Rijexamen. Wat zouden jullie doen ?

Nou om half 1 gestart met de rijles... ff gewacht en toen op.. mijn voorgangster was gezakt..
ojee.. dat voorspeld wat spookte door mijn gedachten.. (Ze kreeg tijdens de rijles nog veel opmerkingen dus ik had zoiets van als die slaagt dan slaag ik ook (niet arrogant bedoeld!)

Na een korte babbel over de technische dingen mocht ik het ijzeren ros starten en wegrijden.

Goed en wel de straat uit en het dreigde al flink mis te gaan. Een vuilniswagen zag zijn afslag te laat, maakte hem alsnog met een flinke ruk aan het stuur, verloor de controle over het stuur en reed recht op mij af. :j Heeeeel snel rechts gekeken en meteen uitgeweken over fietspad en dergelijke. En dan maar denken..ik ben gezakt.. net 500 meter van het cbr af.. slik. :(

Nou dat was de schrik.. leuk tijdens je rij examen.. De rest ging eigenlijk vanzelf.. lekker over de snelweg..120/130..lekker inhalen..beetje relaxed proberen te rijden...Bijzondere verrichtingen geven even niet lekker..toen de eerste eenmaal lukte en de zenuwen weg waren deed ik de rest redelijk foutloos..

We kwamen terug op het cbr..

tja knul..ik zal hem je geven dan ben je maar van het gezeik af.. *D

Oftewel geslaagd! jippie! whehehe.. :]

Na het examen naar de rijschool gereden.. bleef een beetje achter bij de les auto (we reden er achteraan) en bij de 25kw jongedame.. en even vol aan het gas gaan hangen.. nondedju wat loopt dat lekker.. :}

En nu maar sparen voor mijn motor, pak, laarzen, handschoenen, helm , etc. $$$$$$


Wat trouwens wel leuk was.. maar tegelijkertijd ook flink leip..
ik reed door een woonwijk.. geen erf.. mocht je 50..hele lange flauwe bocht.. veel wegen van rechts/links.. etc. NA de bocht.
Komt er een "buikschuiver" (zo noemde de instructeur die) echt plat door de flauwe bocht met minimaal 120km/h.. waar je 50 mocht.. erg gaaf om te zien..maaruh in een woonwijk..auw auw auw.. |(

Volgende topic wat jullie van mijn zien met het woord motor erin word van mijn nieuwe bike... weet nog wel niet welke maar het proefrijden kan nu beginnen. Op programma staat :
- Yamaha FZR600
- Kawasaki ZXR 750 (jaja met stofzuiger slangen)
- Honda Transalp / twin africa
- Suzuki Intruder (nou niet beginnen te schelden ;) )

:] :] :] :]
:} :} :} :}
:] :] :] :]
:} :} :} :}
8-)
 
Gefeliciteerd! Als ik je verhaal zo lees lijkt die vrachtwagen-stunt me juist een positief effect te hebben gehad op de uitslag. Zo'n examinator ziet dan gelijk hoe je anticipeert op onverwachte situaties, iets dat ze in het nieuwe examen toch ook willen invoeren? Is de examinator na het examen niet teruggekomen op die vuilniswagen-actie dan, of is dit mogelijk allemaal langs je heen gegaan omdat je nog helemaal in 'n roes verkeerde vanwege het slagen?
 
Ik had vooraf een 1 uur en aansluitend het examen als 'warmup'. Voor mij was dat beter ivm de bijzonder verrichting.

Mijn advies: al is het maar een half uurtje, iniedergeval de bijzondere verrichtingen doen (achtje en de drie cirkels zeker!).
 
HEEEEEEL HARTELIJK GEFELICITEERD

en nou heel rap die motor en kleding kopen en dan bel je maar ff waneer we gaan toeren ( een FLINK STUK )

ik heb iedere week wel een dagje vrij ( doordeweeks ) zodat dat geen probleem moet zijn.
en je weet het kom nog eens kijken op me werk of er nu wat tussen staat.
 
gefeliciteerd!
ik heb m'n rijbewijs 16 juli gehaald!!
ik heb ook 50 minuten moeten wachten voor ik opkon, was eerste paar minuten heel zenuwachtig maar werd steeds minder en ging gerust het examen in, ook in 1 keer geslaagd!!!

hopen dat je snel kunt rijden!
gr.sjoerd
 
Als ik je verhaal zo lees lijkt die vrachtwagen-stunt me juist een positief effect te hebben gehad op de uitslag. Zo'n examinator ziet dan gelijk hoe je anticipeert op onverwachte situaties, iets dat ze in het nieuwe examen toch ook willen invoeren? Is de examinator na het examen niet teruggekomen op die vuilniswagen-actie dan, of is dit mogelijk allemaal langs je heen gegaan omdat je nog helemaal in 'n roes verkeerde vanwege het slagen?

Ze hebben het er niet meer overgehad. Ik had het er later nog met de rijinstructeur over en ze hadden beide gezegd tegelijkertijd tijdens het geval : shit daar rijden ze een motor rijder dood.

Gelukkig niet gebeurd.

Dank je voor alle felicitaties!! :D :D Ben ook super happy.

Harley ik kom zeker ffkes kijken, misschien van de week.

Maandag morgen pasfoto's maken en het rijbewijs laten bijwerken.

Nu op voor de rest wat nog te halen valt....

Ik zal zeker proberen mijn fiets heel te houden. En ben ook erg benieuwd welke het nu uiteindelijk word...heel benieuwd.. ook wanneer die er staat.. :)

Thanks allemaal..... very happy over here.. :D
 
Ze hebben het er niet meer overgehad. Ik had het er later nog met de rijinstructeur over en ze hadden beide gezegd tegelijkertijd tijdens het geval : shit daar rijden ze een motor rijder dood.


Nou ja het belangrijkste is dat je keek en reageerde, ennuhhhhh, geleficiteeerdddddd!!!!!

En nu lekker :] :] :] :] :}
 
Dit is wel lekker toevallig, heb zelf ook vrijdag m'n rijbewijs gehaald. Ga ook maandag m'n rijbewijs ff ophalen :)

Gefeliciteerd trouwens, lekker gevoel he? :]
 
Dit is wel lekker toevallig, heb zelf ook vrijdag m'n rijbewijs gehaald. Ga ook maandag m'n rijbewijs ff ophalen :)

Gefeliciteerd trouwens, lekker gevoel he? :]

Ja echt wel :D

Vandaag zag ik heel wat motors rijden en ik maar zweten in dat koekblik..jagges..

heb op marktplaats 2 ZXR's zien staan..een blauwe in Heeze (das in de buurt) en een rood/zwarte in gelderland (eindje kachelen). Ga bij beide es kijken. ong. wel mijn budget. Heb der zin in :) :)

Thanks allemaal!
 
Ja echt wel :D

Vandaag zag ik heel wat motors rijden en ik maar zweten in dat koekblik..jagges..

heb op marktplaats 2 ZXR's zien staan..een blauwe in Heeze (das in de buurt) en een rood/zwarte in gelderland (eindje kachelen). Ga bij beide es kijken. ong. wel mijn budget. Heb der zin in :) :)

Thanks allemaal!

Ik zat vandaag in me cabrio koekblik en had nergens last van hoor wat zweten betreft, enkele motorrijders ook niet want die zaten met drie van die stoere sjopperfietsen achter elkaar en een paar luitjes achterop, ALLEN IN KORTE BROEK |( op de snelweg, maar goed dat is dan ook de reden dat ik nu geen motor ga rijden omdat het me te heet is, als je een stoplicht tegen komt zweet je je helemaal het leplazerus :(
 
Mietjes :9 Heb gewoon hele middag in volledig leer gereden hoor. :P Moet je natuurlijk wel een beetje doorrijden. ;)
 
IDD, watjes, ik heb vandaag de OBT 2 gereden, 6 uur op de brommer met een gang van 50 tot 100 in de brandende zon af en toe.
Tis aan de koppen af te lezen zo warm.
 
Ja zag vandaag ook veel figuren op choppers met t-shirts en korte broeken.. slechts 1 of 2 van de groep die leren jas aan had (zonder bescherming)

Stond ook een vmax tussen..kwijl hoor... en een oude chopper..heel oud..verlengde voorbrug.. denk net na de 2e wereld oorlog ofzo LOL

Zweten op de motor..krijg de koud voorhoofd van :)
 
Beetje laat, maar als nog gefeliciteerd!!

Moeilijk he een keuze maken uit zoveel moois *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan