Stoplichtsprinters in koekblik. Wat doe/moet je ermee?

Als ik file rij hou ik altijd mij spiegels in de gaten, mocht er 1 komen maak ik ruimte.....soms alleen net ff te laat in de gaten maar goed.
Zelf rij ik natuurlijk ook motor dus dat wil je dan ook graag terug zien toch...
Als iemand express mijn kant op komt zetten weet ik niet of ik dan per "ongeluk" iets raak....

Wat ik vaak merk (ook tijdens lessen) is dat mensen met de auto gewoon op jouw rijbaan gaan rijden en van jou verwachten dat je aan de kant gaat (moet je ook) als er aan hun kant een opstakel zit :S
Als je dan niet echt aan de kant gaat kijken ze ook nog raar op... ze verwachten gewoon dat jij door de goot van de weg gaat rijden... vreemde wereld.
 
als ik tussen de wachtende auto's door rij zet ik em altijd links of rechts van het midden. en trek daarna gewoon weg (wat dus een aardig stuk sneller is dan de bovengemiddelde auto...)

doe gewoon mn eigen ding, heb het ook pas door dat ze een stoplicht sprintje willen maken als ze me voorbij komen zetten met vol gas, en dan vindt ik het wel zo sportief om even mee te doen :)
 
Eigenlijk is het mooiste effect dat je zelf gewoon rustig wegrijdt, om dan aangekomen bij het volgende stoplicht met een boogje om de hele rij wachtenden (de stoplichtsprinter inclusief) auto's te kachelen en 'm vooraan neer te zetten. Om dan natuurlijk weer vlot (niet hinderen), maar rustig verder te rijden.
 
Fuckers. :(

Op mijn R6 had ik op een bochtige weg een keer een donkervoort achter me. Die rij je echt niet weg. Ik niet in ieder geval. -O-


donkervoort wint het zowiezo van je
trekken vaak nog sneller op dan motoren omdat ze geen wheelie kunnen maken
en vaak een leuk uitgeboord motorblokkie erin hebben
 
Eigenlijk is het mooiste effect dat je zelf gewoon rustig wegrijdt, om dan aangekomen bij het volgende stoplicht met een boogje om de hele rij wachtenden (de stoplichtsprinter inclusief) auto's te kachelen en 'm vooraan neer te zetten. Om dan natuurlijk weer vlot (niet hinderen), maar rustig verder te rijden.
Rustig wegrijden én ze Pwnen is helemaal leuk :)

gewoon snel koppeling op laten komen en overschakelen bij 4000 toeren is genoeg om de meeste koekblikkers te snel af te zijn. Ik zit dan in 4 als hun naar 2 gaan.

Of nét doen of je er hard aan moet trekken.. plat op de tank e.d hoog in toeren..
Om daarna rechtop te gaan zitten en ervandoor te spuiten is ook erg goed voor mijn ego :P

Ik snap niet dat de koekblikkers het überhaupt proberen :/
 
ik ga meestal dan voor die auto staan bij het stoplicht, trek mijn overall uit en leg mijn lul op de motorkap, dan weten ze wel wie de grootste heeft.

dat zal ze leren, die automobilisten.


maar als het onder de 15 graden is zit je zelf natuurlijk ook weer in de auto?


Zo'n tankje heb ik ook gehad........ _O-
 
Eigenlijk is het mooiste effect dat je zelf gewoon rustig wegrijdt, om dan aangekomen bij het volgende stoplicht met een boogje om de hele rij wachtenden (de stoplichtsprinter inclusief) auto's te kachelen en 'm vooraan neer te zetten. Om dan natuurlijk weer vlot (niet hinderen), maar rustig verder te rijden.


Kijk, dat getuigt van overwicht!!!!! zonder stress te veroorzaken gewoon laten zien dat het niets uitmaakt, je "wint" altijd!! :]
 
Tja ik sluit altijd gewoon netjes achteraan, ga je de rij langs en je gaat voor iemand staan dan wek je toch een soort agressie op bij sommige automobilisten. Maar sommige auto's winnen het gewoon van je. En zeker als je aan de overkant van de kruising een middentalut hebt(daar kun je dus niet overheen) DUs je hebt dan maar 10 meter ofzo om die auto voorbij te komen,en als johnnie daar staat in zijn gechipte wrx STI die knalt ook in 4 sec naar de 100 ZONDER weelspin,ik denk dat je het nog benauwd krijgt. Ik haal de auto's gewoon na de verkeerslichten in,wek je ook geen irritatie op. Toen ik nog geen motorrijbewijshad had ik van alles kwa auto, maar altijd wel snelle auto's 200pk minimaal dus die waren zeker wel met 6à7 sec aan de 100. EN dan gaat er zo'n Honda rebel 250 voor je staan bij het verkeerslicht, en dan dacht ik ook wat moet jij nou,moest ik me inhouden voor zo'n brommertje. Maar dat snelle autospul heb ik gehad, ik vindt een snelle motor nu echt wel interessanter;)
 
Laatst bewerkt:
Deze kent iedere motorrijder wel denk ik. Van die lijers die het niet kunnen hebben dat je tussen de auto's naar voren rijdt en je bij groen eruit willen sprinten. Brengen je soms nog in gevaar ook de mofo's.
Heb altijd de neiging om hem(of haar, jawel die zijn het ergst!!) tot stoppen te dwingen en zijn sleutel in het slot af te breken.


en dan ben ik nog mild he... B|

Sluit dan gewoon aan!!! Het is bij de wet verboden om voor een stoplicht in te halen, ga dan ook niet zeuren als dit irritatie opwekt bij je medeweggebruikers. Ik erger mezelf ook weleens aan motoren die dan vooraan gaan staan, ik geef toe ik ben hier te schijterig voor ben maar als je ziet hoe sommige motorrijders dan vooraan gaan staan, bijvoorbeeld via het lege voorsoorteervak van het linksafslaan te pakken en hem op de rechtdoorstrook ervoor te gooien. Risico van t vak. Natuurlijk is het wel slim om vooraan te gaan staan, zo kan er niemand op je inrijden, en je hebt die uitlaatgassen niet in je gezicht en het is sneller. Nadelen zijn irritaties en boetes.
 
Laatst bewerkt:
Sluit dan gewoon aan!!! Het is bij de wet verboden om voor een stoplicht in te halen, ga dan ook niet zeuren als dit irritatie opwekt bij je medeweggebruikers. Ik erger mezelf ook weleens aan motoren die dan vooraan gaan staan, ik geef toe ik ben hier te schijterig voor ben maar als je ziet hoe sommige motorrijders dan vooraan gaan staan, bijvoorbeeld via het lege voorsoorteervak van het linksafslaan te pakken en hem op de rechtdoorstrook ervoor te gooien. Risico van t vak. Natuurlijk is het wel slim om vooraan te gaan staan, zo kan er niemand op je inrijden, en je hebt die uitlaatgassen niet in je gezicht en het is sneller. Nadelen zijn irritaties en boets.

Dat noem ik niet meer voorsorteren. Dat is gewoon een verkeerd baanvak gebruiken. Lijkt me niet meer dat dat per definitie een overtreding is. Heb daar zelf ook een hekel aan. En al helemaal als ze niet eens kenbaar maken DAT ze rechtdoor willen in plaats van links of rechtsaf en zo je "auto" afsnijden. Ik vind dat soort acties juist tot de "Aso" acties horen. Maar als motoren tussendoor komen en vooraan aansluiten. Vind ik het persoonlijk niet erg als ik in de auto zit. Ik ga ze ook niet express hinderen.
 
gewoon leven en laten leven........ Automobilisten kunnen er ook niets aan doen dat ze niet op een motor zitten........ :]
 
Tijd terug in Eindhoven, Belg opfokken met BMW X5. Hard optrekken en telkens als hij voorbij wil iéts meer gas geven. Dat is mooi als je weet waar de flitspalen staan. Dus weer naast elkaar bij stoplicht, beetje stationair gassen. Groen, en dan het onderste uit de kan halen en NET VOOR de flitspaal remmen want ik weet dat er een stond, hij niet. :) 70km te hard. En ja, die deed het.
 
nou daar zou ik wel een bezwaarschriftje tegenaan durven gooien. nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Ik kroop toch al niet voor vanwege de minimale tijdswinst en de maximale frustratie die het beide partijen oplevert.

Nu met een lichte motorfiets loop ik ook nog 's risico dat een automobilist me eruit accelereert. :+
 
dit jaar nog niet echt leuke sprintjes mee gemaakt helaas.

wel voor een stoplicht naast een dikke bmw 5 serie nieuw model.
die bak legde het dus ook helemaal af, maar das gewoon niet leuk meer.
ik wil wel eens een porsche of ferrari tegen komen.

of een golfje met een petje erin die stoer wil zijn :9~
 
Wij hebben in aalsmeer van die wannabee auto "racers" die naast je komen staan en willen "racen". Meestal reageer ik er op door heel veel gas te gaan geven en zodra het groen word heel voorzichtig weg te rijden en een enkel keertje reageer ik door 2 vingers in mijn neus te stoppen en gas te geven.
Blijft leuk!
 
Sprintje trekken tegen auto's blijft toch altijd leuk :Y
En al die auto's die zogenaamd in 4 sec van 0 naar 100 gaan moet ik nog zien (in iedergeval geen gti of wrx ;) ) die fabriekswaardes zijn zeker hoger dan in het echt :z

Ja.... ja maar wat dacht je dan van die golf van eip stage 7 ofzoiets ? nou helemaal gaaf !
We gaan de sprint gewoon aan en verliezen is echt geen schande hoor *D
Maarja ik zie ook zo'n auto niet winnen van een r1/zx10r/cbr1000rr/gsx-r1000 etc.
 
ik lach ze over het algemeen gewoon uit, ik bedoel de meeste rij ik er zelfs uit en ik rij op een 19pk kawasaki :P

Had ik laatst ook, mocht daar 70, allebei vol gas, ik won :) doorgetrokken tot 80, toen vond ik het genoeg. En dan trekken ze meestal door zo van, puh, nu ga ik sneller......
Hehehe, 19PK?
Strak!
 
Ik kroop toch al niet voor vanwege de minimale tijdswinst en de maximale frustratie die het beide partijen oplevert.

ik kruip juist altijd voor (alleen bij 2 baans wegen, en héél soms bij 1 baans weg) want die auto's en vrijwel altijd de auto vooraan, trekken op als een ouwe oma... dan ben ik al snel 5 minuten of langer eerder thuis...

en soms kruip ik voor omdat er gewoon een leuke bochtje na de stoplicht komt (vooral de toeritten naar snelwegen zijn leuk mits je de weg kent)

en ik heb nu nog steeds niet echt auto's gehad die me eruit trokken... wel een paar sprintjes gehad met een porsche, maar dat valt niet in de noemer, omdat de porsche voor me reed, en al accelanceerde voor ik maar kon beginnen :p (het was een stoplicht naar rechts)

desalniettemin vind ik het leuk om lekker vol gas weg te rijden, ben ik in 4 tellen op 100 (met mijn fazertje) en soms schrik ik soms van hoe tráág sommigen optrekken, want ze zijn dan een stipje op mijn spiegels haha
 
ik kruip (bijna) niet naar voren bij stoplichten.

laatst wel zo'n audi A4 stoplichtsprinter. '(
Ik hoorde zijn motor brommen en toen het groen werd trapte die em flink op de staart...
Dus ik dacht, dat kan ik niet op me laten zitten en trok ook het gas los...
Paar 100 mtr. later was ie uit zicht, tot het volgende stoplicht.
Zelfde verhaal, hij weer er links naast en weer vol gas erop toen het groen werd...weer 'gewonnen' natuurlijk. :+
3e keer trok hij em weer flink los, en tufte ik relaxed weg :]
...zonder brullende motor natuurlijk :W :W
 
Even ter aanvulling van dit topic. Mensen die proberen snel op te trekken. Ik zie dat men al gouden tienden van seconden verliest met het op laten komen van de koppeling. Het snelste trek je op door juist met goed slippende koppeling op te trekken, los laten, en gas vol open zetten. (met beleid)

Meesten die ik zie of als ik naast ze sta. Is laten hem opkomen. Ding is nog niet eens in toeren maar rolt net. En dan zetten ze het gas open. Vervolgens moet de motor op toeren komen en DAN pas gaat de motor echt in de toeren klimmen. Ben je al veel te veel tijd kwijt...
 
Gewoon in z'n 1 naast het blik blijven rijden, en de bestuurder aankijken met een big smile todat ie geen vermogen meer heeft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan