Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

Tol mag alleen als je daarvoor bijzondere kunstwerken aanlegd? Dat gaat nooit gebeuren want dan zaag je aan de poten van de overheid, als die geen belasting meer mag innen als dit geld niet voor het juiste doel wordt gebruikt dan gaan ze dik over de kop. Meer rijden = meer betalen door benzinetax is volstrekt logisch in het kader van belastinggeld eerlijk gebruiken, maar dat eerlijk gebruik bestaat helemaal niet.
Zie ook de zaak van de hondenbelasting in Almere, mensen hebben de gemeente voor de rechter gesleept omdat die belasting helemaal niet werd gebruikt voor hond gerelateerde zaken. Er gingen wat grijpstuivers naar het plaatselijke asiel maar het overgrote deel ging gewoon in de zak van de gemeente. De klagers kregen in de eerste instantie gelijk maar de hoge raad heeft uiteindelijk besloten dat de gemeente de hondentax gewoon mag innen en zelf mag bepalen wat die met de centen doet.
 
Zullen we eerst maar even wachten op de concrete plannen alvorens ons op de kast te laten jagen?

De meeste van ons zullen de snelwegen hooguit tijdens vakanties gebruiken om op de plaats van bestemming te komen. Daarbij is het Duitse wegennet zo goed verspreid dat je de autobahn ook kan vermijden op je vakantietochten. Die tolheffing komt er, in welke vorm dan ook en zolang het binnen de perken blijft vallen de jaarlijkse meerkosten ook wel mee.
:)
 
Zullen we eerst maar even wachten op de concrete plannen alvorens ons op de kast te laten jagen?
met zoveel bombarie kwam het belgische vignet en dat ging ook niet door.

Wordt leuk als B en D ook vignetten krijgen, heb ik er al 3 ieder jaar :/ ... B, D en A

Als het duitse vignet doorgaat, reken maar dat het ook op de S wegen gaat gelden, net zoals in Oostenrijk.
 
Wegenbelasting afschaffen en brandstof verhogen pak je wel alles eerlijk aan denk ik,incl buitenlanders die passeren.
Gaat dan wel als gemiddelde omhoog wat gezamelijk de wegenbelasting opbrengt dan ineens weg valt.

Als klein autootje bezitter ben je dan wel flink duurder uit denk ik,zeker als je dan flink wat km's maakt.

Ik heb alleen een motor (tweewieler,ik zal julle niet beledigen ;) ) en rij zo 10 k per jaar maar wel weer 35 km op 1 litertje.
Maar zo zijn er oneindig veel variabelen kwa ge/verbruik.

Het is onmogelijk iedereen blij te maken met welke regeling dan ook.
 
...
Wordt leuk als B en D ook vignetten krijgen, heb ik er al 3 ieder jaar :/ ... B, D en A
...
En de rest: Tolvignet - Wikipedia

Leuk als je een Euro-toer gaat maken. Je kunt natuurlijk ook weg blijven van snelwegen. Dan hoef je geen vignetten te kopen.

Afgelopen zomer hebben we D-A-SLO-I-CH-D-F-L-B gereden, zonder ook maar ergens tol betaald te hebben (muv de Grossglockner). Ging prima.
 
De kerk is door de kogel :+

Het staat in het coalitieakkoord.

Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat het er daadwerkelijk komt, want dit akkoord wordt nu eerst nog voorgelegd aan de leden van een van de partijen (SPD) voor goedkeuring. De SPD is in principe tegen de maut, maar of ze op dat punt het hele akkoord afkeuren vraag ik me af.

Dus voorlopig is het even afwachten wat de leden van de SPD er van vinden en dan is het nog afwachten of ze het in een dusdanig wetgeving weten te gieten dat het voldoet aan de eisen en dat het inderdaad wat gaat opleveren of niet.
 
Ergelijk is dat er in NL politieke partijen zijn die het niet eens een slecht idee vinden. |(
Als je de ene weg belast, wordt het op een andere drukker. Voor veel werk moet je toch reizen. Ik werk regelmatig thuis, maar dat kan lang niet altijd. Allemaal in het openbaar vervoer past echt niet. En dat duurt ook nog eens veel langer.
 
Ergelijk is dat er in NL politieke partijen zijn die het niet eens een slecht idee vinden. |(
Als je de ene weg belast, wordt het op een andere drukker. Voor veel werk moet je toch reizen. Ik werk regelmatig thuis, maar dat kan lang niet altijd. Allemaal in het openbaar vervoer past echt niet. En dat duurt ook nog eens veel langer.

Ik zou niet weten waarom Nederlandse politieke partijen zich er druk over zouden moeten maken wat men in Duitsland beslist over wegen die in Duitsland liggen.
 
Ik zou niet weten waarom Nederlandse politieke partijen zich er druk over zouden moeten maken wat men in Duitsland beslist over wegen die in Duitsland liggen.


Simpel, als het over de grens lukt tol in te voeren, verwachten ze dat het hier ook kan lukken.

Ik ben blij dat ik in mijn bus een grote voorruit heb, dan kan ik tenminste al die dure stickers kwijt. Of die hele batterij kastjes.
 
Even je zijwieltjes eraf halen en je mag over de autobahn weer tolvrij verder toeren...

full
 
Simpel, als het over de grens lukt tol in te voeren, verwachten ze dat het hier ook kan lukken.

Ik ben blij dat ik in mijn bus een grote voorruit heb, dan kan ik tenminste al die dure stickers kwijt. Of die hele batterij kastjes.

Als men het hier in NL zo zou invoeren zoals het in DLD in het akkoord omschreven staat, dan is daar toch op zich niets mis mee wel?

In het akkoord staat namelijk dat de invoering van de PKW-Maut kostenneutraal moet zijn voor de Duitse automobilist. Zou dus iets van een regeling in de wetgeving moeten staan dat de Duitse automobilist 100 euro betaald voor dat jaarvignet en dan wordt de Kfz-Steuer voor alle voertuigklassen, die daarmee te maken krijgen, verlaagd worden met 100 euro of iets in die geest.

In Nederland dus 100 euro voor het vignet betalen en daarvoor 100 euro per jaar minder MRB betalen zou op hetzelfde neer komen. Maar onze regering zou het dan eerder niet kosten-neutraal voor Nederlandse kentekenhouders invoeren heb ik zo het vermoeden :+
 
Precies, jij snapt de mentaliteit van de Haagse oplichters. :P
 
Laatst bewerkt:
Precies, jij snapt de mentaliteit van de Haagse oplichters. :P

Je moet daarbij wel rekening houden met het feit dan NL hoofzakelijk een doorvoerland met een (nog) erg groot achterland is. Als er hier tol geheven gaat worden dan kost 't waarschijnlijk geld doordat er meerdere grote (lucht?)havens zijn op een relatief gezien gering aantal kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Hier is het luilekkerland voor buitenlandse vervoerders en vakantiegangers en wij betalen het volle pond. Volgend jaar ook de oldtimer regeling van de baan voor auto en motor.
Wegenbelasting, benzineprijzen en provinciale opcenten ,BPM bij aankoop auto/ motor en dan er nog een keer tol overheen? Hoever kun je gaan?
En niet te vergeten die achterlijk hoge boetes.
 
Laatst bewerkt:
Hier is het luilekkerland voor buitenlandse vervoerders en vakantiegangers en wij betalen het volle pond. Volgend jaar ook de oldtimer regeling van de baan voor auto en motor.
Wegenbelasting, benzineprijzen en provinciale opcenten ,BPM bij aankoop auto/ motor en dan er nog een keer tol overheen? Hoever kun je gaan?
En niet te vergeten die achterlijk hoge boetes.

De boetes heb je volledig zelf in de hand :Y
 
:N
Mijn baas wel :Y

Dus jij loopt persoonlijk boetes op doordat je baas wat beloofd aan z'n klanten terwijl 't eigenlijk niet te realiseren is en een planner je de baas denkt te moeten spelen?

:W planner ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus jij loopt persoonlijk boetes op doordat je baas wat beloofd aan z'n klanten terwijl 't eigenlijk niet te realiseren is en een planner je de baas denkt te moeten spelen?

:W planner ;)

Nee arbeidsrisico.
Ik loop nu eenmaal een groter risico op overtredingen(niet bewust)moet dus geen 200 gaan rijden op onze snelwegen.
Als bij ons een frezer een frees breekt hoeft hij deze ook niet zelf te betalen(kost snel meer dan €100,-) dus ik de boetes ook niet.
Heb er in m'n hele 15 jarige carrière zo'n 5 gehad dus het valt mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Men wil vanaf 2016 tol heffen op de Autobahn. Voor de Duitsers zelf kost dat €100 ,= op jaarbasis.
Buitenlanders kunnen een Autobahnvignet kopen van €10,= en die is tien dagen geldig of 1 van €30,= en die is 2maanden geldig.
Maar we rijden toch binnendoor, want de bochten zijn er mooier.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik niet uit de berichtgeving opmaken, maar we wachten af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan