Stel je voor, je maakt een afspraak...

Je hebt een afspraak gemaakt. Of zoals je het zelf noemt een AFSPRAAK.
Om een motor te gaan bekijken, meer niet.
En de verkopende partij heeft deze afspraak afgezegd.

En de rest doet er feitelijk niet zo heel veel toe. Het is vervelend omdat je graag die motor wilde en het is jammer dat dat nu niet doorgaat. Maar er is verder niet zo hele veel aan de hand.
 
Duidelijk communiceren.

Ik heb ooit een dropveter aan de telefoon gehad voor mijn (oude) auto. Hij noemde een reeel bedrag (wat op zichzelf al bijzonder is), maar ook deze meneer gaf aan dat hij pas een week later langs kon komen om te kijken.

Of ik de auto voor hem wilde reserveren. Ik heb "nee" geantwoord, wat deze potentiele koper verbaasde.


Als verkoper krijg je zulke onzin te horen, je moet gewoon een slag om de arm houden.

Prijs afspreken, komen kijken en toch minder bieden,
Zeuren over iets wat in de advertentie duidelijk vermeld staat [jankmodus]"Er zit geen ABS op..."[/jankmodus],
Belachelijk weinig bieden,
Ruilhandel met (gestolen ? ) waar,
Vaste prijs zal door flink zeuren en zielige verhalen best onderhandelbaar zijn,
Op iedere advertentie reageren en na een week de goedkoopste kopen...




Kleinere dingen zet ik tegenwoordig niet meer op marktplaats. Ik heb geen behoefte aan een of andere koopjesschraper voor een stereootje van drie tientjes, die gooi/geef ik tegenwoordig gewoon weg.
 
Ik ben al verder aan het kijken naar een andere motor, maar we zijn een prijs overeen gekomen.
Ik hoefde niet te komen als ik dat bedrag niet wilde geven.
Er was dus geen onderhandelingsmogelijkheid, ik heb toen gezegd dat als er niks raars aan de motor is, ik dus inderdaad voor die prijs de motor zou kopen.

Maar schijnbaar is het dus in veel gevallen normaal dat als je een prijs overeengekomen bent, een afspraak hebt gemaakt, dat je deze nog kan afzeggen als je een hogere prijs hebt gekregen in de tussentijd.

In al mijn verkoop en koop verleden via internet nog nooit meegemaakt vandaar dit topic.

Maar goed zie dus dat het de normaalste zaak van de wereld is.
 
Laatst bewerkt:
:')

Anders moet je even contact opnemen met de verkoper die maakt geen goed afspraken.
Ik moet helemaal niks. Had jij moeten doen :)
En nou snap ik waarom het bij jou mis gaat. Een afspraak maar je namelijk SAMEN.
Of laat ik het anders zeggen...
Die heeft geen fatsoen.
Dat zou kunnen, ik ken m niet :)
Mijn verhaal blijft gelijk aan mijn TS.
Misschien haal ik nu twee personen door elkaar.
Even terug gelezen: nee, ik haal geen mensen door elkaar. Je verhaal is telkens net weer wat anders. Wil niet zeggen dat het niet klopt hoor, maar het geeft wel aan hoe duidelijk je bent...
Motor bekijken op ZATERDAG
Indien geen RARE dingen..............
GELIJK NAAR HET POSTKANTOOR!
En wat heb je afgesproken over mogelijke tussentijdse biedingen? Tussentijdse ontstane defecten? Waar is de lijst met acceptabele dingen, en de lijst met de RARE dingen?
Wat heb je afgesproken indien er storing was bij rdw en overschrijven even niet kan?
ZIE:Nu jij weer lieve vriend. :j
Lijkt me toch verstandig (voor meer mensen) om een workshopje 'goed afspraken maken' te volgen :Y
PS Ik ga de advertentie niet hier neerzetten, vind ik niet zo netjes.

Dat siert je :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet helemaal niks. Had jij moeten doen :)
En nou snap ik waarom het bij jou mis gaat. Een afspraak maar je namelijk SAMEN.


Hebben we samen gemaakt, anders had ik niet geweten dat ik op zijn vroegst zaterdagochtend kon komen.

Dat zou kunnen, ik ken m niet :)

Als iemand zich niet aan de afspraak houdt vind ik dat getuigen van geen fatsoen.

Misschien haal ik nu twee personen door elkaar.
Even terug gelezen: nee, ik haal geen mensen door elkaar. Je verhaal is telkens net weer wat anders. Wil niet zeggen dat het niet klopt hoor, maar het geeft wel aan hoe duidelijk je bent...

Mwah
Vind ik best meevallen, ik vertel constant hetzelfde verhaal en ga nu ook onder de volgende quote weer wat meer vertellen aangezien je dat wilt weten.

En wat heb je afgesproken over mogelijke tussentijdse biedingen? Tussentijdse ontstane defecten? Waar is de lijst met acceptabele dingen, en de lijst met de RARE dingen?
Wat heb je afgesproken indien er storing was bij rdw en overschrijven even niet kan?


Tussentijdse biedingen hebben "WE" (want afspraken maken doe je samen) het niet over gehad, omdat "WE" een prijs overeen waren gekomen.
Kun je dat snappen?
Een prijs met iemand overeenkomen? Samen een prijs overeenkomen, met zijn 2-en!
Samen!

Werd niet meer mee gereden dus kans op ontstane defecten was klein zo niet nihil.

Acceptabele dingen waren de dingen die genoemd werden in de advertentie.
Onacceptabele dingen waren als bijvoorbeeld de uitlaat er niet meer aan zat.
Maar er werd mij verzekerd dat alles in goede staat was en dat hij precies zo was als wat er werd beschreven in de advertentie.

Storing bij de RDW.... zucht.....
Dan had ik waarschijnlijk even koffie gedronken.

Maar goed wacht even.........
Nu hebben we nog steeds niet alles getackeld voor een goede afspraak.....

Wat nou als zijn bel het niet zou doen, zou ik dan moeten kloppen?
Wat nou als hij net iets later zou zijn, zou ik hem dan voor een lagere prijs mogen meekrijgen?
Wat nou als ik door zijn hond aangevallen werd terwijl ik op zijn motor zat en ik liet de motor vallen van de schrik, wat dan???

Potjandorie inderdaad, kan ik mij nog inschrijven voor die cursus goede afspraken maken??





Thanks! :)
 
:')

Anders moet je even contact opnemen met de verkoper die maakt geen goed afspraken.
Of laat ik het anders zeggen...
Die heeft geen fatsoen.

Mijn verhaal blijft gelijk aan mijn TS.

Motor bekijken op ZATERDAG
Indien geen RARE dingen..............
GELIJK NAAR HET POSTKANTOOR!

Nou, je hoeft ook weer niet te gaan SCHREEUWEN hoor. Dat is ook niet fatsoenlijk.

Wat zijn geen RARE dingen? Sommige mensen komen kijken en knappen af op een roetspikkel op een uitlaatbocht, andere mensen komen kijken en knappen af op een miniscuul krasje op de kuip, weer andere mensen komen kijken en knappen af op de kop van de verkoper.

En je zult verbaasd zijn hoeveel potentiële kopers bij een bezichtiging heel erg kritisch zijn op de te kopen motor. Dat is ook niet zo gek, want er staan vaak 10 dezelfde voor een vergelijkbare prijs op marktplaats en je wilt toch de mooiste hebben. Hey, ik doe het zelf ook als ik een nieuwe motor ga kopen. Als iets me niet bevalt aan de motor dan loop ik gewoon weer weg. Ik heb immers nog niets betaald en kwam alleen maar even kijken?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik als verkopende partij wel in de door jou beschreven situatie gezeten en is de motor verkocht op het moment dat ik het geld in mijn hand of op mijn rekening heb. Er kunnen 10 mensen bellen 'ik kom kijken', maar de helft komt niet en de andere helft ziet er toch vanaf. Kijken is gewoon niet hetzelfde als kopen en tenzij je van tevoren ongezien het volledige aankoopbedrag op mijn rekening overmaakt gaat de motor gewoon weg als er iemand tussendoor wel het gevraagde bedrag in mijn hand drukt.

En zoals gezegd: Ik geloof niet dat dat bij de gemiddelde motorzaak anders is. Als je belt "ik kom zaterdag kijken" kan de motor maar zo vrijdag-avond verkocht zijn. Geen dealer die tegen een klant zeg: "sorry ik verkoop hem niet aan je, want morgen komt er nog iemand kijken".

Nogmaals: jammer dat er iemand tussendoor kwam, maar wel begrijpelijk vanuit de verkopende partij gezien.

Potjandorie inderdaad, kan ik mij nog inschrijven voor die cursus goede afspraken maken??
Nee, maar de cursus "omgaan met teleurstellingen" is nog wel beschikbaar.
Oh sorry, ik hoor net dat de cursus al vol zit. ;)
 
Laatst bewerkt:
jezus, ts ga gewoon op zoek naar een andere motor en laat het topic voor wat het is. Leven is te kort om je over een of andere motor waar je een afspraak voor had staan je druk te maken.
Toedels.
 
Nou, je hoeft ook weer niet te gaan SCHREEUWEN hoor. Dat is ook niet fatsoenlijk.

Schreeuwen?
:')

Ik schrijf in vet gedrukt wat anderen blijkbaar niet goed kunnen lezen.

Wat zijn geen RARE dingen? Sommige mensen komen kijken en knappen af op een roetspikkel op een uitlaatbocht, andere mensen komen kijken en knappen af op een miniscuul krasje op de kuip, weer andere mensen komen kijken en knappen af op de kop van de verkoper.

En je zult verbaasd zijn hoeveel potentiële kopers bij een bezichtiging heel erg kritisch zijn op de te kopen motor. Dat is ook niet zo gek, want er staan vaak 10 dezelfde voor een vergelijkbare prijs op marktplaats en je wilt toch de mooiste hebben. Hey, ik doe het zelf ook als ik een nieuwe motor ga kopen. Als iets me niet bevalt aan de motor dan loop ik gewoon weer weg. Ik heb immers nog niets betaald en kwam alleen maar even kijken?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik als verkopende partij wel in de door jou beschreven situatie gezeten en is de motor verkocht op het moment dat ik het geld in mijn hand of op mijn rekening heb. Er kunnen 10 mensen bellen 'ik kom kijken', maar de helft komt niet en de andere helft ziet er toch vanaf. Kijken is gewoon niet hetzelfde als kopen en tenzij je van tevoren ongezien het volledige aankoopbedrag op mijn rekening overmaakt gaat de motor gewoon weg als er iemand tussendoor wel het gevraagde bedrag in mijn hand drukt.

En zoals gezegd: Ik geloof niet dat dat bij de gemiddelde motorzaak anders is. Als je belt "ik kom zaterdag kijken" kan de motor maar zo vrijdag-avond verkocht zijn. Geen dealer die tegen een klant zeg: "sorry ik verkoop hem niet aan je, want morgen komt er nog iemand kijken".

Nogmaals: jammer dat er iemand tussendoor kwam, maar wel begrijpelijk vanuit de verkopende partij gezien.

Tsja het is voor beide partijen jammer, ik had best interesse in de motor.
Er zou dus blijkbaar iemand ineens na zo lange tijd meer hebben geboden en die zou hem zaterdag ook op komen halen, maar helaas.......
Advertentie staat er nog, maar de motor wordt nu aangeboden voor een hoger bedrag :D


Nee, maar de cursus "omgaan met teleurstellingen" is nog wel beschikbaar.
Oh sorry, ik hoor net dat de cursus al vol zit. ;)

Dit gaat al lang niet meer over teleurstelling, ik wil gewoon weten of dat dit de normaalste zaak van de wereld is, omdat ik het nog nooit heb meegemaakt.

Thats'all
 
jezus, ts ga gewoon op zoek naar een andere motor en laat het topic voor wat het is. Leven is te kort om je over een of andere motor waar je een afspraak voor had staan je druk te maken.
Toedels.

Schijnbaar zitten hier ook veel mensen die een hoger bod belangrijker vinden dan een afspraak.

Als die ander nou eerder zou komen hebben jullie misschien een klein puntje, voor mij niet afspraak blijf afspraak.
Maar dezelfde persoon zou ook op zaterdag komen, alleen voor meer geld.

Ach ik denk dat ze samen geen goede afspraak hebben gemaakt :)
 
Ik krijg het gevoel dat Martell er bij betrokken is... Ik vind dat de ts een punt heeft.

Ik verkoop zelf veel op MP. Het gebeurt me regelmatig dat ik een hoger bod krijg nadat ik een afspraak heb met iemand om te komen kijken. Dan heb ik pech, de kijker kan de spullen meenemen voor het bod wat hij heeft gedaan.
 
Toch, we lezen hier slechts een kant van de afspraak. Een afspraak waarin min of meer gesuggereerd wordt dat de verkoper de motor zou reserveren voor TS.

Ik zou als verkoper nooit die toezegging doen. Heel veel wannabee kopers bedenken zich ergens tussen tussen telefoongesprek en bezichtiging.

Mijn motoren staan op marktplaats omdat ik ze verkopen wil, de melding van de verkoper dat de motor al verkocht is geeft imho aan dat de verkoper dit ook op deze manier ervaren heeft.
 
Nou, je hoeft ook weer niet te gaan SCHREEUWEN hoor. Dat is ook niet fatsoenlijk.

Wat zijn geen RARE dingen? Sommige mensen komen kijken en knappen af op een roetspikkel op een uitlaatbocht, andere mensen komen kijken en knappen af op een miniscuul krasje op de kuip, weer andere mensen komen kijken en knappen af op de kop van de verkoper.

En je zult verbaasd zijn hoeveel potentiële kopers bij een bezichtiging heel erg kritisch zijn op de te kopen motor. Dat is ook niet zo gek, want er staan vaak 10 dezelfde voor een vergelijkbare prijs op marktplaats en je wilt toch de mooiste hebben. Hey, ik doe het zelf ook als ik een nieuwe motor ga kopen. Als iets me niet bevalt aan de motor dan loop ik gewoon weer weg. Ik heb immers nog niets betaald en kwam alleen maar even kijken?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik als verkopende partij wel in de door jou beschreven situatie gezeten en is de motor verkocht op het moment dat ik het geld in mijn hand of op mijn rekening heb. Er kunnen 10 mensen bellen 'ik kom kijken', maar de helft komt niet en de andere helft ziet er toch vanaf. Kijken is gewoon niet hetzelfde als kopen en tenzij je van tevoren ongezien het volledige aankoopbedrag op mijn rekening overmaakt gaat de motor gewoon weg als er iemand tussendoor wel het gevraagde bedrag in mijn hand drukt.

En zoals gezegd: Ik geloof niet dat dat bij de gemiddelde motorzaak anders is. Als je belt "ik kom zaterdag kijken" kan de motor maar zo vrijdag-avond verkocht zijn. Geen dealer die tegen een klant zeg: "sorry ik verkoop hem niet aan je, want morgen komt er nog iemand kijken".

Nogmaals: jammer dat er iemand tussendoor kwam, maar wel begrijpelijk vanuit de verkopende partij gezien.Nee, maar de cursus "omgaan met teleurstellingen" is nog wel beschikbaar.
Oh sorry, ik hoor net dat de cursus al vol zit. ;)


Mijn dealer heeft dat dus wel gedaan :Y

Motor voor mij vastgehouden, zonder te weten of ik die motor ga kopen en hoe ik dat zou gaan financieren en heeft dus inderdaad een "Nee" verkocht aan een ander die die motor wilde kopen. Heb de motor natuurlijk ook gekocht :Y

Ze zijn er dus wel degelijk. Alles afhankelijk natuurlijk van omstandigheden.
 
Mijn dealer heeft dat dus wel gedaan :Y

Motor voor mij vastgehouden, zonder te weten of ik die motor ga kopen en hoe ik dat zou gaan financieren en heeft dus inderdaad een "Nee" verkocht aan een ander die die motor wilde kopen. Heb de motor natuurlijk ook gekocht :Y

Ze zijn er dus wel degelijk. Alles afhankelijk natuurlijk van omstandigheden.

Je schrijft "mijn dealer" wat suggereert dat je daar wel vaker kwam/komt?

Als een dealer je kent en weet dat je een serieus iemand bent dan kan ik het me voor stellen dat hij het gokje waagt.
Echter voor een complete vreemdeling, dat zullen ze dat waarschijnlijk niet zo snel doen.
 
Is mij dus wel gebeurd. Telefonische afspraak gemaakt voor een proefrit op zaterdag. Ze vonden het tof dat ik van te voren belde zodat ze hem klaar konden zetten. Want zaterdag was meestal wel een drukke dag.
Mij keurig op de afgesproken tijd gemeld. En er was 1 lege plek tussen de andere motoren. Dus ik dacht nog dat ie klaar stond voor mijn proefrit. Niet dus. Er was net iemand langsgekomen voor een proefrit. En hij werd zo waar ik bij stond aan die ander verkocht. Was bij een motorzaak in Apeldoorn die inmiddels failliet gegaan is.

Laten we maar zeggen dat wat ik daarna gedaan heb niet zo heel netjes was. O-) . Ik denk zelfs strafbaar.
Maar ik was ook heel erg boos. :(
 
Is mij dus wel gebeurd. Telefonische afspraak gemaakt voor een proefrit op zaterdag. Ze vonden het tof dat ik van te voren belde zodat ze hem klaar konden zetten. Want zaterdag was meestal wel een drukke dag.
Mij keurig op de afgesproken tijd gemeld. En er was 1 lege plek tussen de andere motoren. Dus ik dacht nog dat ie klaar stond voor mijn proefrit. Niet dus. Er was net iemand langsgekomen voor een proefrit. En hij werd zo waar ik bij stond aan die ander verkocht. Was bij een motorzaak in Apeldoorn die inmiddels failliet gegaan is.

Laten we maar zeggen dat wat ik daarna gedaan heb niet zo heel netjes was. O-) . Ik denk zelfs strafbaar.
Maar ik was ook heel erg boos. :(

Dat is lullig....

Nou word ik nieuwsgierig wat je gedaan hebt. ;)
 
Ik heb net een redelijk zeldzame oldtimer auto verkocht. In een week ongeveer 20 inteelt-reacties, domme berichten en telefoontjes om 00:15 's nachts. Dat voelde ik wel aankomen en het hoort er nu eenmaal bij heden ten dage.

Ik hanteer een hele simpele regel: De eerste die naast de auto (of motor) staat krijgt eerste keus en wordt serieus genomen. Dat vertel ik aan iedereen die interesse toont en dan valt op hoeveel er opeens afvallen of niet terug bellen / mailen (95%).

Ik snap wel dat verkopende partij soms een verkeerd beeld van de gene aan de andere kant van de lijn heeft en daardoor geneigd is om van de afspraak af te wijken als er iemand anders belt die een stuk oprechter lijkt te zijn.

Bellen / mailen>kijken>kopen. Als die motor/auto echt wat is, dan moeten al die stappen binnen de 24 uur vallen. Op een maandag bellen en een afspraakje plannen op de zaterdag er na geeft een week de ruimte voor kapers op de kust ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg het gevoel dat Martell er bij betrokken is... Ik vind dat de ts een punt heeft.
Jouw gevoel is onjuist. Ik ken niemand in deze situatie, ook de motoren en de daadwerkelijke afspraken niet.
Ik weet alleen wat iemand hier mede deelt. En dat is onvolledig. :)
Ik verkoop zelf veel op MP. Het gebeurt me regelmatig dat ik een hoger bod krijg nadat ik een afspraak heb met iemand om te komen kijken. Dan heb ik pech, de kijker kan de spullen meenemen voor het bod wat hij heeft gedaan.
 
Schijnbaar zitten hier ook veel mensen die een hoger bod belangrijker vinden dan een afspraak.

Als die ander nou eerder zou komen hebben jullie misschien een klein puntje, voor mij niet afspraak blijf afspraak.
Maar dezelfde persoon zou ook op zaterdag komen, alleen voor meer geld.

Ach ik denk dat ze samen geen goede afspraak hebben gemaakt :)
:^
 
Hebben we samen gemaakt, anders had ik niet geweten dat ik op zijn vroegst zaterdagochtend kon komen.Als iemand zich niet aan de afspraak houdt vind ik dat getuigen van geen fatsoen.Mwah
Vind ik best meevallen, ik vertel constant hetzelfde verhaal en ga nu ook onder de volgende quote weer wat meer vertellen aangezien je dat wilt weten.Tussentijdse biedingen hebben "WE" (want afspraken maken doe je samen) het niet over gehad, omdat "WE" een prijs overeen waren gekomen.
Kun je dat snappen?
Een prijs met iemand overeenkomen? Samen een prijs overeenkomen, met zijn 2-en!
Samen!

Werd niet meer mee gereden dus kans op ontstane defecten was klein zo niet nihil.

Acceptabele dingen waren de dingen die genoemd werden in de advertentie.
Onacceptabele dingen waren als bijvoorbeeld de uitlaat er niet meer aan zat.
Maar er werd mij verzekerd dat alles in goede staat was en dat hij precies zo was als wat er werd beschreven in de advertentie.

Storing bij de RDW.... zucht.....
Dan had ik waarschijnlijk even koffie gedronken.

Maar goed wacht even.........
Nu hebben we nog steeds niet alles getackeld voor een goede afspraak.....

Wat nou als zijn bel het niet zou doen, zou ik dan moeten kloppen?
Wat nou als hij net iets later zou zijn, zou ik hem dan voor een lagere prijs mogen meekrijgen?
Wat nou als ik door zijn hond aangevallen werd terwijl ik op zijn motor zat en ik liet de motor vallen van de schrik, wat dan???

Potjandorie inderdaad, kan ik mij nog inschrijven voor die cursus goede afspraken maken??Thanks! :)

Kennelijk kun je wel een hoop 'wat als' situaties bedenken als je er op wordt aangesproken, maar schiet het je niet te binnen op het moment dat je met iemand belt over een motor.

Natuurlijk heeft deze hele gang van zaken twee kanten, en mag iedereen vinden van de 'verkoper' wat hij/zij wilt. En wellicht nog terecht ook.

Die verkoper is hier niet, jij wel. Ik reageer daarom op jouw relaas.

Je had een afspraak om een mogelijke koopovereenkomst te sluiten.

Die afspraak is eenzijdig veranderd, waardoor het van jou niet meer hoefde.

Niet leuk voor jou, en het is ook niet dicht te timmeren.

Overigens een zijstraatje: het schijnt (uit onderzoek) dat 80% van afspraken niet wordt nagekomen), in z'n algemeenheid.
Ik denk dat met internetverkoop-dingussen dat percentage nog veel hoger ligt. Iedereen doet maar wat. En slechts een klein deel doet dat serieus.

Gewoon lekker andere motor zoeken, en strakjes fijn :]
 
Ik krijg het gevoel dat Martell er bij betrokken is... Ik vind dat de ts een punt heeft.
Ik verkoop zelf veel op MP. Het gebeurt me regelmatig dat ik een hoger bod krijg nadat ik een afspraak heb met iemand om te komen kijken. Dan heb ik pech, de kijker kan de spullen meenemen voor het bod wat hij heeft gedaan.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Er zijn te veel variabelen om een 'waterdichte' afspraak rond te maken.
De afspraak is enkel 'definitief' na een (aan)betaling?
Wat nou als de motor de nacht ervoor wordt gestolen?
Of hij valt om of...?
Komt sowieso gezeik van.

Een ander verhaal wordt het als niet de verkoper, maar de koper pas over x aantal dagen kan langskomen.
Op voorwaarde dat je hem netjes laat weten open te staan voor tussentijdse biedingen en bezoekjes - en de potentiële koper op de hoogte houdt.
Namelijk, in dit verhaal had de koper meteen willen / kunnen langskomen, om zo het risico op een tweede koper te elimineren.

Vaak genoeg meegemaakt bij internetverkoop.
Je maakt een afspraak, komt een prijs overeen en datum / type afhandeling.
Indien er een tussentijds hoger bod komt, laat ik meteen weten dat er reeds een afspraak is.
Mocht die niet doorgaan, kan de tweede koper het voor de prijs van de eerste koper aankopen. Want... je was immers akkoord met de eerste prijs.
Wat doe je dan bij een (internationale) bankoverschijving die 3 werkdagen duurt?
Sorry... de binnenlands overschrijving van koper 2 is sneller toegekomen, dus ik beloof plechtig dat ik je jouw geld terugstort?
Maw: de verkoper is in dit verhaal een inhalige onbetrouwbare droplul.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zou je ook onder de kijker vallen.. ook al zeg je dat je hem meeneemt...

Ik wil hem wel reserveren voor iemand die een aanbetaling doet, of de motor al in IRL gezien heeft..
Maar iemand die alleen komt aan de hand van een praatje/advertentie, dan zijn er gewoon teveel variabelen waarop de koop alsnog niet door kan gaan, en dan gaat ie weg voor de eerste die hem komt halen.

Ik zou het er wel duidelijk bij vermelden overigens en daar is de verkoper een beetje tekort in geweest als ik het zo lees. Van de andere kant had de koper dit ook expliciet kunnen vragen. Ondertussen moet je toch weten hoe handelen op internet verloopt. zijn relaas is dan ook niet helemaal terecht...

Mochten ze beide op dezelfde dag willen komen, dan zou ik wl. wel de eerste koper eerst laten komen en dan krijgt hij hem voor de prijs die we hadden afgesproken.. Daarin was de verkoper niet helemaal netjes...

Kortom, dat je hem niet wilt vasthouden omdat je nooit weet wie er wel of niet komt opdagen prima.. Maar die prijsverhoging is niet netjes,. Zou ik ook iets hebben van hou hem dan maar....

Dit is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft "mijn dealer" wat suggereert dat je daar wel vaker kwam/komt?

Als een dealer je kent en weet dat je een serieus iemand bent dan kan ik het me voor stellen dat hij het gokje waagt.
Echter voor een complete vreemdeling, dat zullen ze dat waarschijnlijk niet zo snel doen.

Was de 2e motor die ik daar kocht, dus om nou te zeggen dat ik daar wel vaker kwam op dat moment.... nee, niet echt wel?


Kom daar nu toch wel af en toe nog eens oop de koffie hoor en ik zou daar zonder meer ook de volgende motor kopen, want prima service :Y
 
de persoon dat het hoogste bedrag bied krijgt voorrang. jij kon pas zaterdag...
moest ik verkoper zijn maak ik afspraak met de hoogste bieder voor zaterdag en mss is het voor zaterdag verkocht voor een hoger bedrag.
1 goeie tip als je een koopje ziet wat je echt wilt hebben gwn zo snel mogelyk afspreken en een voorschot geven (alles op papier zetten) en dan kan je het zaterdag afhalen + overschrijven + resterende bedrag betalen.

heb int verleden ook zo iets meegemaakt.
zag een motor te koop staan. had afspraak gemaakt en ben gaan kijken. wou die persoon een voorschot geven voor het afgesproken bedrag. toen zij de verkoper dat hij telefonisch een hoger bod heeft gehad (+100 verkoper had hem gezegd voor hoeveel € ik hem ging komen halen). ik wou die motor echt kopen dus wou ik hem ook die 100e extra geven (wat eigenlijk tegen mijn principe is). toen zij de verkoper van ja ik ga bellen naar die andere en ga hem zeggen dat je ook (+100) wilt betalen. maar kreeg hem niet direct aan de lijn. hij wou dus wachten tot hij die ander had gesproken en ging mij x laten weten. paar dagen later krijg ik mail dat die ander zyn bod nog een keer had verhoogd (myn reactie was: verkoopt hem nr die ander).

toen een ander moto gevonden met amper 650km's. direct voorschot gaan geven en alles op papier gezet. die 2e verkoper kreeg v de garage een hoger bod. dus wou verkoper mijn voorschot terug geven maar alles stond op papier. (dus is verkoop toch doorgegaan voor afgesproken bedrag).
nadat ik die motor had gekocht kreeg ik mail van de 1ste moto. ander koper heeft geen lening gehad van bank ofzo x en vroeg of ik hem nog wou kopen. natuurlijk geen interesse meer had juist een ander gekocht.

als verkoper moet je soms water bij de wijn doen. als er iemand voor je neus staat met het geld liever hem weg doen ipv te muggenziften over paar €. want je loopt de kans om ermee te blijven zitten. zeker bij moto's want als zomer voorbij is moogde meestal w8 op volgende zomer.

bij verkoop op MP enzo krijg je zo veel telefoons met biedingen waarvan de meeste toch niet komt opdagen. je weet dus niet wie wel serieus is en wie niet...
 
Laatst bewerkt:
Was de 2e motor die ik daar kocht, dus om nou te zeggen dat ik daar wel vaker kwam op dat moment.... nee, niet echt wel?

Als dat de tweede motor was die je daar kocht dan kende de verkoper je dus wel. (en wist daardoor dat je serieus bent)

Dat is al heel wat anders dan een wildvreemde die je even een mailtje stuurt of een belletje doet, waarin hij beweert dat hij hem echt van je gaat kopen..... (en misschien weer de zoveelste is die niet op komt dagen)
 
Als dat de tweede motor was die je daar kocht dan kende de verkoper je dus wel. (en wist daardoor dat je serieus bent)

Dat is al heel wat anders dan een wildvreemde die je even een mailtje stuurt of een belletje doet, waarin hij beweert dat hij hem echt van je gaat kopen..... (en misschien weer de zoveelste is die niet op komt dagen)

Hij wist dat ik mijn eerste motor bij hem had gekocht, was namelijk nog niet zo lang geleden. Hij wist ook dat ik ook nog moest puzzelen om het geld bij elkaar te krijgen.

Dus serieus ja, dat wist hij....dat hij hem daadwerkelijk aan mij kon verkopen absoluut niet. Voor het zelfde geld had ik het geld niet bij elkaar kunnen schrapen, dan had hij toch echt de motor vast gehouden voor jan met de korte achternaam.

Denk zelf dat een dealer eerder een motor vast houdt voor iemand dan een particulier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan