Superbikes 2003 saai???!!!

Wat vinden jullie van de qualiteit van de superbikes races

  • zeer slecht

    Stemmen: 9 25,0%
  • slecht

    Stemmen: 4 11,1%
  • matig

    Stemmen: 19 52,8%
  • goed

    Stemmen: 4 11,1%
  • zeer goed

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    36

Rossifan

Die hard MF'er
7 mrt 2003
410
0
Breda
Wat vinden jullie van de qualiteit van de superbikes??Ik ben altijd een erg grote fan geweest en ga ook ieder jaar naar assen.Vond de wedstrijden altijd erg spannend en mooi,close racing enz,alleen dit jaar he............Tot nu toe vind ik het seizoen zo saai.Oke dan kan je als tegenargument geven dat dat vorig jaar ook zo was in het begin maar er zitten nu zulke grote verschillen tussen.De 999 is gewoon niet bij te houden en de regelementen met restrictors in de 1000 helpen ook geen ene zak.Er zijn ook vele fabrikanten gestopt met hun sbk projecten en dat maakt het ook minder.Als dit zo doorgaat hebben we over 2 jaar geen superbikes meer en dan gaat er toch iets mooi verloren.Hoop dat de organisatoren eens na gaan denken en er snel wat aan gaan doen !!!!!!!!!

Wat is jullie mening over dit alles en kijken jullie er nog graag na???

p.s Ik volg het nog steeds en ga dit jaar ook nog naar assen,maar volgend jaar......?
 
Ik ga denk ik wel naar Assen toe, maar dan voornamelijk voor de SS600. De SBK races volg ik dit jaar eigenlijk helemaal niet meer.
 
Jammer dat Hodgson zo oppermachtig is op de 999....
Maarja daarachter is de strijd vaak wel mooi :)
 
@topicstarter:
Ik ben het toch niet bepaald met je eens. Okay, Neil is op dit moment een slag apart, maar ik denk dat dat meer met de rijkwaliteiten en inzet van Neil te maken heeft dan met de 999. Kijk naar Xaus, die heeft het beduidend moeilijker met dezelfde motor.
En de 1000cc 4 cilinders niet mee kunnen komen? Lavilla heeft er al 2 wedstrijden (Phillip Island en Sugo) erg goed bijgezeten met de Soes.
Natuurlijk is het jammer dat 9 van de 10 motoren een Duc is, maar daar komt hopelijk volgend jaar weer verandering in, als Honda met de nieuwe FireBlade in het WSB ten strijde gaat.
 
Ik vind de superbikes geen reet meer aan ;(
Ik kijk er niet meer na.

De uitslag :
1 : Neil H
2 : Xaus
3 : ?

Ik ga dit jaar ook niet naar de superbikes in Assen.
 
Ik vind de superbikes geen reet meer aan ;(
Ik kijk er niet meer na.

De uitslag :
1 : Neil H
2 : Xaus
3 : ?

Ik ga dit jaar ook niet naar de superbikes in Assen.

Hmmmm als er motors op tv te zien zijn moet ik het zien hoor... :P
 
De WSB is natuurlijk wel een matige vertoning, maar ik heb goede hoop dat Suzuki wat kan laten zien. Lavilla rijdt steeds sterker en ik neem aan dat de technici bij Suzuki steeds beter met hun "4-cil. handicap" om weten te gaan. Halverwege vorig jaar dachten we ook dat Ducati het kampioenschap in de pocket had, maar een paar missers van de Ducati heren en het plaatje ziet er weer totaal anders uit. Xaus staat bekend om z'n missers dus ik heb er wel vertrouwen in dat de Suzuki terrein gaat winnen.

1. Hodgson 150
2. Xaus 106
3. Lavilla 75
 
Na een openingsrace die bijzonder saai was lijkt het dankzij Chili en Lavilla weer de goeie kant op te gaan. Bovendien heeft het er nog steeds alle schijn van dat er volgend jaar weer meer Japanners mee gaan doen (met b.v. de nieuwe 1000cc-viercilinder van Honda), dus ik denk dat het na deze dip wel goed komt :)
 
Ik vind de kwaliteit wel okee, zo kan ik niet rijden. :+

Maar ik vind het wel saai in die zin dat er weinig 'duels' uitgevochten worden, in ieder geval vooraan niet.

Ik blijf MotoGPfan...
 
Het is inderdaad niet zo spannend als voorheen.

Zoals het nu lijkt gaat Hodgson alles winnen, maar ik hoop dat Xaus nog roet in het eten gaat gooien. })
 
Ik vind de kwaliteit wel okee, zo kan ik niet rijden. :+

Maar ik vind het wel saai in die zin dat er weinig 'duels' uitgevochten worden, in ieder geval vooraan niet.

Ik blijf MotoGPfan...
Nou, wat zijn daar gevechten uitgevochten vooraan het afgelopen jaar.


1. Rossi
1. Rossi
1. Rossi
1. Rossi......
 
vroegâh was het aanbod van potentiele racewinnaars veel groter waardoor het ook veel spannender leek. Je zat als het ware jouw favoriet naar voren te duwen.
Nu weet je bij voorbaat al wie er gaat winnen (tenzij er iets heel erg fout gaat) en helemaal wat er gaat winnen (Duc)

Persoonlijk mis ik die specifieke karakters zoals je vroeger had in de tijden van Slight, Kocinski, Fogarty, Yanagawa, Corser (in zijn "glorie" dagen). Nu heb je Chili nog maar daar houdt het wat mij betreft wel mee op.
Ik hoop van harte dat de grote fabrieken volgend jaar weer mee gaan doen met (semi) officiële teams maar meer hoop ik op een paar karakteristieke figuren die het weer spannend gaan maken.
 

Persoonlijk mis ik die specifieke karakters zoals je vroeger had in de tijden van Slight, Kocinski, Fogarty, Yanagawa, Corser (in zijn "glorie" dagen).


HIer ben ik het helemaal mee eens...... (vergeet D. Polen niet he)
 
Op maandag 05 mei 2003 11:11 schreef Shakey het volgende:Hier ben ik het helemaal mee eens...... (vergeet D. Polen niet he)

Ik ken de naam en ik heb er ook wel over gelezen maar ik heb hem eigenlijk nooit zien rijden.
Er zijn er vast nog wel meer die ik vergeet maar dit zijn diegene die ik me zo 1-2-3 kon herinneren.
 
Is het niet zo dat de tegenstander bepaald hoeveel wedstrijden jij gaat winnen??

Omdat al die andere eruit zijn gestapt om hun mislukte motogp project aan te pakken ( suzuki) ( kawa ) Ducati red het ook makklijk, en ze rijden nog boven aan ook. En die suz komt dit jaar er echt nog wel bij.

Waarom geeft iedereen nou de schuld aan ducati, terwijl de rest er is uitgestapt??

Ik ga zoals elk jaar weer heen, en vind de sbk wel leuk, De Motogp is ook nog niet spannend geweest, terwijl de sbk in Phillip Iseland toch wel om te smulen was
 
ach, hadden we vorig jaar niet ook deze discussie? Toen was het ook MOTOGP rules en WSB zuigt, terwijl qwa wedstrijdspanning juist de MOTOGP telkens een saaie optocht was en het WSB tenenkrommend spannend.

Ik heb soms meer het idee dat men tegen Ducati en dus tegen het WSB is, omdat de italianen daar al jaren heer en meester zijn. Terwijl Honda net zo oppermachtig is in de GP's maar daar hoor je niemand over zeuren.

En nu niet meteen weer over het cilinderinhoudsverschil van de twins gaan praten. Want ik ben nog steeds van mening dat wanneer de Japanse fabrieken echt hadden gewild ze nu nog steeds competatief hadden kunnen zijn met hun 4-cilinders. Want technisch gezien moet het hedentendage helemaal geen probleem zijn om 180 pk uit een 750cc te persen.
 
Maar Ed, je weet toch dat MOTOGP beter is dan WSBK :+

nee zonder dollen, wat ik eerder zei, ik mis de helden van vroeger.
Misschien dat de huidige WSBK-ers nog wat moeten groeien in het spelletje en wat meer naamsbekendheid krijgen terwijl in de MotoGP namen rondrijden die iedereen al jaren kent.
Het is idd regelmatig een optocht maar omdat het gros voor Rossi of Biaggi is zal je niemand daarover horen terwijl in de WSBK Hodgson en Xaus (denk ik) in NL niet veel aanhang hebben itt de WSBK helden van vroeger waardoor de races sneller saai lijken omdat het toch weer die Hodgson is die gaat winnen (of vorig jaar Bayliss/Edwards)
 
Terug
Bovenaan Onderaan