Ruitensproeier

6 mrt 2011
58
0
Groningen
Er is een leus dat je als autorijder goed op moet letten op motorrijders!
Ik doe eigenlijk niet anders en geef ze ook de ruimte, waar mogelijk.
Ik wil het er graag over hebben wat mij afgelopen middag overkwam.....
Ik had een dagdienst gewerkt en het was behoorlijk warm, de rotonde 3/4 nemende bijkomende van de dag, uniform plakt bijna vast op mijn lichaam en rij weg en op stukje rechte weg na de rotonde, word mijn zicht belemmert door paar flinke plekken vogelpoep, dus ik gebruik mijn ruitensproeier, beetje meer als normaliter om dit weg te krijgen.
In no time, dat had ik nog niet in de gaten rijd er een motorrijder achter cq. middels naast mij en vervolgens voor mij, dat ik mij op dat moment meteen realiseer, dat hij last moet hebben gehad van mijn gesproei :o
Ik had het meteen door en schrok mij wezenloos!
Hij bleef rustig voor mij rijden en voor de volgende rotonde stopte hij en kwam op mij afgestapt, in eerste instantie voor mijn gevoel met een "boze" reactie.
Begrijpelijk!!! En ik realiseerde mij even daarvoor, dat hij last van mij had.
Overrompeld was ik op dat moment en ik gaf aan, dat ik wist wat hij bedoelde.
Hij gaf mij wel nog te kennen, dat ik ook een bozere motorrijder tegen had kunnen komen en het anders af had kunnen lopen.
Ik was verder blij dat hij mijn akkefietje, na het zien van dat ik er daadwerkelijk van geschrokken was, vergeven had en mij nog een hand gaf, dus dat verlichte wel mijn schuldgevoel. Er kunnen ongelukken van komen waren zijn woorden.
De motorrijder wegrijdend was ook in no time voor mij weg en toch wel met behoorlijke snelheid en zonder enige beschermende kleding, dat ik achteraf toch nog denk dat hij zo snel reed en daarmede ook zo snel achter mij heeft gezeten, dat ik dit bijna niet opgemerkt had kunnen hebben.
Mijn motto is in deze dan ook, wie is verantwoordelijk voor wie?
Hij was ergens ook niet goed bezig, was iets te snel achter mij en ik was op dat moment mijn ruiten schoon aan het maken voor mijn zicht!
Dus ik denk dat we allemaal goed om elkaar moeten denken en gewoon voorzichtig moeten blijven in het verkeer en dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.
 
't Heeft vaak meer effect om gewoon een (overladen sarcastisch) duimpje op te steken of vriendelijk te zijn, dit heeft bij veel mensen meer effect dan 'n boze reactie..



Daar lok je alleen maar agressie mee uit :Y








Neemt niet weg dat die motorrijder dankzij jou dreft heeft moeten happen :+
 
Laatst bewerkt:
Denk dat 9/10 auto bestuurders niet eens door hebben dat ze die zooi ook over het dakje heen spuiten. Maak dit regelmatig mee en word er niet anders van.
 
Ik vind dat altijd wel handing hoor, kan ik meteen m'n vizier schoon maken.

Wel graag ruitensproeiervloeistof met appeltjesgeur gebreuken, die's lekker :9

Persoonlijk maak ik me daar niet zo heel erg druk om. De meeste automobilisten doen het niet expres en die enkele die het wel expres doet moet je gewoon medelijden mee hebben.
 
spiegeltje spiegeltje aan de wand.... wie rijdt er achter mij?

deze namiddag ook zo'n hoop zeep mogen opdrinken (en er zat zelfs een auto tussen ons beide in) ..... niet zo lekker :/

andere tip is je raam reinigen ALVORENS te rijden
 
als je genoeg afstand hebt, heb je geen last van een ruitensproeier.
Heb je dat wel, dan zit je te kort op.

Daarnaast zijn er zoveel factoren waarvan iemand kan schrikken of zich aan kan ergeren.
Claxon, luide pijpen, te snel, te langzaam, te harde muziek, etc.
Is de moeite niet waard, leven en laten leven zeg ik maar.

Als iemand zich zo ergert aan een ruitensproeier, dan moet die maar achter glas gaan rijden (koekblik).
 
het overkwam me vandaag ook. toen ik heel langzaam reed gauw de klep dicht.

ik vind het fijn als de automobilist ook hier rekening mee houd maar zo niet dan ga ik echt niet de kwade gozer uit hangen.. dan zijn er wel ergere dingen in 't verkeer.

en misschien dat hij er ook rekening mee had kunnen houden dat hij ook een karate agressieve met het verkeerde been uit bed gestapte zuster had tegen kunnen komen.

maw had hij het ook aangedurft als hij een auto met drie stoere gozers had ingehaald ... :?
 
't Heeft vaak meer effect om gewoon een (overladen sarcastisch) duimpje op te steken of vriendelijk te zijn, dit heeft bij veel mensen meer effect dan 'n boze reactie..



Daar lok je alleen maar agressie mee uit :Y








Neemt niet weg dat die motorrijder dankzij jou dreft heeft moeten happen :+

Toen ik het realiseerde was ik ontdaan van mijn daad en realiseer dat het gevaarlijk voor hem had kunnen zijn.
Maar zo snel als hij weg was, en zo snel als hij dus achter mij zat, dat heb ik niet eens opgemerkt, bleek ook wel hoe snel hij ver voor mij uit was en dat zonder beschermende kleding.
Ik was dus ook even door hem overrompeld en ik hoop dat hij ook op het motorforum zit en zal deze situatie wellicht herkennen, dat hem dit ook tot nadenken zet en dat ik niet alleen fout zat ;)
Ik maak ruimte voor elke motorrijder, Gerard is mijn partner en ken de verhalen, heb zelf op de motor gezeten, maar helaas is het niet mijn sport.
Maar ik kan mij wel verplaatsen in deze sport ;)
 
als je genoeg afstand hebt, heb je geen last van een ruitensproeier.
Heb je dat wel, dan zit je te kort op.

Daarnaast zijn er zoveel factoren waarvan iemand kan schrikken of zich aan kan ergeren.
Claxon, luide pijpen, te snel, te langzaam, te harde muziek, etc.
Is de moeite niet waard, leven en laten leven zeg ik maar.

Als iemand zich zo ergert aan een ruitensproeier, dan moet die maar achter glas gaan rijden (koekblik).
da's ook kort door de bocht, zoals ik reeds schreef zat er zelfs een wagen TUSSEN ons en toch kreeg ik een lekkere douche
 
Wow, vele snelle reacties, dank daarvoor.
Ik was echt geschrokken, maar ik denk achteraf, dat het deels niet alleen mijn schuld was en de motorrijder ook rekening met mij had kunnen houden :D
Zo is afstand houden ook een belangrijk onderdeel in het verkeer! Welk vervoermiddel dan ook '_
 
da's ook kort door de bocht, zoals ik reeds schreef zat er zelfs een wagen TUSSEN ons en toch kreeg ik een lekkere douche


Wellicht verkeerd afgestelde sproeier, want ik zag onlangs een autorijder voor mij en alle ruitensproeistof ging over de auto heen, dat kan ook een optie zijn natuurlijk.
Zeker nog vervelender voor een motorrijder!
En zie ik een motorrijder in mijn speigel, dan maak ik ruimte en ga zover mogelijk rechts ( of links bij file) rijden.
In mijn verhaal was de mtorrijder zo snel achter mij op dat korte rechte stuk, dat ik dit niet had kunnen voorkomen.
Realiserende wat ik fout deed, daar schrok ik van, maar ik denk achteraf, dat hij deels ook schuldig was in dit geheel en dat realiseer je dan pas later, want alles gaat wel snel dan op dat moment ;)
 
