Jij hoeft niet te stoppen, het is ook geen regel.Er schijnt een “regel” te zijn dat als een motorrijder gestrand is elke andere motorrijder even stopt om te helpen. Ik snap alleen niet zo goed waarom.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald omdat ik goed kan rijden op de motor maar kreeg daar geen cursus bij over het repareren van motoren of iets dergelijks. Dus wat is de meerwaarde van dat ik stop bij een gestrande motorrijder? Ik kan hem/haar/hen niet helpen met te bepalen wat het probleem is (tenzij dit wel heel duidelijk is zoals “ja… je achterwiel is eraf gevallen…”) en het al zeker niet verhelpen. Ik kan (mag) niet slepen, kan de motor niet op mijn rug nemen. Een ehbo-set heb ik ook niet in mijn tas zitten en in 2022 ga ik er toch wel vanuit dat iedereen een mobiele telefoon heeft om de juiste hulp in te schakelen.
Dus enlighten me… stoppen we voor elkaar? En waarom? Ik wil een collegiale rijder zijn dus als dat van mij wordt verwacht prima maar ik hoor dan graag wat mijn toegevoegde waarde is. Plus het lijkt me nogal rot dat ik stop bij iemand en die persoon me aankijkt met “wat kom jij nou weer doen??”.
Dus… kom maar op met de antwoorden/visies!
Stel iemand heeft een litertje benzine nodig, of desnoods een zekering. Dan kun je wel helpen.
Dus door even te checken wat die persoon nodig heeft en dan langs een tankstation te rijden en weer terug? Oké, moet je daar wel tijd voor hebben.Stel iemand heeft een litertje benzine nodig, of desnoods een zekering. Dan kun je wel helpen.
Zekeringen hebben de meeste motoren wel bij ja.En hoe ga jij die erin doen? Die benzine?
Of die zekering....heb je die bij je dan
Zekeringen hebben de meeste motoren wel bij ja.
Benzine kun je even naar het tankstation rijden.
ALS je tijd hebt in elk geval.
DoâhrèjeEr schijnt een “regel” te zijn dat als een motorrijder gestrand is elke andere motorrijder even stopt om te helpen. Ik snap alleen niet zo goed waarom.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald omdat ik goed kan rijden op de motor maar kreeg daar geen cursus bij over het repareren van motoren of iets dergelijks. Dus wat is de meerwaarde van dat ik stop bij een gestrande motorrijder? Ik kan hem/haar/hen niet helpen met te bepalen wat het probleem is (tenzij dit wel heel duidelijk is zoals “ja… je achterwiel is eraf gevallen…”) en het al zeker niet verhelpen. Ik kan (mag) niet slepen, kan de motor niet op mijn rug nemen. Een ehbo-set heb ik ook niet in mijn tas zitten en in 2022 ga ik er toch wel vanuit dat iedereen een mobiele telefoon heeft om de juiste hulp in te schakelen.
Dus enlighten me… stoppen we voor elkaar? En waarom? Ik wil een collegiale rijder zijn dus als dat van mij wordt verwacht prima maar ik hoor dan graag wat mijn toegevoegde waarde is. Plus het lijkt me nogal rot dat ik stop bij iemand en die persoon me aankijkt met “wat kom jij nou weer doen??”.
Dus… kom maar op met de antwoorden/visies!
Dan zou je desnoods nog even op en neer kunnen rijden voor een zekering die je even bij het tankstation haalt.Mijnes niet ..die heb ik zelf nodig
Nee ff serieus. Veel auto's niet meer hoor.
En motoren? Gezien je tig soorten steekzekeringen hebt.
En die benzine..waar doe je die in? Jerrycan kopen? Dan op je tank leggen?
Niet dat ik niet wil helpen..eerder.. hoe zien mensen dar coor zich? Tijd laat ik ff buiten beschouwing
Van de andere kant heb ik ook wel eens een bandje van iemand gewisseld die wel wegenwacht had. Maar de beste heer had zelf een hernia en zou met wachten op de wegenwacht ruim een uur te laat op het werk zijn.Het aardige van een lidmaatschap van de wegenwacht is dat het niet uitmaakt met wel vervoermiddel je onderweg bent - auto, motor, huurauto, maakt niet uit. Ik ga er dus vanuit dat de motorrijder aan de kant op de wegenwacht staat te wachten. Ikzelf ben zo al een paar keer weer opweg geholpen (met mijn vorige motor)
Maar dit gaat over een auto neem ik aan. Motoren hebben voor zover ik weet niet echt een reservewiel bijVan de andere kant heb ik ook wel eens een bandje van iemand gewisseld die wel wegenwacht had. Maar de beste heer had zelf een hernia en zou met wachten op de wegenwacht ruim een uur te laat op het werk zijn.
Ik heb er altijd eentje onder het zadelMaar dit gaat over een auto neem ik aan. Motoren hebben voor zover ik weet niet echt een reservewiel bij
Jouw tank er even afhalen en op PRI of 'open' boven de zijne houden, is niet zo moeilijk te verzinnen?En hoe ga jij die erin doen? Die benzine?
Of die zekering....heb je die bij je dan
Empathie, meer nietEr schijnt een “regel” te zijn dat als een motorrijder gestrand is elke andere motorrijder even stopt om te helpen. Ik snap alleen niet zo goed waarom.
Maak je asjeblieft geen levensgevaarlijke illusies. Je kan nog helemaal niks. Denk daar over 40 jaar nog maar es over na...Ik heb mijn rijbewijs gehaald omdat ik goed kan rijden op de motor.
Ik zou nu een flauwe opmerking kunnen maken over Ducati’s, maar dat doe ik nietIk ben wel eens gestrand, en heb dat elke keer zelf op kunnen lossen. Maar ik zou het los van dat of als je even niet kan fixen, toch hulp nodig hebt het wel tof vinden als iemand (ook auto) even zou komen checken. Al was het maar om te zeggen; 'komt goed! bedankt!'
Je zal maar geen of een lege telefoon bij je hebben bijv.
Empathie, mee niet
Maak je asjeblieft geen levensgevaarlijke illusies. Je kan nog helemaal niks. Denk daar over 40 jaar npg maar es over na...
Nee hoor, ik bedoel precies wat ik zeg maar ik begrijp jullie sentiment.Hij bedoelt waarschijnlijk "goed genoeg om veilig weer thuis te komen meestal"