Ruitensproeier

ik rij al maanden met een serieuze oplossing rond })
spuitfles gevuld met naaimachine olie (lekker dun) in mijn open kuipvakje..

als ik achter een auto rij en zie dat ie expres z'n ruitenwissers gebruikt (kun je vaak al zien in z'n binnenspiegel) gewoon inhalen en even op z'n voorruit spuiten...

doen ze het gegarandeerd nooit meer :N _O- *O* :]
 
als je genoeg afstand hebt, heb je geen last van een ruitensproeier.
Heb je dat wel, dan zit je te kort op.

Daarnaast zijn er zoveel factoren waarvan iemand kan schrikken of zich aan kan ergeren.
Claxon, luide pijpen, te snel, te langzaam, te harde muziek, etc.
Is de moeite niet waard, leven en laten leven zeg ik maar.

Als iemand zich zo ergert aan een ruitensproeier, dan moet die maar achter glas gaan rijden (koekblik).
Dan moet je op de snelweg héél veel afstand houden.

Bovendien in deze tijd van het jaar... geheel begrijpelijk en te verwachten als ze zon lager staat. Vooral 's ochtends en 's middags.

En ik kan een automobilist het niet kwalijk nemen dat ie niet in de gaten heeft dat er een motor achter zit. Sterker nog, rijden er 5 auto's op de snelweg achter elkaar en sproeit de voorste z'n ramen... dan is na een paar tellen ook de achterste aan het sproeien omdat die de nevel van z'n voorganger over zich heen krijgt. En als je daar dan achter rijdt... jammer.

Shit happens en we kunnen wel vinden dat iedereen voor ons moet wijken en ten alle tijden met ons rekening moet houden maar is dat realistisch?

Al houd ik er meestal wel rekening mee in de auto.
 
Eigen schuld, dan had ie maar afstand moeten houden.
En anders had ie er maar sneller omheen moeten gaan.

Kunnen niet alles in de schoenen schuiven van de automobilist.
 
Dan moet je op de snelweg héél veel afstand houden.

Bovendien in deze tijd van het jaar... geheel begrijpelijk en te verwachten als ze zon lager staat. Vooral 's ochtends en 's middags.

En ik kan een automobilist het niet kwalijk nemen dat ie niet in de gaten heeft dat er een motor achter zit. Sterker nog, rijden er 5 auto's op de snelweg achter elkaar en sproeit de voorste z'n ramen... dan is na een paar tellen ook de achterste aan het sproeien omdat die de nevel van z'n voorganger over zich heen krijgt. En als je daar dan achter rijdt... jammer.

Shit happens en we kunnen wel vinden dat iedereen voor ons moet wijken en ten alle tijden met ons rekening moet houden maar is dat realistisch?

Al houd ik er meestal wel rekening mee in de auto.

Mee eens, soms kan je niet genoeg afstand hebben. (mijn fout)

Zelf rij ik ook bedacht in mijn koekblik, maar is mijn ruit vuil sproei ik er ook op los tot dat ik weer kan zien.
Met de muggen etc kan dat op de gekste momenten zijn en dan wil ik weer kunnen zien.
Op dat moment let ik ook niet eerst op of er een motor achter mij rijd.
 
Weer zo'n janktopic over ruitensproeiers... :')
Voor al die huilebalken die er niet tegen kunnen, ga eens je B-rijbewijs halen en ga eens autorijden. Maak dan minimaal 60000 per jaar en kom dan weer eens op MF kijken.

Motorrijden is zooi happen. Vliegen, steentjes, ruitensproeiervloeistof, brandende peuken, zand, ducati-onderdelen enzovoorts...
 
Jeetje. Op de motor kun je het ook koud krijgen. En aangereden worden. En gesneden worden. En onderuit gaan op grind.

JHe weettoch dat je enkele keren per jaar een douche mag ontvangen?
Dat is al ingecalculeerd.
Hoef je dus niet over te zeiken.

En dat die motorrijder je eventjes terecht ging wijzen vind ik helemaal sneu. Als je dat wilt doen heb je verdorie een dagtaak. Alle foutjes van anderen corrigeren.... :N :N
 
Eigen schuld, dan had ie maar afstand moeten houden.

Probeer het maar eens op een 80, 100 of snel-weg. Dan mag je er zowat een halve kilometer achter rijden _O-

Ik ben fulltime koekblikkert ( :X ) en ik probeer d'r altijd rekening mee te houden. Vind het zelf ook dondersvervelend om m'n vizier vol met plakkerige spikkels te hebben B|
 
Ik snap echt niet waarom je zo een "schuldgevoel" hebt, die eikel brengt zichzelf in gevaar om zo te gaan rijden zonder beschermende kleding en wil jouw de oren wassen???

Buiten het feit dat je vogelpoep op je ruit hebt waardoor je zicht belemmerd word en je dit schoon wilt hebben om hem en anderen goed te kunnen zien moet ie niet zo miepen en eerst eens naar zichzelf kijken en zijn eigen rijgedrag lijkt me zo!!!

Of er nu iemand op een motor achter me rijd of niet als mijn ruiten smerig zijn en ik zie het niet meer zo goed daardoor sproei ik klaar...
 
Er is een leus dat je als autorijder goed op moet letten op motorrijders!
Ik doe eigenlijk niet anders en geef ze ook de ruimte, waar mogelijk.
Ik wil het er graag over hebben wat mij afgelopen middag overkwam.....
Ik had een dagdienst gewerkt en het was behoorlijk warm, de rotonde 3/4 nemende bijkomende van de dag, uniform plakt bijna vast op mijn lichaam en rij weg en op stukje rechte weg na de rotonde, word mijn zicht belemmert door paar flinke plekken vogelpoep, dus ik gebruik mijn ruitensproeier, beetje meer als normaliter om dit weg te krijgen.
In no time, dat had ik nog niet in de gaten rijd er een motorrijder achter cq. middels naast mij en vervolgens voor mij, dat ik mij op dat moment meteen realiseer, dat hij last moet hebben gehad van mijn gesproei :o
Ik had het meteen door en schrok mij wezenloos!
Hij bleef rustig voor mij rijden en voor de volgende rotonde stopte hij en kwam op mij afgestapt, in eerste instantie voor mijn gevoel met een "boze" reactie.
Begrijpelijk!!! En ik realiseerde mij even daarvoor, dat hij last van mij had.
Overrompeld was ik op dat moment en ik gaf aan, dat ik wist wat hij bedoelde.
Hij gaf mij wel nog te kennen, dat ik ook een bozere motorrijder tegen had kunnen komen en het anders af had kunnen lopen.
Ik was verder blij dat hij mijn akkefietje, na het zien van dat ik er daadwerkelijk van geschrokken was, vergeven had en mij nog een hand gaf, dus dat verlichte wel mijn schuldgevoel. Er kunnen ongelukken van komen waren zijn woorden.
De motorrijder wegrijdend was ook in no time voor mij weg en toch wel met behoorlijke snelheid en zonder enige beschermende kleding, dat ik achteraf toch nog denk dat hij zo snel reed en daarmede ook zo snel achter mij heeft gezeten, dat ik dit bijna niet opgemerkt had kunnen hebben.
Mijn motto is in deze dan ook, wie is verantwoordelijk voor wie?
Hij was ergens ook niet goed bezig, was iets te snel achter mij en ik was op dat moment mijn ruiten schoon aan het maken voor mijn zicht!
Dus ik denk dat we allemaal goed om elkaar moeten denken en gewoon voorzichtig moeten blijven in het verkeer en dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.
_O-

WAT EEN HOMO lekker beetje spree om het pak wat op te poetsen *O*
 
Probeer het maar eens op een 80, 100 of snel-weg. Dan mag je er zowat een halve kilometer achter rijden _O-

Ik ben fulltime koekblikkert ( :X ) en ik probeer d'r altijd rekening mee te houden. Vind het zelf ook dondersvervelend om m'n vizier vol met plakkerige spikkels te hebben B|
ik niet sproei gewoon als ik sproeien wil :Y
 
als je genoeg afstand hebt, heb je geen last van een ruitensproeier.
Heb je dat wel, dan zit je te kort op.

:N
Dit wordt hier wel vaker beweerd. Ik heb het meerder malen gecontroleerd. Na een na pak afstand gelijk gehouden, eikpunt genomen en geteld 21,22,23. Volgens de 2 seconden regel zat ik er niet te dicht op. :W
 
ik rij al maanden met een serieuze oplossing rond })
spuitfles gevuld met naaimachine olie (lekker dun) in mijn open kuipvakje..

als ik achter een auto rij en zie dat ie expres z'n ruitenwissers gebruikt (kun je vaak al zien in z'n binnenspiegel) gewoon inhalen en even op z'n voorruit spuiten...

doen ze het gegarandeerd nooit meer :N _O- *O* :]

Lekker voor de andere motorrijders die daar binnen een half uurtje langs komen :X
 
Probeer het maar eens op een 80, 100 of snel-weg. Dan mag je er zowat een halve kilometer achter rijden _O-

Ik ben fulltime koekblikkert ( :X ) en ik probeer d'r altijd rekening mee te houden. Vind het zelf ook dondersvervelend om m'n vizier vol met plakkerige spikkels te hebben B|

Wat voor koekblik rijd jij dan dat je een helm op moet hebben? :o
 
Ja dus? Daarom is het normaal dat motorrijders boos worden op automobilisten?!

Je bent als motorrijder niet goed wijs als je denkt dat 100% van de koekblikkers eerst kijkt voordat ze sproeien. Met andere woorden: Iedere motor rijder weet dat dit kan gebeuren. Dus, als je weet dat het kan gebeuren en je toch kiest voor het open vizier, dan is het in mijn ogen een kwestie van tijd voordat je vloeistof in je bakkes hebt.

En als je weet dat het kan gebeuren, moet je niet zeiken of boos worden. Dan moet je gewoon weten dat dat het risico is van een open vizier.

Waar het hier om gaat, zo stelt TS is de vraag wie er verantwoordelijk is voor wie.

En in dit geval is de motorrijder gewoon verantwoordelijk voor het openen/sluiten van z'n vizier. Neemt niet weg dat het netjes zou zijn als iedere automobilist eerst in z'n spiegels kijkt, maar netjes en verantwoordelijk zijn twee verschillende dingen.

Dat is net zo iets als je auto niet op slot doen terwijl er een dure camera in het zicht ligt. Vervolgens betrap je de dief en dan gaan andere roepen nee, je mag niet boos worden op de dief want je hebt zelf de deur niet op slot gedaan.

Hier is geen sprake van opzet dus een beetje boos ok.

Wat betreft het visier zelfs als deze dicht zit en ik volledig in waterdicht tenue op de motor zit dan nog wil ik niet ondergesproeit worden.
 
Als motorrijder horen dit soort dingen er gewoon bij. De rijwind is een van de aspecten die motorrijden leuk maakt, dus alles wat daarin meegevoerd wordt hoort daar ook bij. Als je 100% zeker door niks geraakt wil worden moet je de motor laten staan.

Afstand helpt niet altijd, met tegenwind krijg je altijd wel wat sproeisel tegen je aan.

Neem het blikkers niet kwalijk, zelfs nu ik m'n A'tje heb vergeet ik vaak te kijken wat er achter me rijdt als ik ga sproeien.
 
word mijn zicht belemmert door paar flinke plekken vogelpoep, dus ik gebruik mijn ruitensproeier, beetje meer als normaliter om dit weg te krijgen.
In no time, dat had ik nog niet in de gaten rijd er een motorrijder achter cq. middels naast mij en vervolgens voor mij, dat ik mij op dat moment meteen realiseer, dat hij last moet hebben gehad van mijn gesproei :o
je had dus niet alleen stront op je raam maar ook in je ...., en had de pech dat er een mooi weer rijder achter je reed?
 
Er is een leus dat je als autorijder goed op moet letten op motorrijders!
Ik doe eigenlijk niet anders en geef ze ook de ruimte, waar mogelijk.
Ik wil het er graag over hebben wat mij afgelopen middag overkwam.....
Ik had een dagdienst gewerkt en het was behoorlijk warm, de rotonde 3/4 nemende bijkomende van de dag, uniform plakt bijna vast op mijn lichaam en rij weg en op stukje rechte weg na de rotonde, word mijn zicht belemmert door paar flinke plekken vogelpoep, dus ik gebruik mijn ruitensproeier, beetje meer als normaliter om dit weg te krijgen.
In no time, dat had ik nog niet in de gaten rijd er een motorrijder achter cq. middels naast mij en vervolgens voor mij, dat ik mij op dat moment meteen realiseer, dat hij last moet hebben gehad van mijn gesproei :o
Ik had het meteen door en schrok mij wezenloos!
Hij bleef rustig voor mij rijden en voor de volgende rotonde stopte hij en kwam op mij afgestapt, in eerste instantie voor mijn gevoel met een "boze" reactie.
Begrijpelijk!!! En ik realiseerde mij even daarvoor, dat hij last van mij had.
Overrompeld was ik op dat moment en ik gaf aan, dat ik wist wat hij bedoelde.
Hij gaf mij wel nog te kennen, dat ik ook een bozere motorrijder tegen had kunnen komen en het anders af had kunnen lopen.
Ik was verder blij dat hij mijn akkefietje, na het zien van dat ik er daadwerkelijk van geschrokken was, vergeven had en mij nog een hand gaf, dus dat verlichte wel mijn schuldgevoel. Er kunnen ongelukken van komen waren zijn woorden.
De motorrijder wegrijdend was ook in no time voor mij weg en toch wel met behoorlijke snelheid en zonder enige beschermende kleding, dat ik achteraf toch nog denk dat hij zo snel reed en daarmede ook zo snel achter mij heeft gezeten, dat ik dit bijna niet opgemerkt had kunnen hebben.
Mijn motto is in deze dan ook, wie is verantwoordelijk voor wie?
Hij was ergens ook niet goed bezig, was iets te snel achter mij en ik was op dat moment mijn ruiten schoon aan het maken voor mijn zicht!
Dus ik denk dat we allemaal goed om elkaar moeten denken en gewoon voorzichtig moeten blijven in het verkeer en dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.


Ach dit is zon gevalletje "alles begint bij jezelf".

Ik sproei zelf ook vaak dat ik denk van "fuck niet in een spiegel gekeken" maar langs de andere kant, als je een beetje afstand houd heb je geen of weinig last van dat sproeimiddel, sterker nog als het dan toch voorvalt in de file, ff met je hand over je visier en die is ook weer schoon!
 
Hij gaf mij wel nog te kennen, dat ik ook een bozere motorrijder tegen had kunnen komen en het anders af had kunnen lopen.

Wat een klets zeg.... ja het is vervelend om als motorrijder achter een sproeier te rijden, maar hej... that's life. Als je met een auto achter een sproeier rijdt heb je daar ook last van. Een loos dreigement dat het ook anders kan aflopen vind ik echt zielig. Als zuster Ingrid een met testosteron volgespoten sportschool type was geweest was dit waarschijnlijk ook iets anders afgelopen..... :r
 
Wat mij laatst toch overkwam, reed ik lekker in mijn korte broek en t-shirt zodat mijn gebruinde, atletische lichaam goed zichtbaar was, op een rotonde, wordt ik ineens vol in mijn bek gesproeid door de auto voor mij. Meteen gekeken wat er voor een bestuurder in die auto zat, blijkt het een zustertje te zijn met een uniform aan haar natte lichaam gekleefd. Die wil even met me kennismaken dacht ik en vraagt op deze ludieke manier om wat aandacht. Ik ook de beroerdste niet dus ga er langs, stop even later en dacht ga even een babbeltje maken...blijkt dat ze gewoon vogelpoep aan het wegspuiten was. Wat een flater sloeg ik, ben meteen volgas weggescheurd.
 
Als motorrijder horen dit soort dingen er gewoon bij. De rijwind is een van de aspecten die motorrijden leuk maakt, dus alles wat daarin meegevoerd wordt hoort daar ook bij. Als je 100% zeker door niks geraakt wil worden moet je de motor laten staan.

Afstand helpt niet altijd, met tegenwind krijg je altijd wel wat sproeisel tegen je aan.

Neem het blikkers niet kwalijk, zelfs nu ik m'n A'tje heb vergeet ik vaak te kijken wat er achter me rijdt als ik ga sproeien.
:^
 
Wat mij laatst toch overkwam, reed ik lekker in mijn korte broek en t-shirt zodat mijn gebruinde, atletische lichaam goed zichtbaar was, op een rotonde, wordt ik ineens vol in mijn bek gesproeid door de auto voor mij. Meteen gekeken wat er voor een bestuurder in die auto zat, blijkt het een zustertje te zijn met een uniform aan haar natte lichaam gekleefd. Die wil even met me kennismaken dacht ik en vraagt op deze ludieke manier om wat aandacht. Ik ook de beroerdste niet dus ga er langs, stop even later en dacht ga even een babbeltje maken...blijkt dat ze gewoon vogelpoep aan het wegspuiten was. Wat een flater sloeg ik, ben meteen volgas weggescheurd.
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan