Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een collega van me werkt aan BMW's en met name de X1. Die dingen doen het gedurende de lease periode heel goed. Maar met anderhalve ton lopen de nokkenaskettingen en de kettingwielen volledig in elkaar. De dealer trekt dan gewoon een nieuwe ketting over de oude kettingwielen. Als je het goed wil doen moet je namelijk het blok uitbouwen. De motor heeft de ketting aan de achterkant, tegen de cabine, volgens BMW voor de gewichtsverdeling. Het echte probleem is dat het een fietsketting is die ook nog in China gemaakt wordt. Maar ja, goed genoeg om de garantieperiode mee te gaan.VW gaf een toeleverancier de schuld van rekkende distributiekettingen. Die fabrikant zou zijn stansmachines en malletjes veel langer gebruikt hebben, zodat gevraagde nauwkeurigheid er niet meer was. Eenmaal in gebruik rekten de morsekettingen veel sneller dan berekend.
Dat gaven ze natuurlijk pas toe toen ze niet meer anders konden.
Er zijn meer BOB mensen dan we denken.
BOB= Bewust Onwetend Blijven.
Als ik kiest voor het bewust niet tot mij nemen van kennis, ben ik dan schuldig aan het niet weten?
Als een probleem nergens beschreven staat, dan is het er ook niet. toch?
Zo wordt er al tientallen jaren gesleuteld aan HD's volgens het WerkPlaatsHandBoek.
In die boeken staat helemaal niets over problemen en oplossingen.
Ook geen service achteraf van de HDMOCO om fouten te herstellen.Bekijk bijlage 1332334
Zo keek ik er ook tegen aan. Dan is het ook niet gek dat de wanddikte van de bussen wisseld. De bus kan scheef in het carter zitten, als de boring maar recht is.Wat jij beschrijft heet lijnboren toch?
Dat bestaat al heel lang en is een veel gebruikte techniek.
Peter,Dag Max,
Bedankt voor je reactie. ik woon in de buurt van Alphen a/d Rijn.
En inderdaad is het erg lastig om de juiste info te vinden. ik rij al jaren lang met veel plezier op mij shovel en ik heb tot nu toe weinig problemen gehad.
Eigenlijk alleen na het lange stilstaan dat er veel olie in het carter loopt en ook uiteindelijk in de primaire kast. vandaar dat ik de ketting vervangen heb voor een belt om van het probleem olie in de primaire bak af te zijn.
overigens heb ik al wel eerder een oliekeerring vervangen bij de krukas.
maar goed, ik hoop dat dit niet al te grote problemen zijn die ik zelf kan oplossen.
Groet, Peter