Ruitensproeier

ik rij al maanden met een serieuze oplossing rond })
spuitfles gevuld met naaimachine olie (lekker dun) in mijn open kuipvakje..

als ik achter een auto rij en zie dat ie expres z'n ruitenwissers gebruikt (kun je vaak al zien in z'n binnenspiegel) gewoon inhalen en even op z'n voorruit spuiten...

doen ze het gegarandeerd nooit meer :N _O- *O* :]
Sukkel

jij bewijst tenminste gelijk het tegendeel
Seniorrijders in alle opzichten veel beter.

ennuh ruitenwisser vloeistof is altijd vermengt met wat vluchtigs wat vettigheid makkelijk oplost *O*
 
Is niemand zijn schuld,..
Stomme pech, kerel moet niet zo zeuren...

Ik houd er met liefde rekening mee voor motorrijders... maar ga dan niet lopen zeuren als ik het een keer doe terwijl ik je niet gezien heb.

Voor automobilisten die het expres doen... das een ander verhaal.
 
Zulke dingen horen erbij op de weg, tuurlijk moet je sproeier goed afgesteld staan, maar zelfs als die goed staat kan er nog wat sproeisel over de auto heen waaien. Die motorrijder moet niet zo zeuren. Als hij zijn pak aan had gehad had hij er veel minder last van gehad :+

Als automobilist moet je eigenlijk helemaal niet extra rekening houden met motorrijders, je moet gewoon altijd kijken of je andere weggebruikers niet in gevaar brengt, of het nou een voetganger, motorrijder of automobilist is. Dat is alles wat ik van andere weggebruikers verwacht. Niet meer, niet minder.

Ik heb liever dat een automobilist perfect oplet en altijd veilig rijdt, dan dat hij z'n sproeiertje perfect afstelt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het maar 1 keer gehad, en die koekblikker had gewoon water ik ze reservoirtje.
Dus ik had niks te klagen, alleen dat er weer opgedroogde waterdruppels op me motor zaten net nadat ik em gepoetst had :|
 
Wat betreft het visier zelfs als deze dicht zit en ik volledig in waterdicht tenue op de motor zit dan nog wil ik niet ondergesproeit worden.


Dan moet je gewoon in de regen gaan rijden, heb je geen last van sproeiende auto's...


}) }) })
 
Zo had ik dit vanmiddag op de snelweg ook.
Eigenlijk vind ik t niet heel erg als ze niet al te veel spuiten.
Best een lekkere lucht :D
 
Ik vind dat altijd wel handing hoor, kan ik meteen m'n vizier schoon maken.
:^
Ik zou wel een internationaal signaal willen ontwikkelen waardoor ik aan de chauffeur kan vragen om even te sproeien, ben ik gelijk de vliegen kwijt op mijn visier...
Wel graag ruitensproeiervloeistof met appeltjesgeur gebreuken, die's lekker :9
:^

Persoonlijk maak ik me daar niet zo heel erg druk om. De meeste automobilisten doen het niet expres en die enkele die het wel expres doet moet je gewoon medelijden mee hebben.
 
neh....zelf,s dertig meter achter een voertuig is het nog feest...
al geurt de 1 beter dan de ander , moet ik zeggen :+
 
neh....zelf,s dertig meter achter een voertuig is het nog feest...
al geurt de 1 beter dan de ander , moet ik zeggen :+
Ja, precies.. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik heb met dat sproeigebeuren..

Afgelopen winter hing er een aparte lucht in de straat bij thuiskomst. Bleek dat de buurvrouw zelf antivries had gemaakt... Het recept: één liter spiritus een kopje water en twee eetlepels afwasmiddel.

Lekker spul... :N
 
AI ja die zooi kan ook enorm bijten in je ogen... Heb ook wel eens gehad dat ik zwaar het vermoeden had dat de persoon voor mij het er om deed. Maar goed... Ik blijf maar weer rustig. Je wordt toch niet in het gelijk gesteld als je zijn raam er ff uit tikt, en gaat je dus geld kosten. En dat bijt nog meer.
 
Dat is net zo iets als je auto niet op slot doen terwijl er een dure camera in het zicht ligt. Vervolgens betrap je de dief en dan gaan andere roepen nee, je mag niet boos worden op de dief want je hebt zelf de deur niet op slot gedaan.

Hier is geen sprake van opzet dus een beetje boos ok.

Wat betreft het visier zelfs als deze dicht zit en ik volledig in waterdicht tenue op de motor zit dan nog wil ik niet ondergesproeit worden.
Sorry, je metafoor gaat niet op. Het sproei voorbeeld is NIET hetzelfde als een dief. Een dief is iemand die per definitie, 100% zeker, bewust jouw eigendommen weg neemt. Die dief is zichzelf bewust dat hij een overtreding maakt en hij is ervan bewust dat hij daarbij de eigenaar boos zal maken. Juist omdat een dief de hondsbrutaliteit heeft om bewust jouw eigendommen af te nemen is het geheel terecht dat je boos zou worden. Met of zonder open deur, de dief is erop uit om jou schade toe te rekenen. En die bewuste keuze maakt het dat terrecht is om boos te worden. Je metafoor gaat niet op...

Bij het ruitensproei-incident zal hier vrijwel zeker geen sprake van zijn. Je kan de automobilist het niet kwalijk nemen als het per ongeluk gebeurd. Zoals meerdere mensen beamen: Als je in een auto rijdt en je raam is vies, moet dat gepoetst worden. En mensen die zelf geen motor rijden zijn zich er niet van bewust dat die actie hinderlijk is voor motorrijders. Als die mensen zich er oprecht niet van bewust zijn kan je het ze dus ook niet kwalijk nemen. Boos worden is dus een trieste reactie. Maar zoals ik al zei, dit is in de kennis dat het per ongeluk gebeurt. Zie je dat ze je expres lopen te fucken dan is het geheel terecht dat je de automobilist op z'n nummer zet. Dus als je het de onwetende automobilist niet kwalijk kan nemen en je wilt toch niks in je oog: Zorgen dat je vizier dicht is.


En dat jij met een dichtvizier nog niet nat gesproeid wilt worden dat geloof ik best. Liever niet nee. Maar als je dat niet kan handelen moet je misschien eens een cursus anger-management volgen...
 
Laatst bewerkt:
Vind de motorrijder een zeikwijf.
Ja het is netjes om even in je spiegel te kijken, doe je dat niet; Boeie. Het is niet alsof je het met opzet doet en die vent is ook niet van suiker. Als je als motorrijder gaat zeiken op een paar druppies, dan hoor je niet op de motor thuis.
 
tja, als zuster ingrid niet gesproeid had en door de vogelpoep niet gezien had dat de motorrijder stilstond bij een stoplicht was het ook niet goed geweest..... ik bedoel als het zicht belemmerd word moet je je ruit schoonmaken, dat je dan niet altijd rekening kunt houden met wat achter je zit kan ik ook begrijpen. Ik wel....die motorrijder dus niet alsof iedereen maar rekening met hem moet houden.
 
tja, als zuster ingrid niet gesproeid had en door de vogelpoep niet gezien had dat de motorrijder stilstond bij een stoplicht was het ook niet goed geweest..... ik bedoel als het zicht belemmerd word moet je je ruit schoonmaken, dat je dan niet altijd rekening kunt houden met wat achter je zit kan ik ook begrijpen. Ik wel....die motorrijder dus niet alsof iedereen maar rekening met hem moet houden.
:^ alhoewel automobilisten best wat beter mogen opletten af en toe, motorrijders zijn geen goden op de weg (alhoewel sommigen een andere mening hebben), als iedereen bij elke handeling moet gaan nadenken dan wordt het wel een hele krampachtige bedoening op de weg:
- Niet sproeien als er een motorrijder, trike, cabrio of wat dan ook in de buurt is (maar het kan wel bij een C1)
- Niet de remmen van je vrachtwagen ontluchten als er een motorrijder naast je zit (alsof je daar uberhaupt invloed op hebt)
- Niet toeteren als er een motorrijder in de buurt is, dan schrikken ze
- Niet .... ehmmmm ... niet uit het raam kijken als je lelijk bent, straks schrikt de motorrijder

en ga zo maar door...
 
ik vind motorrijders die daar over zeiken echt piepers. Wat een gejank zeg. FF hand erlangs en het is weer schoon. Alsof iedereen altijd rekening moet houden met het feit dat wij open en bloot rijden. Zolang ze me er niet vanaf rijden vind ik het best hoor
 
Pfff, ik ga zeker rekening houden of er misschien wel een motorrijder achter me zit voordat ik m'n sproeier in het koekblik gebruik. Ik sproei om mijn eigen veiligheid te verbeteren. Als ik (als koekblikker) niet mijn ruiten sproei en hierdoor betrokken raak bij een ongeval ben ik verder van huis.

Bovendien heeft de motorrijder ook de keus om afstand te bewaren en buiten de "gevarenzone" van de sproeiers te blijven.

En dan nog een boze blik en wellicht een grote bek geven, moet er helemaal nog eens bij komen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook motorrrijder, maar dat achterlijke gedrag van "Ik ben motorrijder, ik ben zielig" of "Ik ben motorrijder, respecteer mijn ubermens-zijn" schijt ik een beetje op.
Wees een man/vrouw, en vang op dat vocht!
 
Hahaha, hoe lang kunnen mensen doorzeiken over ruiterwisservloeistof :}
Ik zou me pas zorgen maken als het een zoutzuuroplossing is ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan