Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Hallo mensen, ik zit te kijken naar een leuke 2 cilinder voor er bij en kwam al snel uit bij de VTR1000F. Nu las ik dat vanaf 2001 de tank vergroot is, maar is het verbruik ook verbeterd? En zijn er nog andere veranderingen die de moeite waard zijn om voor een 2001> te gaan?
Ik rij met het oude type 200 km voordat ik moet tanken. Nieuwe type heeft een ander dashboard.
 
Hallo mensen, ik zit te kijken naar een leuke 2 cilinder voor er bij en kwam al snel uit bij de VTR1000F. Nu las ik dat vanaf 2001 de tank vergroot is, maar is het verbruik ook verbeterd? En zijn er nog andere veranderingen die de moeite waard zijn om voor een 2001> te gaan?

Nieuw Dashboard inderdaad, voordeel is dat deze een benzinemeter heeft. Verbruik is naar mijn weten niet beter, alleen de tankinhoud is groter. Logo op de tank/kappen is anders maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
 
Hiss , andere kleur van de voorpoten en blokdeksels. Voordeel voor mij zou het digi display zijn want is meer modern. En uiteraard de grotere tank. Misschien ook eens kijken naar een sv1000?
 
Bedankt voor alle reacties! Betere zitpositie klinkt wel beter. Heb mijn R6 opgeruimd, omdat dat inmiddels wel té sportief was geworden.

Aprillia SL1000 was tot nu toe optie 2, alleen wat te prijzig voor een motor er bij voor de fun. SV1000 vind ik te modern, mag wel oldskool zijn. TL1000 vind ik alleen wat minder mooi.

Zal eens kijken of ik een proefrit kan regelen op wat types.
 
goedemorgen heren,

Heeft er iemand nog behoefte aan een set carburateurs voor een Honda VTR 1000 f (1e generatie)
Ik heb er ook nog een paar goede inlaatrubbers en een bezinekraan bij.
CARB 1.jpg
 
:W iemand van hier toevallig bekend met deze firestorm?
 

Bijlagen

  • 94FF1946-85AC-43DF-890B-F8A98D74508F.jpeg
    94FF1946-85AC-43DF-890B-F8A98D74508F.jpeg
    401,5 KB · Weergaven: 30
Dan niet. Maar lijkt me MotoPort Breda. Weet het zeker dus 👍
Jup, had vic al gevraagd :+ dacht al… ‘t zal toch geen ex zijn van… _O-
Ben benieuwd naar vering, ding is echt top afgeveerd (achter hyperpro, voor (?)). Voelt in balans… helaas geen info over gekregen. Hij is dus vanaf heden in het bezit van m’n vader. Binnenkort maar even proberen hoe deze rijdt 8-)
 
Is gezaagd aan de topkuip, ziet er voor de rest wel standaard uit. Mooi geel is niet lelijk en gefeliciteerd met de aankoop 👍
 
Foto's en wat meer info zou minstens op zijn plaats zijn toch?
 
Ik maar denken dat jullie alles al weten....:)
Hele mooie NAKS Nieuwe banden 45000km 1500E
 

Bijlagen

  • IMG_2800.JPG
    IMG_2800.JPG
    229,9 KB · Weergaven: 23
  • IMG_2801.JPG
    IMG_2801.JPG
    253 KB · Weergaven: 21
  • IMG_2802.JPG
    IMG_2802.JPG
    257,2 KB · Weergaven: 22
Hey mensen, van het weekend tot de conclusie gekomen dat mijn (originele) spanningsregelaar niet meer goed is. Hij levert stationair 14,2V en met een beetje toeren loopt het op tot over de 18V. Snel stoppen en op zoek naar een andere dus!

Nu ben ik een beetje aan het rondlezen hierover. Er zou een aangepaste (met ribben) zijn van Honda zelf. Maar eentje van een Yamaha R1 ('98-'03) zou ook zo passen. En een CBR125R zou ook goed gaan.... Ook iets met Mosfet kom ik tegen ....
Nu zie ik iets met bomen en bos... :? ik weet eigenlijk niet goed wat wat is. Ik ben zeker niet te beroerd om een draadje om te solderen als dat nodig is. Zolang ik maar weet wat ik moet doen 🪚🔨🔧🪛

Iemand een goed adres voor een nieuwe en goede spanningsregelaar? @Revelation? Wat lever jij voor types?
 
Heb er nog 1 liggen met koelribben. Stuur een pb en je mag hem zo hebben. Ikzelf ben onlangs overgestapt op Mosfet. Heb er een van een bmw gepakt en werkt prima. Gelijk een voltage meter geïnstalleerd.
 

Bijlagen

  • 16292018755328283585669952817812.jpg
    16292018755328283585669952817812.jpg
    149,2 KB · Weergaven: 9
  • 16292019315041501657416639634144.jpg
    16292019315041501657416639634144.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 9
Nou, dat exemplaar van Basman d'r in en gassen weer! Accu ook maar even nagekeken/nagemeten voor de zekerheid. Met 18V erop kan hij zo droogkoken natuurlijk. Maar het viel mee. Spanning OK en een heel klein scheutje demiwater erbij gedaan 🏍️🏍️🏍️!

Toch blijft die schuine accu positie me ook vreemd overkomen. Platen in de accu kunnen toch nooit altijd onder water staan met zo'n schuine montage?
 
Goededag Stormtroopers! Mijn naam is Stephan, 36 jaar uit Dordrecht :)

Ik rijd zelf een KTM 1190 Adventure, voornamelijk voor de betere reizen en ben op zoek naar een tweede motor, vooral voor woonwerkverkeer. Nu ga ik volgende week bij de VTR1000F kijken van een collega van jullie, namelijk Robert :) Nu ben ik op de hoogte van het dorstige karakter van de VTR1000F en daarom de volgende vraag. Heeft er iemand ervaring met de VTR afstellen door bijvoorbeeld Ruud Fredriks? Is hij zuiniger te maken?

Wellicht is de VTR niet de meest voor de hand liggende keuze voor woonwerkverkeer, maar aangezien ik als jochie al een poster ervan had hangen is het toch wel een nineties-legende voor mij ;) Daarnaast is hij ook prima voor af en toe eens een circuitdagje. Een woonwerkmotor betekent voor mij niet dat m'n hart niet mag raken ;)

Thanks!
 
Ruud Fredriks heeft een vinnige vtr gemaakt van de mijne. Goede gasreactie, zuiniger niet echt. Onderin stond ze te arm, bovenin te rijk. Voor woon werk maar ook eventueel circuit zou een thundercat best een goedkope optie zijn. Vtr is naar mijn idee meer geschikt voor actief rijden op korte bochten, circuit totaal niet. Maar ik ben geen ervarings deskundige als het aankomt op circuit rijden.
 
Thundercat heb ik juist begin dit jaar verkocht... ;) Kon ik goed met mooie winst verkopen (4 jaar gehad en uiteindelijk +100.000km op de teller) en wou gewoon weer iets wat anders.
 
Door de kleine tankinhoud en hoger verbruik dan gemiddeld zal je vaker moeten tanken. Daardoor denk je ook dat de vtr zuipt als een malle. Desondanks vind ik het een prachtig low budget apparaat mits wat gedane aanpassingen.
Onderdelen zijn prima vindbaar en de looks zijn gelukkig niet die van nu. Je zou nog kunnen kijken voor een appie falco of een tl1000. Falco vind ik te log, maar optisch wel meer volwassen. Tl1000 oogt simpel van dichtbij maar maakt het rijden schijnbaar nog meer een feestje.
Vfr750 rc36-2 94-97 heeft meer comfort en is wat langzamer. Maar met goede veren in de veerpoten stuurt zo n ding echt goed. Te veel keus
 
Voor mijn budget is de VTR inderdaad het beste dat ik kan vinden in zoveel opzichten, precies wat jij aanhaalt. Aprilia, been there, done that. No thanks. TL1000, ja, ook naar gekeken, maar vooral de eerdere modellen (die dus enigszins in het budget passen) hebben mij wat teveel kinderziektes. Ik heb wat zitten terugzoeken en ik las hier in dit topic dat iemand zijn VTR heeft laten afstellen bij Ruud in Goes en die daarna een nette 1:19 deed. Daar maak ik me dus niet zo druk om.

En.. ik heb al heel wat fietsen gehad, maar nog nooit een Honda. Dat lokt ook wel iets ;) We gaan het dinsdag zien. Als de VTR van Robert mij bevalt, is jullie clubje een VTR piloot rijker!

Ik houd jullie op de hoogte 8-)
 
Vtr loopt nog steeds slecht, carb,s los gehad mooi schoon van binnen, hij loopt stationair soms sneller en dan weer langzamer of slaat spontaan af, ploft ook erg uit beide uitlaten, hoe nu verder?
 
Brandstofkraan werking ok?
Gescheurd membraan van de gasschuif?
Vacuüm slang welke vd achterste cilinder naar de brandstofkraan loopt niet lek/klem?
Misschien eens voelen Ad uitlaatbochten ofdat er 1 cilinder minder mee doet? Synchronisatie punt vd voorste cilinder wel voorzien van een inbus boutje/is deze wel afgedopt (mocht er een nippel op zitten)?
Tps stekker goed aangedrukt?
En.. kan zomaar zijn dat een accupool niet goed vast zit..
 
Terug
Bovenaan Onderaan