ik kruip juist altijd voor (alleen bij 2 baans wegen, en héél soms bij 1 baans weg) want die auto's en vrijwel altijd de auto vooraan, trekken op als een ouwe oma... dan ben ik al snel 5 minuten of langer eerder thuis...
desalniettemin vind ik het leuk om lekker vol gas weg te rijden, ben ik in 4 tellen op 100 (met mijn fazertje) en soms schrik ik soms van hoe tráág sommigen optrekken, want ze zijn dan een stipje op mijn spiegels haha
Even ter aanvulling van dit topic. Mensen die proberen snel op te trekken. Ik zie dat men al gouden tienden van seconden verliest met het op laten komen van de koppeling. Het snelste trek je op door juist met goed slippende koppeling op te trekken, los laten, en gas vol open zetten. (met beleid)
Meesten die ik zie of als ik naast ze sta. Is laten hem opkomen. Ding is nog niet eens in toeren maar rolt net. En dan zetten ze het gas open. Vervolgens moet de motor op toeren komen en DAN pas gaat de motor echt in de toeren klimmen. Ben je al veel te veel tijd kwijt...
r6? vlot optrekken? en er reed nog een auto naast je? Reed je achteruit of zo?Als je met een r6 vlot optrekt moet er een monsterlijke sportbolide naast je staan wil je in de problemen raken.
Ik denk dat je veels te lief voor je motor bent maar ja je hebt hem nog maar pas
Ff zonder gekheid: 't is wel een enorme eikel dat ie voorbij probeert te komen als je voor hem stond.Was het op 1 rijbaan of 2?
Een wheelie is wel stoer dan, ook al istie onbedoeld.
Ik trok m niet heel vlot open. Reed gewoon rustig weg. Het was een 1 baansweg waar hij mij dus rechts in probeerde te halen. Dus de koekblik probeerde op eigen rijbaan een motorrijder van rechts inhalen. Ik kwam ongeveer ten hoogte van zijn auto spiegel en toen trok ik hem open.
Ik begrijp gewoon niet dat ze niet w8en tot ik weg ben. Misschien d8 hij dat ik wilde racen ? Maar ik zat gewoon in een rustige mood, lekker cruisen. Marja.
PS.. Heb een zx6r
Reed je helemaal links ofzo? Op motorles leer je dat je de deur niet moet openzetten maar juist links van het midden moet rijden. Of was het een hele brede rijstrook?
Je kan ze natuurlijk ook een beetje opfokken en als het licht dan groen is, zelf normaal / rustig wegrijden.
Heb dat weleens gedaan met zo'n ontzettend grote ami four wheel drive bak.
De kerel in die reuze pick up, met het typische gorgel geluid als er gas gegeven werd, stond links naast me en je kon er vergif op innemen dat hij alles uit de kast zou gaan halen om me eruit te rijden. Hij zat met het gas te kloten en indruk te maken.
Ik ook af en toe wat gassen en jawel......licht op groen!
Hij er met een enorme rotgang vandoor en ik rustig / normaal opgetrokken.
Het gaat dan ineens nergens meer over en de snelle sprinter staat ieg voor mij knap voor paal.
Of ik het tegen hem op had kunnen nemen?
Geen idee.
Hij had een hele grote kar met dito motor en ik mijn CB400F............
En waarom dat acceleratie altijd zo'n punt is...natuurlijk zijn motoren sneller. Maar net als dat jij op je snelle motor snel optrekt, heeft die koekblikrijder op zijn plaats weer ruimte voor een pak lassi-rijst in zijn auto, wat jij dan weer niet hebt
Even ter aanvulling van dit topic. Mensen die proberen snel op te trekken. Ik zie dat men al gouden tienden van seconden verliest met het op laten komen van de koppeling. Het snelste trek je op door juist met goed slippende koppeling op te trekken, los laten, en gas vol open zetten. (met beleid)
Meesten die ik zie of als ik naast ze sta. Is laten hem opkomen. Ding is nog niet eens in toeren maar rolt net. En dan zetten ze het gas open. Vervolgens moet de motor op toeren komen en DAN pas gaat de motor echt in de toeren klimmen. Ben je al veel te veel tijd kwijt...
Ik trok m niet heel vlot open. Reed gewoon rustig weg. Het was een 1 baansweg waar hij mij dus rechts in probeerde te halen. Dus de koekblik probeerde op eigen rijbaan een motorrijder van rechts inhalen. Ik kwam ongeveer ten hoogte van zijn auto spiegel en toen trok ik hem open.