Silly Season

Ik heb, met dit topic, het weer eens geprobeerd te snappen, maar ik blijf het zo'n onduidelijk verhaal vinden al die verschillende raceklassen.

In vergelijking met de auto's is het zoveel lastiger. Daar heb je gewoon F1, F2, F3. Dan nog andere autosoorten zoals Formule E of toerwagens en andere wefstrijdsoorten zoals lange afstand.

Ik vind het gewoon jammer dat er eigenlijk niet 1 échte koningsklasse (champions league) is binnen het motorrijden. Dat je kan zeggen: daar wil iedere coureur rijden om zich te meten met de allerbesten van de wereld.
 
Ik heb, met dit topic, het weer eens geprobeerd te snappen, maar ik blijf het zo'n onduidelijk verhaal vinden al die verschillende raceklassen.

In vergelijking met de auto's is het zoveel lastiger. Daar heb je gewoon F1, F2, F3. Dan nog andere autosoorten zoals Formule E of toerwagens en andere wefstrijdsoorten zoals lange afstand.

Ik vind het gewoon jammer dat er eigenlijk niet 1 échte koningsklasse (champions league) is binnen het motorrijden. Dat je kan zeggen: daar wil iedere coureur rijden om zich te meten met de allerbesten van de wereld.
MotoGP noemen we dat hier..., met hieronder moto2 en Moto3, Red bull rookies en MotoE.
Hiernaast hebben we de superbikes, supersport, supersport 300 en zijspannen op zijspoor....

En dan nog een aantal "nationale" kampioenschappen, Britisch superbike, CEV (Spanje), CIV (Italie), Moto America en IDM (Duitsland).
Dan hebben we de belangrijkste wel gehad...

Lastiger dan dit is het niet...
 
Ik heb, met dit topic, het weer eens geprobeerd te snappen, maar ik blijf het zo'n onduidelijk verhaal vinden al die verschillende raceklassen.

In vergelijking met de auto's is het zoveel lastiger. Daar heb je gewoon F1, F2, F3. Dan nog andere autosoorten zoals Formule E of toerwagens en andere wefstrijdsoorten zoals lange afstand.

Ik vind het gewoon jammer dat er eigenlijk niet 1 échte koningsklasse (champions league) is binnen het motorrijden. Dat je kan zeggen: daar wil iedere coureur rijden om zich te meten met de allerbesten van de wereld.
Zelfde verhaal als in de autosport. Motogp is de top, moto2 en moto3 zijn opstap klassen en allemaal prototypes. Vergelijkbaar met het F1 circus (denk ik). Superbike is gebaseerd op bestaande straat modellen, waarvan de ssp600 en 300 de opstapklassen zijn.
 
MotoGP noemen we dat hier..., met hieronder moto2 en Moto3, Red bull rookies en MotoE.
Hiernaast hebben we de superbikes, supersport, supersport 300 en zijspannen op zijspoor....

En dan nog een aantal "nationale" kampioenschappen, Britisch superbike, CEV (Spanje), CIV (Italie), Moto America en IDM (Duitsland).
Dan hebben we de belangrijkste wel gehad...

Lastiger dan dit is het niet...
Je vergeet het EWC
 
Is het bij autoracen niet hetzelfde?
Formule 1,2,3 enz.
Touringcars (en dat ook nationaal zoals DTM)
Endurance racing
Ik zal best wel een en ander vergeten maar heb ook niet zoveel op met autoracen.
 
Ik vind het gewoon jammer dat er eigenlijk niet 1 échte koningsklasse (champions league) is binnen het motorrijden.

MotoGP is dé koningsklasse van het motorrijden.

Her en der neem ik wat creatieve vrijheid, maar als het op dezelfde rij staat, is het qua prestige min of meer vergelijkbaar:

AutosportVoetbalMotorsport
Formule 1Champions LeagueMotoGP
Formule 2, Formule 3Moto2, Moto3
WTCREuropa LeagueWorld Superbikes
BTCC, DTMWorld Supersport 600, 300
WECEuropa Conference LeagueEWC
FormuleEMotoE
 
MotoGP is dé koningsklasse van het motorrijden.

Her en der neem ik wat creatieve vrijheid, maar als het op dezelfde rij staat, is het qua prestige min of meer vergelijkbaar:

AutosportVoetbalMotorsport
Formule 1Champions LeagueMotoGP
Formule 2, Formule 3Moto2, Moto3
WTCREuropa LeagueWorld Superbikes
BTCC, DTMWorld Supersport 600, 300
WECEuropa Conference LeagueEWC
FormuleEMotoE
Ok, helder thanks
 
1671800655388.png
 
Deze winter is blijkbaar ineens de transfer winter van pakken en helmen leveranciers ?
Heb al diverse coureurs zien wisselen van helm merk en zag net dat Jack ook weer met Astars gaat rijden en waarschijnlijk ook met hun eigen helm.
 
Deze winter is blijkbaar ineens de transfer winter van pakken en helmen leveranciers ?
Heb al diverse coureurs zien wisselen van helm merk en zag net dat Jack ook weer met Astars gaat rijden en waarschijnlijk ook met hun eigen helm.
Ik denk dat het vooral toont hoe weinig interessant nieuws er is, en dat de voorpagina's toch gevuld moeten... :X
 
Jammer die eenheidsworst. Straks rijdt zo’n beetje iedereen met Alpinestars.

Quartararo van Scorpion naar HJC.

Ach, alles voor de centen zullen we maar zeggen. (in zijn geval €750.000 per jaar :X)
 
Jammer die eenheidsworst. Straks rijdt zo’n beetje iedereen met Alpinestars.

Quartararo van Scorpion naar HJC.

Ach, alles voor de centen zullen we maar zeggen. (in zijn geval €750.000 per jaar :X)
Lorenzo had goede ervaringen met HJC.. :+ of was die eerst Shark. :?

Volgens mij was het HJC. O-)
 
Er zijn een hoop geruchten over Toprak;
1683534225361.png



 
Die Honda gaat wel steeds beter, en op een één of andere manier het ik het gevoel dat Sofuoglu uiteindelijk beslist over de Turkse rijders.
 
Die Honda gaat wel steeds beter, en op een één of andere manier het ik het gevoel dat Sofuoglu uiteindelijk beslist over de Turkse rijders.

Erdoğan vermoed ik. *D


Samen ;)

@gerrit1957 heeft het al meermaals uitgelegd, het gaat voor de Turken om overwinningen even heel kort gezegd.
Sofuoglu begrijpt heel goed dat Toprak in de Gp niet gaat winnen en in het SBK moet wachten tot Bautista met pensioen gaat
 
Samen ;)

@gerrit1957 heeft het al meermaals uitgelegd, het gaat voor de Turken om overwinningen even heel kort gezegd.
Sofuoglu begrijpt heel goed dat Toprak in de Gp niet gaat winnen en in het SBK moet wachten tot Bautista met pensioen gaat
Als aanvulling hierop.
Het basissalaris is "redelijk laag" maar met de win/podium bonussen en de positie in het kampioenschap wordt het echt geld verdiend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan