Remklauwen zoeken, hoe doe je dat?

meknoy

Rookie
27 dec 2016
27
5
Terhagen
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2 de hands remklauw voor mijn gsx s1000.

Mijn zuigers blijven wel eens hangen dus dacht ik een nieuwe revisieset te kopen. Nadien ben ik naar 2de handsklauwen gaan kijken waarna ik natuurlijk bij de nieuwe race klauw uitkwam.

EIgenlijk weet ik niet veel over klauwen, ok met olie en een pomp en zuigers ec. maar over de afmetingen en upgrades weet ik niet veel.
Kan er mij iemand wat meer wegwijs maken over welke keuze je kan maken , waar op te letten, wat wel en niet te doen.

Alvast bedankt.
 
Nog zoiets waar ik niet veel van weet.
Remhendels, is dat enkel een grotere diameter van pomp? Waarom radiaal?

Verbeterd dit het remgevoel enorm beter?
Dat radiaal is alleen dat de hoek waaronder het remhendel de plunjer / hrc bedient anders is als de vorige methode.
waarom remklauwe dan weer radiaal heten weet ik eigenlijk niet (meer) ze zitten steviger vast aan de vorkpoot om zo minder beweging tov de schijf en de rest te hebben.

met een grotere diameter zou je meer vloeistof verplaatsen met dezelfde verplaatsing in het hendel cq hoe ver die inknijpt.
Ik zou voor dit soort dingen echt zoeken op youtube en indien mogelijk engelse termen gebruiken omdat daar nou eenmaal meer mensen , dus kanalen zijn die die dat spreken en gebruiken.
 
waarom remklauwe dan weer radiaal heten weet ik eigenlijk niet (meer)

De bouten zitten op een andere plek.
Bij axiaal zitten ze in lijn met de zuigers, bij radiaal 90 graden tov de zuigers.

Zie hier een adapter, blauw is de axiale montage, rood de radiale:

1656057280789.png
 
De bouten zitten op een andere plek.
Bij axiaal zitten ze in lijn met de zuigers, bij radiaal 90 graden tov de zuigers.

Zie hier een adapter, blauw is de axiale montage, rood de radiale:

Bekijk bijlage 1775247
Dan lijkt deze constructie een voorbeeld van worst of both worlds.
meer on afgeveerd gewicht en nog meer kans op bewegen/torderen dan kiezen voor de 1 of de ander.
Vraag mij af waarom men hiervoor kiest.
 
Dan lijkt deze constructie een voorbeeld van worst of both worlds.
meer on afgeveerd gewicht en nog meer kans op bewegen/torderen dan kiezen voor de 1 of de ander.
Vraag mij af waarom men hiervoor kiest.

Simpel, een specifiek type remklauw willen gebruiken op een motor die er niet geschikt voor is.

Een goede axiale klauw lijkt me beter inderdaad dan gaan werken met adapters, maar zo ver reikt mijn kennis niet.

Overigens betwijfel ik of ik het verschil zou voelen - uitgaande van een identieke klauw met als enige verschil de wijze van monteren.
 
Dan lijkt deze constructie een voorbeeld van worst of both worlds.
meer on afgeveerd gewicht en nog meer kans op bewegen/torderen dan kiezen voor de 1 of de ander.
Vraag mij af waarom men hiervoor kiest.
Om nieuwere klauwen op een oudere motor te kunnen monteren.
Ik zou het zelf ook niet doen,er zijn voor zo'n geval toch ook wel goede axiale klauwen te vinden.
 
Zeker weten gewoon op jacht gaan naar deze
Bekijk bijlage 1775268

Zijn vergelijkbaar aan de Radiaal gemonteerde wat remvermogen aangaat eigenlijk zelfs wat beter daar elke zuiger zijn eigen rempad heeft .
En nee deze op de foto zijn niet te koop ben veel te blij dat ik ze zelf betaalbaar gevonden hebt
Ik had goudkleurige radiale Brembo's met elk een eigen remblok per zuiger.
Vorig jaar de remmen opgewaardeerd met Brembo monoblock klauwen.
En daar zijn de remblokken weer groter en per twee zuigers.
(M4, M50, Stylema delen allemaal dezelfde blokken)
Ook de GPRX remklauwen voor de racerij zonder stofringen hebben geen blokje per zuiger.
 
Laatst bewerkt:
Ik had goudkleurige radiale Brembo's met elk een eigen remblok per zuiger.
Vorig jaar de remmen opgewaardeerd met Brembo monoblock klauwen.
En daar zijn de remblokken weer groter en per twee zuigers.
(M4, M50, Stylema delen allemaal dezelfde blokken)
Ook de GPRX remklauwen voor de racerij zonder stofringen hebben geen blokje per zuiger.
Jij bedoelt de GP4RX,die zijn voor straat,die raceklauwen zijn de GP4RR.
 
Jij bedoelt de GP4RX,die zijn voor straat,die raceklauwen zijn de GP4RR.
En ook dezelfde remblokken?
Tot aan de hoogste types van 3-4 duizenden euro's??

Ik was wel verbaasd dat mijn nieuwe Stylema klauwen dezelfde blokken hebben als bij de originele remmen van de HP2 Sport uit 2009.
Had ik al reserve blokken op voorraad. ;)
 
afstand tussen de remklauwmontage boutgaten.
ah.
sexy.
dus dan zijn de oorspronkelijke / originele klauwen niet meer verkrijgbaar of vindbaar 2e hands :)

ik had een keer een TL 1000 met een andere vork dan origineel.
na het verwijderen vd remblokken bleek dat men spacers had gebruikt tussen bevestigingspunt en remklauw in waardoor het halve remblok niet gebruikt werd.
aan beiden kanten die spacers weg en toen zat het goed.

fuck off.jpg


:+ }:O
 
De bouten zitten op een andere plek.
Bij axiaal zitten ze in lijn met de zuigers, bij radiaal 90 graden tov de zuigers.

Zie hier een adapter, blauw is de axiale montage, rood de radiale:

Bekijk bijlage 1775247
Het is niet echt radiaal, want uiteindelijk zit de complete klauw mbv een adapterstuk gewoon axiaal gemonteerd. Compleet idiote oplossing (mijn bescheiden mening).
 
Technisch geen mooie oplossing, maar je koopt nu eenmaal voor weinig frisse radiale klauwen. Met wat geluk met goeie blokjes. Bij axiaal is het afwachten of er nog wat van te maken valt. Misschien ook een stukje onwetendheid "radiaal is nieuw, dus beter"..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan