= cylinderkop! Heb n BMW boxertje gehad, kweet tisMaar dan heb jij toch ook al een behoorlijk verschil tov de standaard 110 krukas pk's?
Om trouwens echt een grote sprong te maken qua vermogen is ook oa een set anders geprofileerde nokkenassen nodig.....maar dan gaan de kosten ook wel echt de pan uit rijzen! Ben wel een keer op het SH forum iemand tegengekomen die met een Storm 130+ achterwiel pk's had.......maar daar zijn dan ook echt duizenden dollars ingestoken!
Thanks Basman, daar heb je zeker helemaal gelijk in! Indien het niets of t weinig oplevert heeft het geen zin.....daarbij zijn ze ook nog eens vrij prijzig!Denk dat de tuner je het beste kan adviseren mbt een kn filter. Deze heeft van diverse motoren de eindafstelgegevens opgeslagen en kan dus zodoende op voorhand beter advies geven. Bel hem op en vraag of je de vtr kan laten afstellen voor een mooi bedrag. En ook ofdat kn filter meer brengt dat standaard. Scheelt toch weer wat geld.
Heb je ook gelijk in= cylinderkop! Heb n BMW boxertje gehad, kweet tis... std 85 paardjes, krukas vlgs mij waar die gekke Duitsers gewoon 130 pk’s wisten te peuteren. Koppel kun je ook genereren door grotere slag of boring. Met de geharde laag in de cylinders lijkt me lastig big-boren, laat staan voldoende vlees over voor bijv. 1100-1200 zuigers, en dan de slag, dmv grotere krukas... Bij die Beemer lukte dat dus wel
Dat vindt ik zeker wel apart! Zitten deze op alle VTR's of heb jij soms een geïmporteerde Storm?Dit scheelt volgens opgave 4 pk? Deze ringen heb ik van t weekend eruit gefixed. Ze zaten in mn aanzuigrubbers tussen cylinderkop en carburateurs. Diameter carburateur: 48mm, ringen: 45mm. Meting mét ringen: 112pk...
Bekijk bijlage 1532418
Dat vindt ik zeker wel apart! Zitten deze op alle VTR's of heb jij soms een geïmporteerde Storm?
.....
Volgens mij heb ik een ‘01 Benelux uitvoering met vol vermogen. Echter in 2001 heeft er eea plaatsgevonden op gebied van upgrades en emissies. Grotere tank, dashboard etc, maar ook uitlaatgas airpulse system, kleinere doorlaten/restricties inlaat met volgens mij als resultaat 106pk ipv 110. Voor het 2001 model de winst: breng m naar De 1999 model setup? Hij was bij Ruud op de bank geweest, hij liet me de ringen zien maar gaf ook aan: haal ze er n keer eruit, maar erg veel merk je er niet van. Dus ja, wat is wijsheid heDe import Duitse storms hebben allemaal die ringen, want motoren mogen/mochten in D niet meer dan 100pk hebben.
Sloop ze eruit en dan opnieuw afstellen... zou dus 12pk winst op moeten leveren ipv van 4
Omdat er hier nogal wat geknutseld wordt met VTR-ren: heeft er iemand een voorste kleppendeksel liggen en een dashboard? Gaat over een eerste generatie Firestorm.
Ik hoor het graag of iemand dat heeft liggen en wat dat eventueel moet kosten, alvast bedankt!
René
Ik heb een dashboardje liggen -denk ik - zal even kijken voor je!
Maar dan heb jij toch ook al een behoorlijk verschil tov de standaard 110 krukas pk's?
Om trouwens echt een grote sprong te maken qua vermogen is ook oa een set anders geprofileerde nokkenassen nodig.....maar dan gaan de kosten ook wel echt de pan uit rijzen! Ben wel een keer op het SH forum iemand tegengekomen die met een Storm 130+ achterwiel pk's had.......maar daar zijn dan ook echt duizenden dollars ingestoken!
Kleppen klepgeleiders pakkingset, klepseals, gelijk kleppen stellen en synchroniseren. Nieuwe olie erin en dan gas op die krukas. Als het tenminste enkel de kleppen zijn. Wat naar mijn idee vaak zo is. Maar ik ben niet alwetend.
Is dat voor het bouwpakket die bij Dré vandaan komt? Leuke winter klus.Omdat er hier nogal wat geknutseld wordt met VTR-ren: heeft er iemand een voorste kleppendeksel liggen en een dashboard? Gaat over een eerste generatie Firestorm.
Ik hoor het graag of iemand dat heeft liggen en wat dat eventueel moet kosten, alvast bedankt!
René
Is dat voor het bouwpakket die bij Dré vandaan komt? Leuke winter klus.