Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon twee ZZ-lagers monteren, hoef je er zelf geen vet in te stoppen en voor 't prijsverschil hoef je het niet te laten.
Daar zijn een drietal oplossingen voor Bruno, ik zal ze behandelen naar kosten..;
1) met een Dremeltje maak je de roestpitten schoon en roestvrij.
Daarna vul je ze op met epoxy/ 'kneedbaar staal' en werkt na uitharding de gevulde pitten bij met een fijne korrel schuurpapier (400-800-1200).
+ : kost je een tubetje epoxy (bouwmarkt) en een paar vellen schuurpapier
- : je blijft het zien, want chroom is lichter van kleur dan epoxy.
2) je laat de poten ontchromen/ kaalschuren en opnieuw verchromen.
Kosten +/- 200 euro.
+: je hebt de originele poten en het nieuwe chroom is beter dan het ooit was en kan veel langer mee.
- ; als de pitting te diep is kunnen ze er niets mee
3) nieuwe poten kopen
+ ; is altijd goed
- ; dure optie
Choisit la tiene
Thnx Pascal voor de opsomming van de opties.
Ik schrap de eerste optie wegens de esthetiek en duurzaamheid.
Heb nu prijs opgevraagd bij een aantal chromeerders. De eerste vroeg 450 euro per vorkpoot. hopelijk zijn de andere goedkoper.
Voor de nieuwe gaat het voorlopig tussen TNK en Tarozzi. Beiden Italiaans en in de zelfde prijsklasse van een goede 330 euro. Heeft iemand (positief of negatief) ervaring met een van beiden?
Wat de progressieve veren betreft: hagon (160 euro) , hyperpro (150 euro), wilbers (99 euro) zijn de meest courante. Ook hier de vraag of iemand ervaringen kan delen?
En dan kan je je nog afvragen hoe belangrijk het is dat voor- en achtervering op elkaar afgesteld zijn. Zo raadt Hyperpro dit heel sterk aan , maar hun schokdempers achter kosten wel 810 euro.
behoorlijke prijzen allemaal!
ik heb nog wel een mooie voorvork voor je , alleen een van de boutgaten van het voorspatbord is dol.
Tis wel wat uit de buurt voor je maar wel aanmerkelijk goedkoper als alle info nog actueel is
Schijnt een bedrijf in zwolle te zitten. Wordt hier op MF ook wel genoemd
Ff gegoogled hoop dat de info nog klopt
"R.P. Weerts
Hardverchromen van vorkpoten, €55 per stuk. Het proces omvat ontchromen, daarna de onderlagen van koper en nikkel. Op de vorkpoten tegen meerprijs wegwerken van kleine oneffenheden, geringe kromming en polijsten. Gewoon sierchroomwerk ook mogelijk tegen schappelijk tarief. Tel. 06-50624488 na 18 uur of in het weekend. Mail rpweerts@cs.com Regio Zwolle."
In mijn XS 'en zitten nog altijd de originele veren in de voorvork, niks mis mee vind ik zelf. Het is natuurlijk wel de vering uit de jaren '70.
In mijn Diversion 900 heb ik wel de originele vervangen door progressieve, dat is een hele verbetering want dat deinen is helemaal verdwenen.
Het merk is Wirth, kijk eens op de site van Louis.de, daar heb ik ze gekocht.
Ik vind 450 euro per poot behoorlijk stevig aan de prijs Bruno; dat moet en kan echt veel goedkoper zoals de post betreffende de Zwolse Weert al laat zien.
Vwb afstemming vering: logisch moet voor- en achtervering op elkaar afgestemd zijn.
Als één sterk afwijkt van de ander krijg je vreemd en gevaarlijk weggedrag..
Welk merk je kiest is persoonlijk; velen zijn prima.
En een dol boutgat kan prima worden opgelost door het plaatsen van een Helicoil natuurlijk..
Ik heb de binnenpoten van m'n gpz ook door weerts laten doen.
Pitting was dieper dan alleen de chroomlaag, dus meer afslijpen.
Desondanks was ik voor 2 poten, incl richten en verzendkosten ergens rond de 200-220 kwijt.
3-4 jaar later nog top. Prijzen dus ook van 3-4 jaar geleden
Jawel...met een zgn. trekhamer..
[afbeelding]
ze zijn namelijk meestal geperst..
Soms wil het ook door een grote tap erin te draaien, zodat deze zich kan vastvreten.
Als de bus gaat draaien kun je hem al draaiende eruit trekken.
Uiteraard moet er dan een nieuwe bus in..