Richa motorkleding?

Heb maar even dit topic tot leven gewekt aangezien ik een kortingsbon voor Richa heb gekregen van Grolsch(niet het biermerk) en benieuwd ben naar jullie ervaringen. Ik wil eventueel de Samoerahi of Speed combi kopen. Hoe goed is dit merk t.o.v. een merk als Rev'it qua prijs/kwaliteit?
 
ik heb mn pak ook ff getest door met 80 langs een een vangrailtje te schuren met mn been en toe proberen door een hek heen te rijden en vervolgens nog ff een stukkie asfalt happen.

het leer is niet door alleen de naden zijn wel gesprongen en das best brak eigelijk...
 
ik heb mn pak ook ff getest door met 80 langs een een vangrailtje te schuren met mn been en toe proberen door een hek heen te rijden en vervolgens nog ff een stukkie asfalt happen.

het leer is niet door alleen de naden zijn wel gesprongen en das best brak eigelijk...


:)
Doe je vaker dit soort tests? Ik mag hieruit opmaken dat Richa niet door jou test heen is gekomen?
 
Heb pas een leren broek gekocht (roadster slider) van het merk Richa en het zit en ziet er perfect :9 uit, leren jas is van het merk Dainese, maw merk maakt mij geen bal uit, het moet lekker zitten en je moet het zelf mooi vinden, als de kleding CE gekeurd is het mij goed
 
hier in Spanje heb ik een maat problem, de meeste importeurs brengen geen grote maten (ik ben XXXL), enkel Richa (die zijn tot 5XL of zo).... dus Richa voor mij.

Ik heb sinds 6 jaar een Richa leren pak: zwaar leer, dus zwaar :) op de racebaan kan het wat té zwaar worden na enkele uren...
Maar de kwaliteit is zeer goed, veel beter dan Dainese (die vliegen uit elkaar). Ik ben gevallen met zo'n 130 kmh (50 meter over de grond gegleden) en het pak is net nieuw :)

Sinds 2 jaar heb ik ook het duurste cordura jack van Richa en is nu al niet meer waterdicht. Had ook een probleem met een net gekochte waterdichte (ja....) Richa broek, na de eerste regen direct teruggegeven...

Dit spul word allemaal in China gemaakt (behalve de naam erop kun je het verschil tussen de goedkopere merken helemaal niet zien, Rev'It, Axo, Richa, Bering, het lijkt allemaal uit de zelfde fabriek...


PD: mijn eerste post!!! Bier voor iedereen! :W
 
hier in Spanje heb ik een maat problem, de meeste importeurs brengen geen grote maten (ik ben XXXL), enkel Richa (die zijn tot 5XL of zo).... dus Richa voor mij.

Ik heb sinds 6 jaar een Richa leren pak: zwaar leer, dus zwaar :) op de racebaan kan het wat té zwaar worden na enkele uren...
Maar de kwaliteit is zeer goed, veel beter dan Dainese (die vliegen uit elkaar). Ik ben gevallen met zo'n 130 kmh (50 meter over de grond gegleden) en het pak is net nieuw :)

Sinds 2 jaar heb ik ook het duurste cordura jack van Richa en is nu al niet meer waterdicht. Had ook een probleem met een net gekochte waterdichte (ja....) Richa broek, na de eerste regen direct teruggegeven...

Dit spul word allemaal in China gemaakt (behalve de naam erop kun je het verschil tussen de goedkopere merken helemaal niet zien, Rev'It, Axo, Richa, Bering, het lijkt allemaal uit de zelfde fabriek...


PD: mijn eerste post!!! Bier voor iedereen! :W

Met 130 op je giegel en dan je pak nog in tact hebben is wel een aardige test.
*O*

Ik hoor alleen al een paar keer voorbij komen dat de naden van die Richa pakken kapot gaan. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
 
Ik heb een richa samurai pak ofzo.

Wat mij opviel...

Ik stond op de beurs in utrecht en er hingen meerdere pakken van richa, eentje was in compleet zwart en leek wel van nep leer zo dun.. daarom heb ik samurai(?) gekocht , dik leer, veel protectie!! en het zit goed en eindigd helemaal nog niet zo slecht in deze test :

http://www.mjk.nl/news.php

028_RIDERPOWER05kopie.jpg
 
Ik heb net deze gekocht *D

Zit een beetje ruim in de schouders, maar dat wordt nu vermaakt.

Het is inderdaad een zwaarder pak dan mijn vorige (REVIT en MQP)

 
Laatst bewerkt:
Mooi pak. Hoe heet dat model?

Zover hebben we dus geconstateerd dat Richa een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, stuk gaat op de naden, over het algemeen goed beschermt bij een schuiver en het leer erg zwaar is.
 
Pak ligt nu bij de (k)leermaker, weet niet welke naam het heeft.

Leer is wat zwaarder, maar daarentegen zeer soepel, zit perfect

Ik hoop de kwaliteit nooit te testen ;)
 
Heeft iemand al ervaring met de C-Change textiel vesten en broeken? Zijn ze bv echt waterdicht?Van een vest met het prijsetiketje van 450 Euro mag men al een en ander verwachten niet?
 
Dito hier. Richa C-Change textiel jas en broek + flinke bui = droog en warm blijven.

Moet wel bekennen dat ik laatst een klein plekje vocht vond aan de buitenkant van mn linker knie na een intens harde bui op de snelweg. Wellicht teveel in een plooi gezeten oid, maar buiten dat echt prima spul!

Oja, wel je zakken dicht doen als je zwarte wolken ziet en gaat rijden... De zakken zijn ook aan de binnenkant prima waterdicht. ;)
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar op het circuit van zandvoort iemand opgeraapt die een schuiver had gemaakt in een richa pak, er was geen naadje meer heel, we hebben hem ingetapet met ducktape zodat zijn pak in ieder geval weer een beetj winddicht was voor de terugrit.
 
vorig jaar op het circuit van zandvoort iemand opgeraapt die een schuiver had gemaakt in een richa pak, er was geen naadje meer heel, we hebben hem ingetapet met ducktape zodat zijn pak in ieder geval weer een beetj winddicht was voor de terugrit.

Was de rijder nog heel? Zo ja, dan heeft het pak zn werk goed gedaan lijkt me, zo nee dan beter een ander pak kopen voor op het circuit.
 
Had hiervoor ook een combi van Richa en schuiver gemaakt op circuit à 130 km/u. Ook diverse naden kapot en het reflecterende logo op de arm was gescheurd (zwakke plek).
Heb alles kunnen laten lijmen/stukjes leer opgezet. Bescherming was dus voldoende, maar duurzaamheid na crashen is een probleem. Zolang je niet van plan bent dat al te vaak te doen, vind ik het wel z'n geld waard.


https://www.motor-forum.nl/media/17384/full/
 
'k heb zelf een leren richa combi en zeer tevreden ervan :)
Ik vind hem super mooi ( :9~ ) en voelt toch wel veilig aan, goede en veel protectoren, dik leder, en ook soepel, heb ook laarzen van richa en daar ben ik ook tevreden over, stappen erg comfortabel, zijn stevig, ook goed ebescherming, ventileren goed maar zijn niet water dicht (dat heb je als je een race serie koopt he) .. zomer laarzen dus, :) voor de rest top. Ook handschoenen heb ik van richa, richa magma, de beste handschoen ooit, voelt alsof ik er geen aanheb en ook hier zijn de looks terug perfect.

conclusie: richa is top! =)
 
Laatst bewerkt:
Mijn lederen Richa Combi does the job! Heb gewoon 'n zwart pak met zwarte sliders, ook van Richa.
Daarnaast werkt het ook goed als je onderuit gaat, heb het helaas aan de test onderworpen.

Heb sinds kort ook een Richa Motorspijkerbroek, steviger dan de meeste andere motorspijkerbroeken die ik ben tegengekomen. Daarnaast is Richa vrij redelijk geprijsd.
 
Hier ook Richa leren combi , reeds 2x schuiver gemaakt aan 50km/u, 2x op dezelfde plek gevallen(linker schouder), geen naden stuk ofzo, enkel het leer zelf wat bijgeschuurd :)
Dik leer enzo, veilig gevoel, geen klagen van.
 
ik heb mijn textiel jas van Richa en ik vind de prijs en kwaliteits verhouding goed. goeie jas dus niks geen slecht woord over
 
Terug
Bovenaan Onderaan