Vakantie op de motor!

Ik ben nou 2 jaar achter elkaar naar Zuid-Frankrijk geweest en half europa maar in elk klein dorpie zit wel een eethuisje/restaurant !

In veel wel ja maar niet overal, afgelopen jaar wel weer eens een brander meegenomen maar in de 3 jaar daarvoor niet, in de jaren daarvoor weer wel. Maar gaan we een discussie over koken houden of over motorvakanties :?
 
Koffers zijn beter voor de gewichtsverdeling dan een grote tas achterop en een oud krausersetje is voor elke motor passend te maken.
 
Dank voor de reacties!! :}
Heb er nog meer zin in, maar zal eerst ff op de motorbeurs zoeken naar leuk geprijsd bepakingsmateriaal!
Zit te denken aan 2 tassen en een kanorol, misschien op z'n tijd aangevuld met een top koffer... al ziet 't er wat minder flitsend uit! :+

Maar heb ff op http://www.motor-forum.nl/forum/topic/21713?highlight=gereedschap%20vakantie gekeken, vrees dat een zijspan voor 't gereedschap incl lastrafo en verlengsnoer nodig zal zijn...

De bestemming zal waarschijnlijk dicht bij huis blijven, belgie, frankerijk en engeland, maar dat moet nog uitgevochten worden...
Zoals het er nu naar uitziet gaan we eerst met hemelvaart naar terschelling
(we een CB750 uit '82, een nighthawk 450, een VFR 750 en sinds kort een Harleytje) kan nog leuk worden!! :]
 
Mocht je kieen voor koffers, kijk dan eens op de beusr in Utrecht voor gebruikte koffers
Schelen nogal eens wat in prijs

Zelf rij ik met Hepco Becker kofferset op mijn XJR
bevalt goed

EgbertO
 
mijn vriendin en ik hebben van motozoom een paar zadeltassen. werkt perfect! naar portugal geweest ermee
 
Hihihi mijn idee!!! Op elke motorcamping die ik ben tegengekomen kun je gezellig en lekker eten! Ik heb geeneens een bord en bestek bij me :)

zie ook: http://deboerderijalphen.nl/fotos/vakantie_2004_mas_ruud_frankrijk/vakantie_2004_mas_ruud_frankrijk.htm

Maar okee......wel allebei onze eigen motor en eigen bepakking! Maaaarrrrr we hadden wel (lichtgewicht)stoeltjes bij ons *D Dat dan weer wel!!! ;)

Volgend jaar juni gaan we 2 weken naar de Oekraine, Jalta en de Krim. Dat zal zo ongeveer 6000 km gaan worden. Maar dat is geen vakantie hoor ;) Da's een uitdaging! :P
En dan in augustus nog ff voor de nodige ontspanning :+ een rondje frankrijk!!

Wij zetten SOMS alleen zelf koffie,maar koken begin ik niet an.
Ben jullie afgelopen zomer nog tegen gekomen op Bikertreffen in Daun !
Wij kwamen daar in de zeikregen an :?
 
Als je niet al te ver weg wilt is de Vogezen denk ik een goede keus. Dit is in 1 dag aan te rijden, compleet anders dan NL, mooi en leuk rijden.

Wat betreft de bagage, ik heb van die zadeltassen (met een harde rand), dit werkt prima. Je kan veel meenemen en met duo rijden indien de duo-voetsteunen niet te hoog zitten.

Zorg ook dat er iemand een verband trommeltje meeneemt.
 
@ Topicstarter,

Ik heb in mijn schuur nog een setje "throwovers" liggen. Die gooi je over het duo zadel heen. Tassen zijn verstelbaar (dikte). Mag je voor nop hebben. Mail me maar even als je belangstelling hebt.
 
full
 
Wij zetten SOMS alleen zelf koffie,maar koken begin ik niet an.
Ben jullie afgelopen zomer nog tegen gekomen op Bikertreffen in Daun !
Wij kwamen daar in de zeikregen an :?
Hey da's nog es grappig!! Kwamen we toen bijna tegelijk aan soms? Waren jullie die lui met die belgische vrienden? Zo ja dan waren jullie zo stoer om in de zeikende regen de tent op te zetten. Wij niet, wij zijn de slaapzaal ingedoken! :z
Goeie tent trouwens! Zur Alte Schmiede in Daun. Heerlijk gegeten daar ook!!

full
 
Als je niet al te ver weg wilt is de Vogezen denk ik een goede keus. Dit is in 1 dag aan te rijden, compleet anders dan NL, mooi en leuk rijden.
Kan ik helemaal onderschrijven!!! http://deboerderijalphen.nl/fotos/BEF-annual-2004/befannualmeeting_2004.htm

Daar weet ik ook nog een goed adresje! Motorherberg Les Tronces in Barbey Seroux. Hele goeie, gezellige tent waar je voor een eurootje of 35 een kamer hebt met ontbijt en avondeten. http://www.lestronces.com
 
Hey da's nog es grappig!! Kwamen we toen bijna tegelijk aan soms? Waren jullie die lui met die belgische vrienden? Zo ja dan waren jullie zo stoer om in de zeikende regen de tent op te zetten. Wij niet, wij zijn de slaapzaal ingedoken! :z
Goeie tent trouwens! Zur Alte Schmiede in Daun. Heerlijk gegeten daar ook!!

(Afbeelding)

Nee wij komen uit Den Haag/Naaldwijk,ik rijd op een zwarte VTR en die maat van me op een RSV mille.
Onze motoren stonden naast het bier schuurtje bij de barbecque !
En wij sliepen ook in de slaapzaal,ga met dat klote weer geen tent opzetten.
 
Nee wij komen uit Den Haag/Naaldwijk,ik rijd op een zwarte VTR en die maat van me op een RSV mille.
Onze motoren stonden naast het bier schuurtje bij de barbecque !
En wij sliepen ook in de slaapzaal,ga met dat klote weer geen tent opzetten.
Jep dat weet ik nog!!! *D Enne nog bedankt voor het niet snurken!! :}
Daar hebben ze me de hele avond mee lopen zieken, ik verrekte namelijk een tent op te gaan zetten en ik zou bestraft worden met een slaapzaal vol snurkende kerels!

NOT!!! :)
 
Jep dat weet ik nog!!! *D Enne nog bedankt voor het niet snurken!! :}
Daar hebben ze me de hele avond mee lopen zieken, ik verrekte namelijk een tent op te gaan zetten en ik zou bestraft worden met een slaapzaal vol snurkende kerels!

NOT!!! :)

Hahaha ja klopt !Heb het daar afgelopen zomer wel weer na m'n zin gehad(hele vakantie trouwens),alleen jammer van 't klote weer !
Ken bijna al niet meer wachten tot het weer zomer is !Dan weer lekker :] naar Zuid-Frankrijk,Italie,Oostenrijk,enz,enz,enz :)
 
Hahaha ja klopt !Heb het daar afgelopen zomer wel weer na m'n zin gehad(hele vakantie trouwens),alleen jammer van 't klote weer !
Ken bijna al niet meer wachten tot het weer zomer is !Dan weer lekker :] naar Zuid-Frankrijk,Italie,Oostenrijk,enz,enz,enz :)
Ik ook ik ook ik ook!!!!!!!! En nu helemaal met mijn 'nieuwe' motor!! Vorig jaar 5800 km gereden op een sjedoowtje 600 en dat vond ik al supersupergaaf, dus ik kan niet wachten tot het weer juli/augustus is!! We hebben het vorig jaar trouwens HELEMAAL droog gehouden. Wij waren in Daun net voor het ging hosen binnen, ik kan me nog herinneren dat jullie minder mazzel hadden! B|
Gaan jullie dan ook nog naar de motorcamping in Lunas (Munt)? Echt een aanrader!
 
Ik ook ik ook ik ook!!!!!!!! En nu helemaal met mijn 'nieuwe' motor!! Vorig jaar 5800 km gereden op een sjedoowtje 600 en dat vond ik al supersupergaaf, dus ik kan niet wachten tot het weer juli/augustus is!! We hebben het vorig jaar trouwens HELEMAAL droog gehouden. Wij waren in Daun net voor het ging hosen binnen, ik kan me nog herinneren dat jullie minder mazzel hadden! B|
Gaan jullie dan ook nog naar de motorcamping in Lunas (Munt)? Echt een aanrader!

Ja ik denk het wel,we zij 2 jaar achter elkaar naar Le camping moto bij Crest geweest,maar willen nu langs de kust van Frankrijk gaan rijden en dan zo richting Lunas en daarna weer richting Italie,Oostenrijk.........en voor de rest zien we wel.
Iedergeval weer 3 weken lekker :]
Ja ik zag 't die BMW (heeft je vriend je aangestoken ?),wel gaaf zo dat zwart met dat kuipie :9~
 
Laatst bewerkt:
Ja ik denk het wel,we zij 2 jaar achter elkaar naar Le camping moto bij Crest geweest,maar willen nu langs de kust van Frankrijk gaan rijden en dan zo richting Lunas en daarna weer richting Italie,Oostenrijk.........en voor de rest zien we wel.
iedergeval weer 3 weken lekker :]
Ja ik zag 't die BMW (heeft je vriend je aangestoken ?),wel gaaf zo dat zwart met dat kuipie
Wij gaan sowieso wel weer langs Lunas en zullen waarschijnlijk ook nog wel ff Camping Moto Dordogne aandoen en misschien nog Crest en/of Route 99 bij Clermont Ferrand. Jammer dat die motorcamoing in Spanje in Blanes dicht is, had er nog wel een keertje naar toe gewild.

[off-topic modus aan]
Over mn BMW...... :9~ Ik heb erg mijn best gedaan om niet voor een BMW te kiezen omdat anders iedereen zou denken dat dat door vriendlief komt... :(
Maja hij rijd al een jaartje of 17 alleen maar BMW (boxer) en kan die dingen blind uitelkaar halen en ook weer in elkaar zetten zonder onderdelen over te houden ;) èn er zit bij ons in Alphen een hele goeie BMW dealer waar hij kind aan huis en waar al een tijdje een mooie R850R met heel weinig km's naar me stond te lonken. Dus tja, toen ben ik overstag gegaan. MAARRRRR ik heb inmiddels wel het een en ander aan aanpassingen gedaan. :P
[off-topic modus uit]
 
Wij gaan sowieso wel weer langs Lunas en zullen waarschijnlijk ook nog wel ff Camping Moto Dordogne aandoen en misschien nog Crest en/of Route 99 bij Clermont Ferrand. Jammer dat die motorcamoing in Spanje in Blanes dicht is, had er nog wel een keertje naar toe gewild.

[off-topic modus aan]
Over mn BMW...... :9~ Ik heb erg mijn best gedaan om niet voor een BMW te kiezen omdat anders iedereen zou denken dat dat door vriendlief komt... :(
Maja hij rijd al een jaartje of 17 alleen maar BMW (boxer) en kan die dingen blind uitelkaar halen en ook weer in elkaar zetten zonder onderdelen over te houden ;) èn er zit bij ons in Alphen een hele goeie BMW dealer waar hij kind aan huis en waar al een tijdje een mooie R850R met heel weinig km's naar me stond te lonken. Dus tja, toen ben ik overstag gegaan. MAARRRRR ik heb inmiddels wel het een en ander aan aanpassingen gedaan. :P
[off-topic modus uit]


Nou meschien komen we jullie dan weer tegen,op route99 zien ze mij iedergeval nooit meer.
Dat vond ik vorig jaar zo zwaar tegen vallen,heel raar volk en het bier was niet tehachelen :r ,als ik daar in de buurt ben pak ik wel een hotelletje.
En in Dordonge ben ik nog nooit geweest,komt wel een x meschien.
Denk dat je nog heel wat :] plezier van de zomer in Frankrijk zult hebben op je BMW'tjuh !
 
Dat vond ik vorig jaar zo zwaar tegen vallen
Heb ik ook gehoord ja... Dat was vroeger niet zo maar de camping staat te koop en hij schijnt er nu echt niks meer aan te doen en het niet meer te interesseren. Daarom is dat vorig jaar ook de camping geweest die we hebben overgeslagen.

En als je ook in de bouwvak op vakantie gaat dan zit het er zomaar in dat we van de zomer samen een biertje bij Munt drinken!! (Jupiler :P )
 
En als je ook in de bouwvak op vakantie gaat dan zit het er zomaar in dat we van de zomer samen een biertje bij Munt drinken!! (Jupiler :P )

Ja we gaan bouwvak midden-Nederland 18 julie-5 augustus dus dat zit er wel in.
Proost alvast :9~ :9~ :9~ :9~
 
Vakantie met de motor is super. Kamperen maakt het nog leuker. Zelfs alleen, ben ik naar zuid-Spanje gereden op een 1150 GS.

Als je de troep (slaapzak e.d) in een waterdichte rol-bags doe(bij Beversport of goedkoper bij Polo in Duitsland) moet je van di mini- spanbanden kopen (ideaal!! bij Bever sport)

Ik zou nooit met een rugzak op gaan rijden (warm) en zeker ook niet ongevaarlijk en zwaar.

Overigens ben ik vorig jaar met een groep op vakantie geweest. Voordeel was dat er ook een auto voor bagage mee was. Het rijden deden we afzonderlijk. Motoren en auto afzonderlijk. Tip neem een eenvoudige party-tent mee altijd handig vooral als het s'morgens regent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan