Stoplichtsprinters in koekblik. Wat doe/moet je ermee?

Gewoon negeren, alhoewel ik zondag iets meemaakte in belgie (terugreis uit de eiffel met een kleine omweg);
Een bmw m3 was aan het bumperkleven achter de laatste motor van de drie bij het rijden op de belgische landweggetjes.. vervolgens haalt hij ons in op een onmogelijk punt in, snijd de voorste motor op 50cm ervoor af en remt vervolgens af (20/30km) in een bocht op strak vervolg van de inhaalactie daarvoor.

Wij erachteraan om verhaal te halen, blijkbaar was hij daar niet van gedient. Hij blokkere beide banen. dit ging zo'n 5km door met snelheden van 100 tot 200 over belgische landweggetjes. Maar na het zien van een politiebusje welke de zwaailichten aan had zonk het moed hem in de schoenen en nam hij het hazepad. we hebben het er wel goed vanaf gebracht tho en het busje was niet voor ons. hmm my 2 cents (denk dat het een drugscourier was uit de regio)
 
Tuurlijk :^ , maar dat is alleen voor mannen die al van zichzelf weten dat ze een grote plasser hebben....

Ik heb dus last van die kleine plasser, daarom rijd moet ik ze er bijna altijd gewoon uitrijden, plus dat ik nog een 19 jarig ongeleid projectiel ben..... -O-


Maar ff serieus, ik trek ze er sowieso meestal gewoon ff uit omdat ik dat wel ff lachen vind, vooral die golfjes, wat een pannekoeken met hun 1.8jes. :+
 
Gewoon negeren, alhoewel ik zondag iets meemaakte in belgie (terugreis uit de eiffel met een kleine omweg);
Een bmw m3 was aan het bumperkleven achter de laatste motor van de drie bij het rijden op de belgische landweggetjes.. vervolgens haalt hij ons in op een onmogelijk punt in, snijd de voorste motor op 50cm ervoor af en remt vervolgens af (20/30km) in een bocht op strak vervolg van de inhaalactie daarvoor.

Wij erachteraan om verhaal te halen, blijkbaar was hij daar niet van gedient. Hij blokkere beide banen. dit ging zo'n 5km door met snelheden van 100 tot 200 over belgische landweggetjes. Maar na het zien van een politiebusje welke de zwaailichten aan had zonk het moed hem in de schoenen en nam hij het hazepad. we hebben het er wel goed vanaf gebracht tho en het busje was niet voor ons. hmm my 2 cents (denk dat het een drugscourier was uit de regio)

Wat bedoel je met hazepad? je reed er toch al achteraan, kon je hem niet bijhouden?
En als je een auto niet voorbij kan met twee rijbanen....lekker vaag verhaal.

Als het een drugcourier was.....dan had je heeeeeel veel kans het niet na te kunnen vertellen...door een klein stuurfoutje van de auto of de kogel.
 
Oke, ik wist echt het bestaan hier niet van. Maar dan nog sprint je daarmee een R1 er echt niet uit hoor.

Als je dit al niet weet, waarom suggereer je dan dat het niet kan?

Een gekietelde oude Supra b.v. laat vele motors in het stof bijten....

Voor alle overige piemels....
Ik vind het super als collega's voor me gaan staan, vooral als ze stilvallen, en ik er bovenop zit...wie of wat geeft jou trouwens het recht om naar voren te rijden, omdat je er toevallig tussendoor kan, of omdat je toch iets meer testosteron in je ballen heb zitten dan menig autorijder, zodat je niet het geduld kan opbrengen om netjes aan te sluiten?

Als je het toch niet laten kan blijf lekker naast me staan, dan rij ik je niet omver omdat je te langzaam bent.
Als je voor me gaat staan, en je doet rare dingen als b.v. motor uit zetten, help ik je heel graag en heel snel even de berm in, kan je hem daar op je gemak nakijken.

Me lul is 18-centimeter, dan weet je dat vast als je me tegenkomt en bijdehand gaat zitten doen.... blijkbaar vinden jullie dat nogal lekker belangrijk....
 
Zaterdag was ik aan het rijden,allee racen O-) op expresweg hier in Belgie....

Toen ik in de verte een porsche zag rijden,dus nog wat gas bijgegeven en er achteraan blijven rijden aan zo'n 200 per uur...

Eénmaal aan de stoplichten gekomen was al duidelijk dat hij er zin in had,en ik natuurlijk ook :Y

Dus licht op groen ,eventjes aan gas getrokken en aan 240 per uur naar andere lichten geslenterd :P

5 seconden later kwam mijnheer ook af ,zijn vrouw/lief zat ook in de auto ,toen we naar mekaar keken schoten we alle drie in de lach 8-) _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag was ik aan het rijden,allee racen O-) op expresweg hier in Belgie....

Toen ik in de verte een porsche zag rijden,dus nog wat gas bijgegeven en er achteraan blijven rijden aan zo'n 200 per uur...

Eénmaal aan de stoplichten gekomen was al duidelijk dat hij er zin in had,en ik natuurlijk ook :Y

Dus licht op groen ,eventjes aan gas getrokken en aan 240 per uur naar andere lichten geslenterd :P

5 seconden later kwam mijnheer ook af ,zijn vrouw/lief zat ook in de auto ,toen we naar mekaar keken schoten we alle drie in de lach 8-) _O- _O-

ik wil niet zeiken hoor..maar ga het toch doen :P

Ik ken geen enkele weg in belgie waar je over de 200 kan, zonder van je fiets te stuiteren :+
 
Als je dit al niet weet, waarom suggereer je dan dat het niet kan?

Een gekietelde oude Supra b.v. laat vele motors in het stof bijten....

Voor alle overige piemels....
Ik vind het super als collega's voor me gaan staan, vooral als ze stilvallen, en ik er bovenop zit...wie of wat geeft jou trouwens het recht om naar voren te rijden, omdat je er toevallig tussendoor kan, of omdat je toch iets meer testosteron in je ballen heb zitten dan menig autorijder, zodat je niet het geduld kan opbrengen om netjes aan te sluiten?

Als je het toch niet laten kan blijf lekker naast me staan, dan rij ik je niet omver omdat je te langzaam bent.
Als je voor me gaat staan, en je doet rare dingen als b.v. motor uit zetten, help ik je heel graag en heel snel even de berm in, kan je hem daar op je gemak nakijken.

Me lul is 18-centimeter, dan weet je dat vast als je me tegenkomt en bijdehand gaat zitten doen.... blijkbaar vinden jullie dat nogal lekker belangrijk....
WTF is jouw probleem? Sexgebrek ofzo? Eruit gereden door een 16 jarige op een RS50?
Wat geeft jou het recht om af en toe 90 of misschien wel 100, of nóg harder te rijden waar je 80 mag? Om even in jouw gedachtengang te blijven... Ik zou je graag omgevouwen om een boom zien liggen.
Waar maak je in vredesnaam een probleem van?
 
Wat bedoel je met hazepad? je reed er toch al achteraan, kon je hem niet bijhouden?
En als je een auto niet voorbij kan met twee rijbanen....lekker vaag verhaal.

Als het een drugcourier was.....dan had je heeeeeel veel kans het niet na te kunnen vertellen...door een klein stuurfoutje van de auto of de kogel.


De vent blokkeerde de weg, dus wanneer ze op de linkerbaan wilden inhalen ging hij naar de linkerkant en andersom.

Wij erachteraan om verhaal te halen, blijkbaar was hij daar niet van gedient. Hij blokkere beide banen. dit ging zo'n 5km door met snelheden van 100 tot 200 over belgische landweggetjes
 
Laatst bewerkt:
Eruit gereden door een 16 jarige op een RS50?
Leuk dat er eindelijk 1 over begint.
Ik begin volgend jaar pas met m'n A-tje.
Nu rij ik ook nog een 50cc fietsje.

Maar dan krijg je echt geen respect van koekblikkers :N
Die moeten persé van donder en geweld een brommer voorbij!

Een keer was het treintje rijden op een binnenweg (60km/h)
Iedereen keurig geduld en achter elkaar blijven op nette afstand.
Zo ook ik, keurig in de rij mee met gepaste afstand tot voorganger.
Maar moest de auto achter mij persé proberen mij te gaan inhalen terwijl hij er niks mee opschiet omdat er dan nog een stuk of 10 auto's ervoor rijden.
Ik zag em al optijd aankomen en schakelde een tandje terug en kruip naar de bumper van m'n voorganger.
Hij zat naast me maar kon er niet meer tussen dus moest hij uiteindelijk bij het naderen van een tegenligger zich weer terug laten zakken tot achter mij.

Ook bij stoplichten hier in de stad vaak genoeg akkefietjes.
Grappig genoeg trek ik ze er dan vaak nog uit ook })
Tot 60 km/h ben ik nog wel sneller en harder doortrekken in het drukke verkeer van de stad kunnen ze vaak toch niet :')
Of ze liggen te pitten omdat ze de snelheid van een schakelbrommer toch vaak ff onderschatten _O-

Maar ik denk toch dat je als motorrijder meer respect krijgt van de meeste automobilisten dan brommerrijders.
Zo vaak dat ze gewoon proberen zich erlangs te wurmen en je gewoon keihard snijden of zelfs de berm/stoeprand/geparkeerde auto's in proberen te drukken :(
Ik pas me positie op de weg bij voorbaat aan zodat ze het niet eens meer kunnen proberen.
En traag rij ik ook niet, meestal altijd iets te hard.
Maar zelfs bij 60/70 km/h waar 50 is toegestaan doen ze het nog :N
 
Nou ik zou maar niet teveel rekenen op respect hoor. :N ... Het is wel waar dat ze brommers altijd wat onderschatten, dat gebeurt bij motorristen vaak minder. Wat je dan wel weer tegenkomt zijn gefrustreerde koekblikkers die absoluut geen respect hebben voor motorrijders of omdat ze vaak te snel rijden, asociaal door files rijden, veel lawaai maken, etc etc etc.

Succes met je rijbewijs in ieder geval :W
 
:^ Gewoon er schuin voor staan. En op blijven letten. Dus niet naar voren rijden en dan uitgebreid je tripmeter bekijken, alles wat er bij het stoplicht achter je enzo. Jij wilt vooraan staan dus moet je ook als eerste weg zijn. Anders heeft het geen nut. En door schuin voor ze te staan ontneem je ze de mogelijkheid om je op te sluiten (of ze moeten wel heel erg gefrustreerd zijn en je toch nog aanrijden).
Juist, geen enkel probleem dan :)

Ik heb nog nooit gemerkt dat ze het erg vinden, maar ben dan ook wel zo vlot weg dat ze geen last van me hebben.
 
Wat ik ook altijd wel grappig vind is dat als ik op de rechterbaan vooraan sta bij een verkeerslicht dat er dan altijd wel een koekblikker links naast me komt staan. Vaak ook uit gewoonte denk ik, veel blikkers gaan automatisch op de linkerbaan staan bij een verkeerslicht.
Afhankelijk van mijn bui rij ik rustig weg of voluit, maar ja, sneller ben ik altijd O-)

[me="BeemerBeest"]gaat trouwens in het koekblik wel rustiger rijden de laatste jaren. Zal wel komen omdat 'ie relativeert (of omdat 'ie een ouwe l*l aan het worden is).[/me] :+
 
Laatst bewerkt:
Heb gister niets anders gedaan op de snelweg.

Vriend reed naast me in zen porche en dan om de paar keer flink door trekken om te kijken wie er sneller is :). Moest wel lossen bij 220-230
 
Deze kent iedere motorrijder wel denk ik. Van die lijers die het niet kunnen hebben dat je tussen de auto's naar voren rijdt en je bij groen eruit willen sprinten. Brengen je soms nog in gevaar ook de mofo's.
Heb altijd de neiging om hem(of haar, jawel die zijn het ergst!!) tot stoppen te dwingen en zijn sleutel in het slot af te breken.


en dan ben ik nog mild he... B|
Uitlachen als ze zoals afgelopen zaterdag nacht een motor laten afslaan _O- _O-
 
stoplichtsprinters vind ik wel leuk, trek ze er toch altijd uit.

wat ik wel irritant vind is dat als je tussen de rij autos bent doorgereden, dat er dan 1 ff zn auto nog extra naar voren laat rijden een stukje.. dat je dus steeds krapper komt te staan.

of het je niet gunnen 1/1000e seconde bij het licht op groen om weg te rijden, maar ook direct gas geven.

:r
 
ik let er eigenlijk niet zo op. doe gewoon mijn eigen ding en ben daardoor ook altijd sneller weg dan een koekblik. En als er een keertje iemand sneller zou zijn, so what. Dan heeft ie er zeer waarschijnlijk heel hard voor gewerkt en dus gewoon verdiend.
 
Opzich wel grappig deze verhouding:

Ik was laatst in Utrecht, en stond even stil in een parkeervak omdat me handschoenen niet goed zaten. Voor de rest was alles aan parkeervakken bezet. Komt er net een auto aan, en die bestuurder vraagt vriendelijk of ik me motor op de stoep wil parkeren zodat hij zijn auto dus op mijn plaats kon zetten. Ik zei tegen de allerbeste man dat ik zo weer weg ben.

Tegelijkertijd zijn er mensen die zich dan weer ergeren aan het feit dat motoren overal tussendoor kunnen, en zich (meestal) vooraan een rij wachtende auto's kan voegen... dan zou je daar toch ook begrip van verwachten. Nee, dat niet perse, want er zijn ook mensen die zich daar alleen maar aan ergeren.

Ander voorbeeld:

Op mijn werk was er een man echt "tegen" motorrijders. Ergerde zich nog het meest kapot aan het feit dat volgens hem ALLE motoren door files reden en hij dan vastzat in de brandende zon.. (terwijl hij gewoon airco had) Vervolgens zei hij daarop, dat als hij een motorrijder in zijn spiegel zag, dat hij zijn auto gewoon liet staan, of als daar de mogelijkheid toe was, zijn auto zelfs iets naar links of naar rechts reed, om het de motorrijder alleen maar moeilijker te maken. HINDEREN dus! Ik vroeg aan hem waarom zo een houding? Hij zei daarop: "Ik in de file, jij in de file! Klaar! En dan ga je er niet kinderachtig tussendoor rijden" (wat daar dan ook maar kinderachtig aan mag zijn :? ) Ik zei tegen hem: Hoe zou jij het vinden als ik jou tegenkom in de file? Hij zei: "Hoezo" Ik zei: "En ik stap af, steek 2 banden van jou lek!, en ik zeg 'Ik 2 banden JIJ 2 banden!!' "

Nou je had hem moeten zien kijken... priceless...

;)
 
Er voor gaan staan, wachten op groen licht...........dan gewoon stil blijven staan en net doen of je motor is afgeslagen en dat je hem niet meer aan de praat krijgt.
Vervolgens wanneer het verkeerslicht net op rood wil gaan springen wegrijden..........zodat hij/zij in het blik ge-irriteerd en voor een rood licht achterblijven.

Werkt altijd goed.............

er naast gaan staan, jezelf in sporthouding op je fiets zetten, paar keer gas geven en als het licht op groen springt... niets doen... om pas na een sec. of wat rustig op te trekken.
 
Wat ik ook altijd wel grappig vind is dat als ik op de rechterbaan vooraan sta bij een verkeerslicht dat er dan altijd wel een koekblikker links naast me komt staan. Vaak ook uit gewoonte denk ik, veel blikkers gaan automatisch op de linkerbaan staan bij een verkeerslicht.
Afhankelijk van mijn bui rij ik rustig weg of voluit, maar ja, sneller ben ik altijd O-)

_O- Dat heb ik ook zo vaak. Sta je in je eentje voor het stoplicht op de rechterbaan. Komt er een auto aanzetten links. En dan geen speciale autos maar gewoon opel astra's, renault clio enz. Rijdt je weg, gaan ze vervolgens weer naar links _O-

Opzich wel grappig deze verhouding:

Ik was laatst in Utrecht, en stond even stil in een parkeervak omdat me handschoenen niet goed zaten. Voor de rest was alles aan parkeervakken bezet. Komt er net een auto aan, en die bestuurder vraagt vriendelijk of ik me motor op de stoep wil parkeren zodat hij zijn auto dus op mijn plaats kon zetten. Ik zei tegen de allerbeste man dat ik zo weer weg ben.

Tegelijkertijd zijn er mensen die zich dan weer ergeren aan het feit dat motoren overal tussendoor kunnen, en zich (meestal) vooraan een rij wachtende auto's kan voegen... dan zou je daar toch ook begrip van verwachten. Nee, dat niet perse, want er zijn ook mensen die zich daar alleen maar aan ergeren.

Ander voorbeeld:

Op mijn werk was er een man echt "tegen" motorrijders. Ergerde zich nog het meest kapot aan het feit dat volgens hem ALLE motoren door files reden en hij dan vastzat in de brandende zon.. (terwijl hij gewoon airco had) Vervolgens zei hij daarop, dat als hij een motorrijder in zijn spiegel zag, dat hij zijn auto gewoon liet staan, of als daar de mogelijkheid toe was, zijn auto zelfs iets naar links of naar rechts reed, om het de motorrijder alleen maar moeilijker te maken. HINDEREN dus! Ik vroeg aan hem waarom zo een houding? Hij zei daarop: "Ik in de file, jij in de file! Klaar! En dan ga je er niet kinderachtig tussendoor rijden" (wat daar dan ook maar kinderachtig aan mag zijn :? ) Ik zei tegen hem: Hoe zou jij het vinden als ik jou tegenkom in de file? Hij zei: "Hoezo" Ik zei: "En ik stap af, steek 2 banden van jou lek!, en ik zeg 'Ik 2 banden JIJ 2 banden!!' "

Nou je had hem moeten zien kijken... priceless...

;)

Wat een übermongool 1e klas :r Zijn er dan nog steeds mensen die niet snappen dat motoristen er juist voor zorgen dat de files korter worden? :?

En dat geval met dat parkeervak. Een motor mag niet eens op de stoep geparkeerd worden |(
 
Laatst bewerkt:
Maar dat parkeren op de stoep gebeurt echt vaak. Ook voor 't politiebureau eens op de stoep gezet. Geen haan die er naar kraait.

Het doet me bijna pijn dat er mensen zijn die zich zo naar gedragen in de files. Je gewoon niet de ruimte gunnen. Het valt mij echter ook op dat sommige mensen juist moeite doen om ruimte te maken. Dat vind ik erg tof, steek vaak even een (wijs!) vinger uit :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan