Restauratie Honda CB750 K2 1973

Moooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,Ronald kan toch wel wat,kost
een paar centen maar het resultaat is het meer dan waard. :}
 
Laatst bewerkt:
En weet je hoe hard zoiets standaard loopt?
210@ teller!
En ik kan het weten want ik heb het zelf uitgeprobeerd!
Verder alle lof voor je mooie project! :}
 
En weet je hoe hard zoiets standaard loopt?
210@ teller!
En ik kan het weten want ik heb het zelf uitgeprobeerd!
Verder alle lof voor je mooie project! :}

Dan heb je zeker een opgevoerde teller,ik heb er 3 gehad,
waarvan 1 opgevoerd was ,die liep 215 op de teller,die
andere haalde net de185 op de teller,het is gewoon
onmogenlijk om met dat gewicht en vermogen 210 te halen,
een 750KZ haalt dat nog niet eens en die heeft veel meer pk,s.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, uitgeprobeerd op de autobahn plat liggend achter m'n Rickman tophalf.Hij leek een beetje op de 750 van Lecram maar die van mij had een enkele schijf en was licht blauw.
Spijt komt achteraf; had ik hem nog maar!
 
Ben erg benieuwd hoe je die tellers weer dicht hebt gekregen. Die ring kan er volgens mij alleen om geperst worden. Of is daar een ander truukje voor. Ik zit ook met een K2 in de restauratie. Heb mooie tellers maar krijg ze gewoon niet goed dicht. Wil je me pmmen met tips ??
 
Ben erg benieuwd hoe je die tellers weer dicht hebt gekregen. Die ring kan er volgens mij alleen om geperst worden. Of is daar een ander truukje voor. Ik zit ook met een K2 in de restauratie. Heb mooie tellers maar krijg ze gewoon niet goed dicht. Wil je me pmmen met tips ??

Ik heb ze nog niet dicht, ben nog bezig de face plates mooi te krijgen. Ben ik nog niet helemaal tevreden over.
Zoals ik eerder schreef ga ik kijken of Van Putten & Son ze kan dichtmaken, die heeft een fels-apparaat staan.
 
Weer wat kleine stappen verder. Het luchtfilterhuis is nu helemaal klaar:

luchtfilterhuis_eindresultaat_02.JPG


luchtfilterhuis_eindresultaat_03.JPG



luchtfilterhuis_eindresultaat_07.JPG
 
Laatst bewerkt:
De tank en zijkappen zijn voorzien van de emblemen, sierstrips, tankdop en stickers (alleen de 'oliesticker' op de zijkap moet nog. Ik heb ze ook maar even gepast op het jongere broertje: de 1974 CB750K2

Tank_zijkappen_01.JPG


Tank_zijkappen_02.JPG


Tank_zijkappen_04.JPG


Tank_zijkappen_06.JPG


Tank_zijkappen_07.JPG


Tank_zijkappen_10.JPG


Tank_zijkappen_13.JPG


Tank_zijkappen_15.JPG


Tank_zijkappen_18.JPG


Tank_zijkappen_24.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat spullen uit Japan (Yamiya750) binnengekregen:
bestelling_Yamiya.JPG


is nieuw niet meer verkrijgbaar (behalve koppelingshandel), bij Yamiya wel als heel goede repro
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend het motorblok (cartergedeelte) in elkaar gezet. Het carter is door Rene van Maanen gestraald en netjes gespoten.

Nieuw lager op uitgaande as:
assemblage_motorblok_04.JPG


Secundaire versnellingsbak as, schakelvorken en 'drum' gemonteerd:
assemblage_motorblok_10.JPG


Verzinkte kickstarteras en tandwiel:
assemblage_motorblok_14.JPG


Nieuwe krukaslagerschalen:
assemblage_motorblok_17.JPG


assemblage_motorblok_20.JPG


En nieuwe drijfstanglagerschalen:
assemblage_motorblok_22.JPG


Krukas en primaire versnellingsbakas gemonteerd:
assemblage_motorblok_26.JPG


Uitgaande as in bovenste carterhelft gemonteerd en met tyrap geborgd. Je moet hem nl. bij het monteren van de helften op zijn kop houden.
assemblage_motorblok_33.JPG


Ook in bovenste helft uiteraard nieuwe lagerschalen:
assemblage_motorblok_35.JPG


Carterhelften gemonteerd en omgekeerd voor onderste bouten. Met het juiste moment vastgezet en met orginele, deels opnieuw verzinkte, deels nieuwe bouten. Moeren zijn niet allemaal orgineel.
assemblage_motorblok_43.JPG


assemblage_motorblok_46.JPG


Kijk hier voor meer foto's:
http://picasaweb.google.nl/LecramR/Restauratie#
 
Laatst bewerkt:
Met verzinkte kickstarter-as. Dat is pas oog voor detail :}

Het begint bijna een obsessie te worden :+

Van het één komt wel het ander. Als je het ene perfect wil doen, moet je dat ook bij het andere doen. en daar gaat heeeeeel veel tijd (en geld) in zitten.
 
Het begint bijna een obsessie te worden :+

Van het één komt wel het ander. Als je het ene perfect wil doen, moet je dat ook bij het andere doen. en daar gaat heeeeeel veel tijd (en geld) in zitten.

I know. Been there, done that.

jp90lv.jpg


Maar als de fiets af is heb je ook echt iets om trots op te zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk!, ik heb ook nog een cb550f in de schuur staan die mij steeds smekender gaat aankijken
 
Gisteren wat polijstwerk gedaan. Het metaal bling, bling, ikzelf pikzwart! Heb mijzelf twee keer moeten wassen, kwam gewoon zwart water van me af.

Eerst een polijst cabinetje gemaakt. Dat voorkomt dat de smerigheid alle kanten opgaat.
Polijstwerk_09-01-2010_09.JPG


De voorwielnaaf:
Voor het polijsten:
Polijstwerk_09-01-2010_03.JPG


En daarna (komt er niet zo goed uit op de foto:
Polijstwerk_09-01-2010_13.JPG


Achterwielnaaf:
Polijstwerk_09-01-2010_14.JPG


Aansluiting olieleiding:
Polijstwerk_09-01-2010_22.JPG


Polijstwerk_09-01-2010_20.JPG


Versnellingsbak deksel:
Polijstwerk_09-01-2010_26.JPG


Voorvork onderpoot:
Polijstwerk_09-01-2010_32.JPG


Dop olietank (RVS):
Polijstwerk_09-01-2010_38.JPG


Remklauwhouder. Deze blingt zo enorm. Zou die verchroomd zijn?
Polijstwerk_09-01-2010_40.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ook erg bling, bling, Rene! Rij jij er weleens op? Of is het een verzamelobject?
Ik rij er inderdaad mee , maar niet veel , hooguit 1000 a 1500 km per jaar
Trouwens niet teveel naar hoogglans polijsten zodat het op chroom gaat lijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan