Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

oh fuck. weer n land dat tol gaat heffen.
ik heb nu twee stickers op de kuip, dat worder er deze maan minimaal 4...

weet niet wat beter is: belasting + daarvan wegen aanleggen
of "rijder betaalt via some PAYG systeem.

ben qua gemak voor een "belasting" en dan de europese wegen OPEN zetten svp.
al die tolsystemen zitten barstensvol frictieverlies: benzinestattions, ambtenaren, controle, moet allemaal betaald... dat is niet nodig: leg nu die fucking wegen aan, en stel ze open.

Straks moeten we nog per forumpost betalen...
 
In navolging van Zwitserland en Oostenrijk, gaat Duitsland ook een tolvignet invoeren. Begin 2016 moeten buitenlandse bestuurders eerste de portemonnaie openen alvorens de banden op Duits wegennet te laten rollen.
In eerste instantie wordt het vignet voor vrachtverkeer ingevoerd, daarna voor automobilisten. Al met al moet het voor de Duitsers twee miljard in het laatje brengen voor onderhoud aan de wegen. De Duitsers zelf betalen ook tol, maar worden gecompenseerd met een verlaagde wegenbelasting.
De ANWB stelt zich fel tegen het plan, net zoals vorig jaar, toen in België soortgelijke plannen werden ontvouwen die vooralsnog opzij geschoven zijn.
Toch, we zien er de voordelen wel van in:
1. Motorrijders blijven buiten schot!
2. Minder Nederlandse caravans, dus beter doorrijden!
3. 2 miljard extra voor superstrak asfalt!

Beetje naief. "Minder nederlandse caravans" _O- laat me niet lachen, de grote hoos is met de zomervakantie, meestal in het weekend dat de vrachtwagens niet rijden. Lekker vergelijk ook _O-

1 Europa.....en ieder land doet lekker wat ie zelf wil....

Hier dan ook vignetten voor elke voertuig met een buitenlands kenteken *O*
 
Beetje naief. "Minder nederlandse caravans" _O- laat me niet lachen, de grote hoos is met de zomervakantie, meestal in het weekend dat de vrachtwagens niet rijden. Lekker vergelijk ook _O-

1 Europa.....en ieder land doet lekker wat ie zelf wil....

Hier dan ook vignetten voor elke voertuig met een buitenlands kenteken *O*

Als alle landen om ons heen het doen, dan ben ik ook wel voorstander voor tol op de nederlandsche wegen (voor buitenlanders, wij betalen al wegenbelasting.)


Vind het trouwens altijd wel 'mooi', kun je een vignet voor 10 dagen kopen, en anders gelijk een veel groter bedrag als je langer blijft.
Veel vakantiegangers gaan 2 weken op vakantie, zit je altijd vast aan het duurdere vignet :')
 
Als alle landen om ons heen het doen, dan ben ik ook wel voorstander voor tol op de nederlandsche wegen (voor buitenlanders, wij betalen al wegenbelasting.)


Vind het trouwens altijd wel 'mooi', kun je een vignet voor 10 dagen kopen, en anders gelijk een veel groter bedrag als je langer blijft.
Veel vakantiegangers gaan 2 weken op vakantie, zit je altijd vast aan het duurdere vignet :')


Koop je toch 2x die van 10?

Vindt het bedrag opzich wel meevallen... maar wel een gedoe weer..
 
Als alle landen om ons heen het doen, dan ben ik ook wel voorstander voor tol op de nederlandsche wegen (voor buitenlanders, wij betalen al wegenbelasting.)


Vind het trouwens altijd wel 'mooi', kun je een vignet voor 10 dagen kopen, en anders gelijk een veel groter bedrag als je langer blijft.
Veel vakantiegangers gaan 2 weken op vakantie, zit je altijd vast aan het duurdere vignet :')
Of je koopt gewoon 2x 10 dagen en bent goedkoper uit dan het "duurdere" vignet ;)
 
Koop je toch 2x die van 10?

Vindt het bedrag opzich wel meevallen... maar wel een gedoe weer..

Jazeker. Ging mij er om dat ze die grens op 10 dagen leggen, om zo de vakantiegangers te dwingen 2x een vignet te moeten kopen.

Als je het afzet naar wat je op de franse tolwegen betaald, dan valt het idd wel mee (hoewel die wegen over het algemeen echt wel goed zijn, afgezet tegenover bijvoorbeeld Belgie, waar ze ook tol gaan heffen)

Het is idd meer 'het gedoe' wat me dan tegenstaat. In Frankrijk ros je je creditcard in een paal en je bent overal weer vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Koop je toch 2x die van 10?

Vindt het bedrag opzich wel meevallen... maar wel een gedoe weer..

ik rij bijna iedere week een kwartiertje tot half uurtje heen en weer over de duitse snelweg om ff de eifel in te duiken. moet ik dus 36x een vignet gaan kopen als ik niet door de stad heen wil rijden:S
 
Koop je toch 2x die van 10?

Vindt het bedrag opzich wel meevallen... maar wel een gedoe weer..
Ah, ik was net te laat O-)

Opzich is het wel een eerlijk systeem.
Het geld wat ze binnen halen wordt besteed aan onderhoud aan de snelwegen.
Zowel eigen volk als toeristen betalen dan net zoveel, gebruik je de snelweg niet, betaal je ook niet.
Ten slotte krijgt het eigen volk korting op de wegenbelasting.

Als ze het hier ook in zouden voeren zou mij het niet veel boeien, als ze dat netjes corrigeren in de wegenbelasting.
Een jaarvignet voor Oostenrijk kost bijvoorbeeld € 85,65
Trek dit van de wegenbelasting af en je bespaard geld als je geen gebruik maakt van snelwegen.
Zo vaak kom ik toch niet op de snelweg.
 
ik rij bijna iedere week een kwartiertje tot half uurtje heen en weer over de duitse snelweg om ff de eifel in te duiken. moet ik dus 36x een vignet gaan kopen als ik niet door de stad heen wil rijden:S
Volgens dit stukje:
'Tolvignet voor snelwegen Duitsland gaat 10 tot 100 euro per jaar kosten'

Gaat een jaarvignet 100 euro kosten.
Als je wekelijks in Duitsland op de snelweg komt koop je die toch gewoon.
Bespaar je meteen 260 euro en hoef je niet 36x een sticker eraf te krabben :+
 
ik rij bijna iedere week een kwartiertje tot half uurtje heen en weer over de duitse snelweg om ff de eifel in te duiken. moet ik dus 36x een vignet gaan kopen als ik niet door de stad heen wil rijden:S
En nogmaals:
HET VIGNET GELDT NIET VOOR MOTOREN

Dus :]
 
ik rij bijna iedere week een kwartiertje tot half uurtje heen en weer over de duitse snelweg om ff de eifel in te duiken. moet ik dus 36x een vignet gaan kopen als ik niet door de stad heen wil rijden:S
Je kunt er 1 kopen die 2 maanden geldig is.
Kosten 30 euro dat maal 6 is 180 euro op jaar basis O-)
Maar schijnt voor motoren niet te gelden })
 
Laatst bewerkt:
En nogmaals:
HET VIGNET GELDT NIET VOOR MOTOREN

Dus :]
Is volgens mij gewoon een kwestie van tijd. Zodra het hele systeem goed loopt voor de vrachtwagens en personenauto's zullen ongetwijfeld de motoren aan de beurt zijn. Is het niet voor de 2 ton die het oplevert dan is het wel om de autorijdendetolbetalendezeurendeduitser tevreden te stellen
 
Is volgens mij gewoon een kwestie van tijd. Zodra het hele systeem goed loopt voor de vrachtwagens en personenauto's zullen ongetwijfeld de motoren aan de beurt zijn. Is het niet voor de 2 ton die het oplevert dan is het wel om de autorijdendetolbetalendezeurendeduitser tevreden te stellen
Dan nog zou het me biet wezen.

Ik woon praktisch op de grens van Duitsland, kom er meerdere keren per week en eigenlijk nooit op de snelweg.
En voor de vakanties houden die paar 10tjes extra kosten mij ook niet tegen.
Vakantie kost geld en dat mag ook ;)
 
Ik vind het niet kunnen. Jaarlijks vult iedereen met een transportvergunning een enquete (verplicht) in van het CBS. Aan de hand van die uitslagen betaald ieder land in de eu aan elkaar een vergoeding voor het gebruik van elkaars wegen. En dan dit ook nog een keer... pfff. Dan hier idd ook, buitenlanders een vignet laten kopen aan de grens. Exact evenveel als wij in hu land betalen.
 
Ik vind het niet kunnen. Jaarlijks vult iedereen met een transportvergunning een enquete (verplicht) in van het CBS. Aan de hand van die uitslagen betaald ieder land in de eu aan elkaar een vergoeding voor het gebruik van elkaars wegen. En dan dit ook nog een keer... pfff. Dan hier idd ook, buitenlanders een vignet laten kopen aan de grens. Exact evenveel als wij in hu land betalen.
Als het betekent dat inwoners van Nederland hierdoor de aanschaf van zo'n vignet in mindering gebracht krijgen op de belasting en net als in Oostenrijk een jaarvignet tegen gereduceerd tarief kunnen aanschaffen, dan mogen ze het wat mij betreft morgen nog invoeren.
 
Koop je toch 2x die van 10?

Vindt het bedrag opzich wel meevallen... maar wel een gedoe weer..

wat als je meerdere keren per jaar door Duitsland rijdt. Ik kom er zelf iig meerdere keren per jaar voor dagtochten, weekendjes weg en doortocht naar de Alpen.
het Is dan voor motor wel gratis, maar veel buitenlanders komen er toch wel meerdere keren per jaar in verschillende maanden.
 
Ik vraag mij af hoe ze bij de duitsers die extra tol willen gaan compenseren in de wegenbelasting want een maat van mij betaalt nu 128 euro per jaar voor zijn full size opel sintra mpv op lpg. Dus hij zou dan maar 29 euro gaan betalen?
 
Ik vraag mij af hoe ze bij de duitsers die extra tol willen gaan compenseren in de wegenbelasting want een maat van mij betaalt nu 128 euro per jaar voor zijn full size opel sintra mpv op lpg. Dus hij zou dan maar 29 euro gaan betalen?
In theorie wel, dus dan wordt emigreren nog aantrekkelijker O-)
 
Wanneer ze de opbrengst van de LKW-maut ook daadwerkelijk in de wegen zouden steken dan reed je op biljartlakenasfalt doorheen heel Duitsland.
Die nieuwe wegentaks gaat voor vanalles dienen behalve waarvoor ze geïnd zal worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan