USB stick als contactsleutel

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Software op de usb stick zorgt ervoor dat de ecu vrij komt zodat je kan starten.
Wel zorgen dat je een backup hebt op je computer.
Of anders via bluetooth. Elke verbinding met bluetooth heeft een unieke code zodat je niet in de war komt met je headset.
Bluetooth is trouwens makkelijker, opstappen even wachten en wegwezen.
 
Ja! Vet! Ik ben toevallig toch al bezig met een microcontroller in m'n motor bouwen dus misschien implementeer ik dit ook wel. Waar heb je het vandaan?

Maakt het sletuels kopieren wel makkelijker :+ En je kan dan je motor hacken :+
 
Ik zie de bluetooth al voor me:

Je zit een colaatje te drinken op een terras (motor staat niet op slot want je zit er per slot van rekening niet zo ver vandaan.
Een boefje springt op je motor en rijdt weg :)
 
Ja! Vet! Ik ben toevallig toch al bezig met een microcontroller in m'n motor bouwen dus misschien implementeer ik dit ook wel. Waar heb je het vandaan?

Maakt het sletuels kopieren wel makkelijker :+ En je kan dan je motor hacken :+

Ik werk nogal veel met computers.
Voor stuurslot gewoon een sleutel gebruiken. Bij bluetooth vertraging inbouwen dat na 15 a 20 sec de motor vanzelf stopt en op alarm valt.
 
Ik zie de bluetooth al voor me:

Je zit een colaatje te drinken op een terras (motor staat niet op slot want je zit er per slot van rekening niet zo ver vandaan.
Een boefje springt op je motor en rijdt weg :)
Eenmaal 100 meter gereden flikkert ie van z'n motor omdat die plots uitvalt.
 
Ik zie de bluetooth al voor me:

Je zit een colaatje te drinken op een terras (motor staat niet op slot want je zit er per slot van rekening niet zo ver vandaan.
Een boefje springt op je motor en rijdt weg :)
Daar kun je vast wel wat op verzinnen anders kun je alle moderne auto's met automatische draadloze ontgrendeling ook zo meenemen.
 
Ik zie de bluetooth al voor me:

Je zit een colaatje te drinken op een terras (motor staat niet op slot want je zit er per slot van rekening niet zo ver vandaan.
Een boefje springt op je motor en rijdt weg :)

Nee, want elke bluetooth verbinding heeft een aparte 5 cijferige code, en je moet de eerste keer handmatig toestemming geven om verbinding te mogen maken. Als boefje komt heeft zijn bluetooth een andere code.
 
Ja lekker, heb je je telefoon niet opgeladen valt je motor uit midden op de snelweg...
 
Wat is er mis mee om een motor te starten met een sleutel of een schroevendraaier?

Je hoeft niet weer je handschoenen uit te doen om je motor te starten, dat vergeet ik nog wel eens.Oh shit, motor nog niet gestart. Schroevendraaier is geen optie, daar beschadig je het slot maar mee.
Maar je kan je usb stick ergens op de motor verstoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden het net zoals bij de moderne auto moeten doen. Zodra de sleutel binnen 2 meter bereik van de motor bevind via start/stop-knop de motor starten.
 
Ze zouden het net zoals bij de moderne auto moeten doen. Zodra de sleutel binnen 2 meter bereik van de motor bevind via start/stop-knop de motor starten.

Dat bedoel ik, Kan je stoer rondkijkend je handschoenen aan doen en wegrijden :)
 
Motor starten op spraakherkening?

Roep je start dan start je motor.
Roep je toerenbegrenzer dan schrikt heel het terras.
 
Software op de usb stick zorgt ervoor dat de ecu vrij komt zodat je kan starten.
Wel zorgen dat je een backup hebt op je computer.
Of anders via bluetooth. Elke verbinding met bluetooth heeft een unieke code zodat je niet in de war komt met je headset.
Bluetooth is trouwens makkelijker, opstappen even wachten en wegwezen.

Ik heb al iets dergelijks :Y

Werkt op persoonlijke kenmerken. In mijn geval mijn adem.

Ik moet eerst goed blazen, pas dan kan ik starten.

Er zitten nog wel wat bugs in, want soms werkt de ontgrendeling niet goed. En das best klote. Meestal is dat ook nog eens als ik gewoon echt naar huis wil, omdat ik moe ben en wil slapen. Of eerst nog even gauw een broodje shoarma wil halen en dan naar huis.
 
Je hoeft niet weer je handschoenen uit te doen om je motor te starten, dat vergeet ik nog wel eens.Oh shit, motor nog niet gestart. Schroevendraaier is geen optie, daar beschadig je het slot maar mee.
Maar je kan je usb stick ergens op de motor verstoppen.
:? lukt bij mij prima met handschoenen hoor.
 
Wat een idiote topic is dit zeg, tering..

volgens mij heb je je usb stick in een ander contact ingedraaid.
 
De Ducati Diavel heeft al zoiets, Ducati Hands Free Igniton:

The Diavel’s ignition is actuated by an electronic key in the rider’s pocket, which communicates with the motorcycle when within a distance of approximately 2 metres (6.5ft). The motorcycle recognises the dedicated key code and automatically enables the bike’s systems. Pressing the key-on switch then activates all systems to “on” and the engine is ready to be started. The electronic key, which internally consists of a radio circuit, externally doubles as a mechanical flip-key, required to open the seat and fuel tank cap. When parking the motorcycle, an electronic lock can be actuated on the steering simply by applying full steering-lock and pressing the ignition-off button a second time.
 
Motor starten op spraakherkening?

Roep je start dan start je motor.
Roep je toerenbegrenzer dan schrikt heel het terras.

dat doe ik altijd, motor starten en dan een halve minuut in de begrenzer jassen..

wordt t blok lekker snel warm van. is goed toch? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan