Vallen tijdens lessen

Hoe vaak ben je gevallen tijdens je lessen?

  • nog nooit

    Stemmen: 162 61,6%
  • 1x

    Stemmen: 72 27,4%
  • 2x

    Stemmen: 22 8,4%
  • 3x

    Stemmen: 1 0,4%
  • 3 tot 5x

    Stemmen: 4 1,5%
  • veel te vaak

    Stemmen: 2 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    263
vandaag moest ik samen met nog iemand lessen, we reden naar een gelijkwaardig kruispunt toe, met een voetgangers oversteekplaats, toen moest hij iemand voor laten, kneep zijn rem in, en ging onderuit, hij gleed uit over die witte strepen, hij en ik schrokken wel, daarna voorzichtig doorgereden

zelf ben ik 1 keer gevallen, tijdens weg rijden uit parkeervak, was de eerste keer, met die proef en mijn 2e les, ik liet de koppeling te snel opkomen, toen sloeg de motor af, en daar lag de motor, en ik stond erbij
 
Gisteren moest ik voor de laatste keer (hoop ik) wat bv'tjes doen en op dezelfde parkeerplaats was een meisje/dame de noodstop aan het oefenen. Dit leek wel goed te gaan totdat ze koppeling en voorrem even hard in kneep. Voorwiel slippen, motor om en zij schaafde in haar spijkerbroek over de grond. Gat in d'r broek en been bezeerd '( Daarna werd ze nog getroost door d'r instructeur. Heb nog naar d'r gezwaaid toen ze wegreed.

Ben zelf nog nooit gevallen en hoop dat ook nog even niet te doen. Verder vind ik het vreemd dat een rijschool z'n leerlingen niet laat lessen in motorkleding. Je bent zoiets toch moreel verplicht tegenover je leerling, lijkt me? Zo extreem duur hoeft textielkleding nu ook weer niet te zijn.

Ehm, vreemd dat een rijschool zijn leerlingen niet laat lessen in motorkleding :? Bij de rijschool waar ik zit is het verplicht. Lijkt me ook redelijk logisch...
 
Goed...net vandaag te horen gekregen dat mijn instructeur ook op dit forum zit...Zal hier waarschijnlijk binnenkort ff een reactie komen met veel gelach... :9 ;)
 
Gisteren geslaagd voor het 1e examen deel (tussen de pionnetjes door rijden)

Ik had reeds in de 2de les mijn motor een keer op zijn kant gelegd bij het oefenen. ik wilde vanuit stilstand een korte bocht naar rechts maken. helaas sloeg de koppeling af, ik hield hem niet meer en hij viel tussen mijn benen in om :( . de remhendel brak daarbij ook nog eens af dus dat was wel zuur.
Gister dus examen deel 1. bij het inparkeren van de motor wilde ik dus achteruit lopen om in te parkeren. ik pakte de motor verkeerd beet (zenuwen denk) en daardoor viel de motor van me af. :(
Gelukkig heb je 2 pogingen en ging het de 2e x wel goed.
Dus met een beetje geluk toch nog geslaagd. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan