Schaamrandjes, hoeveel hebben jullie?

Hoeveel cm schaamrand hebben jullie nog

  • geen!

    Stemmen: 60 48,0%
  • 0 - 0,5

    Stemmen: 26 20,8%
  • 0,5 - 1

    Stemmen: 11 8,8%
  • 1 - 1,5

    Stemmen: 8 6,4%
  • 1,5 - 2

    Stemmen: 20 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    125
Plaatjes zeggen meer dan woorden 8-)

voorband (Metzeler ME33 Laser :r ):

b3.jpg

b4.jpg


achterband (Bridgestone BT-45 *D ):

b1.jpg

b2.jpg


Niet slecht dacht ik zo voor een toermotor 8-)
Met de Metzeler ME55A Metronic achterband lukte me het niet, daar had ik een schaamrand van 2,5 cm, eerste klas kutband. Met de BT-45 ga ik in snelle bochten gemiddeld 50 km p/h harder dan met die ME55A :r Ben blij als m'n voorband op is en er een BT-45 op gaat 8-)
 
ik heb een net nieuwe achterband en daar nog geen eens 10km mee gereden...dus mijn hele band is een schaamband?

(de vorige wel netjes rondgereden :) aka geen schaamrand)
 
schaamranden zegt niets (ook al denken sommigen van wel)

maar voor om jullie ff te laten denken

ik heb achter rechts 1 mm links ongeveer 3 cm :P
(dit is geen grap maar echt zo...rara hoe kan dat)
ik rijd evenveel rechter als linkerbochten (tel ze niet maar het is geen circuitmotor ofzo gewoon dagelijks gebruik)

Jij hebt een koeienGoldwing MET ZIJSPAN :+
 
Heey mensen,

k heb nu ongev 800 km n nieuw achterbandje, en 1500 km gereden met mn nieuwe SV (voor mij dan, is er een uit 2001) en k heb nu nog ongeveer 1 cm schaamrandjes (beide kanten) op mn Metzeler Z4 achterband..

Hoeveel cm van je achterband hebben jullie nog onbenut..? k heb nl niet echt t idee dat ik rechtop door de bochten ga ofzo.. wat is gebruikelijk? (ik heb geen haast om ze weg te krijgen hoor, ben nog lekker aan t leren met 7 weken rbw :] )

kom maar op, hoeveel hebben jullie nog..? 8-)


MZ4 zijn kl*te banden voor op de sv, ze gaan vrij snel glijden en zijn absoluut niet 'rond' qua loopvlak in de breedte. Hierdoor zul je niet snel die randjes eraf rijden, probeer een Pilot Power (goeie band, ook voor kouder/natter wegdek) of Supercors's (perfecte band voor in de zomer!) en je zult zien dat het STUKKEN lekkerder en vooral soepeler rijd! :} :]

Ojah, achter rechts geen schaamranden meer (Klaverblad) en achter links nog 1/2 mm ofzo
 
MZ4 zijn kl*te banden voor op de sv, ze gaan vrij snel glijden en zijn absoluut niet 'rond' qua loopvlak in de breedte. Hierdoor zul je niet snel die randjes eraf rijden, probeer een Pilot Power (goeie band, ook voor kouder/natter wegdek) of Supercors's (perfecte band voor in de zomer!) en je zult zien dat het STUKKEN lekkerder en vooral soepeler rijd! :} :]

Ojah, achter rechts geen schaamranden meer (Klaverblad) en achter links nog 1/2 mm ofzo

heb op zich geen problemen met de Z4, ze geven me best wel vertrouwen...
maar wat dat glijden betreft heb je wel n btje gelijk.. zou dat ook niet komen door de bandenspanning (Ze raden 2.9 aan achter) t lijkt me best hard.. misch dat ie t met 0,2 - 0,3 bar minder al beter doet.. :?

welke bandenspanning rijden jullie mee..? (verschilt per band, ok.. maar vertel toch maar ff)
 
ongeveer een centimetertje, MAAR .... op mijn vorige motor had ik op mijn pilot sports rechts GEEN randje meer.
en nu op mijn bto10 van mijn FZRetje een centimeter(tje)....

ligt dus ook wel aan de band denk ik, en de breedte .....
of niet ....

Herstel, sta ik net mijn motor te poetsen en zie ik tot mn verbazing dat de schaamranden sinds de laatste keer rijden aanzienlijk kleiner zijn dan ik hierboven schreef 8-) , dussss
't gaat beter dan ik dacht O-)
 
heb op zich geen problemen met de Z4, ze geven me best wel vertrouwen...
maar wat dat glijden betreft heb je wel n btje gelijk.. zou dat ook niet komen door de bandenspanning (Ze raden 2.9 aan achter) t lijkt me best hard.. misch dat ie t met 0,2 - 0,3 bar minder al beter doet.. :?

welke bandenspanning rijden jullie mee..? (verschilt per band, ok.. maar vertel toch maar ff)


2.3 voor en 2.5/6 achter ;) , rijdt voor mij prima (1.90 lang & 78kg)
 
En zo hoort het :) Dan noem je ze toch lekker glimrandjesEn de rest met glimrandjes helaas ook :P
hee spider alles goed,ik zie dat een paar mensen hun banden de schuld geven,tja dan komt het natuurlijk daar door,die rotbanden ook van mij :+
 
Schaamranden? Was da nou weer? :+

een 190-ers bandje wil ook prima tot aan de rand :P (nee, niet alleen rechts)
 
Ik heb nog schaamranden van uhm een cm oid. Maar ik ben er trots op.. want zit met de stepjes half ingeklapt al aan de grond.. dus sja.. hij wil gewoon niet dieper :?
In de winter verplaats ik de steppies gewoon, want dit is ook niet fun :)
 
Geen! Ik heb pilot powers en het Michelin teken op het loopvlak is helemaal weg beide kanten :]
full
 
Hebben die Pilot Powers ook nog beetje grip in de regen :?
Ennuh, Jessy heeft ook niks meer achter :)

Ja in de regen doen ze het ook goed.
Ik zat laatst naar de MotoGP te kijken, een natte training en Rossi ging naar buiten met een intermidium achterband en die had de zelfde groeven als de pilot power.
 
Terug
Bovenaan Onderaan