van hobby je werk??

werken in de motor brance

  • super!

    Stemmen: 8 36,4%
  • geweldig

    Stemmen: 1 4,5%
  • gaat

    Stemmen: 6 27,3%
  • afrader

    Stemmen: 5 22,7%
  • vreselijk

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
kga volgend jaar naar de hts-autotechniek in Arnhem.. dus van m'n hobby m'n beroep proberen te make :)
 
hey

ik zelf had die droom ook altijd, al vanaf het begin dat ik motor rijd eigenlijk (pas 3 jaar)
ben zo'n 2 maanden geleden een eigen motorzaak begonnen met een vriend van me, het is ontstaan uit hobby en passie.
maar we doen het voorzichtig aan en zijn maar 2 dagen in de week geopend en hebben daarnaast beide nog een full time baan om risico's uit proberen te sluiten.
we doen er ook geen onderhoud bij, want dan komt erecht een hoop bij kijken.
wat we doen is verkoop van onderdelen, kleding, accessoires en tweedehands motoren.
kan je wel vertellen dat het op het moment niet super leuk is, maar dat komt doordat er nog zoveel onzekerheid is hoe het allemaal gaat lopen.
kost een hoop geld dat betekent (voor mij dan) ook een hoop zorgen.

maar al met al is het leuk om in de motor branche te werken, en zodra het allemaal wat beter gaat lopen dan zal ik het wel super vinden.
dals je huidige werk je niet zo bevalt dan zou ik absoluut eens bij wat motorzaken in de buurt langs gaan om te kijken of ze nog personeel kunnen gebruiken. (waarschijnlijk ben je er al te laat mee voor dit jaar)

succes BIKERboy
 
hey

ik zelf had die droom ook altijd, al vanaf het begin dat ik motor rijd eigenlijk (pas 3 jaar)
ben zo'n 2 maanden geleden een eigen motorzaak begonnen met een vriend van me, het is ontstaan uit hobby en passie.
maar we doen het voorzichtig aan en zijn maar 2 dagen in de week geopend en hebben daarnaast beide nog een full time baan om risico's uit proberen te sluiten.
we doen er ook geen onderhoud bij, want dan komt erecht een hoop bij kijken.
wat we doen is verkoop van onderdelen, kleding, accessoires en tweedehands motoren.
kan je wel vertellen dat het op het moment niet super leuk is, maar dat komt doordat er nog zoveel onzekerheid is hoe het allemaal gaat lopen.
kost een hoop geld dat betekent (voor mij dan) ook een hoop zorgen.

maar al met al is het leuk om in de motor branche te werken, en zodra het allemaal wat beter gaat lopen dan zal ik het wel super vinden.
dals je huidige werk je niet zo bevalt dan zou ik absoluut eens bij wat motorzaken in de buurt langs gaan om te kijken of ze nog personeel kunnen gebruiken. (waarschijnlijk ben je er al te laat mee voor dit jaar)

succes BIKERboy


dit lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar wat jij al zegt er komt een hoop bij kijken. ik wil het rustig aan doen en geen overhaaste beslissing nemen. dan wacht ik liever nog een jaar
 
motor juut?
das toch de ideale combinatie.
motor rijden en zo hard als je maar wilt, dag in dag uit.
als ik nog jong was wist ik het wel.

motor rijden, ook als je niet wilt, in gietende regen en blakende zon.

Als je van je hobby je werk maakt heb je na een tijdje geen hobby meer en blijft er alleen maar werk over...
 
ik heb een poos bij Safe gewerkt maar ik ben blij dat ik er weg ben, laag loon, geen toekomstperspectief, 70 uur werken en 40 betaald krijgen..........

het was altijd mijn droom en toen het gelukt was was ik als een kind zo blij, voor 3 maanden ;(

als ik ooit nog weer begin in de motoren doe ik het voor mezelf, en alléén !!..........
 
hey

ik zelf had die droom ook altijd, al vanaf het begin dat ik motor rijd eigenlijk (pas 3 jaar)
ben zo'n 2 maanden geleden een eigen motorzaak begonnen met een vriend van me, het is ontstaan uit hobby en passie.
maar we doen het voorzichtig aan en zijn maar 2 dagen in de week geopend en hebben daarnaast beide nog een full time baan om risico's uit proberen te sluiten.
we doen er ook geen onderhoud bij, want dan komt erecht een hoop bij kijken.
wat we doen is verkoop van onderdelen, kleding, accessoires en tweedehands motoren.
kan je wel vertellen dat het op het moment niet super leuk is, maar dat komt doordat er nog zoveel onzekerheid is hoe het allemaal gaat lopen.
kost een hoop geld dat betekent (voor mij dan) ook een hoop zorgen.

maar al met al is het leuk om in de motor branche te werken, en zodra het allemaal wat beter gaat lopen dan zal ik het wel super vinden.
dals je huidige werk je niet zo bevalt dan zou ik absoluut eens bij wat motorzaken in de buurt langs gaan om te kijken of ze nog personeel kunnen gebruiken. (waarschijnlijk ben je er al te laat mee voor dit jaar)

succes BIKERboy

He, geen onderhoud?

Dan zou ik bij jou geen motor kopen, je kunt dan niet eens iets in orde maken als het fout zit.

Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
 
motor rijden, ook als je niet wilt, in gietende regen en blakende zon.

Als je van je hobby je werk maakt heb je na een tijdje geen hobby meer en blijft er alleen maar werk over...
Jah *D Fijn he *D

Is voor mij ook een overweging geweest....wel of niet voor de baas gaan rijden :?

Vanaf +/- 10 jaar rij ik op alles wat ik te pakken krijg wat wielen heeft en aangedreven word door een verbrandingsmotor, van tractoren tot vrachtwagen en ook met vrachtwagen rijden een jaar m'n boterhammetjes verdient.
En ik bleef t leuk vinden.
In de vakantie's het liefst in 1 keer 's nachts naar Zuid-Frankrijk of Italië en de volgende dag nog even in de omgeving rondtoeren O-)

Rij nu een aantal jaar ook voor de baas en het gebeurt gelukkig nog steeds dat ik ook na een werkdag op de terugweg naar huis op m'n eigen motor nog een klein omweggetje maak :] *D

In mijn werk ontmoet je nog eens mensen en een praatje is snel gemaakt *D , tijdje geleden een even "geruild" van voertuig met iemand en een tijd gereden met onderstaand type voertuig O-) O-) COOL......DanoontjePOWERRRRRrrrr Als ik er tijd voor zou hebben zou ik zo een paar dagen als vakantiewerk daarop willen chauffeuren })
full

 
Laatst bewerkt:
Het klinkt heel leuk om van je hobby je beroep te maken, 24 uur per dag met leuke dingen bezig zijn..... Maar de werkelijkheid is anders, bij werk ga je verplichtingen aan en na verloop van tijd neemt het de plaats van je hobby in. Oftewel je rijdt bijna niet meer zelf en met een beetje pech heb je de behoefte ook niet meer. Ergo, einde hobby....

Dat hoeft natuurlijk niet op te gaan, mijn vriend werkt ook in een motorzaak, en die is nog steeds zwaar verslaafd aan alles wat er mee te maken heeft...inclusief rijden,sleutelen, poetsen en de hele bende meer!
 
He, geen onderhoud?

Dan zou ik bij jou geen motor kopen, je kunt dan niet eens iets in orde maken als het fout zit.

Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
[/quote]


das wel een normale manier van denken ja, maar je weet niet precies wat onze opzet is zodra je die weet denk je er vast anders over.

wij verkopen onze motoren tegen particuliere prijzen, dus stukken goedkoper als de meeste motorzaken.
gelijk aan de prijs die je bij een particulier betaald, alleen meer service, en de mogelijkheid tot bijvoorbeeld iets leuks te doen met kleding en accessoires.
geen garantie voor de particuliere prijs maar mensen die garantie willen die kunnen het er bij kopen mocht er dan iets kapot gaan wat wij niet kunnen repareren omdat wij geen uitgebreide werkplaats hebben dan word het uitbesteed aan een motorzaak waar wij afspraken mee hebben.
dus voor de prijs kun je ons vergelijken als particulier alleen zitten er wat meer voordelen aan, zoals: * mogelijkheid op garantie
* kleding en accessoires tegen hoge korting
* we hebben meerdere motoren staan
* enz.
hoop dat je er al wat anders over denkt, wij hopen dat deze formule een succes zal worden.
de toekomst het uitwijzen...

groetjes BIKERboy
 
Terug
Bovenaan Onderaan