Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.
Het zijn toch de modellen die je aan de muur had hangen vroeger die nu aantrekkingskracht hebben.
Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.
Het zijn toch de modellen die je aan de muur had hangen vroeger die nu aantrekkingskracht hebben.
Echte R uitvoeringen zijn wel degelijk verzamelobjecten,alleen nog niet zoveel waard als een 2 takt,maar zullen zeker in waarde gaan stijgen.Ik heb de Harada replica, maar de RSV-R van 2000 heb ik ook gehad. Echter is dat (nog?)?geen verzamelobject. Gewoon een mooie V twin.
De gewone RSV niet maar de R uitvoeringen zakken niet meer in prijs en 1 met niet te veel km,s moet je nog flink wat betalen.Verzamelobject kan elke fiets zijn natuurlijk, ik bedoel als fiets die al in waarde stijgen. Dat is met de rsv nog niet aan de orde. Of dat gaat gebeuren weet ik zo zeker niet. Uiteindelijk word alles meer waard maar dan praat je over oldtimer leeftijden.
Ja maar de prijzen zijn voor sommige fietsen zodanig hoog geworden dat je er een prachtige moderne motor voor koopt,als je ziet dat sommige RG500,s
verkocht worden voor prijzen waar je bijvoorbeeld een Ducati Panigale voor koopt dan heb ik toch liever de laatste.
Ik zie RG,s dan ook niet als verzamel motoren maar om op te rijden,en hoewel dat heel leuk is blijft het jaren 80 techniek en dus
lang niet zo goed als een Ducati Panigale.Ik zal dan ook nooit zo,n hoog bedrag voor een 2takt betalen,dat doen andere gekken maar.
Ja daar heb ik inderdaad geen invloed op,overigens zou ik ook niet die bedragen voor een Vincent,of BS over hebben,maar dat is persoonlijk.vanuit die optiek zijn alle oude motoren brol en nul komma nul euro waard. Een Vincent of Brough Superior, een komplete in originele lak van begin jaren 1900... rijden allemaal als een natte dweil en zijn niet vooruit te branden tov die Panigale.
je hebt recht op jouw mening, maar als criteria om waarde te bepalen is dat van geen belang
Dat komt omdat een hele mooi met weinig km,s of gerestaureerd tegenwoordig een aardig centje opleveren,“Echte” klassiekers snap ik wel, maar 13 in een dozijn honda bol dor , in afgeragde staat vragen ze gewoon 2500 euro voor
Sommige mensen denken echt goud in handen te hebben.
Er is ooit een raceklasse geweest voor de RS250,ik denk dat er toen aardig wat gesneuveld zijn,ik heb ooit met
Rafael Sinke daar over gesproken,hij reed in die klasse,nou die heeft aardig wat gesloopt van die blokjes,waren volgens
hem niet echt geschikt om mee te racen.Ook is er ooit een 400cc 4takt en 250cc 2takt klasse geweest,ook daardoor zijn er aardig wat
2takten gesneuveld.
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn,hij vertelde mij wat er zo allemaal kapot ging,ik was daar nogal verbaasd over,Ik schijn Sinke zijn oude kampioens RS250 te hebben (een van de), volgens de vorige eigenaar althans. Contact gehad met Sinke maar die kon het niet bevestigen.
Jaja,ik zie ze allemaal nog bezig in het rennerskwartier,er ging heel wat kapot en niet alleen bij omgebouwde straatmotoren,maat van mij had nog eenAls je een 2takt racemotor goed onderhoud dus om het race weekend koppen en cilinders er af en alles goed controleren, om de 3 a 4 race weekenden de zuigers vervangt en minstens 3x per seizoen de krukassen reviseert, de afstelling altijd ietsje aan de rijke kant houdt, gaan de blokken normaal gesproken niet kapot.
Moet je geen steentje via een carb naar binnen krijgen. Dat werd nieuwe inlaatschijf met voeringen, nieuwe cilinder en zuiger en een nieuwe krukas. Ring ting ting kassa.
O en talloze keren polyester vervangen repareren en weer spuiten. Voorvorkje dood. Frame krom. Tank plat enz enz.
Jaa echt een supermooie bike. Past mooi bij mn L2Mooie en Spartaanse motorfiets.
Ook nog eens in de juiste kleurstelling.
Absoluut! Wordt nog mooier dan dat hij nu al is. Gaat iig nooit meer weg✌daar zou ik zuinig op zijn .
Dat is nog een hele mooie,zuinig op zijn,ze zijn vrij zeldzaam.