Wow, vele snelle reacties, dank daarvoor.
Ik was echt geschrokken, maar ik denk achteraf, dat het deels niet alleen mijn schuld was en de motorrijder ook rekening met mij had kunnen houden :D
Zo is afstand houden ook een belangrijk onderdeel in het verkeer! Welk vervoermiddel dan ook '_
natuurlijk moet de motorrijder rekening met je houden maar wat versta jij onder 'rekening houden'? rekening houden met het feit dat jij op een zonnige dag je ruitensproeiers gaat gebruiken?

stap ik af en hang ik de bullebak uit als'k nat gesproeid wordt? nee
probeer ik duidelijk te maken dat het niet lekker is? JA (want anders weet die chauffeur niet wat er gebeurt is en zal hij dezelfde fout opnieuw maken... en opnieuw...)

en zoals ik reeds schreef, het is niet zo dat alle ruitensproeiers maar sproeien tot 1m. achter je voertuig
 
Wil je niet dat er shit in je ogen komt? Doe je vizier dicht! Doe een bril op! Elke motorrijder weet dat bij de keuze om met open vizier te rijden het risico ontstaat dat er iets in je oog komt so deal with it!

Is het duidelijk dat de autobestuurder expres zit te fucken met sproeiers om jou te raken, dan mag je boos worden. Althans, zelfs dan moet je lekker schijt hebben en de lutsers uitlachen.

Maar TS: Bedankt, ik heb er nooit bij stil gestaan in een auto dat mijn sproeiers een motorrijder kunnen irriteren. Zal er voortaan wel bij stilstaan ;)
 
Wil je niet dat er shit in je ogen komt? Doe je vizier dicht! Doe een bril op! Elke motorrijder weet dat bij de keuze om met open vizier te rijden het risico ontstaat dat er iets in je oog komt so deal with it!
euh... die vlieg, wesp, blad, stok of ander prul dat in je ogen vliegt daar heeft niemand controle over.... de ruitensproeiervloeistof komt alleen in je ogen als iemand beslist ze te gebruiken en daar gaat het hier nou net wel over.
 
Ruitensproeiervloeistof op een iridiumvizier... niet fijn :N


En de opmerking dat je er dan te kort achter zit is onzin!

De meeste koekblikkers hebben geen flauw benul, alhoewel ik degene die het presteerde om 5!!! keer te sproeien terwijl mijn vrouw en ik er achter reden ervan verdenk dat hij ons wilde plagen...
Dus ik heb heel vriendelijk teruggeplaagd })


[me="Blade"]kijkt in zijn koekblik ALTIJD in de spiegel voordat hij de ruitensproeier gebruikt...[/me]
 
Ruitensproeiervloeistof op een iridiumvizier... niet fijn :N


En de opmerking dat je er dan te kort achter zit is onzin!

De meeste koekblikkers hebben geen flauw benul, alhoewel ik degene die het presteerde om 5!!! keer te sproeien terwijl mijn vrouw en ik er achter reden ervan verdenk dat hij ons wilde plagen...
Dus ik heb heel vriendelijk teruggeplaagd })


[me="Blade"]kijkt in zijn koekblik ALTIJD in de spiegel voordat hij de ruitensproeier gebruikt...[/me]

Dan is het reactie op actie en vice versa en ben je ook verkeerd bezig denk ik.
Ik had met een impuls wel door waar betreffende motorrijder last van had en schrok ik zelf van en was niet zo bedoeld!
Ik ben beetje bekend met het motorijden en ik kan mij voorstellen dat je last kan hebben van de sproeier van een auto voor je, dus voelde ik mij ook erg schuldig en ik had het op dat het moment zelf niet in de gaten.
 
euh... die vlieg, wesp, blad, stok of ander prul dat in je ogen vliegt daar heeft niemand controle over.... de ruitensproeiervloeistof komt alleen in je ogen als iemand beslist ze te gebruiken en daar gaat het hier nou net wel over.

Ja dus? Daarom is het normaal dat motorrijders boos worden op automobilisten?!

Je bent als motorrijder niet goed wijs als je denkt dat 100% van de koekblikkers eerst kijkt voordat ze sproeien. Met andere woorden: Iedere motor rijder weet dat dit kan gebeuren. Dus, als je weet dat het kan gebeuren en je toch kiest voor het open vizier, dan is het in mijn ogen een kwestie van tijd voordat je vloeistof in je bakkes hebt.

En als je weet dat het kan gebeuren, moet je niet zeiken of boos worden. Dan moet je gewoon weten dat dat het risico is van een open vizier.

Waar het hier om gaat, zo stelt TS is de vraag wie er verantwoordelijk is voor wie.

En in dit geval is de motorrijder gewoon verantwoordelijk voor het openen/sluiten van z'n vizier. Neemt niet weg dat het netjes zou zijn als iedere automobilist eerst in z'n spiegels kijkt, maar netjes en verantwoordelijk zijn twee verschillende dingen.
 
Leven en laten leven....

Ja ik vind wat vervelend maar ZEKER niet de moeite om iemand erop aan te spreken. Misschien als we beide in de buurt van elkaar stoppen maar zou er geen moeite voor doen. Kijk zelf ook vaak zat niet enige is dat ik mild gebruik maak van mijn sproeiers en dat een motorrijder er dus eigenlijk geen last van zou moeten hebben.

En verder ben ik het met delcasa eens, die slaat de spijker wel op z'n kop.
 
Laatst bewerkt:
Realiserende wat ik fout deed, daar schrok ik van, maar ik denk achteraf, dat hij deels ook schuldig was in dit geheel en dat realiseer je dan pas later, want alles gaat wel snel dan op dat moment ;)

In mijn ogen (Geen woordgrapje) heb je niets fout gedaan. Je zicht werd belemmerd en dat los je op. Lijkt me toch niet de bedoeling dat wanneer je zicht belemmert wordt je nog ff een stukje doorrijd omdat er een motorrijder achter je rijd die misschien wel een drupje ruitenwisser vloeistof kan ontvangen.
Er zal maar een gieter oversteken. ;)

Ben het verder met Delcasa eens.
 
Wat een onzin, in dit geval vind ik dat meneer motorrijder 100% fout zat.

Iets meer afstand en je hebt echt geen last van je voorgangers' sproeier. Ik heb zelf in mijn motorrij carrière hooguit wat nevel op mijn vizier gehad wat je moeilijk als gevaarlijk kunt bestempelen.

Bovendien heb je als motorrijder hopelijk zoveel anticiperend vermogen dat je ook een volle lading ruitensproeiervloeistof makkelijk moet kunnen incasseren.
 
Ja dus? Daarom is het normaal dat motorrijders boos worden op automobilisten?!

Je bent als motorrijder niet goed wijs als je denkt dat 100% van de koekblikkers eerst kijkt voordat ze sproeien. Met andere woorden: Iedere motor rijder weet dat dit kan gebeuren. Dus, als je weet dat het kan gebeuren en je toch kiest voor het open vizier, dan is het in mijn ogen een kwestie van tijd voordat je vloeistof in je bakkes hebt.

En als je weet dat het kan gebeuren, moet je niet zeiken of boos worden. Dan moet je gewoon weten dat dat het risico is van een open vizier.

Waar het hier om gaat, zo stelt TS is de vraag wie er verantwoordelijk is voor wie.

En in dit geval is de motorrijder gewoon verantwoordelijk voor het openen/sluiten van z'n vizier. Neemt niet weg dat het netjes zou zijn als iedere automobilist eerst in z'n spiegels kijkt, maar netjes en verantwoordelijk zijn twee verschillende dingen.
dus jij vind dat we altijd met gesloten vizier moeten rijden want je weet maar nooit :?
 
dus jij vind dat we altijd met gesloten vizier moeten rijden want je weet maar nooit :?
Bijna, maar net niet helemaal.

Wat ik vind is dat je met gesloten vizier moet rijden als je zeker wilt zijn dat je niks je oogbal aanvalt.

Ik vind niet dat we altijd met gesloten vizier moeten rijden, maar dan ook wel accepteren dat er een risico is dat er iets in je oog komt. En als je bewust bent van een risico moet je niet gaan zeuren als je dat risico toch neemt. Dat vind ik.

kleine edit: bedankt voor de steun @ de posts hierboven *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan