Inmiddels een speld in een hooiberg aangeboden gekregen
en dus ook met beide handen aangepakt!
De oude roestige velg + spaken
voorzien van 2LS trommel
(zie foto's hier onder)
is nu vervangen door een originele A1R aluminium velg voorzien van 4LS remtrommel!!!
Even snel gemonteerd...
Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er slechts een 166-tal A1R's gebouwd door Kawasaki, het wiel is meen ik alléén voor de A1R gebouwd (of misschien ook voor de A7R???), dus laat zeggen dat er (inclusief een paar reserve wieltjes) zo'n 300 van gemaakt zijn in 1967...
Hoeveel zouden er daar nu nog van zijn?
Dit exemplaar is werkelijk in een TOP-staat!!! Bedankt William!!!
De eerder vermeldde "extra" gaten in de ankerplaten begin ik aan te twijfelen of deze niet origineel zijn, het lijkt namelijk of je wat giet-galletjes ziet in het aluminium rand van het gat. Voorlopig laat ik de gaten er dus nog maar even in zitten, dicht maken kan altijd nog...
Nu nog een 3-tal zaken voor het wiel:
- de klauwplaat-ankers maken (Alu [6061 of 7075 kwaliteit] of staal? Wie heeft een tip/idee?)
- boutjes voor de klauwplaat-ankers vinden (M10 x
1,241,25 x 16 of 20). Vinden is het probleem niet, maar voor een normale prijs een normale hoeveelheid (= 2 stuks) vinden is weer een ander verhaal...
- de voorvork aanpassen (of een andere [=A1R] vork zoeken)