalen dan ik nu doe. En ook niet minder rijden.
 
Vandaag op de radio wisten ze te vertellen dat de km prijs voor rekeningrijden wss 7 of 8 c/km wordt.

Ik dacht dat de gemiddelde automobilist (en in de toekomst wss ook de motorrijder...) jaarlijks niet meer kwijt zou zijn dan nu.

Ik ben niet zo van het complotdenken maar ik denk dat dit 'gemiddelde gaat er niet op achteruit' echt een keiharde leugen is en ik denk ook dat dit helemaal het doel niet is.

Mijn vermoeden, 80% gaat meer betalen 10% zal niet achteruit gaan en 10% zal minder betalen. De gemiddelde Nederlander zal het dubbele gaan betalen van voorheen. Ik geloof ook dat zoiets het echte doel is.
 
Als je ouwe auto hebt is bij de apk op zijn minst de km stand genoteerd , ik heb het even op gezocht en dat was 22000 km in 3 jaar dus 7500 ongeveer per jaar
Blijk dus meer km op de motor te rijden dan met de auto
Maar mijn punt is dat ze precies weten hoeveel je de afgelopen jaren hebt gereden en als je km teller aan begeeft dat je 10000 km hebt gereden en je hebt de laatste jaren 20000 km tussen de apk beurten vraag ik me af wat ze dan doen
Bij nieuwere auto’s is het nog simpeler daar wordt alles op geslagen
 
Als je ouwe auto hebt is bij de apk op zijn minst de km stand genoteerd , ik heb het even op gezocht en dat was 22000 km in 3 jaar dus 7500 ongeveer per jaar
Blijk dus meer km op de motor te rijden dan met de auto
Maar mijn punt is dat ze precies weten hoeveel je de afgelopen jaren hebt gereden en als je km teller aan begeeft dat je 10000 km hebt gereden en je hebt de laatste jaren 20000 km tussen de apk beurten vraag ik me af wat ze dan doen
Bij nieuwere auto’s is het nog simpeler daar wordt alles op geslagen
Wat?

Geen kaas van te maken dit
 
Dat word waarschijnlijk weer een ritje naar Brussel, heeft een tijd geleden ook gewerkt voor de apk.
Anders moeten we binnendoor rijden, of werkt dat dan niet meer(op elke straathoek een ANPR camera) ;( .
 
Nu is het verboden om kilometerstand terug te draaien,maar als het erdoor komt, dan wordt er zeker gesjoemeld.
Met GPS tracker kunnen ze vrij eenvoudig kilometers registreren, maar als eerder aangegeven komt de privacy in gedrang.

Voor gps trackers hebben ze aluminium folie uitgevonden.
En voor ze gps trackers hebben uitgerold voor alle voertuigen in Nederland..

mhe..

Meeste auto kilometertellers kan je uitschakelen door een simpel draadje te onderbreken.
Dus als ze hem daar op zetten.


Of ze moeten overal transport tachografen gaan inbouwen.. en die moeten geijkt worden ( hele bult regels er aan )


Onze overheid kennende , t zal wel wel weer neuken worden met een slappe piemel.


Gegarandeerd ( mijzelf inclusief ) dat hele volksstammen het als een spelletje gaan zien zo min mogelijk kilometers te
genereren .
 
Dit word net zo'n verhaal als rode diesel ( weten jullie nog ? ;p )

SOMS.. heel SOMS werd er een keer iemand gepakt.

Maar het gros heeft jaren en jaren op rooie diesel gereden zonder ooit gepakt of gecontroleerd te zijn

Maar er waren er genoeg "bang" gepakt te worden, dat het grootste deel gewoon weer blind betaalde .
( of.. niet makkelijk toegang hadden tot rode diesel )


Veel vormen van registratie van kilometers worden kinderlijk eenvoudig om te onderbreken .

Het terugdraaien van tellers is inderdaad verboden.. maar .. hij mag best stuk zijn..
Je moet een werkende snelheidsmeter in de auto hebben, maar er staat nergens dat ie niet op je NAV scherm mag staan.
( disclaimer, dit laatste was jaren terug , dat ik er om andere redenen mee bezig was , als die regels zijn veranderd ... dat kan )
 
Het interesseert ze ook geen hol. De rekening gaat toch naar de burger, daar hebben zij geen last van.

Dat hele rekening rijden is sowieso een gotspe. Want het bestaat al door de accijns op brandstoffen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt, simpel.

Ik ga iig niet meer betalen dan ik nu doe. En ook niet minder rijden.
Onzin natuurlijk. Ik heb een Manta die rijd 1 op 5, hooguit in het gunstige geval. Een Volvo 940 als boodschappen auto voor mn vrouw en die haalt ook geen 1 op 10. Terwijl mijn bus bijna 1 op 20 kan rijden. Ik betaal via de brandstof dus in verhouding heel veel voor weinig kilometers. En dan de Lupo met 1 op 33 niet mee gerekend en die electrische/hybride wagens. Het zou dus eerlijker worden. Veel rijden is veel betalen.
Was een reactie over dat fraude bericht , kort gezegd komt mijn gewauwel er op neer dat de km stand al jaren genoteerd wordt
Je kan toch opeens de auto meer laten staan? Of met vliegtuig op vakantie ipv met de Mercedes bus naar Marokko? Km historie heeft weinig zin.
Die 12% fraude is helemaal geen probleem van of voor de overheid. Wat ze missen van de fraudeurs wordt gewoon opgehaald bij de eerlijk betalende mensen.
Zelfde principe als bij die verschrikkelijke zelfscan kassa 's.
Het is niet voor niets dat vooral de prijsstijgingen bij de supermarkten zo in het oog springen de laatste jaren.
Nou die zelf scan dingen werken prima. Geen verveelde kassier, en treuzelende 80 plussers voor je. Scheelt 4 of 5x een medewerker bij onze plus. Bespaar je 2 ton aan loonkosten. Daar kan wel wat voor gepikt worden. Bij AH kun je inmiddels soms al iets gelijk in je tas doen, en bij de kassa weet het systeem wat je bij je heb.


Ook bij rekeningrijden geldt: Men lijd het meest, door het lijden dat men vreest.

Ik hoop dat de file druk afneemt, meer mensen gaan fietsen enz. Van mij mag het gisteren ingevoerd worden
 
Veel vormen van registratie van kilometers worden kinderlijk eenvoudig om te onderbreken .
Makkelijk maakt het niet legaal.
Het terugdraaien van tellers is inderdaad verboden.. maar .. hij mag best stuk zijn..
Dat tweede zal dan ook verboden worden. Er zijn zoveel dingen die moeten werken op een voertuig een kilometerteller kan makkelijk aan die lijst toegevoegd worden.
 
Ik rijd 40.000 per jaar…. Dat zou 3200 euro per jaar zijn. Ik heb 0 bpm betaald en betaal voorlopig nog geen mrb want ik rij een ev… budget neutraal zal het zeker niet worden…

En daarnaast vind ik het hele verhaal over alle gereden km’s per jaar erg vreemd. Dus ook de km’s die ik in Frankrijk Oostenrijk en Italie rijd waar ik al tol betaal..
 
Terug
Bovenaan Onderaan